FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 13:51:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan näkyvyys  (Luettu 8669 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #125 : 29.12.2006 klo 03:42:12

Jos katsojia on 9000, sinikaarti ei laula ja pelin taso ei ole paska?

Meni ohi?
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #126 : 29.12.2006 klo 03:50:49

et ole huono ihminen, olet vain samaa massaa kuin valtaosa muistakin suomalaisista eikä siinä ole sinänsä mitään väärää. Sinua houkuttelee Tapahtuma, ei itse peli tai laji. Et voi olla mukana tekemässä rakennustyötä kohti sitä 9000 katsojan rajapyykkiä, laulamassa fanien kanssa ja rakentamassa "lutuuria", vaan odotat kunnes homma on tehty, kysyntä nousee ja sitten voit tulla hyvin mielin peliin. Kuten sanoin, kaveripiirissäni on aivan samoin syin peleistä pois jääviä. Liigalle naureskellaan työpaikan kahvitauolla, faniporukat ovat "hassuja ja noloja" koska ne eivät ole tarpeeksi isoja eivätkä laulut kaiu ympäri stadionia eikä ihmisiä käy. Tosin samat laulut kelpaavat sitten, kun 100 ihmistä enemmän laulaa niitä ja katsomossa on pari tuhatta ihmistä enemmän. Mutta suinkaan ei voi olla mukana rakentamassa nousua ja houkuttelemassa kavereita paikalle, sehän olisi noloa seistä siellä lähes yksin tyhjällä stadionilla, mitä työkaveritkin sanoisivat jos kuulisivat? Isäkin varmasti toruisi.

Minua houkuttelee nimenomaan itse laji ja peli, vai miksi olen itse pallon perässä kirmannut jo 14 vuotta? Totta on, että minun(kin) olisi helpompi mennä ja "liittyä" jo valmiiseen pakettiin, mutta kun en ole vielä kohdannut joukkuetta jota edes haluaisin kannattaa, joten en halua lähteä mihinkään rakentamaan kulttuuria ihan vain kulttuurin rakentamisen takia. Suomen maajoukkuetta käyn katsomassa aina rahatilanteen ja ajan niin salliessa ja niin olen tehnyt jo vuosia.
Mikenaattori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapion Honka


Vastaus #127 : 29.12.2006 klo 06:45:37

Minua houkuttelee nimenomaan itse laji ja peli, vai miksi olen itse pallon perässä kirmannut jo 14 vuotta?

Vähän ristiriitasuuksia puheissas. Oletan kuitenkin, että oot huonompi ku perus veikkausliigapelaaja tasoltas ja jos oon väärässä ni laita ihmeessä soittoa jonnekki veikkausliiga seuraan. Ei nääs mikää huono julkisuustemppu signata puskista kaveri jolla on niinkin mediaseksikäs nimi kuin AndyLove.  Pallo
Mutta siis se minkä kyseenalaistan on, että miten voit väittää pelannees fussee 14v vaan sen takia, koka nautit itse lajista, mutta silti et ole kiinnostunut katsomaan kun selkeesti itteäs tasokkaammat jannut pelailee. Oiskoha enemmänki ne omat onnistuneet suoritukset ja pelikaverit ne jotka on saanu sut noinki kauan jatkamaan. Niin ja jos se sun rakastama seuras onki se jengi missä oot viimevuodet futannu. Mieti myös sitä, että kun ne omat pelivuodet päättyy niin mitäs sitten. On sitä fussea vaan kivempi pelata kentällä kun pleikkarilla ja sama se on kattomisessaki. Ne aistii ne pienet asiat siitä ilmapiiristä. Vielä kun Veikkausliigassa on mahdollisuus nauttia niistäkin pienistä riemunhetkistä, kun Saarinen karjasee kesken friendlyn Kukalle, että: "Vittu mikä heitoo!" Niinku joku sanokin niin kyllä ne jotka on joskus pelannu intohimolla rupee myös seuraamaan intohimolla ja se ei telkkarin välityksellä käy.

Sit offtopicin perään vois vielä blastata vielä vähän aiheesta. Eli jos saisin Veikkausliigaseuran markkinoinnissa jotenki toimia niin yks kikka ois et iskis sellaset pienet mainokset, joissa ilmotetaan ainaki kaikki paikallisseuran kotiottelut ainakin kaikkiin lähialueen oppilaitoksiin ja miksei useimpien toimistotornienkin ilmotustauluille. Voisin vaikka taata, että hinta/toimivuussuhde jää plussan puolella ja sitten kun ihmisillä on se turvallinen paikka siinä koulun ilmotustauluta ne matsit tarkastaa ja vaikka kysästä joltai muulta, että ootko menossa matsiin.

Nimenomaan nuoriin panostamisen nään oleellisen niin kentällä kuin katsomossakin. Nuoriin on helppo vaikuttaa ja siihen pitäs myös Veikkausliign näkyvyydessä puuttua. Useimmat nuoret on itekin ainaki ollu futaajia, eli lajin arvostaminen ei pitäs olla ongelma. Sitten muille voi tuotetta esitellä mitä likasimmillakin tempuilla. Esim. Antti Tuiskulle RoPSin paita päälle johonki paikallislehden humpuukkihaastatteluun ja teksti vielä, että "Mie ainakin käyn peleissä" ni johan on taas muutama lissu enemmän peliä kattomassa. Tuskimpa tulevat uudestaan, mutta ovat nyt ne yhet liput ehkä ostaneet. Aivan loistava tilannehan taas on jos se Tuisku oikeesti kävis sielä peleissä. (ja joo ei ehkä mikään paras esimerkki joku antti tuisku mutta on ainaki selkeesti paikkakunnalle profiloitunu julkkis)

