FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.04.2024 klo 11:21:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 365 [366] 367 ... 456
 
Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1412229 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
BFS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Marraskuu


Vastaus #9125 : 12.06.2018 klo 13:59:59

On eri asia sympata tai yksittäisessä ottelussa toivoa toisen voittoa kuin kannattaa maata X kun passissa lukee kansalaisuus Y.

Uutinen
Huuhkajien voitot ovat itselleni aivan yksi lysti, vaikka heitä rahallisesti pääsylippujen muodossa mielelläni tuenkin. Mutta #SAKSA
H.Incandenza

Poissa Poissa


Vastaus #9126 : 12.06.2018 klo 14:19:14

Onhan tuo erikoinen ilmiö, että kannatetaan jonkun muun maan maajoukkuetta kovemmin kuin kotimaan maajoukkuetta. Olettaen, ettei siihen toiseen maahan ole jotain luonnollisia siteitä. Toki suurimmalla osalla jalkapallon seuraajista on esim. MM-kisoissa joukkueita joita sympatiseerataan ja joiden toivotaan  menevän pitkälle. Jotkut suosikit ovat olemassa jo ennen kisoja ja joitain saattaa syntyä kisojen aikana, kun tykästytään joukkueen pelityyliin tai yksittäisiin pelaajiin. Mutta jotkut tosiaan kannattavat  muun maan joukkuetta jopa oman maan joukkuetta vastaan pelattaessa. Se on aika erikoista. Jääkiekon puolella näitä Kanadaa Suomea vastaan kannattajia ainakin löytyy. Luulisin kuitenkin, että suurin osa kannattaa oman maansa maajoukkuetta ja sitten toissijaisesti joitakin muita maita, kun oma maa ei ole kisoissa. Kaksoiskansalaiset tms. sitten erikseen.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2018 klo 14:21:15 kirjoittanut H.Incandenza »
lake79

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, Pahalampi


Vastaus #9127 : 12.06.2018 klo 14:25:14

Olisi kyllä hauska tietää se the ultimate palstatotuus siitä mikä on mieshuoraamista. Itse symppaan kisoissa Englantia, koska seuraan kovasti Valioliigaa aina sen ollessa käynnissä. Lisäksi symppaan ManU:ta kun se pelaa ja NHL:n puolelta Penguinsia ja katson yleensä kaikki pelit noilta, jos suinkin vaan mahdollista. Nämä sympatiat johtaa lapsuuteen/teini-ikään juurensa, kun tuli mm. kortteja kerättyä NHL:stä ja pelattua jotain vanhoja futispelejä, kuten Sensible Soccer.

Mutta ei se silti musta mitään mieshuoraa tee. Ilveksen ja Suomen maajoukkueen kannattaja olen nyt, aina ja ikuisesti ja sydän on Ilveksen logon muotoinen. Kaikki ylläolevat eivät oikeasti merkkaa niin mitään, jos edes vähän alusta verrataan näihin kahteen. Mutta se mitä en ymmärrä, on se että lauletaan telkkarille jotain Arsenal we love you tai Die Mannschaft-biisejä ja samalla haukutaan miten paskaa suomalainen futis on ja miten paska Suomen maajoukkue on. Rajan taakse jokainen näistä urpoista pysyvästi ja kansalaisuus pois passista.

En tiedä kuinka kujalla mielipiteeni kanssa sitten olen, mutta tämä se mielipide nyt kuitenkin on.
Mateush

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sgt. Siler


Vastaus #9128 : 12.06.2018 klo 14:32:49

Olisi kyllä hauska tietää se the ultimate palstatotuus siitä mikä on mieshuoraamista. Itse symppaan kisoissa Englantia, koska seuraan kovasti Valioliigaa aina sen ollessa käynnissä. Lisäksi symppaan ManU:ta kun se pelaa ja NHL:n puolelta Penguinsia ja katson yleensä kaikki pelit noilta, jos suinkin vaan mahdollista. Nämä sympatiat johtaa lapsuuteen/teini-ikään juurensa, kun tuli mm. kortteja kerättyä NHL:stä ja pelattua jotain vanhoja futispelejä, kuten Sensible Soccer.

