Losasta:
Nyt täytyy sanoa, että alkaa jutut vähän karkaamaan. Siis onko Losa siis mielestäsi jotenkin sairas tai muuten vain erityisen huonokuntoinen? Mies on vetänyt 90 minuuttisia viikoittain koko vuoden Jarossa ja Skoteissa, ja sinä epäilet jaksaako mies vetää yli 20 minuuttia maajengissä? Onko mielestäsi yllättävää, jos Killien fanifoorumilla epäillään Losan kuntoa? Miehen temperamentin tuntien voisin veikata, ettei puristus ole aina samaa tasoa kuin taistelujalkapallon mekassa Skoteissa, niin on ihan selvää, että joku voi epäillä kuntoakin. Enpä ole fanisivuilla käynyt, enkä käy, mutta otteluraporteissa Losan taitoja on ylistetty eikä kunnosta ole mainittu sanaakaan. Toki minäkin olen nähnyt huonoja pelejä Losalta maajoukkueessa, ja joskus huonot otteet ovat oikeasti johtuneet huonosta kunnostakin. Silloin taustalla on ollut hieman eri tekijät, kuten pelaamattomuus ja jokunen kilo liikaa vyöllä.
Shefkin osalta väitteesi miehen huonosta kunnosta on silkkaa tietämättömyyttä. Mieshän on todella kovassa kunnossa, tosin sitten taitojensa puolesta ei missään nimessä olisi kuulunut avaukseen, ja eiliset 20 minuuttia olivat ok. Muut 2 vaihtoa olisikin sitten pitänyt tehdä paljon aiemmin.
Oliko Suomen esitys hyökkäyspäässä 1.jaksolla niin hyvä ettei vaihtoja olisi tarvittu? Oliko meillä yhtään hyvää maalipaikkaa? Ei on vastaus molempiin kysymyksiin. Viimeistään tässä vaiheessa olisi pitänyt tehdä vaihtoja hyökkäyspään osalta.
Heh, hyvää vääntämistä. Kuuluu siis asiaan kun keskustelupalstalla ollaan. Toivottavasti Losa ei ole sairas; huonokuntoisuuskin
on suhteellista. Sanotaan että minusta on huonokuntoinen ollakseen huippujalkapalloilija sillä tasolla mille pallotaidot antaisivat
mahdollisuuden. Varmasti voittaisi minut ja monen muunkin Cooperin testissä. Kaikki me joudumme muodostamaan mielipiteemme sen
perusteella mitä näemme. Minulla siis Losan suhteen tänä vuonna yksi 90-minuuttinen, jonka aikana oli ilmiömäinen ja selvästi
väsyi. Kaikella kunnioituksella "tasokkaita" otteluraportoijia kohtaan, mutta eipä niissä kovin usein huomata muutenkaan pelaajien
sippaamisia. Kilmarnockin penkin vahvuutta en myöskään tunne niin hyvin että osaisin sanoa onko siellä tarjolla oikeita vaihtoehtoja
Losan paikalle. Ehkä minulla on vaan hyvät silmät (ja oma huono kunto referenssinä; osaan hahmottaa miltä tuntuu höntsissä kun vaan
ei jaksa vaikka halua olisikin). Kun arvosanaketjussa ollaan niin muistuttaisin kuitenkin että Losa sai minulta (jaetusti) joukkueen
korkeimman arvosanan. Eli toisin sanoen pelasi ihan pirun hyvin.
Jos nyt dialogia jatketaan niin oletkos sinä sitten nähnyt Losan tänä vuonna pelaavan 90 minuuttia s.e. ei väsy ja jaksaa mennä
jokaiseen palloon vähintään siinä määrin kuin muutkin kentällä? Mitkä pelit? Onhan tämä vaan mahdollista että oli pieni flunssa
tai joku muu vaiva päällä siinä ainoassa näkemässäni pelissä. Ei minulla tässä mitään pyhää missiota ole todistaa että miehellä
olisi huono kunto. Toivon että osoittaisi minun olevan tässä väärässä. Minun silmiini kyllä alkoi Losalla jalka painaa jo
eilenkin.
Shefkin kohdalla "väitteni Shefkin huonosta kunnosta" ei ole silkkaa tietämättömyyttä vaan sinun puoleltasi huolimattomasti luettu
väite. Itse siis kirjoitin "Shefkillä tämä ei varmaan ole kunnosta kiinni vaan ....."

. Ks. alkuperäinen viestini ylempänä.
Tuo viimeinen on vähän kinkkinen. Kaukaa katsottuna Baxterillä oli yksi kortti: Losa ja Litti kehiin kun niiden kunto antaa
myöten (ja vastustaja väsynyt) ja Shefki vähän myöhemmin. Sen hän pelasi ja kortti toimi. Sääli vaan ettei päässyt pelaamaan
sitä tilanteessa 0-0 vaan 0-1 tappiolla jolloin sillä olisi pitänyt saada kaksi maalia. Ilmeisesti korttia ei ollut lainkaan
siihen että jäädään toisen jakson alussa tappiolle. Jostakin syystä (joko tuosta katsomoon asti näkyvästä kuntosyystä tai sitten
jostakin muusta, mistä?) tuota ainoaa korttia ei katsottu voitavan pelata aiemmin. Tauolla tuossa 0-0 tilanteessa minusta oli
viisasta jatkaa ensimmäisen jakson tyyppistä peliä; enemmän Suomelle tuli puolittaisia paikkoja kuin Unkarille ja tuurilla
olisi voinut silläkin pelillä tulla maali. Nyt ei tullut ja Unkari pääsi vastaiskusta heti edelle ja tilanteeseen johon Baxterilla
ei ollut vastausta. En tiedä olisiko minullakaan ollut.