betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #75 : 15.03.2010 klo 12:03:29 |
|
Pääasia että sitä rahaa käytetään juuri markkinointiin, eikä liigatoimiston ylisuuren organisaation ylläpitämiseen ilman mitään tulosvastuita.
Katsokaa vaikka Veikkauksen mainontaa - firma keskittyy Englannin liigan mainostamiseen, eikä mainitse Veikkausliigasta edes omassa asiakaslehdessään.
Veikkauksella ei ole mitään velvoitteita mainostaa liigaa sen enempää kuin näkevät tarpeelliseksi. Heillä ei myöskään ole pienintäkään syytä mainostaa liigaa vielä nyt, kun ainoatakaan pelikohdetta ei ole lähiviikkoina avautumassa. Mutta toimiston pitäisi muuttaa markkinointistrategiaansa välittömästi ja radikaalisti. Oma puuhastelu turhana nolliin ja rahat seurojen käyttöön. On toki selvää, että tässäkin skenaariossa ne seurat, joilla ei markkinointiosaamista ole (vaikkapa nyt Inter) sössivät mahdollisuuden, mutta toimistolla pitäisi ymmärtää se, etteivät he voi olla kaikkea valvomassa ja pistämässä nokkaansa joka paikkaan.
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #76 : 15.03.2010 klo 12:12:37 |
|
Mutta toimiston pitäisi muuttaa markkinointistrategiaansa välittömästi ja radikaalisti. Oma puuhastelu turhana nolliin ja rahat seurojen käyttöön. Taitaa tulla Veikkauksen suunnasta nämä ehdot, ettei rahoja saa antaa suoraan seuroille. En sitten tiedä miksi seurojen muodostama liigahallitus ei ole siltikään nähnyt järkeväksi kilpailuttaa pääsponsoria uudelleen? Ehkä pelkäävät ottaa riskiä, että Veikkaus vetäytyy silloin kisasta kokonaan tai pienentää tarjoustaan.
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #77 : 15.03.2010 klo 12:31:22 |
|
Taitaa tulla Veikkauksen suunnasta nämä ehdot, ettei rahoja saa antaa suoraan seuroille. En sitten tiedä miksi seurojen muodostama liigahallitus ei ole siltikään nähnyt järkeväksi kilpailuttaa pääsponsoria uudelleen? Ehkä pelkäävät ottaa riskiä, että Veikkaus vetäytyy silloin kisasta kokonaan tai pienentää tarjoustaan.
Jos jollain on tästä tietoa niin kyllä kiinnostaisi. Tuollainen ehto kuulostaa jo aivan kohtuuttomalta puuttumiselta liigan asioihin.
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #78 : 15.03.2010 klo 12:39:00 |
|
On se täällä ollut moneen kertaan. Veikkauksen Nieminen sanoi (pari vuotta sitten?) että seurojen organisaatiot eivät ole riittävän ammattitaitoisia, jotta heille voisi suoraan jyvittää Feikkauksen lahjarahoja. Ehto rahojen saamiselle on siis se, ettei niitä anneta seuroille.
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.03.2010 klo 12:40:35 kirjoittanut TZagallo »
|
|
|
|
|
Pipo
Poissa
Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców
|
|
Vastaus #79 : 15.03.2010 klo 12:55:32 |
|
On se täällä ollut moneen kertaan. Veikkauksen Nieminen sanoi (pari vuotta sitten?) että seurojen organisaatiot eivät ole riittävän ammattitaitoisia, jotta heille voisi suoraan jyvittää Feikkauksen lahjarahoja. Ehto rahojen saamiselle on siis se, ettei niitä anneta seuroille.
Veikkauksen antamat rahat pitää käyttää liigatoimiston ylläpitoon. Tästä syystä liigatoimistossa on töissä aivan liikaa henkilöitä, verrattuna saatuihin tuloksiin. Mitään tulosvastuita ei ole, pääasia että liigatoimisto saa rahat käytettyä.
|
|
|
|
tamman siika
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu
|
|
Vastaus #80 : 15.03.2010 klo 13:03:36 |
|
Suhteessa siihen, mitä tänäkin talvena olen itse nähnyt ja kuullut koskien keskustoimiston puuhastelua, niin kovin korkeita odotuksia en lataa tälle huippuinnovatiiviselle markkinointiorganisaatiolle.
Jos liigan rahoitus pyörii hyödyttömän keskustoimiston ylläpitämisessä, niin en näe pääsarjan konkreettista kehitystä mahdollisena, ennen kuin liigahallitus ottaa päät pois pyllyistään ja tekee asialle jotakin.
Tai sitten seurat pitävät jatkossakin turvat kiinni ja ovat tyytyväisiä siihen, että Walden siirtää tavoitevuosia aina yhdellä eteenpäin joka kauden jälkeen. Missä oikeassa yritysmaailmassa tai muussa urheilubisneksessä tällainen tulosvastuun pakoilu on edes mahdollista?
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #81 : 15.03.2010 klo 13:09:06 |
|
On se täällä ollut moneen kertaan. Veikkauksen Nieminen sanoi (pari vuotta sitten?) että seurojen organisaatiot eivät ole riittävän ammattitaitoisia, jotta heille voisi suoraan jyvittää Feikkauksen lahjarahoja. Ehto rahojen saamiselle on siis se, ettei niitä anneta seuroille.
Toimiston oma markkinointi on ollut ajoittain ihan hyvääkin, mutta koska sillä ei ole todellista ihmisiä kiinnostavaa kohdetta niin rahat ovat hukkaan heitettyjä. Vai olisiko sellainen skenaario mahdollinen, että seurat voisivat esittää toimistolle omia markkinointiprojektejaan ja toimisto sitten tukisi rahallisesti rahallisesti näitä?
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #82 : 15.03.2010 klo 13:11:07 |
|
Kun nyt Veikkaukselta saadaan kerran enemmän rahaa kuin muilta niin sponsorisopimus on ihan hyväksyttävä, mutta seurojen ja toimiston on yhdessä mietittävä, miten pystytään tehdyn sopimuksen puitteissa eniten hyödyttämään nimenomaan seuroja. Liigan omat markkinointi-ideat kun tuntuvat välillä jopa kusemaan seurojen sukkiin, vrt. yleisömäärän lisäämistä tavoitellut Kapteeni käskee -kampanja.
|
|
|
|
Möpsi
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 15.03.2010 klo 15:36:46 |
|
siirtää tavoitevuosia aina yhdellä eteenpäin joka kauden jälkeen. Noin 20 vuoden projekti. Lähtötilastamme (seurakulttuuri = 0) 10 vuotiaan asiakkaaksi kasvaminen kestää n. 10 vuotta. Ja toiset 10 vuotta, kunnes katsomoissa alkaa jo olla säällinen määrä seurasta välittäviä vakiokatsojia.
|
|
|
|
Viinioksa
Poissa
Suosikkijoukkue: Fingland
|
|
Vastaus #84 : 15.03.2010 klo 16:41:11 |
|
Veikkausliigan yleinen markkinointi pitäisi ensisijaisesti olla UrhoTV:n vastuulla. Liiga on heidän tuotteensa, joten heidän kuuluu liigaa myös markkinoida. Keskustoimiston kuuluu antaa rahansa seuroille, jotta nämä voivat mahdollisimman näkyvästi mainostaa itseään. Ihmisiä ei kiinnosta kotimaisen seurapalloilun kannattaminen yleensä, vaan joku yksittäinen joukkue. Toisaalta ihmisiä eivät kiinnosta yksittäiset joukkueet ennen kuin kokonaistapahtuma eli liiga kiinnostaa... SM-liigassa noin jokaisen seuran peruskannatus on korkeammalla tasolla kuin Veikkausliigassa juuri minkään seuran, olivatpa ne hoitaneet oman markkinointinsa miten tahansa. Syy on siinä, että jääkiekko ja SM-liiga kiinnostavat ihmisiä enemmän kuin jalkapallo ja Veikkausliiga. Toki seuramarkkinoinnilla voidaan nostaa katsojamääriä jonkin verran, mutta tietyn rajan jälkeen kasvua tapahtuu vasta, kun laji ja liiga kokonaisuutena alkavat kiinnostaa ihmisiä. Pelkän markkinoinnin merkitys on toki aina rajallinen. Tietyn rajan jälkeen lajin kasvu vaatii muutakin.
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #85 : 15.03.2010 klo 16:55:28 |
|
Toisaalta ihmisiä eivät kiinnosta yksittäiset joukkueet ennen kuin kokonaistapahtuma eli liiga kiinnostaa... SM-liigassa noin jokaisen seuran peruskannatus on korkeammalla tasolla kuin Veikkausliigassa juuri minkään seuran, olivatpa ne hoitaneet oman markkinointinsa miten tahansa. Syy on siinä, että jääkiekko ja SM-liiga kiinnostavat ihmisiä enemmän kuin jalkapallo ja Veikkausliiga. Toki seuramarkkinoinnilla voidaan nostaa katsojamääriä jonkin verran, mutta tietyn rajan jälkeen kasvua tapahtuu vasta, kun laji ja liiga kokonaisuutena alkavat kiinnostaa ihmisiä. Pelkän markkinoinnin merkitys on toki aina rajallinen. Tietyn rajan jälkeen lajin kasvu vaatii muutakin.
SM-liigaa on turha vetää keskusteluun, sillä ihmisillä riittää kyllä aikaa ja mahdollisuuksia seurata molempia sarjoja intensiivisesti. Olen samaa mieltä siitä, että markkinoinnin vaikutus on rajallinen. Keskeistä on se, että Urhon vastuulla/intresseissä on kotimaisen liigapalloilun mainostaminen yleisesti kiinnostavana tuotteena, ja liigatoimiston tulisi sitävastoin tukea seurojen omia markkinointistrategioita. Itse uskon, että markkinointia suurempi merkitys on sillä, miten näkyvästi ja millä asenteella media liigapalloa käsittelee. Selvää kuitenkin on, että tietyn rajan jälkeen kasvu vaatii muutakin. Nimekkäiden paluumuuttajien myötä näkisin, että yksi askel on jo otettu. Markkinointi osaltaan vaikuttaa siihen, että kotimaista palloa vähemmän (ja ulkomaista enemmän) seuraavat massat myös ymmärtävät tämän.
|
|
|
|
Möpsi
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 15.03.2010 klo 17:18:12 |
|
Toisaalta ihmisiä eivät kiinnosta yksittäiset joukkueet ennen kuin kokonaistapahtuma eli liiga kiinnostaa... Pätee siis heihin, jotka on houkuteltava markkinoinnilla sisään peleihin. Omaa seuraa mennään katsomaan pääosin muista syistä, jopa sarjatasosta riippumatta. Ja tietysti omankin seuran katsominen on suhteessa menetykseen ym.
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #87 : 15.03.2010 klo 17:23:44 |
|
Pätee siis heihin, jotka on houkuteltava markkinoinnilla sisään peleihin. Omaa seuraa mennään katsomaan pääosin muista syistä, jopa sarjatasosta riippumatta. Ja tietysti omankin seuran katsominen on suhteessa menetykseen ym.
Riippuu tietysti siitä, että mitä tarkoitat "omalla seuralla"? Epäilisin, että esim. Helsingistä löytyy kasapäin porukkaa, joka kysyttäessä nimeää omaksi seurakseen Klubin muttei kuitenkaan ole kiinnostunut liigapallosta niin paljon, että vaivautuisi sitä paikan päälle katsomaan. Juuri tällaiselle väelle on tehtävä selväksi, että Klubi on täynnä loistavia pelaajia, joukkue on ennakkosuosikki mestariksi ja myös vastustajien riveissä löytyy maajoukkuetason pelaajia.
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #88 : 15.03.2010 klo 17:24:19 |
|
Edelleen, tärkein markkinointikausi on joulusta toukokuuhun. Sen jälkeen kausi alkaa kausareiden ja yrityissopimusten myynnin osalta taputeltu. Ilmaislipuilla katsojapiikki juhannusta edeltävälle viikolla ja elokuun puoliväliin, mjotaah?
|
|
|
|
Möpsi
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 15.03.2010 klo 17:50:00 |
|
mitä tarkoitat "omalla seuralla"? Jos et ”kymmenvuotiaana” tiedä, mikä on seurasi, et tiedä sitä koskaan. Esim. Klubin kanssa tekemisissä olleita junnupelaajia perheineen asuu pääkaupunkiseudulla todella iso määrä. Kun näistä vakioasiakkaiksi on päätynyt muutamia satoja, niin mielestäni sitouttaminen seuraan on pahemman kerran epäonnistunut.
|
|
|
|
betluck
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, Djurgårdens IF, Marsalforn FC
|
|
Vastaus #90 : 15.03.2010 klo 18:38:06 |
|
Jos et ”kymmenvuotiaana” tiedä, mikä on seurasi, et tiedä sitä koskaan. Esim. Klubin kanssa tekemisissä olleita junnupelaajia perheineen asuu pääkaupunkiseudulla todella iso määrä. Kun näistä vakioasiakkaiksi on päätynyt muutamia satoja, niin mielestäni sitouttaminen seuraan on pahemman kerran epäonnistunut.
Turhaa romantisointia. Suomi ei ole sellainen jalkapalloyhteiskunta, missä massat pelkästä lapsuudessa syntyneestä seurarakkaudesta kävisivät peleissä vauvasta vaariin. Näin voi joidenkin henkilöiden kohdalla toki olla, muttei syy ole välttämättä seuraan sitouttamisen epäonnistuneessa, mikäli massoja ei ole saatu liigapeleihin, kun tuote on ollut pahemman kerran vituillaan. Nämä junnupelaajat perheineen kuitenkin katsovat tulokset lehdestä ja ovat tyytyväisiä jos "oma seura" on voittanut. Nyt kun on otettu askelia oikeaan suuntaan, niin tästä pitää näille ihmisille myös kertoa. Liiga on vuonna 2010 kiinnostavampaa seurattavaa kuin koskaan aikaisemmin.
|
|
|
|
Möpsi
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 15.03.2010 klo 19:36:38 |
|
Turhaa romantisointia. Suomi ei ole sellainen jalkapalloyhteiskunta, missä massat pelkästä lapsuudessa syntyneestä seurarakkaudesta kävisivät peleissä vauvasta vaariin. Ok, olkoon, ja ehkei tätä päivää, mutta tämä keino on kokonaan jäänyt kokeilematta futiksemme seuratoiminnassa. Ko. kohderyhmä olisi sitten markkinoinnillisesti maailman helpoin tapaus. tuote on ollut pahemman kerran vituillaan. Tuotteesta vain se osa, joka on liittynyt katsojan arvostamiseen, on ollut *ituillaan.
|
|
|
|
Incarnation
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa, Huuhkajat
|
|
Vastaus #92 : 23.03.2010 klo 13:17:11 |
|
|
|
|
|
Luyindula
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.
|
|
Vastaus #93 : 06.04.2010 klo 01:19:54 |
|
Surkeata markkinointia! Valdes ja muut laiskottelijat - ryhdistäytykää! Melkoinen agentti pitää olla, että saa kaivettua tietoa suomalaisesta jalkapallosta. Jalat pois pöydiltä ja töihin!
|
|
|
|
JM
Poissa
|
|
Vastaus #94 : 15.04.2010 klo 21:34:22 |
|
|
|
|
|
Luyindula
Poissa
Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.
|
|
Vastaus #95 : 15.04.2010 klo 22:18:05 |
|
Hahahahaha, loistomeininki! Vekkulimielinen Herkku sopii tuollaiseen pätkään kuin nyrkki perseeseen.
|
|
|
|
Zulo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United, nyt, aina ja maanantaina!
|
|
Vastaus #96 : 15.04.2010 klo 22:19:38 |
|
Ihan hauska. Alko naurattaan ku yhtäkkiä lumiselle kentälle mötkähtää kuvan oikeasta reunasta pallo ja perässä Peltonen
|
|
|
|
David Banner
Poissa
Suosikkijoukkue: Clever, old geezer, Helsinki coach Murinen
|
|
Vastaus #97 : 16.04.2010 klo 09:58:52 |
|
Aika hiljaista loppupeleissä koko markkinointi. Haloo, kausi alkaa tänään... Vai alkaako edes, mistäs sen tietäis...
|
|
|
|
peng.xuefeng
Poissa
Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍
|
|
Vastaus #98 : 16.04.2010 klo 10:43:14 |
|
Liigatoimistossa katsotaan lumoutuneena taivaalla leviävää tuhkapilveä, sivusilmällä jääkiekon playoff-tuloksia vilkuillen? "Sitten heinäkuussa räväytetään kausi käyntiin..."
|
|
|
|
kopone
Poissa
Suosikkijoukkue: Minna Pyykkö
|
|
Vastaus #99 : 16.04.2010 klo 10:48:20 |
|
Voi helvetti, mitä puuhastelua :keskari:
|
|
|
|
|
|