FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 19:49:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 377 [378] 379 ... 456
 
Kirjoittaja Aihe: Mieshuoraus on jalkapallon syöpä  (Luettu 1412294 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
lentävä emiraatti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Football Club International Turku & Soton


Vastaus #9425 : 31.12.2018 klo 12:14:44

Sitä voi kannattaa johon sulla palaa se aito inhohimo, itse en vaan osaa käsittää että miten voi samalla palaa kahteen eri seuraan, vaikka toinen ei pelaiskaan lätkää tai toinen fudaa tai muutakaan.

Kyllä Turusta ja ympärisrön kehyskunnista löytyy myös kendojengejä. Mun tietojen mukaan;
Liiga (TPS)
Mestis (TuTo)
Suomi-Sarja (VG-62, Kaarina Indians)
ja alempana on sitten RNK:ta sun muuta.

Eikä siis siinä, jos se sydän sykkii. Itse en vaan ymmärrä.

Ainakin mulle ja mun tuntemille ja tietämille urheilukannattajille. Tiedän mä itsekkin toki muutaman tapauksen, joita näkee Turkuhallil mutta futiksessa kannattaa hinaajia. En tiedä sitten onko gloryhunttaamista vai mitä. Tärkeää olis saada "Yksi seura lajista riippumatta" iskostettua.
Entä jos se intohimo onkin rakkaudesta lajiin? Itse käyn katsomassa futista ties missä, vaikka Inter ei pelaisikaan. Luettelemistasi kendoseuroista TuTo ja VG pelaavat myös futista alasarjoissa. Virallisen totuuden mukaan heillä ei siis ole mitään asiaa esim. tepsin tai Interin peleihin, koska leimautuvat gloryhunttereiksi tai vähintään epäilyttäviksi?

Miksi jalkapallon erikoisseuralla (Interillä) pitäisi olla muissa lajeissa joukkue? Laskisin futsalin ja powerchairin jalkapalloperheeseen.
Valzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Porilainen jalkapallo


Vastaus #9426 : 31.12.2018 klo 14:47:04

Joukkuuen kannattaminen ja lajin/joukkueiden seuraaminen on eri asia.

Eri asia käydä katsomassa matseja vähän kaikkialla, kuin pyöriä parinkin eri seuran fanikatsomossa. Interillä tosin on se tilanne, että niillä ei vaikkapa kendoa ole (en tiedä futsaleista ym). Jokainen saa tietenkin kannattaa mitä haluaa, mutta mää nään sen oksettavana pyöriä esim. kendossa tepsin faniporukoissa, mutta astella Veikkausliigassa Armadan päätyyn..
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #9427 : 31.12.2018 klo 14:54:07

Joukkuuen kannattaminen ja lajin/joukkueiden seuraaminen on eri asia.

Eri asia käydä katsomassa matseja vähän kaikkialla, kuin pyöriä parinkin eri seuran fanikatsomossa. Interillä tosin on se tilanne, että niillä ei vaikkapa kendoa ole (en tiedä futsaleista ym). Jokainen saa tietenkin kannattaa mitä haluaa, mutta mää nään sen oksettavana pyöriä esim. kendossa tepsin faniporukoissa, mutta astella Veikkausliigassa Armadan päätyyn..
Lätkää ja futista ei voi katsoa muualla, kuin fanipäädyissä?
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #9428 : 31.12.2018 klo 14:54:49

Jokainen saa tietenkin kannattaa mitä haluaa, mutta mää nään sen oksettavana pyöriä esim. kendossa tepsin faniporukoissa, mutta astella Veikkausliigassa Armadan päätyyn..

Tässähän on vain käynyt niin, että ko. kannattaja on identifoitunut joukkueisiin, ei seuroihin. Ja jos näin on päässyt käymään, niin siinä saa kyllä seura katsoa vähän peiliin koska ei ole onnitunut sitouttamaan ko. kannattajaa itseensä vaikka selkeästi siihen olisi ollut mahdollisuus.
tuurtles

