Viikon vanha kuulumisten vaihto Viikkareiden sivuilta, jossa sivuutetaan toki vanhan seuran edesottamuksia.
http://fcviikingit.fi/edustus/index.php?option=com_content&view=article&id=238:abdulahi-hyvaessae-vauhdissa-ruotsissa&catid=1:uutiset&Itemid=10Abdulahi hyvässä vauhdissa Ruotsissa22.09.2010 12:07
FC Viikingeistä Allsvenskan-joukkue Örebron riveihin heinäkuun lopussa siirtynyt Denis Abdulahi on saanut hyvän startin uralleen länsinaapurissa.
Abdulahi pääsi heti kolmessa ensimmäisessä pelissään kentälle ja peliesitykset olivat hyviä. Neljässä edellisessä pelissä keskikenttäpelaaja on kuitenkin istunut vaihtopenkillä.
- Tosi hyvin olen viihtynyt täällä. Sain hyvän alun, kun pääsin kolmessa pelissä heti kentälle. Nyt pitää vaan tehdä duunia, että jatkossa vastuuta tulee vielä lisää, Abdulahi kertoo.
- Örebro on mukava 150 000 asukkaan kaupunki. Minulla on asunto tässä ihan keskustassa. Kotipelissä on ollut aika hieno tunnelma, kun katsomossa on ollut noin 10 000 katsojaa, ex-Viikinki lisää.
Abdulahi siirtyi Viikinkien riveihin kaudeksi 2009. 1,5 kauden aikana hän löi itsensä läpi kotimaan kentillä ja nousi muun muassa alle 21-vuotiaiden maajoukkuerinkiin. Keskikenttäpelaaja kertoo seuraavansa Viikinkien otteita todella tarkasti.
- Kyllä tuloksia ja pelejä on tullut seurattua tiiviisti koneelta ja pelien jälkeen olen jätkien kanssa puhunut puhelimessa.
Abdulahin siirto Örebrohon jätti isot saappaat täytettäväksi keskikentällä. Ykkösen elokuun pelaajaksi valittu Kalle Sotka on kuitenkin onnistunut tehtävässä erinomaisesti.
- Hieno nähdä, että Kalle on sopeutunut hyvin siihen keskikentälle. Hyvin ovat pelit tainneet mennä, kun hänet valittiin kuukauden pelaajaksi. Olin todella iloinen Kallen puolesta tästä valinnasta, Abdulahi ilotsee.
Viikingit on tiukasti mukana nousutaistelussa Veikkausliigaan, kun Ykköstä on pelaamatta enää kolme kierrosta.
- Luulen että joukkue on oppinut paljon virheistä. Viikingit on pelaava joukkue ja syksyllä ei enää voi liikaa näperrellä. Siellä on paljon nuorta energiaa ja kova halu monella pelaajalla liigaan. Uskon vahvasti, että nousuun on hyvät mahdollisuudet, Abdulahi sanoo.
Myös Örebron pelit ovat sujuneet hyvin Allsvenskanissa, sillä joukkue on tällä hetkellä sarjataulukossa kolmantena.