Mutta ei se silti musta mitään mieshuoraa tee. Ilveksen ja Suomen maajoukkueen kannattaja olen nyt, aina ja ikuisesti ja sydän on Ilveksen logon muotoinen. Kaikki ylläolevat eivät oikeasti merkkaa niin mitään, jos edes vähän alusta verrataan näihin kahteen. Mutta se mitä en ymmärrä, on se että lauletaan telkkarille jotain Arsenal we love you tai Die Mannschaft-biisejä ja samalla haukutaan miten paskaa suomalainen futis on ja miten paska Suomen maajoukkue on. Rajan taakse jokainen näistä urpoista pysyvästi ja kansalaisuus pois passista.

En tiedä kuinka kujalla mielipiteeni kanssa sitten olen, mutta tämä se mielipide nyt kuitenkin on.

Hyvin itsekin tiedät missä mennään. Eiköhän tää mieshuoraus-keskustelu koske enemmän näitä kv-puolen vammailijoita, joille jalkapallo on vain pelkkää telkkaria ja suomipotkis perseestä. Enempi näitä on tuolla muualla somen puolella, mutta löytyy myös täältä ihan tarpeeksi.

Kaikilla meillä on MM-skaboissa joku suosikki, ja miksei olisi. Jalkapallohan on elämää, taidetta, tunnetta ja kaikkea mahdollista. Mä fiilistelen paria kolmea maata ja sitten muissa matseissa löytynee aina joku suosikki tai ainakin joku suosikkipelaaja.
Raaka-Juhani

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK ja Huuhkajat


Vastaus #9129 : 12.06.2018 klo 14:57:34

Eikö täällä ole vieläkään ymmärretty mieshuora-termiä ??? Siis sitä mikä on sitä syöpää aiheuttavaa.
nikkkke

Poissa Poissa


Vastaus #9130 : 12.06.2018 klo 16:28:04

Islannin gloryhuorauksesta tekee entistä namiskuukelimpaa forkan futishipsterien antipatiat ja jonkinlainen perverssi kateus pienen maan menestyksestä. Toivottavasti kyykyttävät paskapallolla Argentiinoja niin että tärisee.

HU HA TSINGIS KHAAAAN 8)
lake79

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, Pahalampi


Vastaus #9131 : 12.06.2018 klo 19:41:22

Eikö täällä ole vieläkään ymmärretty mieshuora-termiä ??? Siis sitä mikä on sitä syöpää aiheuttavaa.
En mä ainakaan ole. Joidenkin mielestä täällä kun pelkkä ulkomaalaisten jalkapallosarjojen pelien katsominen on mieshuorausta.
Veslagas

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Honka


Vastaus #9132 : 12.06.2018 klo 19:55:45

En mä ainakaan ole. Joidenkin mielestä täällä kun pelkkä ulkomaalaisten jalkapallosarjojen pelien katsominen on mieshuorausta.
Tämä nyt taitaa olla aika äärimmäisen marginaaliporukkaa. Olisiko sulla antaa esimerkkiviestiä vaikka tästä topicista missä joku ajattelee noin?
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #9133 : 12.06.2018 klo 21:21:35

Aika vaikea siellä kisoissa on tosiaan Suomeakaan kannattaa.

Tuossa tosiaan lainattu myös jotakuta, joka kannattaa Italiaa, mutta harmitteli ettei ole mukana. Tämäkään ei poissulje sitä, etteikö Suomi olisi tälle henkilölle ykkönen: kas kun kontekstina on suosikkijoukkue MM-kisoissa, ja kun puhutaan MM-kisoista, Italia ikäänkuin ”kuuluu” sinne, joten sitä voi kannattaa MM-kisoissa, vaikkakaan ei juuri näissä tämänkertaisissa. Jos Suomi joskus pelaisi Italiaa vastaan tuolla, niin silti voisi hyvinkin olla Suomen puolella.
Säämies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Huuhkajat


Vastaus #9134 : 12.06.2018 klo 22:09:36

Jos Suomi joskus pelaisi Italiaa vastaan tuolla, niin silti voisi hyvinkin olla Suomen puolella.

Ei pidä paikkaansa. Muistan oikein hyvin, kun nuorena poikana menin katsomaan stadionille Suomi-Englantia. Siellä oli ihan hirveästi suomalaisia joilla oli englannin rätti päällä ja sitten katsomossa räkätettiin, jos suomalaiselta tuli harhasyöttö, mutta sitten englantilaisen syöttö mikä ei mennyt perille oli hyvä yritys.

Vieläkin inhottaa. Tuo on ollut yksi lapsuuteni kauheimpia kokemuksia.
malminmanne

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MPS, HJK, Maajoukkueet


Vastaus #9135 : 12.06.2018 klo 22:53:06

Ei pidä paikkaansa. Muistan oikein hyvin, kun nuorena poikana menin katsomaan stadionille Suomi-Englantia. Siellä oli ihan hirveästi suomalaisia joilla oli englannin rätti päällä ja sitten katsomossa räkätettiin, jos suomalaiselta tuli harhasyöttö, mutta sitten englantilaisen syöttö mikä ei mennyt perille oli hyvä yritys.

Vieläkin inhottaa. Tuo on ollut yksi lapsuuteni kauheimpia kokemuksia.

Sama. Ja sen verran vielä, että useimmiten näille "ihmisille" löytyy yksi yhteinen tekijä, Jääkiekko.
The Goat

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, MCFC


Vastaus #9136 : 13.06.2018 klo 00:35:36

Tämä nyt taitaa olla aika äärimmäisen marginaaliporukkaa. Olisiko sulla antaa esimerkkiviestiä vaikka tästä topicista missä joku ajattelee noin?

Ei kysytty minulta, mutta esimerkiksi tällainen muistui mieleen yleiseltä puolelta:

Tampereen Ruman miesten vessassa lauantaina tapahtunutta: Olin kusilaarilla, takana käsiä pesemässä olevat jantterit keskustelivat Real Madridin kokoonpanosta. Juuri kun olin asiaan paheksuvasti puuttumassa, WC-kopista kävelee ulos jantteri joka toteaa vain "Vitun mieshuorat". Naxuteltiin kun poistuit vessasta, nickiä kehiin!

Ainakin kuvapuolella on osunut kohtuu monta kertaa silmiin jotain vastaavanlaista sekä tästäkin topicista löytyy joitain kertoja. En kuitenkaan taida jaksaa kaivaa niistä esimerkkejä. Tulee ehkä noin puolen vuoden välein pinnalle tämä täysin sama keskustelu. Joten en sanoisi tätä äärimmäisen marginaaliporukaksi, koska ihan säännöllisesti näihin juttuihin törmää / ihmettelyyn mitä termi todella tarkoittaa.
uuba

Poissa Poissa


Vastaus #9137 : 13.06.2018 klo 07:46:24

Tuossa tosiaan lainattu myös jotakuta, joka kannattaa Italiaa, mutta harmitteli ettei ole mukana. Tämäkään ei poissulje sitä, etteikö Suomi olisi tälle henkilölle ykkönen: kas kun kontekstina on suosikkijoukkue MM-kisoissa, ja kun puhutaan MM-kisoista, Italia ikäänkuin ”kuuluu” sinne, joten sitä voi kannattaa MM-kisoissa, vaikkakaan ei juuri näissä tämänkertaisissa. Jos Suomi joskus pelaisi Italiaa vastaan tuolla, niin silti voisi hyvinkin olla Suomen puolella.
Tämä, tosin sillä korjauksella että totta kai olisi Suomen puolella, ei mitään arpomista.

Hieman erikoistapauksia ovat nämä Erkka veet, jotka symppaavat niin rajusti esim. Argentiinaa, että eivät osaa edes sanoa olisivatko Suomen puolella MM-kisamatsissa. Tämä siis tuossa Ylen hienossa 24h lähetyksessä.
mustahelmi

Poissa Poissa


Vastaus #9138 : 13.06.2018 klo 08:34:53

Vieläkin inhottaa. Tuo on ollut yksi lapsuuteni kauheimpia kokemuksia.
Sama karmea kokemus itsellä muistona Saksa-kotipelistä. Suomalaiset Saksa-paita päällä juhlivat, kun Suomen kahden maalin kaula suli :(
mauro kekkonen
Vastaus #9139 : 13.06.2018 klo 10:06:23

Hieman erikoistapauksia ovat nämä Erkka veet, jotka symppaavat niin rajusti esim. Argentiinaa, että eivät osaa edes sanoa olisivatko Suomen puolella MM-kisamatsissa. Tämä siis tuossa Ylen hienossa 24h lähetyksessä.

Eikös Erkka sanonut, että kyllä sitä sen verran isänmaanrakkautta löytyy, että olisi kyllä Suomen puolella?

Vielä olisi noin puolet kuunneltavana lähetyksestä. Todellinen lutuuriteko Ylos
Mateush

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sgt. Siler


Vastaus #9140 : 13.06.2018 klo 10:10:12

Ei kysytty minulta, mutta esimerkiksi tällainen muistui mieleen yleiseltä puolelta:

Neljän vuoden takaa, mutta propsit siitä, että jaksoit kaivella. Ja varmasti löydät yhtä paskoja esimerkkejä kunhan vaan jaksat kaivella. Marginaalihörhöilyä, mutta itse asia on kaikille täysin selvä.

Eikös Erkka sanonut, että kyllä sitä sen verran isänmaanrakkautta löytyy, että olisi kyllä Suomen puolella?

Vielä olisi noin puolet kuunneltavana lähetyksestä. Todellinen lutuuriteko Ylos

Sanoi ja sama alempaan Ylos
« Viimeksi muokattu: 13.06.2018 klo 10:12:30 kirjoittanut Mateush »
uuba

Poissa Poissa


Vastaus #9141 : 13.06.2018 klo 10:31:08

Eikös Erkka sanonut, että kyllä sitä sen verran isänmaanrakkautta löytyy, että olisi kyllä Suomen puolella?

Vielä olisi noin puolet kuunneltavana lähetyksestä. Todellinen lutuuriteko Ylos
Mun mielestä jäi arpomiseksi ja muminaksi? Mikähän jakso se oli, voihan sen tarkistaa. Puolessa välissä täälläkin, eli Islanti/Kroatia jaksoa tässä juuri lopettelen.
Säämies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Huuhkajat


Vastaus #9142 : 13.06.2018 klo 11:08:50

Sama karmea kokemus itsellä muistona Saksa-kotipelistä. Suomalaiset Saksa-paita päällä juhlivat, kun Suomen kahden maalin kaula suli :(

Tämä on rikos!
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #9143 : 13.06.2018 klo 11:36:02

On eri asia sympata tai yksittäisessä ottelussa toivoa toisen voittoa kuin kannattaa maata X kun passissa lukee kansalaisuus Y.

Uutinen
Huuhkajien voitot ovat itselleni aivan yksi lysti, vaikka heitä rahallisesti pääsylippujen muodossa mielelläni tuenkin. Mutta #SAKSA

Miksi se passissa lukeva maa pitäisi määrittää yhtään mitään ihmisten elämästä? Eikös se ole niitä asioita, mihin ei syntyessään voi vaikuttaa edes vähää alusta? Toiseksi, miksi ei voisi kannattaa useampaa kuin yhtä maata? Kyllä mä avoimesti kannatan Ruotsia (koska sukulaissuhteet) ja Saksaa (koska ilman 1990 Italian kisoja tuskin olisi futiskärpänen yhtä paljon pientä minua purrut). Kumpikaan ei ole pois passissani lukevasta maasta, mutta Suomen kannattaminen MM- ja EM-kisoissa on ollut huomattavasti vaikeampaa, mitä edellä mainittujen.

Ihan yhtä lailla kannatan kaikkia suomalaisjoukkueita eurokentillä. En minä niitä silti Veikkausliigassa välttämättä halua voittavan yhtään mitään.
BFS

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Marraskuu


Vastaus #9144 : 13.06.2018 klo 12:03:58

Kyllähän ihmiset käyvät paheksumassa Esko Koverolle naisten- ja lastenhakkaamista ja rakastuvat Ridge Forresteriin niin miksei sitten jalkapallosta kertovaan televisio-ohjelmaankin.