Poissa Poissa


Vastaus #9429 : 31.12.2018 klo 15:15:36

Uskallan väittää, että tämmöisillä ihmisillä urheilu on vain viihdettä, eikä merkkaa sen enempää. Käyvät katselemassa sitä "paras tasoista" ja menevät massan mukana. "Oikeinkannattajille" yksi seura voi olla niin syvällä jo omassa identiteetissä, että se merkkaa jotain muuta. Nämä viihdekäyttäjät jatkaisivat elämäänsä aivan samalla tavalla vaikka jokin seuraamansa seura menisi konkurssiin tai jotenkin muuten vain häviäisi kartalta. KendoJokereissahan tätä ilmiötä voi seurata. Viihdekäyttäjät pysyneet, mutta hc-oikeinkannattajat kaikonneet tai siirtyneet futisjokereiden pariin Putin-asioiden jälkeen. Eri seurahan tuo lätkäjoukkue nykyään on.
Valzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Porilainen jalkapallo


Vastaus #9430 : 31.12.2018 klo 15:15:46

Lätkää ja futista ei voi katsoa muualla, kuin fanipäädyissä?
Enkö mä just erotellut fanipäädyn ja muun katsomisen?
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #9431 : 31.12.2018 klo 15:48:07

Enkö mä just erotellut fanipäädyn ja muun katsomisen?


Eikä siis siinä, jos se sydän sykkii. Itse en vaan ymmärrä.
Ainakin mulle ja mun tuntemille ja tietämille urheilukannattajille. Tiedän mä itsekkin toki muutaman tapauksen, joita näkee Turkuhallil mutta futiksessa kannattaa hinaajia. En tiedä sitten onko gloryhunttaamista vai mitä. Tärkeää olis saada "Yksi seura lajista riippumatta" iskostettua.

Viestisi ovat ristiriidassa keskenään. Tämän mukaan näet tyyppejä Turkuhalilla riittää lokeroimasn ihmisiä. Et puhu tuossa kannattajapäädystä.
Epäkomea Palloilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Luotettavat lähteet ja raportit


Vastaus #9432 : 31.12.2018 klo 15:57:27

Kyllähän TuTon kannattaminen on turkulaiselle jääkiekossa ainoa oikea valinta. Oksettava rahaseura koko HC TPS Supercell janareineen.

Huvittavinta tässä on että jotkut huutelevat Håkansin rahoista ja sitten kumminkin heiluvat kendotepsin fanikatsomossa myös. Ylos
« Viimeksi muokattu: 31.12.2018 klo 16:03:01 kirjoittanut Epäkomea Palloilija »
Leopoldo Luque

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: nuori Hector


Vastaus #9433 : 31.12.2018 klo 17:05:24

Satuin tossa joulun välipäivinä pubiin, jossa joku keski-ikäinen ukko kovaan ääneen hehkutti pöydästään Livöpuulin edesottamuksia. Hän on kuulemma seurannut puulia jo 80-luvulta asti. Jan Mølby mainittiin ja niin pois päin. Suurena haaveena olisi vielä joskus viedä tyttärensä puulin peliin, jossa ei itsekään koskaan ollut käynyt, mutta kun hintaa tulisi reissulle aika suolaisesti. Vähän pani huvittamaan tyyppi, joka on "kannattanut" 40 vuotta seuraa, jonka peleissä ei ole koskaan edes käynyt.
Valzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Porilainen jalkapallo


Vastaus #9434 : 31.12.2018 klo 17:13:32

Viestisi ovat ristiriidassa keskenään. Tämän mukaan näet tyyppejä Turkuhalilla riittää lokeroimasn ihmisiä. Et puhu tuossa kannattajapäädystä.
Joo, vähän huonosti sanottu. My bad! Fanitusta nimenomaan tarkoitan.

Kyllähän TuTon kannattaminen on turkulaiselle jääkiekossa ainoa oikea valinta. Oksettava rahaseura koko HC TPS Supercell janareineen.

Huvittavinta tässä on että jotkut huutelevat Håkansin rahoista ja sitten kumminkin heiluvat kendotepsin fanikatsomossa myös. Ylos
Joo no en mäkään hirveästi tykkää kendo-Tepsistä. Ne on valinnut showbisnes-tien. Silti jostain alitajunnasta se intohimo seuraa kohtaan on luja. TuTo oliskin muuten.
Fede15

Poissa Poissa


Vastaus #9435 : 31.12.2018 klo 17:23:07

KendoJokereissahan tätä ilmiötä voi seurata. Viihdekäyttäjät pysyneet, mutta hc-oikeinkannattajat kaikonneet tai siirtyneet futisjokereiden pariin Putin-asioiden jälkeen. Eri seurahan tuo lätkäjoukkue nykyään on.

Niin siis ne jotka luulivat olevansa "tosifaneja" lähtivät ja oikeat fanit jäi. Niitä vain ei näköjään ollut kovin montaa.
Valzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Porilainen jalkapallo


Vastaus #9436 : 31.12.2018 klo 17:25:07

Niin siis ne jotka luulivat olevansa "tosifaneja" lähtivät ja oikeat fanit jäi. Niitä vain ei näköjään ollut kovin montaa.

Ei se tosifanitus tarkoita, että kaikki paskaa pitää suodattaa. Joskus tulee itse kullakin raja vastaan, missä se menee ja milloin on sallittua ns. tosifanin kohdata raja, onkin sitten jo ihan oman topicin paikka :D
Fede15

Poissa Poissa


Vastaus #9437 : 31.12.2018 klo 17:50:07

Ei se tosifanitus tarkoita, että kaikki paskaa pitää suodattaa. Joskus tulee itse kullakin raja vastaan, missä se menee ja milloin on sallittua ns. tosifanin kohdata raja, onkin sitten jo ihan oman topicin paikka :D

Joillain raja oli Jere Karalahden hankkimisessa ja joillain parempaan sarjaan siirtymisessä :D Tosifani pysyy mukana, pelataan sitten Liigassa, KHL:ssä tai Suomi-sarjassa kenen tahansa omistuksessa, jos kerran joukkue pysyy suomalaisena. Tuskin kovin montaa Leicesterin fania haittasi se, että Vichai osti seuran ja teki divarijengistä Valioliigan mestarin. Tai ainakin ihmettelen suuresti niiden logiikkaa, joita se haittasi.

Vähän sama Wolvesissa. Jotkut näkisivät joukkueen ennemmin Championshipissä brittipelaajilla kuin taistelemassa Valioliigan seiskapaikasta niin, että puoli jengiä on Portugalista. Ihan kuin seura muuttuisi heti muoviksi, jos panostaa ulkomaalaisiin kun omilla ei pärjätä. Toki tyypillistä Brittien ajatusmaailmaa, mutta silti.
Kiitaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #9438 : 31.12.2018 klo 20:36:38

Satuin tossa joulun välipäivinä pubiin, jossa joku keski-ikäinen ukko kovaan ääneen hehkutti pöydästään Livöpuulin edesottamuksia. Hän on kuulemma seurannut puulia jo 80-luvulta asti. Jan Mølby mainittiin ja niin pois päin. Suurena haaveena olisi vielä joskus viedä tyttärensä puulin peliin, jossa ei itsekään koskaan ollut käynyt, mutta kun hintaa tulisi reissulle aika suolaisesti. Vähän pani huvittamaan tyyppi, joka on "kannattanut" 40 vuotta seuraa, jonka peleissä ei ole koskaan edes käynyt.

Olen aina ihmetellyt näitä tyyppejä jotka on vuosikymmeniä kannattaneet jotain seuraa, mutta eivät ole kuitenkaan koskaan käyneet paikan päällä. Saa olla melkoisen huonot tulot jos ei rahoja yhteen Manchesterin reissuun saa säästettyä 40 vuodessa.
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy


Vastaus #9439 : 31.12.2018 klo 21:08:04

Olen aina ihmetellyt näitä tyyppejä jotka on vuosikymmeniä kannattaneet jotain seuraa, mutta eivät ole kuitenkaan koskaan käyneet paikan päällä. Saa olla melkoisen huonot tulot jos ei rahoja yhteen Manchesterin reissuun saa säästettyä 40 vuodessa.

Mun faija on tällainen tapaus ja kysymys taitaa olla rahan sijaan enemmän siitä, että kielitaidon puutteen takia ei oikein uskalla yksin lähteä pois Suomesta. Luulen että aika paljonkin tämmöisiä tyyppejä eritoten jo 70-luvulla kannatuksensa aloittaneissa.
Kiitaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #9440 : 31.12.2018 klo 21:10:01

Mun faija on tällainen tapaus ja kysymys taitaa olla rahan sijaan enemmän siitä, että kielitaidon puutteen takia ei oikein uskalla yksin lähteä pois Suomesta. Luulen että aika paljonkin tämmöisiä tyyppejä eritoten jo 70-luvulla kannatuksensa aloittaneissa.

Eikös matseihin järjestetä Suomesta seuramatkoja joissa on suomalaiset matkaoppaat ja kaikki? Tulee tosin kalliimmaksi, mutta ei ne nyt mitään mahdottomia summia työssäkäyvälle ihmiselle ole. Toki jos kannattaa vaikkapa Leedsiä niin ei onnistu tuollainen.
Eiccu

Poissa Poissa


Vastaus #9441 : 31.12.2018 klo 21:21:34

Olen aina ihmetellyt näitä tyyppejä jotka on vuosikymmeniä kannattaneet jotain seuraa, mutta eivät ole kuitenkaan koskaan käyneet paikan päällä. Saa olla melkoisen huonot tulot jos ei rahoja yhteen Manchesterin reissuun saa säästettyä 40 vuodessa.

Suurin osa ulkomaisten seurojen "kannattajista" lienee pikemminkin seuraajia, joilla on suosikkijoukkue, mutta eivät varsinaisesti kannata seuraa sanan varsinaisessa merkityksessä (siis ole huutamassa katsomossa tai tue jollain tapaa rahallisesti tai muulla tapaa). Ja iso osa noista oikeasti kannattaa tai on kannattanut jotain suomalaista seuraa tavalla tai toisella.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #9442 : 31.12.2018 klo 21:24:25

Samaa mieltä Kiitajan kanssa, mutta puolustukseksi sanottava että edellisen sukupolven aikaan tuo reissaaminen ei ole ollut ihan yhtä helppoa kuin nykyään. Lentäminen oli hivenen verran tyyriimpää eikä netistä ostettu parilla klikkauksella lippuja.
Kiitaja

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM


Vastaus #9443 : 31.12.2018 klo 22:04:14

Samaa mieltä Kiitajan kanssa, mutta puolustukseksi sanottava että edellisen sukupolven aikaan tuo reissaaminen ei ole ollut ihan yhtä helppoa kuin nykyään. Lentäminen oli hivenen verran tyyriimpää eikä netistä ostettu parilla klikkauksella lippuja.

Ei toki, mutta onhan lentäminen ollut helppoa ja halpaa jo jotain 15 vuotta kuitenkin. Sen ymmärrän hyvin, että 70-luvulla ei tuosta vaan lähdetty Eurooppaan.
Kevin Murphy

Poissa Poissa


Vastaus #9444 : 01.01.2019 klo 05:24:54

Mun mielestä jalkapallokannatuksessa liikutaan sen verran tunnetasolla, että minkään joukkueen kannatusta ei voi itselleen pakottaa. Itse olen kasvanut pienellä paikkakunnalla, jossa tietoa jalkapallosta tuli lähinnä jalkapallokorttien ja omien pihapelien kautta. Ei meitä todellakaan viety yhtään mihinkään peleihin koskaan, eikä silloin todellakaan tiedetty minkä nimisiä seuroja 50 kilometrin päässä pelaa. Lätkää sen sijaan tuli telkkarista ja muutenkin joka tuutista. Voin sanoa, että olen kasvanut paikallisen lätkäjengin kannattajaksi, mutten yhdenkään kotimaisen jalkapallojoukkueen kannattajaksi. Mainittakoon vielä, etten ole lätkäihmisiä alkuunkaan.

Jalkapallossa olen päätynyt mieshuoraamaan vasten tahtoani. Mikään joukkue ei vain tunnu omalta. Peleistä käyn silloin tällöin nauttimassa, mutta niiden lopputuloksilla ei ole oikeastaan minkäänlaista merkitystä. Ette uskokaan, kuinka paljon haluaisin olla mukana tekemässä kotimaista jalkapallokulttuuria, mutta en vain pääse siihen mukaan.

Ihmisen on todella vaikea tehdä muutosta omalla kohdallaan. En tykkää ihmisten syyllistämisestä, kun valinta ei todennäköisesti ole alun perin ollut oma. Omat lapsensa voi kuitenkin viedä paikallisen joukkueen ottelluun, kertoa kotimaisesta jalkapallosta ja viedä juniorijoukkueen treeneihin, jos kiinnostusta riittää. Jos omaa lasta ei ole, vie peliin pikkusisaruksesi tai kummilapsesi. Jos lapsesta tulee jalkapalloihminen, hän valitsee luonnollisesti oman kaupunkinsa joukkueen. Jos tällaista mahdollisuutta ei ole annettu, valitaan jokin jalkapallokorteissa esiintyvä Mestarien liigaa pelaava joukkue. Tämä on paras keino luoda jalkapallokulttuuria.
ALPPIK

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Taylor Swift: You Belong With Me


Vastaus #9445 : 01.01.2019 klo 13:18:45

Hassua, että mainitsit ym. liverpoolilaisbändin, sillä YNWA oli häävalssimme. Taidan olla mieshuora.


Tykkäättekö muijan kanssa yleensäkin Rodgers-Hammerstein tuotannoista? Uppoavatko esimerkiksi Oklahoma ja Sound of Music?
tuurtles

Poissa Poissa


Vastaus #9446 : 02.01.2019 klo 17:43:10

Niin siis ne jotka luulivat olevansa "tosifaneja" lähtivät ja oikeat fanit jäi. Niitä vain ei näköjään ollut kovin montaa.
Suosittelen joskus kurkkaamaan vaikka FC Jokereiden pelejä. Siellä samoja "tosifaneja" kärrää grilliä nelosdivaripeliin ja seisovat kentän laidalla säästä riippumatta. Joillekkin tuo KHL pelleily vain oli liikaa.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2019 klo 18:04:13 kirjoittanut tuurtles »
laardi79

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Großverdiener


Vastaus #9447 : 05.01.2019 klo 19:36:19


Tykkäättekö muijan kanssa yleensäkin Rodgers-Hammerstein tuotannoista? Uppoavatko esimerkiksi Oklahoma ja Sound of Music?

Niin sivistynyt en valitettavasti ole. Jos SOM tai Oklahoma kolisisivat, puolison nimi olisi tod. näk. Teuvo tai Niko eikä Pirkko*.
(*nimi muutettu)
Fin_Gooner

Poissa Poissa


Vastaus #9448 : 06.01.2019 klo 14:33:45

Kaikki lähtee siitä, että oltaisiin ylpeitä siitä paikallisesta joukkueesta. Ihan sama tuijotatko kuinka paljon futista telkkarista vapaa-ajallasi tai järjestät turistireissuja ulkomaille, mutta kunhan kokisit jotain ylpeyttä paikallisuudesta ja yrittäisit kasvattaa futiskulttuuria paikallisesti. Oksettaa ihmiset, jotka pitävät itseään jalkapalloihmisinä, mutta halveksivat kotimaista futista. Heille futis on pelkkää viihdettä, joillekkin se on enemmän.

Näitä on oikeasti ihan hel-vetin paljon. Sohvalla on kivempi löhötä ja katsoa valjua tai la ligaa teräväpiirtona kuin lähteä +5-10 -asteen lämpötilaan, "huonoihin" olosuhteisiin katsomaan paikallista. Myönnän, että en varsinaisesti yltiöfanita paikallista seuraa, ja syitä siihen on monia. Mutta olen silti kannattanut seuraa rahallisesti ja käynyt katsomassa pelejä paikan päällä sekä huonoina että parempina aikoina.
tuurtles

Poissa Poissa


Vastaus #9449 : 06.01.2019 klo 15:51:23

Näitä on oikeasti ihan hel-vetin paljon. Sohvalla on kivempi löhötä ja katsoa valjua tai la ligaa teräväpiirtona kuin lähteä +5-10 -asteen lämpötilaan, "huonoihin" olosuhteisiin katsomaan paikallista. Myönnän, että en varsinaisesti yltiöfanita paikallista seuraa, ja syitä siihen on monia. Mutta olen silti kannattanut seuraa rahallisesti ja käynyt katsomassa pelejä paikan päällä sekä huonoina että parempina aikoina.

Ei ole yhteisöllisyyden tuntua ja suomalaiseen tapaan mukavampi maata itsekseen sohvalla. Taitaa löytyä varmaan jostain geeneistä. Tähän väliin voisi heittää tämän perinteisen, joka säännöllisin väliajoin nousee tässä topikissa.

Miksi me vaivaudumme? https://www.youtube.com/watch?v=OeVxBVfeX5c

 
Sivuja: 1 ... 377 [378] 379 ... 456
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa