FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.11.2024 klo 01:24:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 6
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi 2010 - kaikkien aikojen mahdollisuus  (Luettu 9069 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #25 : 13.03.2010 klo 12:21:37

Tuota maajoukkuepelien määrää vois jotenkin käyttää markkinoinnissa:

+ maajoukkuepelit kiinnostaa tuularia ja toukohousua

- maajoukkuepelissä ei ole tullut menestystä

eli ei seiso.

Eli voisiko kampanjaa rakentaa tähtien seurajoukkuemenestyksen varaan?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2010 klo 12:24:01 kirjoittanut yyber »
Bobby Marsino

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 13.03.2010 klo 12:36:51

Jotenkin tuntuu, ja valitettavasti myös näyttää, että mitään poikkeavaa markkinointikampanjaa ei ole tulossa, kiitos Veikkausliigan osaajien.

Nyt olisi saumojen sauma rakentaa tästä kaudesta myös näkyvyyden ja markkinoinnin osalta jotain suurta, suurempaa...mutta ottelumainoksiin ja alkeellisiin Liigan nettisivuihin taitaa jäädä.

Herää kysymys siitä, kuinka kauan tästä Veikkausliigan ulkoisesta imagosta, näkyvyydestä ja markkinoinnista vastaavat henkilöt saavat viroissaan vielä puuhastella. Kun näytöt ovat mitä ovat.
Coltrane

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 13.03.2010 klo 12:47:54

Litmanen onkin, mutta Ere, Johansson, Riihilahti - come on! Näiden ura on kaukana Nylanderin ja Möttölänkin saavutuksista omissa lajeissaan.

Lisätietoja Nylanderin ja Möttölän suurista saavutuksista? Itselleni tämän Nylanderin nimi ei ensinnäkään sano yhtään mitään. Missä pelaa/on pelannut? Mitä saavuttanut? En seuraa kendoa joten en todellakaan tiedä. Möttölä pääsi toki hetkeksi maailman kovimpaan korissarjaan, mutta suuret saavutukset taisivat jäädä pariin levariin muutamassa pelissä. Johansson sentäs mätti aikoinaan varsin kivan määrän maaleja kenties maailman kovimmassa sarjassa.

Toivo markkinoinnista lepää nimenomaan Urhon ja Canalin varassa. Toimiston tunareihin ei ole näissä asioissa luottamista.
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #28 : 13.03.2010 klo 12:49:22


http://fi.wikipedia.org/wiki/Michael_Nylander
Bobby Marsino

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 13.03.2010 klo 12:57:18

Otamme esimerkin.

Paluumuuttajien saapumisesta Veikkausliigaan innostunut Teijo Tuulipuku koittaa etsiä otteluohjelmasta tietoa mielenkiintoisten pelaajien saapumisesta kotipaikkakunnalleen.

Hän ei löydää otteluohjelmaa mistään, joten mies luottaa otteluohjelman löytymiseen Veikkausliigan sivuilta. Onhan se kuitenkin liigan ykkösnettiportraali.

Teijo menee innokkaana Veikkausliigan sivuille, kohtaan, jossa otteluohjelman pitäisi olla.

Hän löytää tämän. http://www.veikkausliiga.com/Fixtures.aspx

Toivon sydämeni pohjasta, että vika on omassa nettiselaimessani ja se selittäisi tuon karmean näyn.

edit. Muokataanpa hieman. Eli aukeaahan se ohjelma tosiaan tuosta linkistä, mutta kuitenkin. Jää sellainen vaikutelma, että asiat on tehty vain jotenkin sinne päin.

 Ei uusille katsojille päin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2010 klo 12:58:39 kirjoittanut Bobby Marsino »
fdsa

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 13.03.2010 klo 13:05:51

Aloittaisivat edes siitä, että pistäisivät liigan sivut kokonaan uusiksi. Hirveetä paskaa ollut jo pitkään.

Kauden alla Walden kertoo yleisömäärä tavoitteeksi 3000ka/o.
"Kaikki katsomoon ja pyytäkää kaverit mukaan." Ja näin se kaikkien aikojen mahdollisuus käytetään hyväksi.
Mestori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #31 : 13.03.2010 klo 13:27:40

Aloittaisivat edes siitä, että pistäisivät liigan sivut kokonaan uusiksi. Hirveetä paskaa ollut jo pitkään.

Kauden alla Walden kertoo yleisömäärä tavoitteeksi 3000ka/o.
"Kaikki katsomoon ja pyytäkää kaverit mukaan." Ja näin se kaikkien aikojen mahdollisuus käytetään hyväksi.

"Kaikkien aikojen mahdollisuus" on aika hyvä kuvaus ko. tilanteesta, sillä Eremenko on lainalla vain tämän kauden, Johanssonin soppari kestää vain tämän kauden ja Litmasen ura ei taida enää hirveän kauaa jatkua. Samalla sellaiset ulkomaan helmet kuin Dickson, Medo ja Bah eivät välttämättä meidän viheriöillä enää kauaa viihdy mikäli näytöt jatkuvat samanlaisina. Tulevaa kautta voisi pitää mahdollisuutena, ja toivottavasti se käytettäisiin nyt hyvin.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 13.03.2010 klo 16:35:04

Uutinen

Veikkausliigan toimitusjohtaja iloitsee paluumuuttajista

[13.3.2010 7:31:00]

Veikkausliigan toimitusjohtaja Jan Walden iloitsee paluumuuttajien määrästä Veikkausliigassa. Jo ennestään pitkä ja nimekäs lista sai perjantaina yhden kovan nimen lisää, kun Alexei Eremenko Junior siirtyi vuoden lainasopimuksella Jaron riveihin.

Kaudelle 2010 paluumuuttajia on saapunut ennätysmäärä. Alexei Eremenko Juniorin lisäksi Veikkausliigakentillä nähdään muun muassa Jonatan Johansson (TPS), Jari Litmanen (FC Lahti), Toni Kuivasto (Haka), Janne Saarinen (HJK), Janne Hietanen (AC Oulu) sekä Juha Pasoja (JJK). Mukaan voidaan myös laskea Antti Okkonen (MYPA), Mika Nurmela (AC Oulu) sekä Aki Riihilahti (HJK), jotka aloittavat kaikki pitkästä aikaa kokonaista liigakautta.

Veikkausliigan toimitusjohtaja Jan Walden pitää paluumuuttajia loistavana asiana Veikkausliigalle.
- Tämä on loistava asia Veikkausliigalle, kun olemme saaneet näin monia paluumuuttajia. Kyseiset pelaajat varmasti nostavat pelien tasoa entisestään, mutta samalla tuovat yleisölle myös mahdollisuuden nähdä kansainvälisen tason huippupelaajia, Walden iloitsee.
- Tietenkin tämä kertoo myös Veikkausliigan tasosta pelkästään positiivista, kun A-maajoukkuepelaajat pystyvät myös täällä pelaamaan, toimitusjohtaja lisää.

Veikkausliigakentät vetävät puoleensa myös hiukan vähemmän aikaa ulkomailla pelanneita pelimiehiä. Henri Myntti palasi Tampere Unitediin, Valtter Laaksonen nähdään liigakentillä nyt VPS:n paidassa ja Jani Virtanen puolestaan palasi tuttuun TPS-paitaan.
- Nyt paluumuuttajia on enemmän kuin ikinä ennen. Tämä on mahtava asia kotimaisen jalkapallon kannalta, Walden miettii.


Kyllä se nyt kuitenkin on ensisijaisesti seurojen tehtävä markkinoida itseään ja tapahtumiaan.
Ihmiset kannattavat seuroja, eivät veikkausliigaa tai värin tunnustamista, vaikka joistain hörhöilystä voisi muuta päätelläkin. 
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #33 : 13.03.2010 klo 16:40:37

Mikä on veikkausliigan tehtävä jos ei markkinointi? Liiga takaisin liitolle ja Waldenin & co. suojatyöpaikat ulostukseen->rahat seuroille.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 13.03.2010 klo 16:50:08

Veikkausliigan tehtävä on järjestää Veikkausliiga eli sarja jossa pelataan jalkapallon Suomen mestaruudesta.
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #35 : 13.03.2010 klo 17:04:34

Veikkausliigan tehtävä on järjestää Veikkausliiga eli sarja jossa pelataan jalkapallon Suomen mestaruudesta.

Koska tämän voi hyvin järjestää palloliitto voidaan koko paskaorganisaatio lopettaa ja käynnistää imagomuutos. Veikkausliigalla on nimenä niin paska maine ettei se tule ikinä saavuttamaan hyvää suosiota. Samoin täysin hyödyttömät amatöörit voidaan potkia organisaatiosta vittuun
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #36 : 13.03.2010 klo 17:08:36

Niin no, ei se nyt organisaatiorakenteen vika sinänsä ole jos siellä on ammattitaidottomat ihmiset puikoissa. Kyllä monissa maissa pääsarja on oman organisaationsa alaisuudessa, mutta esimerkiksi Ruotsissa Allsvenskanin järjestää maan palloliitto.
Möpsi

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 13.03.2010 klo 17:35:22

Faktisesti siis hallinnoidaan.

VL.comista:
Lainaus
VEIKKAUSLIIGA
Veikkausliiga on v. 1989 perustettu organisaatio, joka hallinnoi Suomen jalkapalloilun pääsarjaa.


Visio ja arvot

Veikkausliigan missio, olemassaolon keskeisin tarkoitus, on kasvattaa ja kehittää miesten huippuseurajalkapalloilun suosiota ja kiinnostavuutta lajin pääsarjatasolla Suomessa.

Veikkausliigan visio on kehittyä Suomen suosituimmaksi urheilusarjaksi ja kiinnostavimmaksi urheilubrändiksi vuoden 2011 loppuun mennessä. Tämä kiteytyy yleisömäärätavoitteeseen, eli tavoitteena on saavuttaa 5000 katsojan ottelukohtainen keskiarvo kaudella 2011.
Veikkausliiga on toiminnassaan yllätyksellinen, viihdyttävä, yhdessä koettava, rohkea, energinen, ajanmukainen ja kunnioittaa lajia, respect. Tästä kunnioituksesta itse urheilua ja jalkapallon perinteitä kohtaan tulee olla erityisen ylpeä.
jap3

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 13.03.2010 klo 18:19:22

Pelkään pahoin että mahdollisuus hukataan. Nyt pitäisi ottaa tietoinen riski, laittaa rahaa palamaan ja markkinoida Veikkausliigaa. Ei ihmisiä saa kiinnostumaan, vaikka uutiskynnys ylittyisi muutaman kerran. Liigan tähtipelaajia pitäisi hyödyntää seurojen markkinoinnissa. Tehdä suurista pelaajista sankareita, hehkuttaa, ennakoida, spekuloida, luoda taistelupareja ja jännitteitä otteluiden välille. Kovin mielelläni näkisin pääsponsorilta jonkinlaisen vedonlyöntiaiheisen kampanjan, mutta sellaista tuskin tulee tapahtumaan. Pitää toivoa että UrhoTV, Canal+ ja MTV3 onnistuu tehtävässään.
Hodari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rahattomat perinneseurat


Vastaus #39 : 13.03.2010 klo 18:28:14


No nyt on vähän lähtenyt keuliminen käsistä. Perus tuulipuku tuntee Veikkausliigasta Litmasen, Eremenkon, Johanssonin ja Riihilahden. Ehkä Nurmelan. Millään kuivastoilla ja mynteillä Liigaa on turha markkinoida, koska Teppo Tuulipuku ei todellakaan tunne heitä.


No ei nyt kyllä ihan näinkään. Omat vanhempani voidaan laskea aikalailla perus tuulipuku-kategoriaan. He käyvät katsomassa ehkä 2-6 peliä kaudessa, lähinnä Valkeakoskella, eivätkä todellakaan seuraa Liigaa esim netistä. Silti satuin tässä viikolla kuulemaan heidän keskustelunsa jossa puhuttiin mm. Myntin paluusta Tamuun, ja siitä kuinka Kuivasto meni Hakaan eikä Tamuun. Toki se että asuu Pirkanmaalla saattaa vaikuttaa tähän.

Toki hietaset, saariset ja kumppanit ovat vähän tuntemattomampia, mutta jos oikeasti esim lehdissä ja televisiossa mainostettaisiin jo etukäteen xx maaottelun Saarisen ja xx maaottelun Nurmelan kohtaamista, niin ne nimet voisivat tullakin tutuksi. Samaten olisi loistava sauma markkinoida esim kaikki Liigassa pelaavia enstisiä maalikunnikaita: "Mynä vai Boris, kumpi kannun tänävuonna?" Kuinka moni tuulari edes tietää näistä tämänkauden paluumuuttajista? Jos ei nyt sattunut teksti-tv:tä vilkaisemaan kyseisenä päivänä, niin aika monelta on voinut mennä ohi Loshan paluu.

Toki Jan jatkaa varmasti vahvaa ja jo edelliskausilla hyväksi havaittua linjaa. Ensin Urheiluruudussa kauden alla hehkutellaan yleisömäärillä paluumuuttajilla jne, ja sitten päätösristeilyllä selitellään.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 13.03.2010 klo 18:31:37

Tokihan tätä pitäisi mainostaa, että satunnaiskatsojat tulisivat kuuluisia pelaajia katsomaan, pientä piristystä yleisömääriin, mutta kyseessä on ihan eri asia kuin määrätietoinen liigan kehittäminen ja yleisen kiinnostuksen lisääminen, mikä ei millään taikatempuilla tapahdu.
David Banner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Clever, old geezer, Helsinki coach Murinen


Vastaus #41 : 13.03.2010 klo 18:32:34

Lähettäkää pojat viestiä waldeenille että älyää jotakin tehrä :)
jap3

Poissa Poissa


Vastaus #42 : 13.03.2010 klo 18:41:31

Työttömille alennuksia? Yhteistyötä työvoimatoimiston kanssa? Tarjotaan viihdettä pikkurahalla. Kosiskellaan vähäosaisia, kun kesäksi on luvattu ennätysmäärä työttömyyttä. Jääkiekko on kallista katsottavaa, joten tässä saattaisi olla mahdollisuus. ???
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna


Vastaus #43 : 13.03.2010 klo 18:49:40

Tokihan tätä pitäisi mainostaa, että satunnaiskatsojat tulisivat kuuluisia pelaajia katsomaan, pientä piristystä yleisömääriin, mutta kyseessä on ihan eri asia kuin määrätietoinen liigan kehittäminen ja yleisen kiinnostuksen lisääminen, mikä ei millään taikatempuilla tapahdu.
Vielä ainakin vuosi sitten liigan omilla sivuilla kerrottiin, että liigatoimisto on markkinointiorganisaatio. Mikä sen tehtävä sitten on ellei markkinointi?

Toivoisi tietysti seurojen panostavan, ja luovan niitä sankaritarinoita ja vastakkainasettelua, mutta liigaorganisaatio kun on ainoa, joka hyötyy pääsponsorin antamasta rahasta, voisi toivoa että sitä rahaa käytettäisiin johonkin järkeväänkin. Vai maksaako kauden järjestäminen yht'äkkiä koko *eikkauksen sponssirahojen verran?
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #44 : 13.03.2010 klo 18:54:27

Seurathan siellä liigan hallituksessa istuvat.
Totta kai liigaorganisaation yksi keskeinen tehtävä on markkinointi, mutta silti se on ensisijaisesti seurojen tehtävä tehdä itsestään ja tapahtumistaan houkuttelevia ja tämä tapahtuu paikallisesti. Ihmiset tulevat sinne katsomaan jalkapalloseurojen ottelua, eivät kannustamaan veikkausliigaa ja värin tunnustamista.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #45 : 14.03.2010 klo 10:17:55

Työttömille alennuksia? Yhteistyötä työvoimatoimiston kanssa? Tarjotaan viihdettä pikkurahalla. Kosiskellaan vähäosaisia, kun kesäksi on luvattu ennätysmäärä työttömyyttä. Jääkiekko on kallista katsottavaa, joten tässä saattaisi olla mahdollisuus. ???

Toi olisi hyvä :D Alimmasta sosiaaliluokasta kaikki suuret kulttuuriliikkeet ovat aina lähteneet pyörimään, joten ehkä Suomessakin saataisiin näin ensimmäinen oikea omanlainen kulttuuri aikaiseksi Ylos
Ravenmoon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, 49ers


Vastaus #46 : 14.03.2010 klo 12:15:15

Litmanen onkin, mutta Ere, Johansson, Riihilahti - come on! Näiden ura on kaukana Nylanderin ja Möttölänkin saavutuksista omissa lajeissaan.

Mitenkähän Möttölän saavutukset eroaa kenestäkään edellä mainituista?
WiZ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KPV, Reima, Huuhkajat


Vastaus #47 : 14.03.2010 klo 12:28:28

Mitenkähän Möttölän saavutukset eroaa kenestäkään edellä mainituista?
No ei kyllä eroa mahdottomasti mikäli ajattelee uran kirkkainta saavutusta, Riihilahdella Valioliigassa pelaaminen ja neljän(?) maalin tekeminen. Möttölällä 1-2 kautta Atlanta Hawkseissa NBA:n heikohkossa joukkueessa.
Toki Möttölällä takanaan enemmän peliminuutteja muissa "kovissa liigoissa".
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #48 : 14.03.2010 klo 12:28:30

Mitenkähän Möttölän saavutukset eroaa kenestäkään edellä mainituista?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hanno_M%C3%B6tt%C3%B6l%C3%A4
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat


Vastaus #49 : 14.03.2010 klo 12:41:39

Johansson oli kuitenkin maailman kovimmassa liigassa keskinkertainen pelaaja, Möttölä ei ollut maailman kovimmassa liigassa edes keskinkertainen pelaaja.

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 6
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa