FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.12.2025 klo 01:22:47 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: No menettikö?
Kyllä menetti - 432 (57.8%)
Ei menettänyt - 315 (42.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 743

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 8

Kirjoittaja Aihe: Menettikö Suomi jo ensimmäisessä ottelussa mahdollisuutensa EM-kisoihin?  (Luettu 8808 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jörö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: A-maajoukkue

Vastaus #50 : 06.09.2010 klo 13:51:20

Ennen 7.6.2011 pelattavaa Ruotsi - Suomi -ottelua molempien tulevat pelit:

Ruotsi: San Marino (k), Hollanti (v), Moldova (k), Moldova (v).

Suomi: Hollanti (v), Unkari (k), San Marino (k), San Marino (v)

Ruotsin pistesaalis lienee jotain 7-10 pisteen välimaastosta. Toivottavasti Moldova aiheuttaa myös Ruotsille pistemenetyksiä, mitä en pitäisi lainkaan mahdottomana.
Suomen pitäisi saada nyt ainakin se 9 pistettä, kotona pitää siis ainakin klaarata Unkari.

Joka tapauksessa kyseisillä otteluohjelmilla ollaan todennäköisesti vain muutaman pisteen etäisyydellä Ruotsista ensi kesänä, joten kisapaikka karkaa käsistä vasta karsinnan loppuvaiheilla - jos on karatakseen.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #51 : 06.09.2010 klo 13:56:15

Asia on nyt sil viisiin et myö hävitään nää pelit. Paa bänniin kun et nää miun täällä kunnioittavan Baxteriin. Meit on 30 000 jäsentä tääl ja senks takkii työ luulette mein tääl olevan et ain huutaa joku matsin jälkeen kädet ylhäällä Hyvä Baxter! Hyvä Suomi! Kaik on mänt! Asettele täs nyt kokoonpanoja sit. Hakekaa se Baxter tänne niin tehhään jatkosopimus perkele mie oon saanu jo tarpeikseeni! Pohja se on miunki säkissä!!!
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo

Vastaus #52 : 06.09.2010 klo 13:56:28

Onneksi sentään Saksa menestyy...

Jos Saksaa käytetään mittarina niin Suomi on ollut 2000-luvun paras maa maailmassa. On selvää että sellaisella saldolla ei voi olla mitään saumoja mihinkään kisoihin koskaan.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #53 : 06.09.2010 klo 13:58:37

Tuliko tämän sanomisesta hyvä fiilis? Minäpä tiesin!
Voi, voi, ei ole helppoa. Miksi mulle kiukuttelet?  Itse olen johdonmukaisesti ollut koko ajan tiettyä mieltä tästä asiasta. En ole ollut sen paremmin etu- kuin jälkiviisas. Nyt vain sattui käymään kuten olen todennut. En sillä mitenkään fiilistele, toivon vain, että tosiasiat vihdoinkin tunnustettaisiin ja ryhdyttäisiin hommiin.

Mutta kun kerran  kyselet fiiliksiäni, niin vastaapa itse, että onko nykyinen syvällä uiminen tullut sinulle yllätyksenä?  Missä vaiheessa itse tajusit, että maajoukkueemme on paska?
Luigi

Poissa Poissa

Vastaus #54 : 06.09.2010 klo 14:05:23

Ei tietenkään menettänyt, matemaattisesti siis, mutta kun sitä peliesitystä katsoi niin on hyvin vaikea uskoa Hollannin tai Ruotsin kaatuvan kertaakaan.
fyysinen preesens

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ManU, 29.5 asti

Vastaus #55 : 06.09.2010 klo 14:08:20

Itselläkin pyöri vaikka mitä päässä Moldova pupellusta katsellessa. Eniten minua huolestuttaa se, että miten Baxter kertakaikkiaan saa joukkueen pelaamaan paremmin ja keräämään pisteitä. On kyl järjestään niin huonosti organisoituja hyökkäyksiä nähty ettei niistä sen enempää. Takapakkia Belgia pelistä otettu huomattavasti.

Huomenna rukoillaan ihmettä, mutta en vielä heitä kirvestä kaivoon vaikka lohkojumbona oltaisiin kahden ottelun jälkeen. Eka kotimatsi muodustuu sitten melko ratkaisevaksi. Pakko myös toivoa että pirullinen Moldova kiusaisi myös Ruotsia siellä perslävessään. >:(
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #56 : 06.09.2010 klo 14:09:36

Mutta kun kerran  kyselet fiiliksiäni, niin vastaapa itse, että onko nykyinen syvällä uiminen tullut sinulle yllätyksenä?  Missä vaiheessa itse tajusit, että maajoukkueemme on paska?

Ei tullut todellakaan yllätyksenä ja laskusuhdanne on ollut selvillä jo pitkään. Harvat huippupelaajamme hiipuvat ja parempia pelaajia ei ole ollut nuorista laittaa tilalle. Tähän kun lisätään huippuvalmentajan vaihtaminen täydelliseen keskinkertaiuuteen, niin ollaan nykytilanteessa.

Nämä tietämiset ja 100%:n todennäköisyydet ovat vain jostain aivan muusta maailmasta, kun missä olen itse tottunut elämään. Siksi kysyin, että ehkä sinulle tulee hyvä fiilis tai jotan sellaisten laukomisesta?

Ja edelleen kiinnostaa, mikä on määritelmäsi mukaan realismia prosentteina ilmaistuna?
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #57 : 06.09.2010 klo 14:15:15

Ei tietenkään menettänyt, matemaattisesti siis, mutta kun sitä peliesitystä katsoi niin on hyvin vaikea uskoa Hollannin tai Ruotsin kaatuvan kertaakaan.

- Kauanko olet katsellut maajoukkueiden peliesityksiä? Etkö ole vielä huomannut, että harva joukkue pelaa joka pelin samalla tavalla? Aaltoliike hyvä peli-huono peli on hyvin tavallista. Sellaista on ollut ja tulee olemaan Suomellakin. Moldovassa oltiin aallonpohjassa.
Juoksentelija

Poissa Poissa

Vastaus #58 : 06.09.2010 klo 14:16:52

Suomi menetti mahdollisuutensa EM-kisoihin jo kauan sitten, viimeistään arvonnoissa.

Itse näkisin, että mahdollisuudet muuttuivat aika teoreettisiksi, kun vuoden 2012 EM-turnaus päätettiin pelata 16 joukkueen voimin. Mutta neljän vuoden päästä on uusi syksy ja eri sarjasysteemit, malttia, malttia!
Jerkku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJK

Vastaus #59 : 06.09.2010 klo 14:18:04

Moldovassa oltiin aallonpohjassa.

Kutsuisin sitä ennemminkin pohjakosketukseksi.
Isäntä ja loinen

Poissa Poissa

Vastaus #60 : 06.09.2010 klo 14:19:09

No joo, onhan tässä vielä 9 peliä jäljellä ja 27 pistettä jaossa.

Moldova-matsi "piti voittaa", joten nyt täytyisi ottaa tietyissä peleissä enemmän pisteitä kuin mitä ennakkoon kaavailtiin. Tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmesta vieraspelistä Hollantia, Ruotsia ja Unkaria vastaan pitäisi pystyä voittamaan kaksi. Ja kotona ei tietysti edelleenkään ole varaa tappioihin tai muuten homma on välittömästi paketissa. Kotona ei saisi pelata edes tasan paitsi ehkä Hollantia vastaan.

Eli ei se Moldova-katastrofi täysin vienyt Suomen mahdollisuuksia, mutta kyllähän se taas vaikeutti entuudestaan tätä muutenkin vaikeaa urakkaa. Huomenna ollaan taas paljon viisaampia. Huomenna hyvä esitys ja jollain ihmeen kaupalla tasapelipiste, niin taas ollaan kuvioissa mukana. Ei nyt kovin vahvasti, mutta oltaisiin kuitenkin. Tärkeintä olisi, että huomenna saataisiin kurssi kääntymään sekä pelillisesti että myöskin asenteellisesti. Jos huomenna ollaan taas lammaslauma, jonka Hollanti puolivaloilla teurastaa, niin siinä tapauksessa väittäisin, että homma alkaa olla selvä

Pisteitä ei välttämättä huomenna tule, mutta jotta toivo eläisi, niin yleisilmeen on oltava jotain ihan muuta kuin perjantaina Chisinaussa.     
Josef K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt

Vastaus #61 : 06.09.2010 klo 14:20:46

Tilastollisesti kuuden joukkueen lohkon kakkospaikka vaatii noin 18-21 pistettä. Tämä tarkoittaa saldoja mallia 6-3-1, 6-2-2, 5-4-1 tai 5-3-2.

Jopa 5-2-3 (17 pistettä) vaatisi nyt Suomelta kovaa suoritusta, kun Moldovalta tuli jo turpaan ja varmaan Hollannilta kahdesti. Ruotsilta ja Unkarilta pitäisi molemmilta ottaa 4 pistettä sekä voittaa loput kolme "helpompaa" ottelua.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #62 : 06.09.2010 klo 14:21:04

Tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmesta vieraspelistä Hollantia, Ruotsia ja Unkaria vastaan pitäisi pystyä voittamaan kaksi. Ja kotona ei tietysti edelleenkään ole varaa tappioihin tai muuten homma on välittömästi paketissa.

- Uskokaa nyt tuomiopäivän tietäjät, että ei se näin ole!
Neropatti+

Poissa Poissa

Vastaus #63 : 06.09.2010 klo 14:22:01

Pakko tässä kai on itselleen jotain uskoteltava. Eli ei menettäny. Moldova voi hyvinkin viedä Ruotsilta pisteitä jos ovat saaneet kunnon hurmoksen päälle. Perkeleen vaikealta näyttää muttei mahdottomalta ???
One Two

Poissa Poissa

Vastaus #64 : 06.09.2010 klo 14:25:23

Realismia on se, että tuo Suomen pelaajamateriaali ei vain yksinkertaisesti riitä. Se taso on tällä hetkellä tasan tarkkaan tuossa. On jotenkin hämmentävää ja surullista, että osa täälläkin kirjoittelevista henkilöistä pitää Suomen joukkuetta sen tasoisena, jolla otetaan pisteitä vieraissa Ruotsilta ja Hollannilta. Ei Herranjumala sentään.

Totta kai tässä toivotaan, että kisoihin mentäisiin, mutta ei voi tosiasioilta sulkea silmiään ja antaa kusettaa itseään, että tuossa olisi nyt se historiallinen nippu, joka taistelee ja pelaa itsensä viimein kisoihin.
OL

Poissa Poissa

Vastaus #65 : 06.09.2010 klo 14:28:10

Teoreettisesti ei, henkisesti kyllä. Hollanti ja Ruotsi ovat Suomea valovuosia edellä. Kuten nähtiin, Suomen paskalla rosterilla on ongelmia vieraissa kääpiömaitakin vastaan. Suomi taistelee realisistisesti lohkon nelospaikasta, kolmas sija olisi jo itsensä ylittämistä.
Jyyd

Poissa Poissa

Vastaus #66 : 06.09.2010 klo 14:29:57

Jos Suomen peli ei tästä parane rutkasti, niin haaveet kisapaikasta voi hävitä jo tämän syksyn aikana. Matemaattisesti kaikki on vielä auki kuten on jo kirjoiteltu, mutta Moldova-tappion jälkeen olen sitä mieltä että tällä pelillä mahdollisuudet ovat menetetyt.
Isäntä ja loinen

Poissa Poissa

Vastaus #67 : 06.09.2010 klo 14:35:18

- Uskokaa nyt tuomiopäivän tietäjät, että ei se näin ole!

Jos huomenna tulee tappio(todennäköistä) ja sitten vielä hävitään yksi kotipeli matkan varrella, niin eikö se muka ole siinä? Kolmella tappiolla ei olla kahden parhaan joukossa ellei saldo ole 7-0-3. 

Jos Suomi häviäisi molemmat Hollanti-pelit, niin Ruotsia ja Unkaria vastaan pitäisi ottaa 12 pistettä(ja tietysti Moldovaa ja San Marinoa vastaan 9 pistettä). Tämä ei mielestäni ole realismia, mutta minä olenkin kyyninen paska.
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo

Vastaus #68 : 06.09.2010 klo 14:36:03

Teoreettisesti ei, henkisesti kyllä. Hollanti ja Ruotsi ovat Suomea valovuosia edellä. Kuten nähtiin, Suomen paskalla rosterilla on ongelmia vieraissa kääpiömaitakin vastaan.

Edellisetkin karsinnat puppeloitiin kääpiöiden kanssa ja pärjättiin tasaisesti suurille (pl. Venäjä), ei tämä ole mikään uusi tai juuri tämän rosterin ongelma.
Moviola

Poissa Poissa

Vastaus #69 : 06.09.2010 klo 14:41:07

Moldova-matsi "piti voittaa", joten nyt täytyisi ottaa tietyissä peleissä enemmän pisteitä kuin mitä ennakkoon kaavailtiin. Tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmesta vieraspelistä Hollantia, Ruotsia ja Unkaria vastaan pitäisi pystyä voittamaan kaksi.

No ei nyt sentään. Tuo Moldova-tappio on kuitattu puhtaasti matemaattisesti jo esim. sillä, jos Ruotsilta saadaan kahdessa ottelussa vähintään neljä pistettä (kotivoitto ja vierastasuri, tai toisinpäin). Jos oletetaan, että Ruotsi ottaa Moldovalta täyden pistesaaliin mutta joukkueet keräävät muista otteluistaan yhtä monta pistettä, niin Suomi olisi keskinäisten vertailussa edellä... joo teoreettiseksi menee, mutta halusin tällä vain osoittaa ettei tässä todellakaan ole vielä menetetty mitään. Toki peliesitysten on parannuttava ja paljon siitä, mitä Chisinaussa nähtiin, mutta ei nyt vielä kuitenkaan luovuteta.  
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #70 : 06.09.2010 klo 14:47:43

Nämä tietämiset ja 100%:n todennäköisyydet ovat vain jostain aivan muusta maailmasta, kun missä olen itse tottunut elämään. Siksi kysyin, että ehkä sinulle tulee hyvä fiilis tai jotan sellaisten laukomisesta?

Ja edelleen kiinnostaa, mikä on määritelmäsi mukaan realismia prosentteina ilmaistuna?
1. En tiedä pitäisikö minun laittaa jonkinlaiseksi allekirjoitukseksi kaikkiin viesteihini, että "tämä nyt on vain minun käsitykseni asiasta, voin erehtyäkin, mikä ei olisi shokki, ja olen asian ensimmäisenä myöntämässä". Aika usein olen noita viesteihini laittanut, mutta taitavat jäädä lukematta, kun asia tarpeeksi vituttaa.
2. En ole kertoimenlaskija, enkä osaa/halua määritellä realismia prosentteina. Realismia on, että Brasilia on helvetin paljon parempi futismaa ja maajoukkue kuin Norja. En silti ole mitenkään shokeerattu, kun Norja voittaa/voitti Brasilian. Tilasto-beestä jäi mieleen, kuinka taulukoista katsottiin epätodennäköisille "sattumille" prosentuaalista todennnäköisyyttä. - Suomen epätodennäköisen realiteettien rikkomisen todennäköisyydellä ei kuitenkaan ole just nyt kauheasti merkitystä. Sensaatiomainen venyminen kisoihin ei muuttaisi fundamentaalisti mitään Suomi-futiksessa. Suomen Cupin semifinaalissa olisi ihan yhtä vähän katsojia kuin nyt, ja tuularit kyselisi seuraavien kisojen ekan viikon aikana, "et eiks Suomi oo mukana". - Ymmärtänet pointtini.
OL

Poissa Poissa

Vastaus #71 : 06.09.2010 klo 14:53:26

Edellisetkin karsinnat puppeloitiin kääpiöiden kanssa ja pärjättiin tasaisesti suurille (pl. Venäjä), ei tämä ole mikään uusi tai juuri tämän rosterin ongelma.
Saksaakin vastaan pelattiin tasuri, vaikka johdettiin kolmesti Ylos
Pyhäinhäväistys

Poissa Poissa

Vastaus #72 : 06.09.2010 klo 14:54:54

En jaksa lukea topikkia yhtään taaksepäin kun on täynnä näköjään vaihteeksi jotain Callitin jöötiä, eli on varmaan mainittu aikaisemminkin: ei tietenkään menettänyt. Takaisin kisapaikkataistoon pääsemiseen tarvittaisiin tosin radikaaleja muutoksia, lähinnä valmennusosastolle, eikä taida olla näköpiirissä Pelleliiton 'tuntien'. Mutta edelleen on toivoa - jos ei sitten mitään muuta.  Ylos
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #73 : 06.09.2010 klo 14:56:40

Saksaakin vastaan pelattiin tasuri, vaikka johdettiin kolmesti Ylos

- Niin, viimeisestä neljästä yksittäisestä karsintaottelusta Saksaa vastaan Suomi ei ole hävinnyt yhtäkään. Nämä realismiveijarit ovat varmasti tienneet senkin etukäteen. Ylos
Satupekka
Vastaus #74 : 06.09.2010 klo 14:56:45

Ennenkuin aloin lukemaan topikkia olin valmis vastaamaan vaan suoraa kyllä; mutta nyt kun pohdin asiaan tarkemmin, niin onhan se mahdollista, että Moldova nipistäisi pisteitä myös Unkarilta ja Ruotsilta. Tosin jos huomenna tulee se 7-0 perseraiskaus niin vaikeahan siinä on enää pitää positiivista asennetta päällä.

Hollanniltahan on pirun vaikea toki nipistää edes sitä pistettä, mutta jos edes saisi nyt ne maalihanat auki ja joku (2-1, 3-2) tappio tulisi niin olisihan se paljon helpompi ajatella eteenpäin. Toisaalta taas 1-0 lukemat ja Fredrikssonilta muutamat onnistumiset olisivat myös mieluiset tuliaiset.

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 8

Siirry: