FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.01.2025 klo 22:21:01 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 50 [51] 52 ... 54

Kirjoittaja Aihe: Täällä valtaamme Råsundan  (Luettu 132016 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
iisakki

Poissa Poissa

Vastaus #1250 : 10.06.2011 klo 10:59:14

Alla suger kuk i Sverige -chantti oli kuulemma lähinnä hauska, koska se oli suomenruotsalaisella aksentilla laulettu. No worries, hei.
Koom

Poissa Poissa

Vastaus #1251 : 10.06.2011 klo 11:01:15

Vierasjoukkueen kansallislaulun soittaminen väärin on toki aika kova provo järjestävältä taholta.
Vähän kyllä ihmetyttää taas Palloliiton perseilyt näissä kansallislauluhommissa. Sormituntumalta joka kolmannessa vierasottelussa soitetaan väärä kansallislaulu, näin taisi olla San marinossakin. Luulisi jonkun saunaseuran maaotteluvastaavan tarkastavan etukäteen vastustajalta, että tällä kertaa homma on ns. hoidossa.
Nelson Mandela

Poissa Poissa

Vastaus #1252 : 10.06.2011 klo 11:11:41

"Alla suger kuk i Sverige"- chantin suurin ongelma oli ehkä loppupeleissä myös se ettei se ikinä lähtenyt edes kunnolla käyntiin kun monet suomifanit eivät suostuneet laulamaan tätä provolaulua. Jos se olisi kajahtanut kunnolla koko katsomon voimin se olisi ollut ihan hieno :D Ylos     
bluevitonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP

Vastaus #1253 : 10.06.2011 klo 11:34:22

Bang-bang! Ikäviä tuollaiset papatit viattomien katsojien (ja järjestysmiesten & pallopoikien) korvien juuressa. Räjähdysainekokeiluikäiset voisivat joskus poksautella niitä oman korvansa vieressä eikä heitellä muualle.

Ja kun tässä keski-ikäisenä kanssamatkustajana pääsin nuorempia ikäluokkia paraatipaikalta arvioimaan, niin hiukan lisää huomioita: olette huomattavasti kansainvälisempiä kuin oman ikäiseni, kielet, netit ja omatoimimatkailu on hyvin hallussa. Mutta yhdessä suhteessa mallia on otettu suoraan meiltä edeltäneiltä sukupolvilta ja sehän on tuo alkoholin humalahakuinen käyttö, viinajutuilla pröystäily ja kaikenlainen muukin uho mikä tuohon päihteeseen liittyy. Ei ole varaa meidän viiskymppisten tässä moralisoida, mutta hiukan kuitenkin ihmetyttää ettei sieltä maailmalta kuitenkaan muunlaista mallia löydy. Ehkä se on tämä Itä-Eurooppalainen vodka-geeni?

Noh, kannustushan oli ihan mahtavaa alusta loppuun huolimatta masentavista lukemista. Tässä on menty komeasti eteenpäin. Turhautuminen kuului vasta siinä vaiheessa kun alettiin mollaamaan isäntiä alatyylisilläkin chänteillä, ymmärretävää vaikkei perhekatsomosta kuunneltuna kovinkaan ylentävää. Isännäthän hoitivat kaikki hommansa erittäin tyylikkäästi, ainoana miinuksena tuo nolo kansallislaulu valinta.

Kokonaisuus kuitenkin kirkkaasti plussan puolella, hieno reissu vaikkakin pitkä ja raskas.
mackem

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Puistolan Urheilijat, Helsingin Jalkapalloklubi

Vastaus #1254 : 10.06.2011 klo 12:48:45

^ Vai olisko kuitenkin ollut Norrassa mikrofonisysteemilla varustettu "capo".

Joka tapauksessa tuon capon laitteiden volaa voisi vähän pienemmälle varmaankin säätää siinä vaiheessa, kun peittää alleen ajoittain tehokkaasti jopa omien fanien tsänttäilyt.

Helsinkiläisen voisi olettaa erottavan metron ja lähijunan. Meillä lantavarpailla nämä.

Metrosta siellä monet puhuivat, mutta saattoi toki olla junakin. Ei siinä tilanteessa niin hirveästi tullut analysoitua, mihin sitä ineen hyppäsi :)
iisakki

Poissa Poissa

Vastaus #1255 : 10.06.2011 klo 13:10:54

Juu, tv:ssä Camp Swedenin capo kuulosti kuin olisi kuuluttajalaitteet saanut.

Silti SMJK vei telkkarinkin puolella. Ruotsalaiset eivät innostuneet oikein missään vaiheessa, jaksoiko ne 10 sekuntia pisimmillään huutaa/laulaa jotain :-[
HARRIIII!!

Poissa Poissa

Vastaus #1256 : 10.06.2011 klo 14:07:17

Helsinkiläisen voisi olettaa erottavan metron ja lähijunan. Meillä lantavarpailla nämä.

Itse olin ainakin metrossa (tunnelbana), joka oli maan alla, johon marssittiin ja joka oli täynnä suomifaneja. Norjassa nämä...
Jusma Kontula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Jokerit

Vastaus #1257 : 10.06.2011 klo 14:26:30

Itse olin ainakin metrossa (tunnelbana), joka oli maan alla, johon marssittiin ja joka oli täynnä suomifaneja. Norjassa nämä...
kuvien perusteella näytti ihan siltä ku marssin raideosuus olis suoritettu södra stationilta solnaan pendeltågetilla, vannomaan en mene kun en mukana ollu, sanoisin kyseistä vehjettä ennemminkin junaks ku metroks
janijee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JTFC, FC Honka

Vastaus #1258 : 10.06.2011 klo 14:30:54

Yksi matkan hienoimmista hetkistä oli Maarianhaminassa takaisinpäin tullessa suoritettu vuorohuutelu Silja Linen edustuksen kanssa Ylos
Boris Pugo

Poissa Poissa

Vastaus #1259 : 10.06.2011 klo 14:31:36

Harri Pielavedeltä, otaksun?
S.K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi

Vastaus #1260 : 10.06.2011 klo 14:49:51

kuvien perusteella näytti ihan siltä ku marssin raideosuus olis suoritettu södra stationilta solnaan pendeltågetilla, vannomaan en mene kun en mukana ollu, sanoisin kyseistä vehjettä ennemminkin junaks ku metroks
Juuri noinhan se meni.
Jones

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FCL

Vastaus #1261 : 10.06.2011 klo 15:01:10

Yksi matkan hienoimmista hetkistä oli Maarianhaminassa takaisinpäin tullessa suoritettu vuorohuutelu Silja Linen edustuksen kanssa Ylos

Ite Siljalla. Hyvin kuului vastaukset. Ylos
HARRIIII!!

Poissa Poissa

Vastaus #1262 : 10.06.2011 klo 15:25:06

Harri Pielavedeltä, otaksun?

Harry Tukholmasta, otaksun. Enemmän mä Stadista olen, ku sinä. En alusta asti ilmeisesti ollu samalla marssilla. Mikä vittu on pendeltåget??
Vorssander

Poissa Poissa

Vastaus #1263 : 10.06.2011 klo 15:29:11

Harry Tukholmasta, otaksun. Enemmän mä Stadista olen, ku sinä. En alusta asti ilmeisesti ollu samalla marssilla. Mikä vittu on pendeltåget??
:D No minäpä olin ja kyllä me ihan junalla mentiin. Ja pendeltåg on siis juurikin lähiöjuna. 
Bulebule

Poissa Poissa

Vastaus #1264 : 10.06.2011 klo 17:43:24

"Alla suger kuk i Sverige"- chantin suurin ongelma oli ehkä loppupeleissä myös se ettei se ikinä lähtenyt edes kunnolla käyntiin kun monet suomifanit eivät suostuneet laulamaan tätä provolaulua. Jos se olisi kajahtanut kunnolla koko katsomon voimin se olisi ollut ihan hieno :D Ylos     
Ongelmana tässä taisi olla se, että chanttia laulettiin ilmeisesti katsomon etuosassa. Itse olin vain rivillä neljätoista, eikä sinne kuulunut lainkaan tuota chanttia.
Sueño

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PEPO Lpr & KoPa

Vastaus #1265 : 10.06.2011 klo 17:56:58

Ongelmana tässä taisi olla se, että chanttia laulettiin ilmeisesti katsomon etuosassa. Itse olin vain rivillä neljätoista, eikä sinne kuulunut lainkaan tuota chanttia.
Ylempänä sivussa oltiin ja ei sinnekään mitään kuulunu. Jos ei ihan lähellä oo sitä henkilöö joka jonkun chantin alottaa ni menee kyl ohi ja varsinkin jos vaan osa sitä toistaa. Tutuinpiin on helppo lähtee mukaan kun kaikki osaa sanat.
tebinho

Poissa Poissa

Vastaus #1266 : 10.06.2011 klo 22:01:37

Toimi kieltämättä helvetin hienosti noinkin vähällä osanotolla. Ylos
rude but cool

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 100% anti-arilahti

Vastaus #1267 : 11.06.2011 klo 06:29:57

Lähijuna, joka lähti Stockholms Södralta ja johon marssittiin Medbörgarsplatsenilta oli tosiaan täynnä suomalaisia. Harri lienee ollut vaihtoehtomarssilla tai vaihtoehtoisesti täysin guutsilla.

Toivottavasti muistit myös vaihtaa sitä metroa mikäli lähdit Söderistä, muutoin olet ollut mahdollisesti väärällä stadionillakin.
linnunlaulu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JIPPO, Suomi, Juventus

Vastaus #1268 : 11.06.2011 klo 10:05:47

Toimi kieltämättä helvetin hienosti noinkin vähällä osanotolla. Ylos
Jep. Viikkarilla taisi olla hieman enemmmän huutelijoita, mutta ilmeisesti Siljaltakin saatiin ääntä kuuluviin.
Luigi

Poissa Poissa

Vastaus #1269 : 11.06.2011 klo 11:27:34

Silti SMJK vei telkkarinkin puolella. Ruotsalaiset eivät innostuneet oikein missään vaiheessa, jaksoiko ne 10 sekuntia pisimmillään huutaa/laulaa jotain :-[

Joo, vaisua oli. Ymmärrettävää toki sikäli, että harvemmin lilliputtimaat jaksaa sytyttää mihinkään raivokkaaseen mekkalointiin.
äägee

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GrIFK, CFC ja IFKM

Vastaus #1270 : 11.06.2011 klo 14:52:09

Joo, vaisua oli. Ymmärrettävää toki sikäli, että harvemmin lilliputtimaat jaksaa sytyttää mihinkään raivokkaaseen mekkalointiin.
Eiköhän suurin yksittäinen syy ole kuitenkin että ruotsalaisilla ei ole kovinkaan järjestäytynyttä toimintaa maajoukkueen puolella, vaikka Camp Sweden sinne on lippuja ja capoja vääntänytkin. Maajoukkue on normikansan suosiossa, ei niinkään lutuurilarppaajien, joka tietysti verottaa tunnelmaa. Tämähän on tilanne monessa muussakin maassa, joissa seurajoukkuepalloilu on suosittua.

Itse pidin ruotsalaisten tunnelmaa melkeinpä yllättävän hyvänä. Helsingissä lienee kuitenkin paljon enemmän mökää odotettavissa kun jengi pääsee båtskille ottamaan brenkkua.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #1271 : 11.06.2011 klo 15:07:11

Koko kansa lähtee vasta taakse kun ollaan arvokisoissa ja jos menestys tai kisojen läheisyys nappaa niin päästään tasollisesti todella korkealle. U21-kisoissa välierissä Englantia vastaan voi sanoa tunnelman olleen hurmosmainen. Puhumattakaan mm. MM-kisoista 94 ja 06.

Viinanjuonti ei ole pääasia vaikka raittiinakaan ei tarvitse olla. Camp Swedenin kanssa reissaavat palkitaan sitten etuosto-oikeudella arvokisalippujen osalta.

Kieltämättä tunnelman kohottamiselle voisi Camp Sweden tehdä enemmän normiottelujen suhteen, mutta kuten todettu seurafutiksen puolella kunnostautuneet loistavat poissaolollaan.
Lama-Larsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907

Vastaus #1272 : 11.06.2011 klo 17:11:33

Matkan parasta antia oli promenadmarssi Siljalla - keskellä yötä toki Ylos
John Eskobar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP

Vastaus #1273 : 11.06.2011 klo 17:49:15

Matkan parasta antia oli promenadmarssi Siljalla - keskellä yötä toki Ylos

Siinä oli muuten jo pippuresumutteet otettu ulos kotelosta kun menin vahtimestareita rauhottelemaan että kyllä noi kohta väsyy ja menee nukkumaan. :)
TK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: koko oulun calcio

Vastaus #1274 : 11.06.2011 klo 20:02:45

Siinä oli muuten jo pippuresumutteet otettu ulos kotelosta kun menin vahtimestareita rauhottelemaan että kyllä noi kohta väsyy ja menee nukkumaan. :)
Paras tilanne syntyi kun yksi vartija kommentoi Suomen futiksen paskuutta. Porukka meinas päästä henkseleistä irti.

Sivuja: 1 ... 50 [51] 52 ... 54

Siirry: