Selkäsauna
Poissa
Suosikkijoukkue: SJK
|
 |
Vastaus #2575 : 16.10.2011 klo 12:34:09 |
|
Nousukarsintojen finaalin ensimmäinen osaottelu pelataan Seinäjoella, ensi lauantaina 22.10. klo 15.00. Vastaan tulee joko Klubi 04 tai BK-46. Vastustaja selviää tulevana keskiviikkona n. klo 21.00 mennessä. Finaalilippuja voi ostaa jo ennakkoon Kahvila Kerhosta ja paikalle odotetaan toki vähintään yhtäpaljon ihmisiä kuin oli välierien 2. osaottelussa, eli 2542 ihmistä. Oma otteluketju tulevalle finaalilleOttelun facebook event
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.10.2011 klo 15:14:43 kirjoittanut Selkäsauna »
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2576 : 16.10.2011 klo 18:02:11 |
|
Eilinen SJK - Ilves -peli katsottavissa tänään klo 19.15 alkaen kokonaisuudessaan Seinäjoki TV:n sivuilla.Lähetys näkyy kaikkialle. TV:stä tuota voi katsella kaapelin kautta Pohjanmaan alueella. Myös molemmat tulevat finaalimatsit näkyy samalla tavalla. SJK:n vierasmatsi 29.10. näytetään lisäksi suorana Kahvila Kerhossa, Sports Bar Wilsonissa ja The Celtic Housessa. Vierasmatsiin toki järjestetään myös fanikuljetukset. Tuosta lisää kun Klubi 04 ja BK-46 on saanut rästiin jääneen pelinsä pelattua.
|
|
|
|
|
Bob Cat
Poissa
|
 |
Vastaus #2577 : 16.10.2011 klo 20:02:14 |
|
Eilinen SJK - Ilves -peli katsottavissa tänään klo 19.15 alkaen kokonaisuudessaan Seinäjoki TV:n sivuilla.Lähetys näkyy kaikkialle. TV:stä tuota voi katsella kaapelin kautta Pohjanmaan alueella. Myös molemmat tulevat finaalimatsit näkyy samalla tavalla. SJK:n vierasmatsi 29.10. näytetään lisäksi suorana Kahvila Kerhossa, Sports Bar Wilsonissa ja The Celtic Housessa. Vierasmatsiin toki järjestetään myös fanikuljetukset. Tuosta lisää kun Klubi 04 ja BK-46 on saanut rästiin jääneen pelinsä pelattua. Kuva mainio, ääni hieman petti välillä. SJK sai kuin saikin toisenkin joululahjan etukäteen siinä 1-0 -maalissa kuten sai jo Tampereella. Mutta Ilveksestä ei tällä kertaa ollut haastamaan senkään vertaa kuin Tampereella, joten SJK ansaitusti jatkoon. Yksi asia pisti silmään tai oikeastaan särähti korvaan: ottelukuuluttaja kannusti kotijoukkuetta avoimesti moneen kertaan. Toimiessani muutaman kerran toisen pallopelin ottelujen kuuluttajana meille painotettiin kuuluttajan kuuluvan ottelun toimitsijoihin ja sillä perusteella kiellettiin kotijoukkueen kannustus ja sen onnistumisista tuulettaminen jne. Eikö tämmöinen kuulu jalkapallon koodistoon? Ei silti, kuuluttaja oli muuten korrekti ja sympaattisen oloinen.
|
|
|
|
|
Hydra
Poissa
|
 |
Vastaus #2578 : 16.10.2011 klo 20:49:06 |
|
Kuva mainio, ääni hieman petti välillä.
SJK sai kuin saikin toisenkin joululahjan etukäteen siinä 1-0 -maalissa kuten sai jo Tampereella. Mutta Ilveksestä ei tällä kertaa ollut haastamaan senkään vertaa kuin Tampereella, joten SJK ansaitusti jatkoon.
Yksi asia pisti silmään tai oikeastaan särähti korvaan: ottelukuuluttaja kannusti kotijoukkuetta avoimesti moneen kertaan. Toimiessani muutaman kerran toisen pallopelin ottelujen kuuluttajana meille painotettiin kuuluttajan kuuluvan ottelun toimitsijoihin ja sillä perusteella kiellettiin kotijoukkueen kannustus ja sen onnistumisista tuulettaminen jne. Eikö tämmöinen kuulu jalkapallon koodistoon? Ei silti, kuuluttaja oli muuten korrekti ja sympaattisen oloinen.
Kannustihan kuuluttaja Tampereellakin yleisöä kannattamaan Ipaa, joten tasan meni nämä.
|
|
|
|
|
Bob Cat
Poissa
|
 |
Vastaus #2579 : 16.10.2011 klo 21:01:14 |
|
Kannustihan kuuluttaja Tampereellakin yleisöä kannattamaan Ipaa, joten tasan meni nämä.
En laske pisteitä tämmöisille vaan kysyn jalkapallon mahdollisesta säännöstä asian suhteen.
|
|
|
|
|
seps
Poissa
|
 |
Vastaus #2580 : 17.10.2011 klo 12:10:10 |
|
Kyllä kuuluttaja saa olla puolueellinen, ympäri maailman näin toimitaan , pitääkin vetää kotiin päin. Hienoa SJk
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2581 : 17.10.2011 klo 12:15:54 |
|
Kyllä kuuluttaja saa olla puolueellinen, ympäri maailman näin toimitaan , pitääkin vetää kotiin päin. Hienoa SJk
Samaa mieltä. Ei nyt toki mitään vittuilua vastustajalle mun mielestä saa olla, mutta just noin kuten Akkerikin mukana oli. Normaalistihan Saarijärven Jukka hoitaa kuulutukset, mutta se on reissussa ja on vielä ensi lauantainakin, eli Akkeri Ristimäki hoitaa homman mun käsittääkseni.
|
|
|
|
|
|
|
hanttahapuli
Poissa
|
 |
Vastaus #2583 : 17.10.2011 klo 13:14:49 |
|
Kakkasen ottelumanuaali vm 2010: Juontajan kertoman informaation on oltava pääsääntöisesti puolueetonta, mutta hehkuttaminen ja yleisön innostaminen on myös paikallaan. Juontajan tulee pysyä hyvien tapojen rajoissa, eikä hän koskaan saa ottaa erotuomarin asemaa. Yleisön kiihottaminen kumpaa tahansa joukkuetta vastaan on ehdottomasti kiellettyä. Vierailijaa tulee kunnioittaa ja sille tulee myös jakaa kiitosta kiitoksen hetkellä.
|
|
|
|
|
Ricardo Leite
Poissa
Suosikkijoukkue: Ylimieliset
|
 |
Vastaus #2584 : 17.10.2011 klo 13:20:10 |
|
Toinen vaihe takana. Näytti menevän yhtä helposti kuin ensimmäinenkin. Loppuun asti, vaikka se olikin paitsiomaali  .
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2585 : 17.10.2011 klo 13:21:00 |
|
No SJK:n kuuluttaja ainakin toimi täysin ohjeiden mukaan.
|
|
|
|
|
krooh
Poissa
|
 |
Vastaus #2586 : 18.10.2011 klo 08:05:33 |
|
Lähitie toppariksi, Cleaver keskikentälle, Sipilälle käsijarru puolittain päälle että se pystyy pelaamaan tärkeän viimeisen pelin ja Muurimäki penkille Caumon viereen istumaan.
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
Suosikkijoukkue: 1924
|
 |
Vastaus #2587 : 18.10.2011 klo 08:25:42 |
|
Ei nyt toki mitään vittuilua vastustajalle mun mielestä saa olla,
Eipä näyttänyt tämä painavan paljoa viimeisessä kotipelissä viime kaudella. Kaiken maailman mukahauskoja lempinimiä oli GBK:lle keksitty, jotka vielä kuulutettiin melko provosoivaan sävyyn. Onneksi vastus olikin juuri Kokkolasta, eikä esimerkiksi Vaasasta.
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2588 : 18.10.2011 klo 09:15:17 |
|
Eipä näyttänyt tämä painavan paljoa viimeisessä kotipelissä viime kaudella. Kaiken maailman mukahauskoja lempinimiä oli GBK:lle keksitty, jotka vielä kuulutettiin melko provosoivaan sävyyn. Onneksi vastus olikin juuri Kokkolasta, eikä esimerkiksi Vaasasta.
No mä en ookaan kuuluttaja.  Samaa mieltä tuosta että ei pidä noin toimia. Tosin Kokkolassa sitten oli tätä Östermyra läppää kuuluttajalla. 
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #2589 : 18.10.2011 klo 10:11:18 |
|
No mä en ookaan kuuluttaja.  Samaa mieltä tuosta että ei pidä noin toimia. Tosin Kokkolassa sitten oli tätä Östermyra läppää kuuluttajalla.  Tunnen kaverin, ja voin vakuuttaa että mies oli tosissaan. Olisin varmaan minäkin lausunut tämän Östermyran, koska mielestäni se on oikea nimike Seinäjoelle sillä toisella kotimaisella.
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2590 : 18.10.2011 klo 10:16:03 |
|
Tunnen kaverin, ja voin vakuuttaa että mies oli tosissaan. Olisin varmaan minäkin lausunut tämän Östermyran, koska mielestäni se on oikea nimike Seinäjoelle sillä toisella kotimaisella.
No ehkä Seinäjoella sitten nämä nokkelat lempinimet on myös sallittuja? 
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #2591 : 18.10.2011 klo 10:20:46 |
|
No ehkä Seinäjoella sitten nämä nokkelat lempinimet on myös sallittuja?  Ei se suoranaisesti minua mitenkään loukannut, mutta satun tietämään että joillain henkilöillä oli vaikea sulattaa tiettyjä nimityksiä. Ja mitä tulee Kokkolan kuulutuksiin, niin täällähän toki aina pyritään löytämään kaikelle se toinen kotimainen vastike. Jos ei sitä kuulu, niin vanha kansa osoittaa mieltään ja seuraavana päivänä edustuksen vieraskirja on täynnä vihakirjoituksia kielipolitiikasta, joka ei todellakaan kuulu sinne. Yritä ymmärtää meitä vanhoollisia.
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2592 : 18.10.2011 klo 10:32:39 |
|
Ja mitä tulee Kokkolan kuulutuksiin, niin täällähän toki aina pyritään löytämään kaikelle se toinen kotimainen vastike. Jos ei sitä kuulu, niin vanha kansa osoittaa mieltään ja seuraavana päivänä edustuksen vieraskirja on täynnä vihakirjoituksia kielipolitiikasta, joka ei todellakaan kuulu sinne. Yritä ymmärtää meitä vanhoollisia.
Ei se suoranaisesti minua mitenkään loukannut, mutta satun tietämään että joillain henkilöillä oli vaikea sulattaa tiettyjä nimityksiä.
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #2593 : 18.10.2011 klo 10:41:29 |
|
Ei se suoranaisesti minua mitenkään loukannut, mutta satun tietämään että joillain henkilöillä oli vaikea sulattaa tiettyjä nimityksiä.
Eli sinua loukkaa kaksikielisyys? Eli pitääpä kertoa että jos SJK joskus vielä vierailee täällä, että ei missään nimessä lausu sanaa Östermyra. En oikein tajua.
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2594 : 18.10.2011 klo 10:56:59 |
|
Eli sinua loukkaa kaksikielisyys? Eli pitääpä kertoa että jos SJK joskus vielä vierailee täällä, että ei missään nimessä lausu sanaa Östermyra. En oikein tajua.
Enhän minä niin kirjoittanut että mua olisi mikään loukannu? Vai kirjoitinko? Östermyra on ruotsinkielisten antama nimi, tai siis tavallaan lempinimi, kun se ei ole Seinäjoen virallinen käännös kuten vaikka Åbo tai Helsingfors. Seinäjoella ei ole semmoista käännösnimeä. Seinäjoki on yhtä vahvasti suomenkielinen paikka kuin Kokkola kaksikielinen, joten joitain ihmisiä tuo haittaa.
|
|
|
|
|
Gennadi
Poissa
|
 |
Vastaus #2595 : 18.10.2011 klo 11:05:51 |
|
Enhän minä niin kirjoittanut että mua olisi mikään loukannu? Vai kirjoitinko?
Östermyra on ruotsinkielisten antama nimi, tai siis tavallaan lempinimi, kun se ei ole Seinäjoen virallinen käännös kuten vaikka Åbo tai Helsingfors. Seinäjoella ei ole semmoista käännösnimeä. Seinäjoki on yhtä vahvasti suomenkielinen paikka kuin Kokkola kaksikielinen, joten joitain ihmisiä tuo haittaa.
Selvä. Itse olen aina elänyt siinä uskossa että tämä oikeasti olisi toinen vastike Seinäjoen nimelle. Lähes tulkoon kaikille kaupungeille löytyy Suomessa myös se ruotsinkielinen nimi. Pahoittelen tietämättömyyttäni, ja mahdollisesti aiheutettua pahaa mieltä niille Seinäjokelaisille jotka ovat nämä viestit lukeneet, ja pahoittaneet mielensä. Haen takkini.
|
|
|
|
|
Thalian
Poissa
|
 |
Vastaus #2596 : 18.10.2011 klo 14:10:22 |
|
Selvä. Itse olen aina elänyt siinä uskossa että tämä oikeasti olisi toinen vastike Seinäjoen nimelle. Lähes tulkoon kaikille kaupungeille löytyy Suomessa myös se ruotsinkielinen nimi.
Pahoittelen tietämättömyyttäni, ja mahdollisesti aiheutettua pahaa mieltä niille Seinäjokelaisille jotka ovat nämä viestit lukeneet, ja pahoittaneet mielensä. Haen takkini.
Nopsasti laskettuna ruotsinkieliä kuntien nimiä löytyy Suomesta noin 110 ( http://www.kotus.fi/index.phtml?s=575). Kuntia on kuitenkin 336 ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kunnat) eli vain vajaalla kolmannekselta löytyy myös ruotsinkielinen nimi. Ei siis oikein voida olettaa, että jokaiselle kunnalle tai kaupungille löytyisi ruotsinkielinen käännös. Kokkolasta ei tarvi mennä Ylivieskaa kauemmaksi löytääkseen jo ihan kaupunginkin, jolla ei ole ruotsinkielistä nimeä.
|
|
|
|
|
Randy Andy
Poissa
|
 |
Vastaus #2597 : 18.10.2011 klo 14:17:54 |
|
Östermyra on ruotsinkielisten antama nimi, tai siis tavallaan lempinimi, kun se ei ole Seinäjoen virallinen käännös kuten vaikka Åbo tai Helsingfors. Seinäjoella ei ole semmoista käännösnimeä.
Ilmeisesti on kuitenkin joskus ollut ihan virallinenkin nimi, vaan ei ole enää? Vaikka hyvin voisi olla, kun kaupungin ylpeyden valmennuskin on vahvasti kaksikielinen? 
|
|
|
|
|
Willer
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #2598 : 18.10.2011 klo 15:15:34 |
|
Mites TPS:n 89-superikäluokan yksi tuotos eli Lomskin Pate pelannut? Mahtuuko rinkiin jos ja kun nousu Ykköseen toteutuu?
|
|
|
|
|
Selkäsauna
Poissa
|
 |
Vastaus #2599 : 18.10.2011 klo 15:37:57 |
|
Ilmeisesti on kuitenkin joskus ollut ihan virallinenkin nimi, vaan ei ole enää? Vaikka hyvin voisi olla, kun kaupungin ylpeyden valmennuskin on vahvasti kaksikielinen?  EI ole koskaan ollut virallinen nimi. Se on ollut kartanon nimi. Kaupungin ylpeyden koutsit valmentaa suomeksi Seinäjoella. Kotona voivat puhua vaikka swahilia.  No, oikeasti Toffe puhuu valmentaessaan neljää kieltä. Suomea, ruotsia, englantia ja näiden sekoitusta.
|
|
|
|
|
|
|
|