FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.01.2026 klo 22:14:51 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 [2] 3 ... 9

Kirjoittaja Aihe: BV Borussia Dortmund 2010/2011 - DEUTSCHER MEISTER !!  (Luettu 19700 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rafter

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC TPS, Patrick

Vastaus #25 : 11.09.2010 klo 17:39:56

Tärkeä kotivoitto napsittu Wolfsburgin miehiä vastaan! Tylsähkön alun jälkeen saatiin toisen puoliajan loppuun liuta paikkoja, joista olisi pitänyt laittaa pallo ainakin kerran pussiin. Tosin BVB:lla kävi enemmän tai vähemmän hyvä tuuri ettei Dzekon pommitus kilahtanut yläminttuun noiden omien paikkojen jälkeen. Diegolla hajosi totutusti paketti juuri ennen puoliaikavihellystä, mutta selvisi siitä keltaisella.

Toine puoliaika olikin sitten Ballspielvereinilta paikoittain erittäin hyvää peliä. Sahin paukautti hienosti vasurilla 20-25m pallon etuyläseen ja Kagawa pelasi itsensä entistä vankemmin fanien sydämmiin viimeistelemällä 2-0 lopputuloksen. Lisämaaleihin oli heti tuon 2-0 maalin jälkeen paikkoja, mutta eiköhän tämäkin riitä.

Voitokkaan ottelun jälkeen ei jaksais hirveesti valittaa, mutta pettynyt olen La Panteran peliin tänään. Lucas nyt ei muutenkaan ole mikään maailman pehmeimmän kosketuksen omaava pelaaja, mutta tänään pallot pomppivat normaalia useammin huithelvettiin. Lucakselle toki pelataan varsin teräviä pystysyöttöjä suoraan jalkaan, mutta pisti kuitenkin ärsyttämään ettei lähes yhtään palloa jäänyt hollille haltuunoton jälkeen. Maalipaikoille hakeutui hienosti, kuten aina, mutta hieman oli sähläämistä havaittavissa (esim. lopussa Götzen tarjoilusta).

Sahin pelasi, maalin lisäksi, erittäin hienon pelin ja siitä plussat hänelle. Rauhallista ja samalla eteenpäin pyrkivää peliä koko ajan, eikä turhia pallon menetyksiä nähty. Schmelzer oli mielestäni myös varsin pirteä vasemmalla laidalla. Alussa ehkä puskettiin liikaa Wolfin puolustusmuuria päin, mutta muuten joka jampalta hyvä peli tänään.
Seuraavaksi Ukrainasta 3pts takataskuun ja siitä sitten nauttimaan Revierderbyn antimista!

Rafter

Paikalla Paikalla

Vastaus #26 : 16.09.2010 klo 23:01:06

Täysin sanaton! Ei järkeä mitä Ukrainassa tapahtuu! Vaikeimman kautta, mutta paskankaan väliä, 3pts
J_Zanetti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, PiPo-79

Vastaus #27 : 17.09.2010 klo 10:01:52

Huhhuh, mikä peli. Ihan hullua. Näytti jo siltä, että kokemuksen puute ja yksilöiden typerät virheet maksavat äärimmäisen tärkeät 3 pistettä, mutta sieltä vain saksalaiset punkivat lopussa takaisin edelle. Joku Suomi - Saksa peli voisi hyvin olla käsikirjoitukseltaan ihan vastaava.

Hummels sössi tasoitus maalin ja Subotic hyppäsi 3-2 maalissa alokasmaisesti ilman minkäänlaista häirintää pallon alta samaan aikaan kun muu puolustuslinja seisoi tolpillaan. Owomoyela ryntäili totusti ulos tilanteista, mutta tällä kertaa se ei suoraan näkynyt tulostaululla. Schmeltzer oli ainoa kuka linjasta saa puhtaat paperit, hienoa peliä jälleen kerran. Kaverissa näyttäisi oikeasti olevan potentiaalia. Pienenä varjona tosin tilanne jossa tahallaan tallasi vastustajan jalan päällä kun peli oli vihelletty poikki. Jälkikäteen annettu banni olisi ihan kohtuullista.

Hyökkäyspää toimi hyvin ja kyllähän keltamustat selvästi oli se parempi joukkue kentällä. Sahin, Bender ja Grosskreutz hoitivat hommansa hyvin. Götze oli vähän näkymätön, mutta tehot puhuvat puolestaan. Kagawa oli hyvä, mutta jäi tällä kertaa ilman tehoja. Barrios.. 2+2. Ilman näitä moment of magic tilanteita, miestä olisi aika turhauttava katsoa, mutta näillä tehoilla on äärimmäisen hieno mies ja mielenkiintoinen pelaajatyyppi.

3-3 tasoitus oli kokonaisuudessaan sellainen tilanne, josta ei kukaan muu Dortmundin pelaaja olisi saanut maalia aikaan. 

Streamin selostus oli ukrainaa, joten jäi epäselväksi minkä vuoksi Kehl ei pelannut?
Ennen peliä näkyi vielä kickerin avauskokoonpanossa.

Rafter

Paikalla Paikalla

Vastaus #28 : 17.09.2010 klo 10:44:51

Streamin selostus oli ukrainaa, joten jäi epäselväksi minkä vuoksi Kehl ei pelannut?
Ennen peliä näkyi vielä kickerin avauskokoonpanossa.

Lämmittelyssä meni vasen reisi puolpaskaks, olisko revähdys tms. Miehen omien sanojen mukaan pari-kolme viikkoa joutuu huilaamaan.
BVB - Sudtribune

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stephen Saunders

Vastaus #29 : 17.09.2010 klo 16:53:45

Aika värikkäästi siis alkoi lohkovaihe Ukrainassa. Pienen koosteen perusteella aika kuuma ottelu, ennen peliäkin oli kuulemma kahakoitu kunnolla.

Voitto tuli, joskin vaikeamman kautta. 0:2 johto vaihtui 3:2:een. Ukrainalaisten maalit meni enemmän tai vähemmän keltamustien puolustuksen piikkiin. Muunmuossa Hummels sähläsi oikein kunnolla 2:2 tasoituksessa.

Lopussa sitten tultiin rinnalle ja ohi. Barriosin yhteispeli toimi Lewandowskin kanssa hienosti ja Lucas pääsi tykittämään voimalla ohi Karpaty-vahdin. Lisäajalla Götze ratkaisi voiton saksalaisille ja jälleen Barrios oli mukana maalissa. 2 maalia ja 2 syöttöä paragualaiselle siis eilen.

Seuraava lohkopeli on 30. syyskuuta, kun Sevilla saapuu Westfalenille.
BVB - Sudtribune

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 18.09.2010 klo 16:08:18

Lämmittelyssä meni vasen reisi puolpaskaks, olisko revähdys tms. Miehen omien sanojen mukaan pari-kolme viikkoa joutuu huilaamaan.
Tulikin sitten vähän enemmän, vähintään 2 kuukautta kippari on sivussa. Mahdollisesta leikkauksesta päätetään parin päivän kuluessa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2010 klo 16:11:25 kirjoittanut BVB - Sudtribune »
J_Zanetti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal, PiPo-79

Vastaus #31 : 18.09.2010 klo 17:11:08

Tulikin sitten vähän enemmän, vähintään 2 kuukautta kippari on sivussa. Mahdollisesta leikkauksesta päätetään parin päivän kuluessa.

Vähemmän yllättävää. Harmi että sattui taas juuri Kehlille, mutta kapteeni kyllä kuuluu näihin ikivemppoihin, joilla useiden vakavien loukkaantumisten jälkeen ei tahdo mikään paikka pysyä kasassa. Kroppa on kuitenkin yksi kokonaisuus, jossa heikkoudet(vanhat vaivat) uusiutuvat tai edesauttavat uusien vaivojen syntymistä muualle, kun kehoa käytetään rajusti, mutta hivenen erilailla mihin se on kokoaikaisemman elämänaikana tottunut.

Valitettavasti suosikkijalkapalloilijatkaan eivät ole koneita.
Risu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ballspielverein 09

Vastaus #32 : 19.09.2010 klo 19:23:32

Derbysieger ey ey! Kirjoitan enemmän jahka selkiän!
BVB - Sudtribune

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 19.09.2010 klo 20:44:48

DERBYSIEGER!!!

Kagawan 2 maalia ja Lewandowskin avausmaali Bundesliigassa toivat derbyvoiton!

Rafter

Paikalla Paikalla

Vastaus #34 : 27.09.2010 klo 11:48:46

Games won in a row: 5!

On kyllä aika jäätävässä liekissä koko jengi tällä hetkellä. Ei haluaisi vielä tässä vaiheessa kautta nostaa odotuksia liian korkealle, mutta tällä hetkellä peli kulkee sen verran hienosti ettei oikeen tiedä miten päin tässä olisi! Otteiden heikkenemisestäkään ei ole mitään viitteitä joten eiköhän jatketa voittoputkea ilman suurempia mutinoita...

Joukkueesta voisi nostaa korokkeelle montakin pelaaja, mutta pakko täältäkin suunnalta on hehkuttaa Lucaksen peliä. Pari kierrosta sitten valittelin kaverin ajoittaista puujalkaisuutta jonka jälkeen Lucas on tehnyt kentällä mitä tahtoo. Kaveri on ollut kauden kymmenessä ottelussa mukana BVB:n 13:sta maalissa, joten homma toimii niin viimeistelijänä kuin tarjoilijana.

Oscar Cardozoa ollaan huhupuheissa tuomassa Dortmundiin, mutta itse en paljoa painoarvoa tälle heitolle anna. Vaikka hyvä pelaaja onkin kyseessä, en millään jaksa uskoa että kaveri nähdään BVB:n paidassa. Hyökkäys on tällä hetkellä mallikkaassa kunnossa enkä haluaisi että Oscar ostetaan (isolla) rahalla viemään Lewandowskilta peliaikaa.

Callit

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 27.09.2010 klo 14:09:41

Kysytääs täällä asianmukaisen otsikon alla pelaajasta nimeltä Kevin Grosskreuz, onko lintu vai kala. Kyseinen poikanenhan valloitti, en muista keneltä, täydentäkää kiitos, viime kaudella avauspaikan BvB:n riveissä ja meleko pian alkoi jonkinlaista tulosta tulemaan niin, että poju sai kutsun jopa Löwin jengiin. Mutta mitä mieltä olette, onko ainesta edes BvB:n huipulle? Itse olen pojan esityksiä nähnyt kovin vähän, joten ihan pakko kysyä. Lähinnä taustojen, lehtijuttujen ja parin välähdyksen perusteella olen pitänyt poikaa jonkinlaisena laitahyökkääjämikehankena, enkä siis ole uskonut mihinkään suureen tulevaisuuteen. Mutta valaiskaa mua... 
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #36 : 27.09.2010 klo 14:16:11

Kysytääs täällä asianmukaisen otsikon alla pelaajasta nimeltä Kevin Grosskreuz, onko lintu vai kala. Kyseinen poikanenhan valloitti, en muista keneltä, täydentäkää kiitos, viime kaudella avauspaikan BvB:n riveissä ja meleko pian alkoi jonkinlaista tulosta tulemaan niin, että poju sai kutsun jopa Löwin jengiin. Mutta mitä mieltä olette, onko ainesta edes BvB:n huipulle? Itse olen pojan esityksiä nähnyt kovin vähän, joten ihan pakko kysyä. Lähinnä taustojen, lehtijuttujen ja parin välähdyksen perusteella olen pitänyt poikaa jonkinlaisena laitahyökkääjämikehankena, enkä siis ole uskonut mihinkään suureen tulevaisuuteen. Mutta valaiskaa mua...

Großkreuz on Dortmundin omia poikia ja tulee varmasti näyttelemään keskeistä roolia joukkueessa tulevina vuosina. Dominoi jo parikymppisenä 2. Bundesligaa paskassa seurassa ja on osoittanut tasonsa myös eri maajoukkueissa.

Kaverin aivoituksia voi lukea myös omasta blogista: http://www.schwatzgelb.de/index.php?id=5144

Lisätietoja voi kysellä syvää naapurirakkautta Keviniä kohtaan tuntevalta nimimerkiltä Dieter Bohlen.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 27.09.2010 klo 21:02:12

Onkos kenelläkään BvB-tuntijalla tietoa kenen scouttaus tämä Kagawa oli? On nimittäin kyllä yksi viimeisten vuosikymmenten parhaista löydöistä. Bundesliigahan on silloin tällöin onnistunut viemään muitten liigojen nenän edestä tällaisia sopivan raakileita superlupauksia kuten  Dzeko, Berbatov, Hleb, Lucio, ... lista on itse asiassa varsin pitkä, ja nyt siihen voi jo huoletta lisätä Kagawan nimen. Kaverihan on nero, ja näytöt Jliigan ykkös- ja kakkostasolta sellaiset, että kyseessä on ollut Japanin mittakaavan mukaan superlupaus. Puuttuminen Japanin (paskasta) MM-jengistä ja Japanin liigan heikohko status ilmeisesti pitivät hinnan alhaalla, ja nyt näyttää siltä, että BvB teki yhden kaikkien aikojen löydöistä 350k:lla. Hattu pois päästä sille, joka tämän löydön teki.
Chingón

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 28.09.2010 klo 17:46:35

Shinji Kagawa (23) – Japanin Rosicky, kautta aikain lahjakkain japanilaispelaaj, jne. Kagawan kohdalla ei ole ylistyssanoissa säästelty. Alkukausi mennee tutustuessa Bundesligan kovuuteen (ainakin ensimmäisissä harjoituksissa tämä oli yllättänyt nuoren japanilaisen). Maalivainun ja luovuuden pitäisi olla kohdallaan ja juoksuvoimaa ja –nopeuttakin pitäisi olla riittämiin Kloppin taktiikoissa pelaamista varten. Annettakoon heikkous kaksinkamppailuissa alkukaudesta anteeksi niin uskon, että kyseessä on parhain investointi mitä Dortmundissa on koskaan 350.000 eurolla tehty.
Ei jumankauta mikä kaappaus jos tuolla summalla tuli Dortmundiin. Ylos
« Viimeksi muokattu: 28.09.2010 klo 17:48:38 kirjoittanut Chingón »
Noitatohtori

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 28.09.2010 klo 19:16:27

Muutaman pelin perusteella mitä olen nyt nähnyt, niin tuo Kagawa on kyllä fantastinen hankinta.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 28.09.2010 klo 19:20:19

SportBildissä on parivertailu Dollin vikasta aufstellungista, joka oli siis cupin finaalissa 2008, sekä Kloppon tämän hetken poppoosta. Porukka on vaihtunut täysin, ja mikä mielenkiintoista, puolikkaalla Saludolla ja hyvällä tahdolla, jos nyt ihan pikkasen liioitellaan. Kehl olisi teoriassa nykyisessäkin jengissä, mutta loukkaantuminenhan estää sen. Joka tapauksessa melkoista taitoa ja tuuria on porukan kokoaminen sisältänyt. Rahaahan on käytetty ainoastaan Barrioksen, 4,2 miljoonaa, hankintaan. Kagawasta maksetut 350k lasketaan kai ryöstöstä maksetuksi vahingonkorvaukseksi. Taitamattomammat ovat maksaneet saman Berat Sadikista.
günthers

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Uli Hoeness

Vastaus #41 : 01.10.2010 klo 17:47:27

Itse pidin kaveria viime syksynä täysin turhana hankintana ja ei saanut mitään kentällä aikaan, loppukautta kohti otteet paranivat, mutta silti etenkin kevään johonkin Natin harjoitushöntsään kutsuminen todellakin yllätti. Mielestäni hyvin yksinkertainen pelaaja; ei teknisesti kovinkaan ihmeellinen ja laituriksi hieman kulmikkaan oloinen. Tekee töitä peleissä tosin järkyttävän paljon ja tämän vuoksi ilmeisesti onkin Kloppin yksi lempipelaajista. Lisäksi tehot myös hyvät, vaikka potku ei myöskään ole mielestäni erikoinen. Leikkaa mielellään sisälle laidasta ja pääsee siten laukomaan oikealla (tai vaihtoehtoisesti paljon nouseva Schmelzer nousee taustalta ja keskittää). Itse olen nähnyt miehen otteita reilut 35 peliä keltamustissa ja en itsekkään oikein ole vielä varma onko kyseessä lintu vai kala :)
Paris Hilton

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mummo Ankka

Vastaus #42 : 02.10.2010 klo 10:47:36

Kaverihan on nero, ja näytöt Jliigan ykkös- ja kakkostasolta sellaiset, että kyseessä on ollut Japanin mittakaavan mukaan superlupaus. Puuttuminen Japanin (paskasta) MM-jengistä ja Japanin liigan heikohko status ilmeisesti pitivät hinnan alhaalla, ja nyt näyttää siltä, että BvB teki yhden kaikkien aikojen löydöistä 350k:lla. Hattu pois päästä sille, joka tämän löydön teki.
Kagawalla oli käsittääkseni puoli vuotta sopimusta jäljellä ja kaikille oli selvää että mies suuntaa eurooppaan. Ilmeisesti tämän vuoksi siirtosumma alhainen. Kyllä j-leaguesta kovemmilla summillakin on lähdetty mm. Nakamura aikoinaan 3.7miljoonaa euroa.
Japanin jengi taas oli kisoissa erittäin hyvin organisoitu ja tuloksena 16 joukkoon, en sanoisi paskaksi;)

Hieman ot menee mutta Kagawan ex-seurakaveri Takashi Inuita huhuillaan myös bundesliigaan. Keskikenttämiehen tehot kahdelta kaudelta (47 peliä ja 20 maalia) ovat jopa paremmat kuin Kagawan. Heikkoutena voisi pitää painoa(59kg), mutta ei tuo paino ole Kagawankaan tapauksessa haitta ollut, päinvastoin.

edit. Ei nyt sentään ihan. Väärin katsottu, mulle Alas
« Viimeksi muokattu: 02.10.2010 klo 11:16:11 kirjoittanut Paris Hilton »
Dortmunder

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jags, Newport County, Loksche

Vastaus #43 : 03.10.2010 klo 19:59:23

Kuva vastaa tuhatta sanaa vai miten se olikaan. Joka tapauksessa Bildin kuva kertoo kaiken oleellisen tämän päivän ottelusta.

Syvemmät analyysit toivottavasti laatii joku, joka ei ole onnesta ihan yhtä soikeana kuin itse olen.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 03.10.2010 klo 23:12:10

Syvemmät analyysit toivottavasti laatii joku, joka ei ole onnesta ihan yhtä soikeana kuin itse olen.
Syväanalyysiin riittää yksi sana, Jürgen Klopp.
BVB - Sudtribune

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 12.10.2010 klo 01:48:16

Näin maajoukkue-tauon aikana on hyvä raapustaa myös vähän tännekin.

Mario Götzen uusin sopimus pitää superjunnun keltamustissa kesään 2014 saakka. Hieno juttu kaikinpuolin, tästä talentista kannattaakin pitää kiinni tulevaisuutta ajatellen. http://www.bvb.de/?%87%ECY%1B%E7%F4%9CXk%E0%82%99

DFL julkisti Bundesliigan syyskauden loppuohjelman (kierr. 12 - 17) ja Dortmundin osalta ottelut ovat seuraavina päivinä:

Fr. 12.11.: BVB - Hamburger SV  (20:30)
Sa. 20.11.: SC Freiburg - BVB     (15:30)
Sa. 27.11.: BVB - M'gladbach      (18:30)
So. 05.12.: 1. FC Nuremberg - BVB    (17:30)
Sa. 11.12.: BVB - Werder Bremen      (18:30)
Sa. 18.12.: Eintracht Frankfurt - BVB (15:30)

Kiitettävästi Lauantai-pelejä. Ylos
« Viimeksi muokattu: 12.10.2010 klo 02:05:02 kirjoittanut BVB - Sudtribune »
Noitatohtori

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 12.10.2010 klo 11:15:50

Mario Götzen uusin sopimus pitää superjunnun keltamustissa kesään 2014 saakka. Hieno juttu kaikinpuolin, tästä talentista kannattaakin pitää kiinni tulevaisuutta ajatellen. http://www.bvb.de/?%87%ECY%1B%E7%F4%9CXk%E0%82%99
Hieno homma. Seuraavan kerran Götzen sopimusta tarkistetaan luultavasti kesällä 2012 ja tuolloin alkaa olla jo varsin hyvä käsitys siitä kuinka hyvä pelaaja Mariosta on kehittymässä.
Dortmunder

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jags, Newport County, Loksche

Vastaus #47 : 16.10.2010 klo 06:27:38

Onkos kenelläkään BvB-tuntijalla tietoa kenen scouttaus tämä Kagawa oli? On nimittäin kyllä yksi viimeisten vuosikymmenten parhaista löydöistä. Bundesliigahan on silloin tällöin onnistunut viemään muitten liigojen nenän edestä tällaisia sopivan raakileita superlupauksia kuten  Dzeko, Berbatov, Hleb, Lucio, ... lista on itse asiassa varsin pitkä, ja nyt siihen voi jo huoletta lisätä Kagawan nimen. Kaverihan on nero, ja näytöt Jliigan ykkös- ja kakkostasolta sellaiset, että kyseessä on ollut Japanin mittakaavan mukaan superlupaus. Puuttuminen Japanin (paskasta) MM-jengistä ja Japanin liigan heikohko status ilmeisesti pitivät hinnan alhaalla, ja nyt näyttää siltä, että BvB teki yhden kaikkien aikojen löydöistä 350k:lla. Hattu pois päästä sille, joka tämän löydön teki.

Eilisen Frankfurter Algemeinen painetun version mukaan Kagawa ei itse asiassa ole seuran scouttien löytö vaan seurajohto oli saanut Kagawasta vihjeen nimettömältä ulkopuoliselta taholta. Viime kuussa muistaakseni Kickerin haastattelussa Klopp oli myös antanut ymmärtää vastaavaa, kun mieheltä oli kysytty Kagawan hankinnasta. Kyseisen jutun mukaan Kloppia ei juurikaan Kagawan mahdollinen floppaaminen ollut hermostuttanut johtuen miehen alhaisesta hinnasta ja siitä, että aluksi suunnitelmissa oli tehdä Kagawasta Lewandowskin varamies. No toisin näyttävät onnen marjat menneen.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #48 : 16.10.2010 klo 12:33:13

Eilisen Frankfurter Algemeinen painetun version mukaan Kagawa ei itse asiassa ole seuran scouttien löytö vaan seurajohto oli saanut Kagawasta vihjeen nimettömältä ulkopuoliselta taholta.
Olikohan kyseessä Ali Dian kanssa kunnostautunut George Weah -imitaattori?
Jacob Johnson

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 24.10.2010 klo 17:43:58

Olipahan tuskainen esitys tänään Dortmundilta. Etenkin Kagawalla näytti olevan huono päivä, mutta näitä nyt tulee jokaiselle joskus. Kieltämättä Hoffenheim puolusti hyvin, joten maalipaikat olivat sen myötä vähissä ja ansaittu piste heille. Muutama vaarallinen vastahyökkäys heiltä myös nähtiin, eikä toinenkaan maali ollut kaukana.

Tuo lopun vapari tuli kyllä lahjana, eihän siinä mitään rikettä todellisuudessa tapahtunut ja siinä mielessä tuntuu lahjamaalilta, mutta näitä nyt näkee aina välillä.

Sivuja: 1 [2] 3 ... 9

Siirry: