Makoun
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu
|
|
Vastaus #75 : 18.07.2010 klo 12:52:30 |
|
Harjoittelin laukausta pari päivää sitten. Penkin kautta seinäsyöttö, kääntyminen yhellä kosketuksella ja n.25 metristä veto. Mukana oli neljä palloa, että sai toistoa vähän. Sit reenasin myös ulkokierrettä paristakympistä.
|
|
|
|
hyvä kutina
Poissa
Suosikkijoukkue: JJK
|
|
Vastaus #76 : 18.07.2010 klo 15:35:48 |
|
Maalintekoa kaverin keskityksistä .
|
|
|
|
Yeovil Town
Poissa
Suosikkijoukkue: Varoittava esimerkki
|
|
Vastaus #77 : 18.07.2010 klo 15:47:10 |
|
Ponnistusta ja tasapainoa hyppimällä yhdellä jalalla rappusia ylös alas :
|
|
|
|
hyvä kutina
Poissa
|
|
Vastaus #78 : 19.07.2010 klo 10:49:39 |
|
Pomputtelua tuli omassa pihassa vedettyä.
Jalat: 496 (uusi ennätys)
Pää: 108 (uusi ennätys)
Reidet: jotain 50
|
|
|
|
Nalliton Kuqi
Poissa
Suosikkijoukkue: Mesut Özil, Kakkonen on ykkönen
|
|
Vastaus #79 : 19.07.2010 klo 20:22:57 |
|
Lenkkiä, lenkkiä. Edessä noin kolmen viikon(eli kauden alkuun kestävä)kuntokuuri. Kondis aivan alamaissa.
|
|
|
|
alekzi
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Barcelona
|
|
Vastaus #80 : 27.08.2010 klo 18:27:23 |
|
Viimeksi harjoittelin hiekkaalaatikon kylkeen syöttämistä seinäsyötöllä, sen jälkeen spurtti, käännös ja sama juttu uudestaan takapihan toiseen päähän. Yleensä olen pompotellut palloa jaloilla/reisillä, sitä teinkin hetken päästä. omia ennätyksiä: Jaloilla pomputtelu: 948 Reisillä: n.50-100 päällä: n.20...En ole oikeastaan koskaa harjoitellut tätä, viimeaikoina olen hieman yrittänyt, mutta en näe oikein tarvetta tälle taidolle?
En tiedä meneekö hieman offiksi, mutta miten voisin harjoitella itse? Olen tehnyt kaikkea mitä keksin: Syötellyt seinään, potkinut veljen kanssa, vedellyt maaliin, pomputellut palloa...
Heikkouksiani ovat ehkä pääpallot, vedon tarkkuus/voima, tekniikka on kai ihan ok. kuntokaan ei ole mikään huippu, cooperista taisi mennä 2650m. Pelipaikka hyökkääjä.
Olen 15v
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 klo 18:30:29 kirjoittanut alekzi »
|
|
|
|
|
hyvä kutina
Poissa
|
|
Vastaus #81 : 27.08.2010 klo 21:14:56 |
|
Hyökkääjän pitää harjoitella maalintekoa, joten pujottelua ja laukauksia syötöstä maaliin tai jotain sinne päin on hyvää reeniä.
|
|
|
|
Mayhem
Poissa
|
|
Vastaus #82 : 27.08.2010 klo 23:46:37 |
|
päällä: n.20...En ole oikeastaan koskaa harjoitellut tätä, viimeaikoina olen hieman yrittänyt, mutta en näe oikein tarvetta tälle taidolle?
Heikkouksiani ovat ehkä pääpallot Olen 15v
Näetkö näillä jotain yhteyttä? Tietysti päällä pompottelemalla ei mitään merkittäviä parannuksia pääpeliin voi saada, mutta tietynlainen pallotatsi kallon ja kuulan välillä kehittyy. Sitten vain erilaisia loikkia ja pomppuja, ja pääset kyykyttämään toppareita.
|
|
|
|
MJ
Poissa
Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts
|
|
Vastaus #83 : 28.08.2010 klo 12:06:57 |
|
Viimeksi harjoittelin hiekkaalaatikon kylkeen syöttämistä seinäsyötöllä, sen jälkeen spurtti, käännös ja sama juttu uudestaan takapihan toiseen päähän. Yleensä olen pompotellut palloa jaloilla/reisillä, sitä teinkin hetken päästä. omia ennätyksiä: Jaloilla pomputtelu: 948 Reisillä: n.50-100 päällä: n.20...En ole oikeastaan koskaa harjoitellut tätä, viimeaikoina olen hieman yrittänyt, mutta en näe oikein tarvetta tälle taidolle?
En tiedä meneekö hieman offiksi, mutta miten voisin harjoitella itse? Olen tehnyt kaikkea mitä keksin: Syötellyt seinään, potkinut veljen kanssa, vedellyt maaliin, pomputellut palloa...
Heikkouksiani ovat ehkä pääpallot, vedon tarkkuus/voima, tekniikka on kai ihan ok. kuntokaan ei ole mikään huippu, cooperista taisi mennä 2650m. Pelipaikka hyökkääjä.
Olen 15v
Olet onnekkaassa tilanteessa iän puolesta, eikä kannata kiinnittää liikaa huomiota tuohon kuntopuoleen vaan mielummin keskittyisin aerobisiin treeneihin, jotta herkkyys ei katoa lenkkipoluille. Eli ennemmin keskittyisin ensimmäisten askelten nopeuteen ja kehonhallintaan... Jos laukausten kanssa on ongelmia, niin siihen keskittyisin erityisesti, suomalaisten potkutekniikka on kauttaaltaan aika karmealla tasolla, sillä toistoja tulee liian vähän ja valmennus ei puutu riittävästi tekniikkaan. Itse olen toisinaan jäänyt tunniksikin treenien jälkeen korjaamaan junnujen potkutekniikkaa, mutta yleisestii siihen puututaan liian vähän. Ei sinäänsä ole sitten ihme, että aikuisiälläkään vedot eivät löydä osoitteeseensa. Tuossa omitoimisessa treenissäsi suosittelisin koordinaatiotikkaita, netistä löytyy paljon erilaisia tikkausohjeita. Mutta kaikkein tärkeimpänä nyt ehkä kuitenkin tuo vetotreeni. Ei riitä, että se tehdään sinne päin ja vedellään kaverille. Pitää pyrkiä aina maalintekoon ja löytää se oikea intenssiteetti harjoitteluun. Jos olet hyvä 1vs1 pelaaja, niin kannattaa ehdottomasti harjoitella teräviä harhautuksia ja välitöntä vetoa niiden jälkeen. Joudut todennäköisesti vetämään hieman yllättävistä paikoista, vaikeista asennoista ja kulmista, mutta se vaiva kyllä maksaa itsensä takaisin kun pystyt ratkaisemaan pelejä paikoista, joista muut eivät kykene...
|
|
|
|
Pikasika
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK & Suomi
|
|
Vastaus #84 : 04.09.2010 klo 19:21:47 |
|
Tänään tuli taas harjoiteltua vetoja sitten kunnolla Kavereitten kanssa potkimassa, yks maalivahtina. Siinä yriteettiin sitten korkeita kierteisiä sekä kovia maata pitkin pomppivia kuteja, paikaltaan ja liikkuvaan palloon. Oli vaan vähän turhan "iso" maalivahti pieneen maaliin. Kavereitten lähdettyä jäin vielä reiluks tunniks vetelemään itekseni. E: Kyllä siinä vähän pomputteluakin tuli tehtyä
|
|
|
|
Noviisi
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Mesidz, Ilves, Huuhkajat, FC Barcelona
|
|
Vastaus #85 : 26.09.2010 klo 21:08:39 |
|
Pitkästä aikaa pikkuveljen kanssa futistennistä. Eli n. metrin korkuinen aita verkkona ja kerran saa pompata maassa ennen kuin pitää toimittaa pallo aidan toiselle puolelle. Toki suoraan ilmastakin voi täräyttää (ilman pomppua). On kyllä todella hauskaa ja kehittää monipuolisesti sillä palloa tulee otettua haltuun ja pelattua kaikilla mahdollisilla ruumiinosilla. Harmi vaan, etten oikein enää anna pikkuveljelle kunnollista vastusta... Suosittelen tätä "treeniä" kaikille lämpimästi! Edit. Tätä kannattaisi varmasti joskus kokeilla nelinpelinä.
|
|
|
|
Messi
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 27.09.2010 klo 07:01:07 |
|
Olet onnekkaassa tilanteessa iän puolesta, eikä kannata kiinnittää liikaa huomiota tuohon kuntopuoleen vaan mielummin keskittyisin aerobisiin treeneihin, jotta herkkyys ei katoa lenkkipoluille. Eli ennemmin keskittyisin ensimmäisten askelten nopeuteen ja kehonhallintaan...
Jos laukausten kanssa on ongelmia, niin siihen keskittyisin erityisesti, suomalaisten potkutekniikka on kauttaaltaan aika karmealla tasolla, sillä toistoja tulee liian vähän ja valmennus ei puutu riittävästi tekniikkaan. Itse olen toisinaan jäänyt tunniksikin treenien jälkeen korjaamaan junnujen potkutekniikkaa, mutta yleisestii siihen puututaan liian vähän. Ei sinäänsä ole sitten ihme, että aikuisiälläkään vedot eivät löydä osoitteeseensa.
Tuossa omitoimisessa treenissäsi suosittelisin koordinaatiotikkaita, netistä löytyy paljon erilaisia tikkausohjeita. Mutta kaikkein tärkeimpänä nyt ehkä kuitenkin tuo vetotreeni. Ei riitä, että se tehdään sinne päin ja vedellään kaverille. Pitää pyrkiä aina maalintekoon ja löytää se oikea intenssiteetti harjoitteluun. Jos olet hyvä 1vs1 pelaaja, niin kannattaa ehdottomasti harjoitella teräviä harhautuksia ja välitöntä vetoa niiden jälkeen. Joudut todennäköisesti vetämään hieman yllättävistä paikoista, vaikeista asennoista ja kulmista, mutta se vaiva kyllä maksaa itsensä takaisin kun pystyt ratkaisemaan pelejä paikoista, joista muut eivät kykene...
Tarkoitit kenties anaerobista?
|
|
|
|
Ilkis
Poissa
Suosikkijoukkue: huuhkajat
|
|
Vastaus #87 : 17.10.2010 klo 11:08:56 |
|
Avauksia, Maalivahdin sellaisia.
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaimo ei ymmärrä mitä Kiffen mulle merkitsee
|
|
Vastaus #88 : 20.10.2010 klo 20:51:35 |
|
Perkele, tässähän iski pikainen treenihimo. Pakko kaivaa kamat kaapista ja pistää tossa olkkarissa muutama kikka.. Puumerkki tänne.
|
|
|
|
Atmosphere
Poissa
Suosikkijoukkue: Man Utd, Notts Co., Hirsilän Pyrkivä, Daltonit,
|
|
Vastaus #89 : 22.10.2010 klo 01:56:46 |
|
Pitkästä aikaa pikkuveljen kanssa futistennistä. Eli n. metrin korkuinen aita verkkona ja kerran saa pompata maassa ennen kuin pitää toimittaa pallo aidan toiselle puolelle. Toki suoraan ilmastakin voi täräyttää (ilman pomppua). On kyllä todella hauskaa ja kehittää monipuolisesti sillä palloa tulee otettua haltuun ja pelattua kaikilla mahdollisilla ruumiinosilla. Harmi vaan, etten oikein enää anna pikkuveljelle kunnollista vastusta... Suosittelen tätä "treeniä" kaikille lämpimästi! Edit. Tätä kannattaisi varmasti joskus kokeilla nelinpelinä. Tätä olemme tehneet treeneissäkin silloin tällöin. Siis junnujen treeneissä. Harjoitteen keksin papaltani joka pelasi suomisarjaa(?) 60-luvulla.
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
|
Vastaus #90 : 22.10.2010 klo 09:34:22 |
|
Jalkatennis lieneekin niitä ainoita asioita mitä lopettamisen jälkeen jää futiksesta kaipaamaan otteluiden lisäksi. Jumalauta niitä maanantain palauttavien treenien futistennishöystöjä.
|
|
|
|
yaber
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 22.10.2010 klo 18:03:11 |
|
Kellään mitään hyvää settiä ponnistuksen kehittämiseen maalivahdeille??
|
|
|
|
vergilius
Poissa
Suosikkijoukkue: Real Madrid, Cr7, Özil, Raul, Morientes
|
|
Vastaus #92 : 22.10.2010 klo 18:40:38 |
|
Hypit yhdelläjalalla portaita ylös. Toinen hyvä treeni: etsit jostain suht jyrkän rinteen ja hypit sitä mahdollisimman räjähtävästi ja kimmoisasti tasajalkaa ylös (syväkyykyn kautta).
|
|
|
|
Manfred Fandango
Poissa
|
|
Vastaus #93 : 22.10.2010 klo 19:49:37 |
|
Hyppynarua joku kehui joskus.
|
|
|
|
NoySouGud
Poissa
Suosikkijoukkue: Ne missä itse pelaan.
|
|
Vastaus #94 : 26.10.2010 klo 17:48:34 |
|
Sitä perinteistä ruattalaista tuli lämittyä muutama päivä sitten...
|
|
|
|
Ihmelilja
Poissa
|
|
Vastaus #95 : 27.10.2010 klo 15:26:20 |
|
Pomputtelin ja harjottelin pitkää syöttöä. Hyppynarullakin hyppelin, kun pitäisi pomppua saada lisää.
|
|
|
|
alekzi
Poissa
|
|
Vastaus #96 : 27.10.2010 klo 15:28:01 |
|
Perhana kun tekeekin taas treenata kunnolla n.kuukauden tauon jälkeen!
Pihalla lunta puolimetriä eikä oikein mitään halliakaan löydy...Miten voin treenata!?
|
|
|
|
hyvä kutina
Poissa
|
|
Vastaus #97 : 27.10.2010 klo 15:33:21 |
|
No pihalla. Mitä se lumi haittaa?
|
|
|
|
alekzi
Poissa
|
|
Vastaus #98 : 27.10.2010 klo 16:04:01 |
|
No on se nyt hieman hankalampaa pallon kanssa olla lumikasassa kuin sileällä ruoholla...
|
|
|
|
Manfred Fandango
Poissa
|
|
Vastaus #99 : 27.10.2010 klo 16:25:15 |
|
No on se nyt hieman hankalampaa pallon kanssa olla lumikasassa kuin sileällä ruoholla...
Voivoi. Joutuu epämukavuusalueelle - sitähän saattaa jopa oppia jotain! Suosittelen vetämään vanhat sisäpeli/futsal-kengät jalkaan ja etsimään jonkin autokatoksen/porttikongin tjsp., josta löytyy läntti kuivaa asfalttia, sinne vain pomputtelemaan. Lämmintä vaatetta päälle. Ja toki jokaiselta tosi jalkapalloilijalta löytyy pallo, josta on kulunut nahka päältä pois ja jäljellä on karhea kangaspinta, joka ei ole pakkasella liukas.
|
|
|
|
|
|