Minullakin on lädi-sukulaisia, toivon toki hyvää heille mutta en sitä kannattamiseksi kutsuisi.

Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita, jatkakaa rauhassa ja antakaa minun ihmetellä niitä valintoja.
The Real Wolf

Poissa Poissa


Vastaus #9145 : 13.06.2018 klo 12:14:28

...Kyllä mä avoimesti kannatan Ruotsia (koska sukulaissuhteet) ja Saksaa (koska ilman 1990 Italian kisoja tuskin olisi futiskärpänen yhtä paljon pientä minua purrut).

- Perustelit toki kenenkään sitä pyytämättä, mutta minua häiritsee vähän ajatus, että tällaisia joutuu edes perustelemaan. Jostain henkilökohtaisesta historiasta ne yleensä tulevat, ja sitä yksilönvapauden hengessä kunnioitettakoon.
Ameobi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futis


Vastaus #9146 : 13.06.2018 klo 12:19:39

Mutulla sanon että enemmistöä ei hierrä se Saksan tai Englannin kannattaminen, vaan se, kun nämä samat henkilöt mollaavat ja haukkuvat Huuhkajia & suomifutista.

Appiukon kanssa ei voi futisaiheisia keskusteluja käydä, kun se kääntyy aina potkupallotteluun ja Valioliigan ihannointiin. Kyllähän se harmittaa, kun vittuilua saa kuulla tasaisella syötöllä.
Kiitaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #9147 : 13.06.2018 klo 12:32:39

Onhan tuollainen toisen maan maajoukkueen kannattaminen omaa kotimaataan/syntymämaataan vastaan täysin aivotonta touhua. Minun on ainakin aika vaikeaa kuvitella, etä vaikkapa täysin saksalaiset sukujuuret omaava ja siellä asuva ihminen kannattaisi vaikkapa Englantia kun pelaavat Saksan maajoukkuetta vastaan. Täysin naurettava ajatus ja yhtä typerää se on Suomessakin.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2018 klo 12:35:12 kirjoittanut Kiitaja »
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #9148 : 13.06.2018 klo 12:59:07

Tuo toisen maan kannattaminen arvokisoissa on ikkuna lapsuuteen. Aikoihin, jolloin jokaisessa kilpailussa ja sarjassa piti olla suosikkijoukkue ja -urheilija. Se on lapsuudesta jäänyt tapa, joka herää henkiin sillä hetkellä, kun teksti-tv:llä lukee kisojen lohkoarvonnan tulos. Edellisten kisojen finaalin päättymisestä siihen hetkeen ketään ei kiinnosta sen "oman rakkaan italian" otteet paskan vertaa.

Tai jos kiinnostaa ja se kokonaisuus ajaa Huuhkajien edelle ja/tai aiheuttaa suomalaisen jalkapallon potkupallottelua, niin kullit ja pillut poikki.
Barros

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #9149 : 13.06.2018 klo 12:59:15

Välillä ihmetyttää myös tuo "syntymäpaikkaansa ei voi valita" -argumentti perusteluna sille, että kannattaa Englantia tjsp - eikös tuo vie vähän pohjan koko maajoukkue-ajatukselta? Eihän pelaajatkaan ole saaneet valita syntymäpaikkaansa, kyllähän heidänkin kuuluisi saada pyrkiä pelaamaan Saksalle, koska kokevat sen läheiseksi.

Saivartelua, tiedän.

Yksinkertaistettuna omaan kokemukseeni peilaten, ulkomaalaisia maajoukkeita yli kotimaisen kannattavat rakentavat omaa identieettiään toisen kulttuurin jalkapallomenestyksen ja -perinteiden kautta ja niihin nojaten. Suomea kannattavat elävät sitä aidosti yhteistä tarinaa, joiden kautta se muualla kadehdittava kulttuuri syntyy.

Mielipiteitä mahtuu maailmaan, tuo olkoot omani.

 
Sivuja: 1 ... 365 [366] 367 ... 456
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa