Nerikes Allehandan liveseuranta melko lohduton ÖSK:n suomalaisille
Kollegan Lasse Wirström är superoptimist. 2-0 till ÖSK, utbrister han. Målskyttar Fredrik Nordback och Marcus Astvald. Jag är mer pessimistisk och tror på 2-1-torsk. Wilton Figueiredo och Edward Ofere gör Malmös mål. Bedoya gör ÖSK:s. Men hur tror du att matchen slutar? Kommentera
Mycket spel på ÖSK:s högerkant. Hittar fram bra till en pigg Astvald. Desto sämre spel på Porokaras vänsterkant.
Även Fredrik Nordback har stora problem på mitten med Figueiredo och co. Svårt att hänga med i tempot.
Förstås supertungt för ÖSK att ligga under med 2-0 efter en halvlek - borta mot Malmö. Vissa ÖSK-spelare har varit riktigt dåliga i första halvlek, bland annat Roni Porokara och Fredrik Nordback. Men annars sticker ÖSK upp emellanåt och skapar lite farligheter.
Tommy Wirtanen har haft stora problem med Jimmy Durmaz under första 45. På bänken finns Patrik Anttonen, och jag ser ingen anledning att inte låta honom ta över.
Porokara känns helt iskall, ingen fart, ingen förmåga att utmana. Spel mot ett mål nu, och Sixten måste agera. Skicka in Bassombeng i stället för Roni
Astvald ut mot Bassombeng - jag fattar ingenting. Varför är Porokara kvar på planen som inte fått något gjort?
Att Sixten till slut byter ut Porokara är inte en sekund för tidigt.
Sixten fortsätter envisas med att låta Porokara lira mycket - trots att han spelar dåligt.