FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.04.2024 klo 11:59:03 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 6
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi 2010 - kaikkien aikojen mahdollisuus  (Luettu 8967 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elinajan trim

Poissa Poissa


: 12.03.2010 klo 20:15:55

Litmanen, Eremenko Jr, Johansson...

Dickson, Riihilahti, Vuorinen, Nurmela...

Hietanen, Kuivasto, Pasoja, Saarinen, Pohja, Myntti, Nyman, Timoska, Okkonen, Rafael, Medo, Bah, Ääritalo, Lehtovaara, Wusu, Pelvas, Furuholm...

Liiga suorastaan vilisee tähtiä; nykyisiä, tulevia, kenties entisiäkin. Kahdestatoista joukkueella neljällätoista on riveissään joko liigan ehdoton supertähti tai A-maajoukkuetason paluumuuttaja. Lähes jokaisella joukkueella on riveissään pelaaja, jonka nimen ja kasvot koko penkkiurheileva Suomi tunnistaa.

2010 on kaikkien aikojen kausi, mitä paluumuuttajien laatuun ja määrään tulee. 2010 on kaikkien aikojen kausi, mitä tv-pelien määrään ja laatuun tulee. Miten tämä tilanne hyödynnetään?

UrhoTV:llä ja Canal+:lla on luojan kiitos selkeät liiketaloudelliset motiivinsa. Seurojen resurssit ja sen myötä markkinoinnillinen ammattitaito ovat olemattomia, satunnaisesti ilmeneviä pieniä paikallisia poikkeuksia lukuunottamatta. Katseet kohdistuvat liigatoimistoon. Vielä vuosi sitten Veikkausliiga kuvaili nettisivuilla itseään näin: "Veikkausliiga on v. 1989 perustettu markkinointiorganisaatio, joka hallinnoi Suomen jalkapalloilun pääsarjaa." Viime kuukausien aikana lihavoitu kohta on jostain syystä pudotettu kuvauksesta pois. Liigan alkuun on kuukausi aikaa. Toivoa sopii, että organisaation edestä poistettua markkinointi-sanaa ollaan vihdoin siirtämässä paperilta käytäntöön. Kausi 2010 kun on liigalle kaikkien aikojen mahdollisuus.
keketsu

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 12.03.2010 klo 22:36:14

Kestää nimien vertailut Ruotsin sarjaan kevyesti, tai oikeastaan kyllä Suomessa pelaa nyt kovemmat pelaajat. Norjasta en osaa sanoa mitään. Kaikkien aikojen kausi luvassa!
Aarniza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #2 : 12.03.2010 klo 22:40:48

Aijaijai! Perkele!
laivakoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Joken lompakko


Vastaus #3 : 12.03.2010 klo 22:43:47

Jos siellä toimistolla osataan tippaakaan puffata tätä omaa tuotetta, niin kauden alla ja aikana luulisi keltaisen lehdistön urheilusivujen vilisevän näitä nimiä.
Eikä pelkkiä nimiä, vaan isoja juttuja kuvien kera, ja niin että matsipäivät ei jää epäselväksi edes pahimalle penkkiurheilun vihaajalle, saati sitten potentiaalisille katselijoille.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2010 klo 22:45:10 kirjoittanut laivakoira »
eviiri

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 12.03.2010 klo 23:25:47



Hah, paskat 2010 on mikään kaikkien aikojen mahdollisuus. Homma nousee tekemällä pikkuhiljaa asiat samalla lailla kuin naapurimaissa.
Kauden pituus 8kk:teen ja tosiaan näitä paluumuuttajia myös pelaamaan sarjaa.

Radikaalit muutokset esim. kauden pituuteen on avain, ei äkkinäiset taikatemput.
kalajoenkukka

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 12.03.2010 klo 23:32:25

Hyvältä näyttää kaikkien suhteen. HJK selkeä mestariehdokas mutta tasainen kausi tulossa.Huippupelaajia riittää.
Jii

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 12.03.2010 klo 23:51:03

Eiköhän mielummin näytetä vi lav juu aasenaal videoita ja myydä verkkokaupassa "Veikkausliiga" -huiveja.
IFM

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 13.03.2010 klo 07:05:29

On totta, että liigassa on kovia paluumuuttajia, hyviä pelaajia ja suuria persoonia. Kysymys kuuluukin, miksi katsomot eivät pullistele siltikään, vaikka liiga pullisteleekin näitä "staroja" tulevana kautena?

Syitä lienee useita, mutta jos valtakunnallinen kokonaisnäkyvyys on nykyistä tasoa, mitä muuta voit odottaa?  Sitä ei korjata Urho TVn livelähetyksillä, joita buffataan UrhoTVn sivuilla näin ammattitaitoiseti sekä uskottavasti:

"Jalkapallon Veikkausliiga on maamme toiseksi seuratuin palloilusarja. Joukkueita liigassa pelaa 14. Kausi 2010 alkaa huhtikuun 16. päivä ja päättyy lokakuussa. Liigan voittaja on Suomen-mestari.

URHOtv näyttää Veikkausliigan otteluita 16. huhtikuuta 2010 alkaen. URHOtv:n ja Veikkausliigan sopimus kattaa viiden vuoden sopimuksen Veikkausliigan mediaoikeuksista. Kaudella 2010 URHOtv lähettää suorana 3-4 ottelua viikossa tv:n ja webTV:n välityksellä. Tulevilla kausilla tavoitteena on kasvattaa suorien otteluiden määrää merkittävästi. Myös lähetysten laatuun ja sisältöön panostetaan merkittävästi.

URHOtv:n lähestysten studioisäntänä toimii Ville Klinga. Muut kanavakasvot, koskien Veikkausliigaa, julkistetaan alkuvuoden 2010 aikana.

URHOtv:n ottelupäivät ovat maanantai, perjantai, lauantai ja sunnuntai. Katso Veikkausliigan suorien tv-otteluiden lähetysajat oheisesta linkistä."
 
Äkkiseltään mietittynä päähän ponnahtaa tuon lisäksi muutama selkeä ja konkreettinen ongelmakohta, jota liigan puolelta tulisi korjata välittömästi:

1. Veikkausliiga.com - Etuvisulla iskee silmiin ensimmisenä ärsyttävä Jamban mainos, ei Losan paluu, Liiga, tai tulevat ottelut. Liigan sivuilta kun klikkaa jonkun seuran logoa, ei päädy seuran sivuille, vaan liigan seuralle omistamille sivuille, jotka ovat suoraan sanottuna todella huonot. Kysymys kuuluukin: Kelle liigaa markkinoidaan ja miksi? Miksei (jo olemassaolevaa ja täysin riittämätöntä ja mitätöntä) markkinointia kohdisteta niihin helsinkiläisiin sekä pääkaupunkiseudun asiakasryhmiin joiden jo tiedetään käyvän futismatseissa ja olevan kiinnostunut niistä?

2. V-liigan markkinoiti - Onko sitä olemassa? Kukaan lajiaktiivien ulkopuolella ei vieläkään tiedä koska liigan avauskierros pelataan. Saatikaan sitä ketkä pelaavat silloin vastakkain...

3. Liigan tähdet - Onko niitä? ON! Litmanen, Ermenko JR, Johansson, Riihilahti, Kuivasto....Mainostetaanko heitä valtakunnallisesti? Ei. Miksi?!?!?!?
Vinnie Stigma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch


Vastaus #8 : 13.03.2010 klo 09:48:10

^Hyviä pointteja, mihin valuu keskustoimiston rahat?
Lepi

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 13.03.2010 klo 11:02:04

Tottakai tämä on mahdollisuus Waldenille ja kumppaneille, mutta vielä suurempi mahdollisuus tämä on meille futisihmisille: viedään Veikkausliiga ja suomalainen jalkapallo ylipäänsä entistä vahvemmin työpaikoille, kouluihin, baareihin, puistoihin ja muualle ihmisten keskuuteen. Puhutaan futiksesta, jauhetaan tähtipelaajista, kaikkien aikojen kaudesta.

Suomessa on puoli miljoonaa futiksen harrastajaa ja lisäksi satoja tuhansia ihmisiä toimii jalkapallon parissa ainakin välillisesti. Nämä ihmiset ovat oikeasti kiinnostuneita tästä hienosta pelistä. Tämän potentiaalin ulosmittaamiseen on tällä kaudella kaikkien aikojen mahdollisuus: kavereita voi houkutella katsomoihin Eremenkolla, Johanssonilla, Litillä, Riihilahdella, Dicksonilla ja kumppaneilla. Tehtävän luulisi olevan helppo!

Tulossa on toivottavasti uskomaton menestyskausi niin kentällä kuin kentän ulkopuolellakin. Tämä on kaikkien aikojen mahdollisuus niin kaikille futisihmisille kuin liigajohdollekin!
Mestori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #10 : 13.03.2010 klo 11:52:29

Luulisi Waldenilla olevan sen verran järkeä päässä että tajuaisi hyödyntää käynnissä olevan tilanteen. Kysymys vain kuuluukin, miten Veikkausliiga aikoo itseään myydä. Aikalailla tasan kuukausi sarjan alkuun ja ainakaan vielä liiga ei näy oikeastaan missään.
GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 13.03.2010 klo 12:02:20

Tilanne on kieltämättä sellainen, joka tarjoaa tehokkaalle markkinoinnille oivat lähtökohdat. Millään suomalaisella palloilusarjalla - mukaanlukien jääkiekon SM-liiga - ei ole marssittaa läheskään samankaltaista tähtikaartia kentälle kuin Veikkausliigalla.

Toivottavasti tätä tilaisuutta V-liigan huomattavaan profiilinnostoon ei ryssitä.
naula

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 13.03.2010 klo 12:08:54

3. Liigan tähdet - Onko niitä? ON! Litmanen, Ermenko JR, Johansson, Riihilahti, Kuivasto....Mainostetaanko heitä valtakunnallisesti? Ei. Miksi?!?!?!?

Kaikki tuossa mainitut pelaajat ovat selkeitä tähtiä Veikkausliigassa, mutta en tiedä miten jostain Toni Kuivastosta saadaan sellainen vetonaula, jolla tuulipukumassoja houkutellaan katsomoihin. Alkuinnostuksen jälkeen Litmanenkaan ei tuntunut kiinnostavan ihmisiä niin paljoa, että otteluihin tultaisiin häntä seuraamaan (vaikka ennen ottelua olisi selvää että Litti pelaisi).
Jorrma

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 13.03.2010 klo 12:13:37

Luulisi Waldenilla olevan sen verran järkeä päässä että tajuaisi hyödyntää käynnissä olevan tilanteen. Kysymys vain kuuluukin, miten Veikkausliiga aikoo itseään myydä. Aikalailla tasan kuukausi sarjan alkuun ja ainakaan vielä liiga ei näy oikeastaan missään.


"me tehtiin otteluohjelma ja tavoitteet tälle kaudelle, nyt seurat saa tehdä loput" ?
Alfredo

Poissa Poissa


Vastaus #14 : 13.03.2010 klo 12:16:58

Ehdotan United Smile-tyyppistä kampanjaa
GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 13.03.2010 klo 12:24:28

Uutinen
Miten Alexeille käy tänään Helsingissä?
Tämä mainos oli liikaa Veikkausliigalle

Veikkausliiga huomautti HJK:ta turhan räväkästä mainoksestaan. Asiasta uutisoi MTV3.

HJK lähetti sunnuntain Pietarsaaren sanomissa erikoiset terveiset Jaron kohupelaaja Alexei Eremenko Jr:lle. Lehteä koristi koko sivun HJK-Jaro-ottelun mainos, jossa komeili teksti "Alexei tervetuloa Stadiin".

HJK:n mukaan mainoksella yritettiin vain nostaa HJK-Jaro-ottelun mielenkiintoa. Kamppailu pelataan tänään Helsingissä kello 18.30 alkaen. Ennakkotietojen mukaan liput ovatkin menneet kuin kuumille kiville.

Veikkausliigalle mainos oli kuitenkin liikaa. Liiga huomautti HJK:ta.

- Meillä on olemassa kilpailusäännöt, joiden puitteissa mainontaa ja ottelutapahtumiin liittyvää mainontaa tulisi harjoittaa. Säännöissä puhutaan muun muassa hyvästä mausta. Sääntöjen mukaan mainonta ei saa olla pelaajia tai seuran henkilöitä halveeraavaa, Veikkausliigan viestintäpäällikkö Markku Korhonen selvitti MTV3.fille.

Aloite HJK:n mainokseen puuttumiseen lähti Pietarsaaren suunnalta.

- Jaro kysyi asiaa. He kysyivät, että noudattiko lauantain mainos kilpailusääntöjen henkeä, he eivät vaatineet HJK:n päätä vadille. Hyvää makua on tietenkin hyvin vaikea määritellä. Tämä oli ensimmäinen tämänlaatuinen tapaus. Laitettiin hommaan nyt linjanveto, Korhonen jatkoi.
IL


Tätä odotellessa Ylos
KipeKemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotikaupunkien seuroja


Vastaus #16 : 13.03.2010 klo 12:44:28

Kahdestatoista joukkueella neljällätoista on riveissään joko liigan ehdoton supertähti tai A-maajoukkuetason paluumuuttaja.

Se on jo kohtuullinen prosentti, mitä, 117%?

Mutta olen kyllä samaa mieltä tuosta markkinoinnista. Se tärkein asia on markkinoida jossain ihan muissa paikoissa kuin peleissä tai omilla sivuilla. Tarkoitan sitä, että mukaan saataisiin väkeä, joka ei aiemmin ole peleissä käynyt ja muutenkin ihan täysin maallikkoporukkaa.
Alfredo

Poissa Poissa


Vastaus #17 : 13.03.2010 klo 12:51:53

Se on jo kohtuullinen prosentti, mitä, 117%?

Mutta olen kyllä samaa mieltä tuosta markkinoinnista. Se tärkein asia on markkinoida jossain ihan muissa paikoissa kuin peleissä tai omilla sivuilla. Tarkoitan sitä, että mukaan saataisiin väkeä, joka ei aiemmin ole peleissä käynyt ja muutenkin ihan täysin maallikkoporukkaa.

Valitettavasti maallikoille Eremenko jr. ei sano yhtään mitään.  Eihän kansallisissa mäkihyppykisoissakaan kukaan käy, vaikka siellä olisi hyppäämässä nämä olympiajanarit.  Kansainvälinen menestys on parasta markkinointia kotimaiselle sarjafutikselle ja sitä kautta toivoo onnistumista Erelle, että voisi nostaa itsensä Jaron kautta takaisin maajoukkueesseen.
Guaje

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kamaran vartaloharhautus


Vastaus #18 : 13.03.2010 klo 12:53:19

Kendo ja F1 puolella tulee yleensä ainakin ennen kauden alkua kaikenlaisia välilehtiä mm. Turun Sanomiin ja IS ja IL usein tekee erikseen ostettavan lehden lajista. Nyt ei muisti toimi. Onko Veikkausliigalla ollut samanlaisia?
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #19 : 13.03.2010 klo 13:05:30

Tilanne on kieltämättä sellainen, joka tarjoaa tehokkaalle markkinoinnille oivat lähtökohdat. Millään suomalaisella palloilusarjalla - mukaanlukien jääkiekon SM-liiga - ei ole marssittaa läheskään samankaltaista tähtikaartia kentälle kuin Veikkausliigalla.

Tässä herää jo kysymys, että miten tähti määritellään? Jos tähti on jokainen maajoukkueessa pelannut, kuten kai on kun Kuivasto luokitellaan tähtikaartiin, niin eiköhän SM-liigan, koriksen ja lentiksen puolella niitä löydy enemmän...

Näistä tähdistä ovat suurelle yleisölle tuttuja Litmanen, Eremenko ja ehkä Johansson.
Herra

Poissa Poissa


Vastaus #20 : 13.03.2010 klo 13:05:54

Tosiaan, nyt olisi VL:n toimistolla/Urhon markkinointityyppeillä kohtuu helppo työ nostaa Liigan asemaa. Eremenkon ja Litin avulla luulisi, että se ei olisi temppu eikä mikään. Veikkausliigalla on nyt oikeastaan Suomen 2 mediaseksikkäintä ja "tunnetuinta" pelaajaa mukana, joten luulisi nyt niidenkin tajuavan, että sitä kannattaisi jotenkin hyödyntää (Ok, perus tuulipuku varmaan tunnistaa Hyypiän ja Miklunkin ennen Eremenkoa, mutta lehdistö yms. varmasti on enemmän innostunut Losasta kuin olisi esim. Hyypiäistä). Ja onhan Eremenko nyt 10x mielenkiintoisampi persoona kuin Hyypiä.

Nyt rahaa palamaan ja joku Pepsi-tyylinen mainos, jossa Litti ja Losa pelailevat vastakkain ja kikkailevat tjsp, sitten siihen mainoksen loppuun vielä vaikka Johansson tekemään maali Losan ja Litin nenän edestä jne. Siinä Urholle hyvä käsikirjoitus mainokseen, saa toteuttaa.

Lähes jokaisella joukkueella on riveissään pelaaja, jonka nimen ja kasvot koko penkkiurheileva Suomi tunnistaa.

No nyt on vähän lähtenyt keuliminen käsistä. Perus tuulipuku tuntee Veikkausliigasta Litmasen, Eremenkon, Johanssonin ja Riihilahden. Ehkä Nurmelan. Millään kuivastoilla ja mynteillä Liigaa on turha markkinoida, koska Teppo Tuulipuku ei todellakaan tunne heitä.
GaLi

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 13.03.2010 klo 13:14:47

Tässä herää jo kysymys, että miten tähti määritellään? Jos tähti on jokainen maajoukkueessa pelannut, kuten kai on kun Kuivasto luokitellaan tähtikaartiin, niin eiköhän SM-liigan, koriksen ja lentiksen puolella niitä löydy enemmän...

Näistä tähdistä ovat suurelle yleisölle tuttuja Litmanen, Eremenko ja ehkä Johansson.

Lähinnä viittasin Litmaseen, Eremenkoon, Johanssoniin ja Riihilahteen.

Vastaavan kaliiberin (käsite sisältää sekä pelaajan saavutukset että nykyisen tason) pelaajia muissa suomalaisissa palloilusarjoissa ovat Hanno Möttölä Korisliigassa sekä jääkiekon SM-liigassa Michael Nylander ja ehkä Jukka Hentunen (leijonapaidassa hankittujen "saavutustensa" perusteella).
Arpin Lusène

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 13.03.2010 klo 13:16:38

Vastaavan kaliiberin (käsite sisältää sekä pelaajan saavutukset että nykyisen tason) pelaajia muissa suomalaisissa palloilusarjoissa ovat Hanno Möttölä Korisliigassa sekä jääkiekon SM-liigassa Michael Nylander ja ehkä Jukka Hentunen (leijonapaidassa hankittujen "saavutustensa" perusteella).
Sami Kapanen myös kiekon puolelta. Ja tietty Ojasen Janne, senhän tuntee kaikki!
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #23 : 13.03.2010 klo 13:16:51

Kahdestatoista joukkueella neljällätoista

joopa joo :D

Nythän tätä voidaan jopa markkinoida tähdillä :D KUI SIISTII ! Toivottavasti täs onnistuttais.. Ylos
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #24 : 13.03.2010 klo 13:20:11

Lähinnä viittasin Litmaseen, Eremenkoon, Johanssoniin ja Riihilahteen.

Vastaavan kaliiberin (käsite sisältää sekä pelaajan saavutukset että nykyisen tason) pelaajia muissa suomalaisissa palloilusarjoissa ovat Hanno Möttölä Korisliigassa sekä jääkiekon SM-liigassa Michael Nylander ja ehkä Jukka Hentunen (leijonapaidassa hankittujen "saavutustensa" perusteella).

Litmanen onkin, mutta Ere, Johansson, Riihilahti - come on! Näiden ura on kaukana Nylanderin ja Möttölänkin saavutuksista omissa lajeissaan.

 
Sivuja: [1] 2 ... 6
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa