Kiiston topikista bongattu mutta kirjoitellaan nyt tänne Kerhon puolelle, kun selvästikään päävalmentajaa ei paljon Vaasasta tai omasta seurastaan kiinnosta jutella.
-Minulla on ympärilläni loistava organisaatio ja joukkue, jonka asenne harjoitteluun on mahtava. Tulee mieleen ne vanhat hyvät ajat, jolloin toimin TP-Seinäjoen kuvioissa, hän kuvaa.
SJK on todellakin tuonut Seinäjoen jalkapalloväen yhteen useammassa kuin yhdessä muodossa. Mikäli ei Kerhoa kiinnosta niin aina voi TP-Seinäjoen janari lyöttäytyä Sepsin janarin kylkeen kyräilemään ja muistelemaan niitä vanhoja hyviä aikoja, kun ei ollut nousupaineita tai yleensäkään mitään paineita.

-Se oli yllätys, sillä mielestäni olen valmentajana onnistunut seinäjokelaisjoukkueiden kanssa hyvin.
Vähänkään viime kauden taustoja tietävälle ei kuitenkaan tainnut olla yllätys, että Haanpäälle ei sopimuksia paikallisilta lafkoilta täksi kaudeksi tarjoiltu. Täytyy toki muistaa, että minä en ole kuullut näistä ongelmista kuin kolikon toiselta puolelta, joten ehkä miehellä on sitten ihan aito syy hämmästelyyn. Ikävää että kommentti välittyy lähinnä katkerana lässytyksenä. Olihan se oikeasti kaikilta tahoilta lapsellista kuvitella, että edelliskauden päävalmentaja kykenisi korrektisti toimimaan seuraavalla kaudella kakkosvalmentajana. Haanpää teki kuitenkin kaikesta huolimatta hienon tuloksen A-junnujen kanssa, joten pienet peukalot sille.

-Onneksi ei pelejä paperilla pelata. Kyllä ne ratkaisut käydään kauden aikana viheriöllä ja katsotaan vasta sitten kuinka on käynyt. Tuo seinäjokelaisten uho on myös ylimääräinen kimmoke muille joukkueille, sillä SJK:n päänahka on haluttua tavaraa. Se ei voi olla näkymättä otteluissa.
Juurikin näin. Kerholla on vielä pitkä matka oikeaksi joukkueeksi, joka kykenee voittamaan säännöllisesti vastustajat, jotka tulevat pelaamaan joka kerta sitä kauden tärkeintä matsiaan. On helvetin suuri haaste, etenkin kokemattomalle valmentajalle, saada homma toimimaan 7-8 uuden pelaajan kanssa. Samoin se on suuri haaste edelliskauden pelaajille, joiden pitää nyt todistaa oma arvonsa uudestaan ja uudestaan. Kuselle ei ehkä kannata lähteä silloin kun päävalmentajalla on asiaa.
-Kyllä minun hieman käy sääliksi niitä nuoria pelaajia, jotka ovat junioritasolla tehneet paljon työtä saavuttaakseen sitten aikanaan paikan edustusjoukkueessa. Minusta olisi järkevää suomalaisessa jalkapalloilussa, että kakkosen tasolla liikuttaisiin kotimaisin voimin ja laitettaisiin esto ulkomaalaisvahvistuksien hankkimiselle. Sillä mahdollistettaisiin se, että nuoret pelaajat saisivat sen ponnahduslaudan, jota kakkosen sarjataso olisi kohti ylempiä sarjaportaita, hän miettii.
Täysin sama. Mikään ei varmasti veisi suomalaista jalkapalloilua yhtä paljon eteenpäin kuin Kakkosen pyhittäminen kotimaiseksi sarjaksi. Ykköseen kolmen pelaajan rajoitus ja Veikkausliigassa sitten do what thou wilt. Lienee tosin unimaailman juttuja tässä todellisuudessa.
-Pelkään, että moni lahjakkuus jää ylijäämäpelaajaksi, joka saa vain ajoittain pienen peliajan, josko sitäkään. Meillä Kiistossa ovat ovet auki, jos kiinnostusta riittää. Paikkaa aloituksessa ei voi taata mutta peliaikaa kuitenkin löytyy, jos kaverissa on pelimiehen aineksia.
Olen hieman hämmästellyt sitä, että Eski ei ole toistaiseksi saanut matkaansa ketään Seinäjoelta. Robert Forskin tuli Norrvallasta. Off-topikkina mainittakoon, että on muuten pelimies, joka olisi varmasti kelvannut Kerhonkin rotaatioon. Ehkäpä noista ensi viikon 8-9 uudesta pelaajasta löytyy ne ensimmäiset vahvistukset. Hengitystä pidätellen jään odottamaan.
-Vaasassa eivät kakkosen tasolla pelaajat ole käsi ojossa vaatimassa kohtuuttomia pelaajapalkkioita. Täällä nuoret pelaajat tulevat valmennukseen ja seuraan kehittyäkseen. Seinäjoella tilanne oli jo jotain aivan muuta. Täällä on oikea asenne lajia ja seuraa kohtaan. Ne raha-asiat ymmärrän sitten, kun ollaan ykkösen tai liigan kuvioissa mukana. Siellä homma on jo ammattitasolla, muistuttaa Haanpää.
Eipä tarvinnut kauan odottaa. Seinäjoen junnut ja jannut tekivätkin sen ihan itse. Olette asennevammaisia ja ahneita paskoja kaikki, terveisin entinen päävalmentaja.