Suurin näkyvyys kanava on kuitenki ehdottomasti median ohi menevä tieto jota myös puskaradioks kutsutaan. Paras mainos veikkausliigalle on kuitenkin ainaki vielä nyt se jätkä joka tulee firman pikkujouluihi se Fc Lahden skraka tai parhaas tavaukses pelipaita siinä pikkutakin alla komeilemassa tai se faija joka osaa jekuttaa sen skidinsä jonku Hollywood leffan sijasta johonki pohjanmaan paikallisvääntöön tai kaveri joka mainostaa kavereille, että ne sivistyneet sunnuntaistobet voi imeä vaikka siinä hietalahden terassilla kohtuu hintaan ja saa vielä kattoa fudista kaupan päälle.

Hyvä esimerkki onnistuneesta näkyvyydestä muuten oli taannoinen pääkaupunkiseudun derby finskillä. Kuulemma ollu hyvin esillä mediassa ja kun tulin pari päivää ennen peliä Suomeen niin kaveri oli heti tiedottamassa, että ylihuomenna on peli, mennän kattomaan. Ja jotain saman sorttista oli käyny yli 10 000:lle muullekkin.

Eli viel voisin koota pääpointit lyhyesti, niille jotka ei jaksa ettii suklaata paskasta tai niille joilla katos ajatus muuten vaan.

 Pallo AndyLove; tekosyyt loppukoot ja katsomoon mars! Sunkin eurot kelpaa Veikkausliiga seuroille mukavasti.
 Pallo Jos tykkää fudiksesta tykkää fudiksesta. Ei voi tykätä vaan "hyvästä" tai vaan "huonosta" fudiksesta.
 Pallo A4 kokoset listat paikallisjengien matseista kaikkialle mihin laki sallii.
 Pallo Myydään lajia nuorille, jotta saadaan jatkuvuutta.
 Pallo Myydään lajia sillon tällön tuulipuvuille, että saadaan sillon tällön massatapahtuma jota puidaan viikko sen jälkeen lehdissä.
 Pallo Fiilistellään peleillä ja sarjatilanteella ja pyritään tuomaan Veikkausliigaa enemmän ja enemmän esille keskusteluissa.

Kello 5:45. En jaksa oikolukea tarkemmin. Nyt kattoo pätkä Hooliganssii ja sit nukkuu.
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #128 : 29.12.2006 klo 09:17:10

Minua houkuttelee nimenomaan itse laji ja peli, vai miksi olen itse pallon perässä kirmannut jo 14 vuotta? Totta on, että minun(kin) olisi helpompi mennä ja "liittyä" jo valmiiseen pakettiin, mutta kun en ole vielä kohdannut joukkuetta jota edes haluaisin kannattaa, joten en halua lähteä mihinkään rakentamaan kulttuuria ihan vain kulttuurin rakentamisen takia. Suomen maajoukkuetta käyn katsomassa aina rahatilanteen ja ajan niin salliessa ja niin olen tehnyt jo vuosia.

No tuohonhan voi olla miljoona syytä. Ryhmän yhteishenki vetää puoleensa, joukkueessa on paljon kavereita, ei ole muutakaan tekemistä jne. Eikä se edes ole mun pointti.

Pointti on siinä, että jos vain odotat valmista tuotetta ja Walldenin katsomoonhoukuttelupuhelua, et tule koskaan löytämään sitä omaa jengiäsi. Et sä syty millekään istumalla kotona nillittämässä asioiden huonoa tilaa. Vaikka osin oikeassa oletkin, jäät paljosta paitsi nimenomaan negatiivisen asenteesi vuoksi. Toisaalta, kuten aiemmin mainitsin, ennen pitkää Forum tekee tehtävänsä sinuunkin. Jos ei muuten niin syyllistämisen kautta. ;)
Elmslie Ender

Poissa Poissa


Vastaus #129 : 29.12.2006 klo 10:18:23

Suurin näkyvyys kanava on kuitenki ehdottomasti median ohi menevä tieto jota myös puskaradioks kutsutaan. Paras mainos veikkausliigalle on kuitenkin ainaki vielä nyt se jätkä joka tulee firman pikkujouluihi se Fc Lahden skraka tai parhaas tavaukses pelipaita siinä pikkutakin alla komeilemassa tai se faija joka osaa jekuttaa sen skidinsä jonku Hollywood leffan sijasta johonki pohjanmaan paikallisvääntöön tai kaveri joka mainostaa kavereille, että ne sivistyneet sunnuntaistobet voi imeä vaikka siinä hietalahden terassilla kohtuu hintaan ja saa vielä kattoa fudista kaupan päälle.

Tässä ollaan mielestäni asian ytimessä. Tuolla aiemmin sanoin, että ne nykyiset katsojat pitäisi saada ensin sitoutettua sen paikallisen seuransa taakse. Jos nykyiset katsojat eivät ole täysillä mukana, eivät he saa houkuteltua muitakaan mukaan. Tuotteen parhaita potentiaalisia markkinamiehiä ovat sen kuluttajat. Mutta nykyään harva uskaltaa tunnustaa oikeasti kannattavansa jotain suomalaista jalkapalloseuraa. Vaikka kävisi katsomassa muutaman pelin kaudessa, niin kysyttäessä suosikkia vastaavat kuitenkin arsenaal tai vastaavaa.
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #130 : 29.12.2006 klo 10:20:04

Vähän ristiriitasuuksia puheissas. Oletan kuitenkin, että oot huonompi ku perus veikkausliigapelaaja tasoltas ja jos oon väärässä ni laita ihmeessä soittoa jonnekki veikkausliiga seuraan. Ei nääs mikää huono julkisuustemppu signata puskista kaveri jolla on niinkin mediaseksikäs nimi kuin AndyLove.  Pallo
Mutta siis se minkä kyseenalaistan on, että miten voit väittää pelannees fussee 14v vaan sen takia, koka nautit itse lajista, mutta silti et ole kiinnostunut katsomaan kun selkeesti itteäs tasokkaammat jannut pelailee. Oiskoha enemmänki ne omat onnistuneet suoritukset ja pelikaverit ne jotka on saanu sut noinki kauan jatkamaan. Niin ja jos se sun rakastama seuras onki se jengi missä oot viimevuodet futannu. Mieti myös sitä, että kun ne omat pelivuodet päättyy niin mitäs sitten. On sitä fussea vaan kivempi pelata kentällä kun pleikkarilla ja sama se on kattomisessaki. Ne aistii ne pienet asiat siitä ilmapiiristä. Vielä kun Veikkausliigassa on mahdollisuus nauttia niistäkin pienistä riemunhetkistä, kun Saarinen karjasee kesken friendlyn Kukalle, että: "Vittu mikä heitoo!" Niinku joku sanokin niin kyllä ne jotka on joskus pelannu intohimolla rupee myös seuraamaan intohimolla ja se ei telkkarin välityksellä käy.

Sit offtopicin perään vois vielä blastata vielä vähän aiheesta. Eli jos saisin Veikkausliigaseuran markkinoinnissa jotenki toimia niin yks kikka ois et iskis sellaset pienet mainokset, joissa ilmotetaan ainaki kaikki paikallisseuran kotiottelut ainakin kaikkiin lähialueen oppilaitoksiin ja miksei useimpien toimistotornienkin ilmotustauluille. Voisin vaikka taata, että hinta/toimivuussuhde jää plussan puolella ja sitten kun ihmisillä on se turvallinen paikka siinä koulun ilmotustauluta ne matsit tarkastaa ja vaikka kysästä joltai muulta, että ootko menossa matsiin.

Nimenomaan nuoriin panostamisen nään oleellisen niin kentällä kuin katsomossakin. Nuoriin on helppo vaikuttaa ja siihen pitäs myös Veikkausliign näkyvyydessä puuttua. Useimmat nuoret on itekin ainaki ollu futaajia, eli lajin arvostaminen ei pitäs olla ongelma. Sitten muille voi tuotetta esitellä mitä likasimmillakin tempuilla. Esim. Antti Tuiskulle RoPSin paita päälle johonki paikallislehden humpuukkihaastatteluun ja teksti vielä, että "Mie ainakin käyn peleissä" ni johan on taas muutama lissu enemmän peliä kattomassa. Tuskimpa tulevat uudestaan, mutta ovat nyt ne yhet liput ehkä ostaneet. Aivan loistava tilannehan taas on jos se Tuisku oikeesti kävis sielä peleissä. (ja joo ei ehkä mikään paras esimerkki joku antti tuisku mutta on ainaki selkeesti paikkakunnalle profiloitunu julkkis)

Suurin näkyvyys kanava on kuitenki ehdottomasti median ohi menevä tieto jota myös puskaradioks kutsutaan. Paras mainos veikkausliigalle on kuitenkin ainaki vielä nyt se jätkä joka tulee firman pikkujouluihi se Fc Lahden skraka tai parhaas tavaukses pelipaita siinä pikkutakin alla komeilemassa tai se faija joka osaa jekuttaa sen skidinsä jonku Hollywood leffan sijasta johonki pohjanmaan paikallisvääntöön tai kaveri joka mainostaa kavereille, että ne sivistyneet sunnuntaistobet voi imeä vaikka siinä hietalahden terassilla kohtuu hintaan ja saa vielä kattoa fudista kaupan päälle.

Hyvä esimerkki onnistuneesta näkyvyydestä muuten oli taannoinen pääkaupunkiseudun derby finskillä. Kuulemma ollu hyvin esillä mediassa ja kun tulin pari päivää ennen peliä Suomeen niin kaveri oli heti tiedottamassa, että ylihuomenna on peli, mennän kattomaan. Ja jotain saman sorttista oli käyny yli 10 000:lle muullekkin.

Eli viel voisin koota pääpointit lyhyesti, niille jotka ei jaksa ettii suklaata paskasta tai niille joilla katos ajatus muuten vaan.

 Pallo AndyLove; tekosyyt loppukoot ja katsomoon mars! Sunkin eurot kelpaa Veikkausliiga seuroille mukavasti.
 Pallo Jos tykkää fudiksesta tykkää fudiksesta. Ei voi tykätä vaan "hyvästä" tai vaan "huonosta" fudiksesta.
 Pallo A4 kokoset listat paikallisjengien matseista kaikkialle mihin laki sallii.
 Pallo Myydään lajia nuorille, jotta saadaan jatkuvuutta.
 Pallo Myydään lajia sillon tällön tuulipuvuille, että saadaan sillon tällön massatapahtuma jota puidaan viikko sen jälkeen lehdissä.
 Pallo Fiilistellään peleillä ja sarjatilanteella ja pyritään tuomaan Veikkausliigaa enemmän ja enemmän esille keskusteluissa.

Kello 5:45. En jaksa oikolukea tarkemmin. Nyt kattoo pätkä Hooliganssii ja sit nukkuu.

Ihan asia tekstiä ja varmaan on mulla vähän ristiriitaisuutta mun mielipiteissä. Mutta siis rakastan jalkapalloa niin paljon, että pelaan sitä vaikka ei ole yksikään joukkue ikinä minua rukoillut tulemaan pelaamaan, vaan kyllä sitä tulee tyrkytettyä itseään 3. divariin tai alemmas. Tällä hetkellä siis näen niin huonoa futista jo muutenkin, että en siitä halua enää maksaa varsinkin kun suomessa peleihin ei kannata raahautua edes tunnelman takia. Sitten kun omat nappulakengät heitän helvettiin ja lopetan pelaamisen niin ehkä sitä haluaa mennä katsomaan sitten veikkausliigaa ja alkaa kannattamaan jotain joukkuetta vaikka sitten ihan periaatteesta.

Ja itse olen ehdottanut tuota nuoriin satsaamista, esim houkutellaan seuran omia junnuja varsinkin peleihin ja muutenkin nuoria tyyliin alle 15 vuotiaat parilla eurolla ja iskä puoleen hintaan.

Jälkipelin Mestari

Poissa Poissa


Vastaus #131 : 29.12.2006 klo 14:43:21

Tuotteen parhaita potentiaalisia markkinamiehiä ovat sen kuluttajat. Mutta nykyään harva uskaltaa tunnustaa oikeasti kannattavansa jotain suomalaista jalkapalloseuraa. Vaikka kävisi katsomassa muutaman pelin kaudessa, niin kysyttäessä suosikkia vastaavat kuitenkin arsenaal tai vastaavaa.

Asiassa on perää mutta tätä asennetta en ole henkilökohtaisesti ymmärtänyt koskaan. Itse olen vetänyt päälle mitä seurapaitoja halunnut ja jos on herättänyt reaktioita kahvipöydässä niin se on pelkästään hyvä asia. Silloin nimitäin pääsee vähintään hyvään keskusteluyhteyteen myös niiden kanssa jotka eivät lajia seuraa. Nämä keskustelut on omiaan herättämään uusia ajatuskulkuja totuttujen sijaan ja hälventämään mutu-tietoa mikä on pelkästään hyvä asia. Vittuilu ja ylimielisyys siis ei tosiaankaan kannata, mutta asiallisella keskustelulla olen saanut muutaman henkilön käymään silloin tällöin peleissä ja useamman ainakin suhtautumaan myötämielisemmin jalkapalloon.  Tämän päättelisin siitä että ottavat itse usein kanssani jalkapallon puheeksi jos on ollut joku iso Suomen peli tai muuten merkittävä peli TV:ssä.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2006 klo 14:47:33 kirjoittanut Jälkipelin Mestari »
Rikkiviisas

Poissa Poissa


Vastaus #132 : 29.12.2006 klo 15:25:58

Nieminenhän ei ole markkinointia vastaan. Vaikkei esim. viime kauden satsaus maksettuihin pelleihin ottelutapahtuman yhteydessä kovin vakuuttavaa kuvaa itselleni kertonut. Imagoa taidettiin rakentaa myös suurelle yleisölle muilla tapahtumilla mm. julkisilla kauppapaikoilla.

Tunnusta väriä -kampanja on hyvä mainosta koko liigalle.
Sen sijaan markkinointia pitäisi juuri kohdentaa paikkakuntatasolle, koska paikallisuudesta kaikesta huolimatta nousee joukkueiden identiteetti ja kannattajapohja.

Viime kaudella Honka oli näkyvästi esillä ja meni itse juuri kauppakeskuksiin, samoin teki HJK perässä ja molempien katsojaluvut olivat erinomaiset sekä seurat saivat paljon positiivista julkisuutta.

Samaa pitää tehdä muuallakin geneeristen liigamainosten sijaan. Otteluohjelmaa tehtäessä huomioidaan myös paikalliset tapahtumat, nythän esim. KooTeePee ei ole pelannut ikuisuuksiin samaan aikaan kun on Meripäivät. Edellisenä päivänä pelaajat käymään seuran teltalla ja lipunmyyntipisteitä ympäri aluetta, ottelupäivänä koko Kotka seuran väreihin.

Sama juttu myös muilla paikkakunnilla. Selkeästi mukaan alueen tapahtumiin ja näkymään. Siinä Veikkauksen Nieminen on oikeassa, että seuroja ei kiinnosta mennä yleisön luo vaan hankintaan sponsoreita ja odotetaan, että yleisö tulee hattu kourassa seuran luokse. Katsotaan vaikka esim. MyPan tilannetta: Vakaa sponsori, menestystä ja katsojaluvut hävettävän huonoja, koska seuraa ei tunnu kiinnostavan markkinoida itseään menestyvänä koko Pohjois-Kymenlaakson joukkueena.

Monella muullakin seuralla se markkinointi pysähtyy muutaman kilometrin päähän pelikentästä eikä oteta haltuun koko aluetta. Markkinoinnissakin voi tehdä yhteistyötä alueen alasarjaseurojen kanssa, jolloin jalkapallo saadaan alueilla kokonaisvaltaisesti nousuun. Siitä hyötyvät loppujen lopuksi kaikki kun jalkapallokärpäsen puraisemat tulevat vierasottelun aikana katsomaan Ykköstä tai jotain muuta joukkuetta.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin hän ei ollut silloin koskaan nähnyt kyseisen seuran pelaavan. Sanokaa mitä sanotte, mutta mun mielestä tuo on jo aika pateettista.

Mikä ihme tuossa nyt on niin mahtipontista  ???
Anglismit...  Punainen
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #133 : 29.12.2006 klo 15:44:23

Tunnusta väriä -kampanja on hyvä mainosta koko liigalle.
Sen sijaan markkinointia pitäisi juuri kohdentaa paikkakuntatasolle, koska paikallisuudesta kaikesta huolimatta nousee joukkueiden identiteetti ja kannattajapohja.

Viime kaudella Honka oli näkyvästi esillä ja meni itse juuri kauppakeskuksiin, samoin teki HJK perässä ja molempien katsojaluvut olivat erinomaiset sekä seurat saivat paljon positiivista julkisuutta.

Samaa pitää tehdä muuallakin geneeristen liigamainosten sijaan. Otteluohjelmaa tehtäessä huomioidaan myös paikalliset tapahtumat, nythän esim. KooTeePee ei ole pelannut ikuisuuksiin samaan aikaan kun on Meripäivät. Edellisenä päivänä pelaajat käymään seuran teltalla ja lipunmyyntipisteitä ympäri aluetta, ottelupäivänä koko Kotka seuran väreihin.

Sama juttu myös muilla paikkakunnilla. Selkeästi mukaan alueen tapahtumiin ja näkymään. Siinä Veikkauksen Nieminen on oikeassa, että seuroja ei kiinnosta mennä yleisön luo vaan hankintaan sponsoreita ja odotetaan, että yleisö tulee hattu kourassa seuran luokse. Katsotaan vaikka esim. MyPan tilannetta: Vakaa sponsori, menestystä ja katsojaluvut hävettävän huonoja, koska seuraa ei tunnu kiinnostavan markkinoida itseään menestyvänä koko Pohjois-Kymenlaakson joukkueena.

Monella muullakin seuralla se markkinointi pysähtyy muutaman kilometrin päähän pelikentästä eikä oteta haltuun koko aluetta. Markkinoinnissakin voi tehdä yhteistyötä alueen alasarjaseurojen kanssa, jolloin jalkapallo saadaan alueilla kokonaisvaltaisesti nousuun. Siitä hyötyvät loppujen lopuksi kaikki kun jalkapallokärpäsen puraisemat tulevat vierasottelun aikana katsomaan Ykköstä tai jotain muuta joukkuetta.

Mikä ihme tuossa nyt on niin mahtipontista  ???
Anglismit...  Punainen

Enemmänkin kyse svetisismistä. Täällä rannikollahan ei tunnetusti kunnollista suomea osata. ;)
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Armas Paskiainen päätykatsomossa


Vastaus #134 : 29.12.2006 klo 16:41:36

Hesarin urheilublogissa käsitellään Niemisen puheita ja asiaan liittyviä kysymyksiä:

http://blogit.hs.fi/pressikatsomo/?p=346
satiainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OPS


Vastaus #135 : 29.12.2006 klo 16:45:18

Lainaus
Viime kaudelle pestattiin puolentusinaa uutta markkinointityöntekijää, ja pikavoittoja haettiin palkattuja katsomonherättäjiä ja ammattimaisia gogo-tyttöjä myöten.

Onko tää totta? Aika hyvin ovat rahoja käyttäneet.
Möpsi

Poissa Poissa


Vastaus #136 : 29.12.2006 klo 18:44:37

Itse olen kokenut Niemisen puheet erityisesti ”maksava katsoja kuninkaaksi” –vaatimukseksi. Laji, joka haluaa Suomen ykkösbrändiksi, ei ole kestävällä pohjalla, jos ”oikeat” lipputulot ovat n. 10% budjetista.

Olen kyllä kestänyt ihan hyvin aikojen saatossa tulla kohdelluksi melkein spitaaliseksi (ostan liput yleensä luukulta), joita katsomoihin ei mielellään haluta. On ollut tyytyminen em. 10%:n huomioarvoon.
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #137 : 29.12.2006 klo 19:12:57

Tuotteen parhaita potentiaalisia markkinamiehiä ovat sen kuluttajat. Mutta nykyään harva uskaltaa tunnustaa oikeasti kannattavansa jotain suomalaista jalkapalloseuraa. Vaikka kävisi katsomassa muutaman pelin kaudessa, niin kysyttäessä suosikkia vastaavat kuitenkin arsenaal tai vastaavaa.
Asiassa on perää mutta tätä asennetta en ole henkilökohtaisesti ymmärtänyt koskaan. Itse olen vetänyt päälle mitä seurapaitoja halunnut ja jos on herättänyt reaktioita kahvipöydässä niin se on pelkästään hyvä asia. Silloin nimitäin pääsee vähintään hyvään keskusteluyhteyteen myös niiden kanssa jotka eivät lajia seuraa. Nämä keskustelut on omiaan herättämään uusia ajatuskulkuja totuttujen sijaan ja hälventämään mutu-tietoa mikä on pelkästään hyvä asia. Vittuilu ja ylimielisyys siis ei tosiaankaan kannata, mutta asiallisella keskustelulla olen saanut muutaman henkilön käymään silloin tällöin peleissä ja useamman ainakin suhtautumaan myötämielisemmin jalkapalloon.  Tämän päättelisin siitä että ottavat itse usein kanssani jalkapallon puheeksi jos on ollut joku iso Suomen peli tai muuten merkittävä peli TV:ssä.

Sama.. Aika hämmentävää, jos kannattajat eivät todellakaan uskalla tunnustaa kannattavansa suomalaisseuraa. Siis onko heitä? Pitäisi olla ylpeä kotimaisen joukkueen kannattamisesta, mutta ehkei se sitten kaikilta onnistu?? Arsenalin kannattaminen sen sijaan on hävettävää. :>

Tarvi käydä lukemassa UL. Jään edelleen odottelemaan Niemisen oikeita ideoita kohdistaa markkinointitoimenpiteet oikein. Miten yleisö houkutellaan ja mitä sille käytännössä tarjotaan vastineeksi seuraan sitoutumisesta? Odotan muutakin kuin seuran ja pelaajien jalkautumista ihmisten pariin, vaikka sekin on hyvä tapa näkyä.

Mikenaattorin ajatus nuoriin kohdistuvasta markkinoinnista on hyvä, vaikka saattaa kuulostaa futisfanin korviin vähän kornilta nuo käytännön ideat, mutta sellaisiahan niiden tulee ollakin. Nuoriin vetoaa muutenkin elämyksellisyys, heillä on tarve kuulua johonkin ja saattavat odottaa futikselta muutakin kuin Niemisen kärjistämää menestystä. Jo futiksesta kiinnostuneiden junnujen sitouttaminen seuraan ja kohtelu erityiskannattajina on myös tulevaisuuden turvaamista.
Walton

Poissa Poissa


Vastaus #138 : 01.01.2007 klo 17:11:54

Nieminen varoittaa syyllistämästä yleisöä. ”Kyllä katsomoiden tyhjyys kertoo urheilun kyvyttömyydestä tehdä itsestään katsojille merkittävää. Meillä urheilu osaa harvoin tarjota mitään muuta kuin menestystaistelua.”

”Kun Veikkausliigan pitäisi tuplata katsojalukunsa, ei se markkinointitempuilla onnistu. Kysymys on syvällisemmästä uudistamisen tarpeesta. Markkinointi ei ratkaise mitään oleellista.”

Nieminen kysyy: ”Miten futis keskustelee seuraa ympäröivän paikkakunnan kanssa? Miten se toimii paikallismedian kanssa? Miten lähestytään kouluja ja työpaikkoja? Miten tuotetaan toimintaa, joka on alueen ihmisille tärkeää ja merkityksellistä?”

Monet tuntuvat vetävän yhtäläisyysmerkit markkinoinnin ja markkinointiviestinnän välille. Kannattaa muistaa että markkinointiviestintä(johon mainontakin sisältyy) perustuu kuitenkin itse tuotteeseen. Tuote on koko markkinoinnin lähtökohta ja tärkein osa sitä. Siksi en ymmärrä miksi Niemisen mukaan markkinointi ei ratkaise mitään. Seurojen ja liigan tulisi todellakin miettiä mikä on se "tuote" jota kansa haluaa. Seurojen on sidottava itsensä paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin.
JM

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 05.01.2007 klo 12:58:32

Aftonbladet on jo aloittanut "Allsvenskan 2007" ennakoinnin ja harjoituskauden seuraamisen:

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968463,00.html  Ylos


Vastaavaa Veikkausliigasta ei osaa edes unelmoida.  ???

Allsvenskanin ehkä suurin hehkuttaja ja yksi merkittävä tekijä Ruotsin futisbuumiin on Aftonbladet. Koska Suomessa? Ilta-Sanomat? Jos joltakin medialta odottaa roolin ottamista Veikkausliigan suhteen, on se suurempi ja mahtavampi iltapäivälehti. YLE:n, MTV3:n, Hesarin suhteen olen jo menettänyt toivon...
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #140 : 05.01.2007 klo 13:14:59

Aftonbladet on jo aloittanut "Allsvenskan 2007" ennakoinnin ja harjoituskauden seuraamisen:

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968463,00.html  Ylos


Vastaavaa Veikkausliigasta ei osaa edes unelmoida.  ???

Allsvenskanin ehkä suurin hehkuttaja ja yksi merkittävä tekijä Ruotsin futisbuumiin on Aftonbladet. Koska Suomessa? Ilta-Sanomat? Jos joltakin medialta odottaa roolin ottamista Veikkausliigan suhteen, on se suurempi ja mahtavampi iltapäivälehti. YLE:n, MTV3:n, Hesarin suhteen olen jo menettänyt toivon...

Noin kattavista urheilusivuista ei kai täällä voi edes unelmoida. :/ Iltalehdeltä olisi kuitenkin lupa odottaa tällä hetkellä Ilta-Sanomia parempaa Veikkausliiga-uutisointia uuden yhteistyösopimuksenkin takia: http://www.veikkausliiga.fi/News.aspx?type=1&ID=23108.

Lainaus
Vastaavan päätoimittajan Kari Kivelän mukaan Veikkausliigan ja Iltalehden yhteistyön lähtökohtana on, että ei vain tyydytä nykyiseen kehitykseen liigassa. Tavoitteena on, että yhdessä nostetaan huomioarvo aivan uudelle tasolle.
Jälkipelin Mestari

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 05.01.2007 klo 13:26:08

Noin kattavista urheilusivuista ei kai täällä voi edes unelmoida. :/ Iltalehdeltä olisi kuitenkin lupa odottaa tällä hetkellä Ilta-Sanomia parempaa Veikkausliiga-uutisointia uuden yhteistyösopimuksenkin takia: http://www.veikkausliiga.fi/News.aspx?type=1&ID=23108.

Työjako on siis että Iltalehti uutisioi voimallisesti Veikkausliigasta koska on sen yhteistyökumppani ja Ilta-Sanomat uutisoi voimallisesti maajoukkueen toiminnasta koska on sen yhteistyökumppani http://www.palloliitto.fi/palloliitto/palloliiton_partnerit/yhteistyokumppanit/ilta-sanomat/

Keltainen lehdistö on siis valjastettu ilosanoman levittämiseen Ylos
JM

Poissa Poissa


Vastaus #142 : 05.01.2007 klo 13:27:27

Lainaus
- Handelsbanken ja Iltalehti tulevat molemmat sekä näkymään että kuulumaan kaikissa Veikkausliiga tapahtumissa. Kaikissa otteluissa kaikilla stadioneilla, Liigacupissa sekä kauden avaus- ja päätösgaalassa. Yhdessä teemme historiaa, uskoo Walden.

Entä tuleeko Veikkausliiga näkymään Iltalehdessä?

 ???
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #143 : 05.01.2007 klo 13:44:55

Katsotaan vaikka esim. MyPan tilannetta: Vakaa sponsori, menestystä ja katsojaluvut hävettävän huonoja, koska seuraa ei tunnu kiinnostavan markkinoida itseään menestyvänä koko Pohjois-Kymenlaakson joukkueena.

Tästä tulee mieleen esimerkki Hollannista. Vuonna 2002 olimme joukkueen kanssa Groun kylässä noin 40-50 kilometrin päässä Heerenveenistä. Pelailimme Heerenveeniä vastaan ja kiertelimme kylää ja jonkun verran myös Heerenveeniä ja koko porukassa ei ollut yhtä ainoaa ihmistä, joka ei ihmetellyt alueen suurseuran näkyvyyttä. Leipomoissa oli Heerenveen-leivonnaisia ja suklaita, ikkunoissa oli seuran viirejä ja katukuvassa seura oli muutenkin vahvasti esillä. Seurasta puhuttiin ja seura oli käsitykseni mukaan lähes jokaisen paikallisen yrityksen sponsorointihaaveena. Seuran junioritoiminnan johtaja kertoili joukkueenjohtajallemme, että SC:llä on 200 sponsoria jonossa. Rupesimme miettimään Oulun sen aikaisten seurojen sponsorimääriä ja tuskin yhdelläkään oli yli 20 sponsoriakaan eikä yksikään niistä näkynyt, eikä oikeastaan vieläkään näy katukuvassa.
Töhö

Poissa Poissa


Vastaus #144 : 05.01.2007 klo 14:06:55

Entä tuleeko Veikkausliiga näkymään Iltalehdessä?

Tyhmäähän se olisi Iltalehdeltä olla kirjoittamatta suuresti Veikkausliigasta, kun tälläinen yhteistyösopimus on tehty. Ei ole Iltalehdellä varmasti tavoitteena mainostaa tyhjille katsomoille. Varmasti haluavat herättää kiinnostusta Veikkausliigan otteluita kohtaan, joissa itse siis tulee näkymään suuresti(?). Kunnolla ja oikein toteutuessaan tälläinen yhteistyösopimus on mitä parhainta mainosta molemmille osapuolille.
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #145 : 05.01.2007 klo 14:27:37

Tästä tulee mieleen esimerkki Hollannista. Vuonna 2002 olimme joukkueen kanssa Groun kylässä noin 40-50 kilometrin päässä Heerenveenistä. Pelailimme Heerenveeniä vastaan ja kiertelimme kylää ja jonkun verran myös Heerenveeniä ja koko porukassa ei ollut yhtä ainoaa ihmistä, joka ei ihmetellyt alueen suurseuran näkyvyyttä. Leipomoissa oli Heerenveen-leivonnaisia ja suklaita, ikkunoissa oli seuran viirejä ja katukuvassa seura oli muutenkin vahvasti esillä. Seurasta puhuttiin ja seura oli käsitykseni mukaan lähes jokaisen paikallisen yrityksen sponsorointihaaveena. Seuran junioritoiminnan johtaja kertoili joukkueenjohtajallemme, että SC:llä on 200 sponsoria jonossa. Rupesimme miettimään Oulun sen aikaisten seurojen sponsorimääriä ja tuskin yhdelläkään oli yli 20 sponsoriakaan eikä yksikään niistä näkynyt, eikä oikeastaan vieläkään näy katukuvassa.

Muistaakseni jopa Jarolla on joku pari sataa sponsoria.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Armas Paskiainen päätykatsomossa


Vastaus #146 : 05.01.2007 klo 14:30:58

Tästä tulee mieleen esimerkki Hollannista. Vuonna 2002 olimme joukkueen kanssa Groun kylässä noin 40-50 kilometrin päässä Heerenveenistä. Pelailimme Heerenveeniä vastaan ja kiertelimme kylää ja jonkun verran myös Heerenveeniä ja koko porukassa ei ollut yhtä ainoaa ihmistä, joka ei ihmetellyt alueen suurseuran näkyvyyttä. Leipomoissa oli Heerenveen-leivonnaisia ja suklaita, ikkunoissa oli seuran viirejä ja katukuvassa seura oli muutenkin vahvasti esillä. Seurasta puhuttiin ja seura oli käsitykseni mukaan lähes jokaisen paikallisen yrityksen sponsorointihaaveena. Seuran junioritoiminnan johtaja kertoili joukkueenjohtajallemme, että SC:llä on 200 sponsoria jonossa. Rupesimme miettimään Oulun sen aikaisten seurojen sponsorimääriä ja tuskin yhdelläkään oli yli 20 sponsoriakaan eikä yksikään niistä näkynyt, eikä oikeastaan vieläkään näy katukuvassa.

Ehkä Pietarsaaressa jotain tuohon viittavaa... Jaron lippu / logo tulee kyllä vastaan aika monessa paikassa. Mitään imagomarkkinointia tms. seuralla ei ole (tuskin Jaron toimistolla on moisesta sanasta kuultukaan), mutta ehkä tuommoinen tuleekin vain vuosikymmenten mittaan omalla painollaan.

Jarolla on n. 450 sponsoriyritystä, eli valtaosa Pietarsaareen rekisteröidyistä firmoista. Mukaan pääsee minimissään 50 eurolla, jolla saa kärpäsenpaskan kokoisen ilmoituksen seuralehdessä - kyse on enemmänkin siitä että jokainen kukkakauppias tai kioskinpitäjä saa kokea olevansa mukana kuin rahasta (näiden kaikkein pienimpien osalta siis).
Ja se kukkakauppias tulee ehkä mieluummin otteluun, kun hän on oikein sponsori... ja laittaa seuran tarran ikkunaan jos hänelle sellainen muistetaan antaa.

Korostan vielä että tämä ei perustu mihinkään strategiaan tai markkinointiajatteluun vaan vuosikymmenten aikana muotoutuneeseen tapaan toimia. Ikävä kyllä liigaseura ei pyöri pikkuyrittäjien rahoilla ja Jaron talous olisi nykyään joka vuosi raskaasti (100-200 K€) alijäämäinen ilman pelaajakauppoja, mutta se on toinen tarina.

e: Alty ehti ensin, mutta kyllä se luku on noinkin hurja kuin n. 450.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2007 klo 14:32:48 kirjoittanut Maakuntasatraappi »
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #147 : 05.01.2007 klo 14:45:17

Ehkä Pietarsaaressa jotain tuohon viittavaa... Jaron lippu / logo tulee kyllä vastaan aika monessa paikassa. Mitään imagomarkkinointia tms. seuralla ei ole (tuskin Jaron toimistolla on moisesta sanasta kuultukaan), mutta ehkä tuommoinen tuleekin vain vuosikymmenten mittaan omalla painollaan.

Jarolla on n. 450 sponsoriyritystä, eli valtaosa Pietarsaareen rekisteröidyistä firmoista. Mukaan pääsee minimissään 50 eurolla, jolla saa kärpäsenpaskan kokoisen ilmoituksen seuralehdessä - kyse on enemmänkin siitä että jokainen kukkakauppias tai kioskinpitäjä saa kokea olevansa mukana kuin rahasta (näiden kaikkein pienimpien osalta siis).
Ja se kukkakauppias tulee ehkä mieluummin otteluun, kun hän on oikein sponsori... ja laittaa seuran tarran ikkunaan jos hänelle sellainen muistetaan antaa.

Korostan vielä että tämä ei perustu mihinkään strategiaan tai markkinointiajatteluun vaan vuosikymmenten aikana muotoutuneeseen tapaan toimia. Ikävä kyllä liigaseura ei pyöri pikkuyrittäjien rahoilla ja Jaron talous olisi nykyään joka vuosi raskaasti (100-200 K€) alijäämäinen ilman pelaajakauppoja, mutta se on toinen tarina.

e: Alty ehti ensin, mutta kyllä se luku on noinkin hurja kuin n. 450.

Arviosi pitää varmasti paikkansa. Muistin, että kyse oli sadoista, mutta en ollut varma määrästä, joten pistin varovaisen arvion. ;)
AndyLove

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JäPS & Liverpool


Vastaus #148 : 05.01.2007 klo 20:10:05

Jakaisivat paikallisille pultsareille ja viikonloppualkoholisteille ilmaisia lippalakkeja, näkyis loko ainakin viikonlopun jossain!
Alty

Poissa Poissa


Vastaus #149 : 06.01.2007 klo 17:08:19

Ehkä Pietarsaaressa jotain tuohon viittavaa... Jaron lippu / logo tulee kyllä vastaan aika monessa paikassa. Mitään imagomarkkinointia tms. seuralla ei ole (tuskin Jaron toimistolla on moisesta sanasta kuultukaan), mutta ehkä tuommoinen tuleekin vain vuosikymmenten mittaan omalla painollaan.

Jarolla on n. 450 sponsoriyritystä, eli valtaosa Pietarsaareen rekisteröidyistä firmoista. Mukaan pääsee minimissään 50 eurolla, jolla saa kärpäsenpaskan kokoisen ilmoituksen seuralehdessä - kyse on enemmänkin siitä että jokainen kukkakauppias tai kioskinpitäjä saa kokea olevansa mukana kuin rahasta (näiden kaikkein pienimpien osalta siis).
Ja se kukkakauppias tulee ehkä mieluummin otteluun, kun hän on oikein sponsori... ja laittaa seuran tarran ikkunaan jos hänelle sellainen muistetaan antaa.

Korostan vielä että tämä ei perustu mihinkään strategiaan tai markkinointiajatteluun vaan vuosikymmenten aikana muotoutuneeseen tapaan toimia. Ikävä kyllä liigaseura ei pyöri pikkuyrittäjien rahoilla ja Jaron talous olisi nykyään joka vuosi raskaasti (100-200 K€) alijäämäinen ilman pelaajakauppoja, mutta se on toinen tarina.

e: Alty ehti ensin, mutta kyllä se luku on noinkin hurja kuin n. 450.

Erittäin OT. Mitä Jaron sponsorointiin tulee, niin uskoisin että tilanne on kaupungissa hiukan vaikeutunut viime vuosina. Uskoisin, että muutamia vuosia sitten oli UPM:n suurinvestoinnin takia helpompi löytää sponsorirahaa. Kaupungissa oli yksinkertaisesti enemmän rahaa kuin mitä on nyt. Mitään faktatietoa ei minulla ole, mutta uskoisin että tilanne oli joskus 2003-2004 hiukan suotuisampi kuin nyt.

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa