Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets
|
 |
Vastaus #25 : 21.10.2010 klo 11:24:08 |
|
Laitetaas puumerkki tänne, niin pysyy tässäkin puinnissa mukana. Tilausta Kyykälle ja Reippaalle tuntuu olevan, ei siinä mitään. Itteäni vituttaa lähinnä FC Lahden puolesta se, että seura ei vieläkään ole saanut pistettyä omia junnujoukkueita jalkeille. Kyykkäläisiä ja Reippaalaisia tulee lisää kaudesta toiseen, mistä tulevaisuuden FC Lahtelaiset? Villejä huhuja tosiaan FC Lahden tulevaisuudesta liikkuu (viimeisin mm. Lahden Reipas ry:n kaivaminen pöytälaatikosta ja FC Lahden nimen vaihto Reippaaksi), mutta murehditaan niitä sitten myöhemmin. Mikäli FC Lahti häviää jonain päivänä futiskartalta, loppuu myös meikämannen suomalaisen futiksen seuraaminen siihen. Saapa sitten mieshuorata hyvällä omalla tunnolla.. 
|
|
|
|
|
Pilluharja
Poissa
|
 |
Vastaus #26 : 21.10.2010 klo 11:40:12 |
|
Villejä huhuja tosiaan FC Lahden tulevaisuudesta liikkuu (viimeisin mm. Lahden Reipas ry:n kaivaminen pöytälaatikosta ja FC Lahden nimen vaihto Reippaaksi) Jos näin tapahtuisi, niin miten sinä asiaan suhtautuisit?
|
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets
|
 |
Vastaus #27 : 21.10.2010 klo 11:55:57 |
|
Jos näin tapahtuisi, niin miten sinä asiaan suhtautuisit?
niinkuin tossa ylhäällä jo tuumasin: "Mikäli FC Lahti häviää jonain päivänä futiskartalta, loppuu myös meikämannen suomalaisen futiksen seuraaminen siihen". 15 vuotta sitten Reipas merkitsi mulle jotain, tänä päivänä se merkitsee mulle vain FC Lahden junioriorganisaatiota. Ei mulla ole mitään mielenkiintoa mennä katsomaan Reippaan miesten pelejä.
|
|
|
|
|
niftan
Poissa
Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi
|
 |
Vastaus #28 : 21.10.2010 klo 12:08:30 |
|
Ottamatta sen kummemmin kantaa Lahden tulevaisuuteen, on hämmästyttävää huomata, kuinka vähän täällä on jalkapalloseuran kannattajia. Moni kannattaa pelkkää viihdepalvelua tarjoavaa liikeyritystä. Jos FC Lahti kuopattaisiin, ei kartalta katoaisi kuin yksi joukkue. Ja jos FC Lahden suhde Reippaaseen tosiaan on se, mitä täällä monet kirjoittajat ovat kivenkovaa väittäneet, on seura edelleen olemassa. Tosin tällöin ei miesten tasolla, eikä FC Lahti nimellä. Miesten edustusjoukkue on mun näkökulman mukaan aina vain osa suurta kokonaisuutta, joskin hyvin näkyvä sellainen.
|
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
 |
Vastaus #29 : 21.10.2010 klo 12:18:13 |
|
Tätä juuri tuo "FC Lahti till I die" - porukka ei tajua.
Jos Kuusysillä ja Reippaalla on omat juniorit, niin miksi niitä kannattaa kasvattaa jotain divariseuraa varten. Tuskin Kuusysi - nimeä on kaivettu naftaliinista huvin ja perinteiden vuoksi. Ja mitä touhusta ajatellaan Reippaan piirissä?
Järkevintä olisi kuopata FC Lahti tämän kauden jälkeen ja kun divaripaikka on olemassa, niin annetaakoon se Lahden Reipaalle. Jos se ei FC Lahden kyykkämielisille käy, niin kuolkoon FC Lahti luonnollisen kuoleman. Siitä vain seuraa, että Lahden paluuta pääsarjatasolle joudutaan FC Lahden saattohoidon takia odottamaan turhan kauan. Letkut vaan irti seinästä heti ensi lauantain jälkeen. Jako Reippaaseen ja Kuusysiin on Kuusysin paluun myötä Lahdessa totta.
Sepäs vasta olisikin erikoista; FCL pelasti lahtelaisen huippujalkapallon aikanaan ja maksoi näiden vanhojen velat pois. Sitten nämä vanhat tekevät paluun ja ottavat FCL:n paikan ja toteavat hyvää päivänjatkoa. Tuossa joku totesikin, että FCL on olemassa vain liigajoukkueena. Tätä olen itsekin pelännyt ja sen vuoksi osa minusta haluaisikin nähdä putoamisen ja katsoa jatkuuko toiminta. Mikäli ei pystytä pelaamaan Ykkösessä tai Kakkosessa ei seuran pyörittämisessäkään ole mitään järkeä. Kyykän nimen paluussa on se hyvä puoli, että se herättää reaktioita ja palauttaa edes vähän vastakkainasettelua. Nyt Reippaan jäärät tarvitsevat vastavoiman ja kenties suuntaavat energiansa FC Lahteen. Itse asiassa ei varmaan ole kovinkaan kaukaa haettua, että Reipas=FCL joskus tulevaisuudessa, jos ei nimeä myöten niin kaikkea muuta ainakin. Oli joukkue minkäniminen tahansa, Lahteen kuuluu pääsarjapalloilu. Vaikka FCL nimenä häviäisikin joskus, jäljelle jää aina lahtelainen jalkapallo, joka kiinnostaa aina ja on aina kiinnostanut. Kävisin takuulla peleissä mutta meno olisi kenties hillitympää. Vuosien vieriessä tunneside taas kasvaisi lahtelaiseen joukkueeseen ja todennäköisesti sitä taas reissaisi sitten ko. jengin mukana, oli se minkä niminen hyvänsä. Ilman lahtelaista jalkapalloa olisi tyhjiö elämässä muuten aikamoinen. Niin, ja onhan aina LPJS, jonka Veirtokin mainitsi päivän lehden kolumnissaan. Käyttipä vielä termiä "aitolahtelainen".
|
|
|
|
|
Pilluharja
Poissa
|
 |
Vastaus #30 : 21.10.2010 klo 12:19:04 |
|
niinkuin tossa ylhäällä jo tuumasin: "Mikäli FC Lahti häviää jonain päivänä futiskartalta, loppuu myös meikämannen suomalaisen futiksen seuraaminen siihen".
15 vuotta sitten Reipas merkitsi mulle jotain, tänä päivänä se merkitsee mulle vain FC Lahden junioriorganisaatiota. Ei mulla ole mitään mielenkiintoa mennä katsomaan Reippaan miesten pelejä.
Selvä. Hieman vaikea minun on kantaasi ymmärtää. Lahti ja Reipashan tekevät läheistä yhteistyötä pelaajapuolella. Sikälihän tilanne on vähän hassu kun FC Lahti ja Reipas ovat edelleen eri organisaatioita ja eri nimellä. Niin lähellähän ne toisiaan ovat, ja joka vuosi Reippaan pelaajia nousee mukaan FC Lahden rinkiin. Lahden sulautuminen Reippaan lipun alle olisi tavallaan paluu kotiin Keitä FC Lahden nykyiset kannattajat ovat? Ovatko he entisiä Kuusysin tai Reippaan miehiä? Vai ovatko he löytäneet FC Lahden vasta myöhemmin ilman taustaa edeltäneistä seuroista? Jos näin niin mistä he ovat tulleet? Korostan ettei tarkoitukseni ole vittuilla, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen ja halusta ymmärtää lahtelaista jalkapalloa. Etenkin kun mielenkiintoisia asioita saatetaan nähdä jatkossakin Lahden suunnalla. Ja kyseessähän on perinteinen jalkapallokaupunki jonka juniorityö kuuluu edelleen Suomen parhaimpiin
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
 |
Vastaus #31 : 21.10.2010 klo 12:28:10 |
|
Keitä FC Lahden nykyiset kannattajat ovat?
Lahtelaisia, joita kiinnostaa FC Lahtelainen futis? Ainakin oman kosketuspinnan perusteella FC Lahen ns. vakiintuneempaa kannattajaryhmää on aika vaikea profiloia käyttäen perusteena mitään muuta kuin FC Lahtea. Itehän oon junioripalloiluni kyykässä palloillut, mutta mitään ylempää tunnesidettä ei kyseiseen seuraan päässyt syntymään. Varmastikin jäisi lahtelaisen edustuspalloilun parissa toimiminen hyvinkin pitkälti vain 'sen sinipaitaisen' piiriin mikäli FCL:sta ilmat päästettäs.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.10.2010 klo 12:31:28 kirjoittanut jaanu$ »
|
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
|
 |
Vastaus #32 : 21.10.2010 klo 12:33:21 |
|
Keitä FC Lahden nykyiset kannattajat ovat? Ovatko he entisiä Kuusysin tai Reippaan miehiä? Vai ovatko he löytäneet FC Lahden vasta myöhemmin ilman taustaa edeltäneistä seuroista? Jos näin niin mistä he ovat tulleet?
Sivistyksesi vuoksi vastaan omalta osaltani Olen päijät-hämäläinen, jonka jalkapallo ajoi Lahteen ja Kuusysiin aikanaan junnuihin. Pienempänä poikana kävin jonkin verran faijan kanssa Kyykän pelejä katsomassa, koska se nyt sattui olemaan lähin paikka nähdä mestistä. Käytiin myös Mypan peleissä...  Eli olen Kyykän junnu ja FC Lahen kannattaja. Jälkimmäiseksi kasvoin vuosien saatossa Lahen peleissä, alussa menin vain paikalle katsomaan liigapelejä.
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
 |
Vastaus #33 : 21.10.2010 klo 12:35:53 |
|
Vai ovatko he löytäneet FC Lahden vasta myöhemmin ilman taustaa edeltäneistä seuroista? Jos näin niin mistä he ovat tulleet?
Hep. Löysin FC Lahen joskus 1998, jolloin kiinnostuin suomalaisesta seurajalkapallosta isommin, olin tuolloin 22 vee. Kyykkä ja Repe eivät koskaan oikeen kiinnostaneet, vaikka niiden futiskoulussa joskus tuli oltua. Ennen tätä ehkä suurin intohimo oli musiikki ja futis tuli kakkosena. Sitten yks kerta tuli mentyä Hiihtikselle (tais olla 1999 tai 2000) ja huomasin viihtyväni, enkä vähiten yläritsillä peliin reagoivan pienen kannattajaporukan takia. Siitä se rakkaus seuraan sitten lähti. Mulle FC Lahti on ennenkaikkea suuri sosiaalinen kanava. Näkee hienoja ihmisiä, hienon seuran peleissä. FC Lahtelainen jalkapallo on iso osa elämää. Reilut toistakymmentä vuotta, satoja pelejä omistautuneiden ja aitojen kannattajien kanssa. Siitä on aito ja perinteitä tekevä jalkapallokulttuuri tehty, eikä netissä perinteistä lässytämisestä. Neowulf on oksettavin esimerkki siitä, mikä suomalaisessa futiksessa on pielessä.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.10.2010 klo 12:41:22 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
jaanu$
Poissa
Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva
|
 |
Vastaus #34 : 21.10.2010 klo 12:38:16 |
|
öy. Kyykän topikissa puiaa FCL:n kannattajista ja FCL:n topikissa puiaa kyykän jättäneistä taustavoimista 
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
|
 |
Vastaus #35 : 21.10.2010 klo 12:41:41 |
|
öy. Kyykän topikissa puiaa FCL:n kannattajista ja FCL:n topikissa puiaa kyykän jättäneistä taustavoimista  
|
|
|
|
|
Pilluharja
Poissa
|
 |
Vastaus #36 : 21.10.2010 klo 12:47:18 |
|
öy. Kyykän topikissa puiaa FCL:n kannattajista ja FCL:n topikissa puiaa kyykän jättäneistä taustavoimista  Forumilla kovin harvoin aiheessa pysytään  Kiitokset vastauksista. Tuntuu siltä, että Suomessa vahvan tunnesiteen muotoutuminen joukkueeseen jossa juniorina on pelannut, on harvinaisempaa kuin monessa muussa maassa. Syitä ja mielipiteitä tähän lienee vaikka kuinka. Mielestäni tärkeintä on, että tunneside suomalaiseen jalkapalloon syntyy edes jossain vaiheessa. Valitettavan vähän on ihmisiä jotka kotimaiseen jalkapalloon siteensä löytävät. Ehkä yksi syy tähän on suomalaisten vääristynyt käsitys urheilusta, joka nähdään vain tuloksina ja pokaaleina. Jalkapallon valtava suosio on kuitenkin lähtenyt Vinnien Stigman mainitsemasta sosiaalisuudesta. Tätä ei ikävä kyllä Suomessa tahdota ymmärtää Nyt menemme yhä enemmän aiheesta ohitse. Jatkakaa, olkaa hyvät
|
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
|
 |
Vastaus #37 : 21.10.2010 klo 12:52:53 |
|
Jalkapallon valtava suosio on kuitenkin lähtenyt Vinnien Stigman mainitsemasta sosiaalisuudesta. Tätä ei ikävä kyllä Suomessa tahdota ymmärtää
Ja todellinen tunneside syntyy sitten, kun tekee asian vapaaehtoisesti ja se kasvaa kun elää kannattamansa seuran mukana myös silloin kun menee huonosti. Lisäksi ulkopuolelta tuleva vähättely ja suoranainen vittuilu vain vahvistaa tätä yhteisöä. Juniorifutis lähtee siitä, että vanhemmat vievät lapsen reeneihin. Lapsi saattaa harrastaa jalkapalloa useita vuosi ilman, että se merkkaa sen kummempaa. Tulevaisuuden kannattajat leivotaan vasta murrosiän jälkeen. Suosittelen kaikkia lukemaan Nick Horbyn Fever Pitch. Siinä on useita loistavia esimerkkejä siitä, mistä kannattajakulttuuri on tehty, eikä siinä todellakaan puhuta junnufutiksesta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.10.2010 klo 12:55:13 kirjoittanut Vinnie Stigma »
|
|
|
|
|
Verbatim
Poissa
Suosikkijoukkue: West Ham United,
|
 |
Vastaus #38 : 21.10.2010 klo 12:53:34 |
|
Lahdessa juniorimylly on ollut aina se turva mihin on voitu luottaa. Reipas on tuottanut viime vuosina suurimman osan pelaajista Fc Lahdelle (korte,tuomi,toivomäki,heini,shala,köse,länsitalo(no joo melkein ainaki) ym.) Kuusysi taustaisia viime vuosien miehiä ovat vain Huuhka ja Leino.
Reipas on mielestäni sivusta ja vähän lähempääkin seurattuna hoitanut leiviskänsä paremmin FC Lahden organisaatioon kuuluvana, kun taas kuusysi on sysännyt A-junnujen parhaat Cityyn pelaamaan(ehkä ajatellut omaa etuaan tai ei). Reippaan toimintaa leimaa se että siellä ei toimijat ole pelkästään Reippaan miehiä! Maisonlahti on periaatteessa Reippaan mies, mutta juniorikoulunsa käynyt muualla, Halmetniemi kuuluu Lahden organisaatioon. Hape Kampman nyt on Reippaan mies, mutta kuitenkin myös LAHTELAISEN jalkapallon mies! Rinteen Jari vetää jotain junnuja muistaakseni(Kuusysi legenda). Viirupaidat mielestäni ovat paljon enemmän sitoutuneita FC Lahden toimintaan kuin Kuusysi(tämä on minun mielipiteeni). Luulen että jos Lahti joskus menee nurin, nousee myös Reipas haudastaan.
Olen kuitenkin sitä mieltä että Lahden kokoisessa paikassa vaikka pelaajapotentiaalia on pyörittää 2 pääsarja seuraa, ei siihen rahaa kuitenkaan ole, joten onko sitten Lahtelaisen jalkapallon etu että 2 seuraa vetäisi 1:stä ja loput alasarjoissa vai että olisiko lahdessa sellainen mahdollista, että FC pelaisi liigaa, Kuusysi 1:stä, Reipas 2:sta, Lahen pojat 3:sta, Stars 4:sta.(esimerkki vain) Jossain määrin yhteistyössä kaikki seurat. Näkisin että kyseinen malli on mahdoton,mutta hyödyttäisi Lahtelaista jalkapallokulttuuria kaikista eniten.
|
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
|
 |
Vastaus #39 : 21.10.2010 klo 12:57:44 |
|
Lahdessa juniorimylly on ollut aina se turva mihin on voitu luottaa. Reipas on tuottanut viii 1:stä ja loput alasarjoissa vai että olisiko lahdessa sellainen mahdollista, että FC pelaisi liigaa, Kuusysi 1:stä, Reipas 2:sta, Lahen pojat 3:sta, Stars 4:sta.(esimerkki vain) Jossain määrin yhteistyössä kaikki seurat. Näkisin että kyseinen malli on mahdoton,mutta hyödyttäisi Lahtelaista jalkapallokulttuuria kaikista eniten.
Joukkueen sisältä kantautuneen huhun mukaan jarrut lyödään päälle jos nousu uhkaa... 
|
|
|
|
|
Neowulf
Poissa
|
 |
Vastaus #40 : 21.10.2010 klo 12:58:44 |
|
Lahdessa jokainen junnu on joko Reipas tai Kuusysi ja samoin sitten vanhempi polvi, joka muistaa kuinka lahtelaiset seurat voittivat mestaruuksia tai cupeja.
FC Lahti perustettiin koska katsottiin että Lahti ei pysty elättämään kahta liigaseuraa. FC Lahden piti ottaa se paikka sarjan kärjessä, joka 1960-luvulta 1990-luvun alkuun kuului joko Reippaalle tai Kuusysille. Viidentoista vuoden saldo on säälittävä: yksi pronssi. Vertailun vuosina Reipas ja Kuusysi vuosina voittivat 1962 - 1991 yhteensä 8 kultaa, 4 hopeaa, 3 pronssia; 8 cupia.
Lahti voisi elättää kaksi divariseuraa, joiden pitäisi kilpailla keskenään ja joista toinen voisi ainakin enemmän tai vähemmän pysyvästi nousta liigatasolle. Asetelma, jossa seurat periaatteessa kilpailevat keskenään mutta jossa kaksi kasvattaa yhdelle pelaajia, on absurdi ja perverssi. Yhden yhteisen liigaseuran visio tulee kuopatuksi FC Lahden tulevan putoamisen myötä.
FC Lahtea kaipaamaan jäisivät olisivat Lahdessa vähemmistö. Eivät kaikki kirjoita tänne eivätkä huuda haista vittua katsomoissa.
|
|
|
|
|
Verbatim
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 21.10.2010 klo 12:58:53 |
|
Joukkueen sisältä kantautuneen huhun mukaan jarrut lyödään päälle jos nousu uhkaa...  Kumpaan 2:een vai 3:een??
|
|
|
|
|
R08
Poissa
|
 |
Vastaus #42 : 21.10.2010 klo 13:10:26 |
|
Pitkästä aikaa lahtelainen jengi mitä voi rehellisesti vihata. Vaikka ei tällä muovi-viritelmällä taida olla sen entisen muovisen limanipun kanssa muuta tekemistä kuin nimi. Mutta nyt samalla poistui kunniakas City Stars kartalta niin jo pelkästään sen vuoksi. Kellille ikuisesti 
|
|
|
|
|
Verbatim
Poissa
|
 |
Vastaus #43 : 21.10.2010 klo 13:17:01 |
|
Itse aikanaan 5 vuotiaana ekan kerran Reippaan paidan päälle pukeneena. Sitä olen myös paria vuotta lukuunottamatta peleissä päälläni pitänyt ja tulen jatkossakin pitämään, mutta en haikaile vanhojen Reippaan ja Kyykän perään, vaikka Kisapuistossa olen niiden pelejä nuorempana nähnyt! Itselläni siis on suuri tunneside LAHDEN REIPPAASEEN, Ei FC Reippaaseen tai Pallo-Reippaaseen. Kuitenkin käyn aina FC Lahden peleissä kun vain kykenen, myös Cityn pelejä tuli seurattua aina kun se mahdollista ooli. Kuten edellä mainittua Kahden liigaseuran pyörittämine ei Lahden kokoisessa paikassa onnistu. Aikanaan huippunimet saatiin pidettyä Lahdessa sponsorien ja rahamiesten avulla (Rinteen Masat ym.) Nykyisen taloustilanteen vuoksi rahaa ei enää niin paljoa ole.
FC Lahti kärsi alkuaikoinaan velkojensa vuoksi siitä että parhaat on jouduttu myymään tai päästämään muualle isomman setelitukun takia, koska Kuusysissä ja Reippaassa menestystä haettiin talouden takia! Kaikille se menestys ei aina ole se A ja O ainakaan kannattajille, kuten huomasit viime sunnuntaina kun taisteltiin putoamista vastaan oli stadionilla enemmän porukkaa kuin toissa kauden viimeisessä kotiottelussa MIFKIä vastaan silloin taisteltiin pronssista, Lahdessa välitetään FC Lahdesta vaikka sitä ei kaduilla myönnetäkkään! FCL mukana kuolisi yksi ensimmäisistä kannattajakulttuureista, joiden vuoksi jotkut siellä peleissä käy. Itse kävisin FC Lahden peleissä juuri sen takia että kannattajat ovat seuran suola ja että kentällä pelaa kaupungin omia junnuja, ei mikään muukalailegioona.
|
|
|
|
|
diabolik
Poissa
Suosikkijoukkue: /=\Lahti, Hellas Verona/=\
|
 |
Vastaus #44 : 21.10.2010 klo 14:52:31 |
|
Kyykän nimen paluussa on se hyvä puoli, että se herättää reaktioita ja palauttaa edes vähän vastakkainasettelua. Nyt Reippaan jäärät tarvitsevat vastavoiman ja kenties suuntaavat energiansa FC Lahteen. Itse asiassa ei varmaan ole kovinkaan kaukaa haettua, että Reipas=FCL joskus tulevaisuudessa, jos ei nimeä myöten niin kaikkea muuta ainakin. Oli joukkue minkäniminen tahansa, Lahteen kuuluu pääsarjapalloilu. Vaikka FCL nimenä häviäisikin joskus, jäljelle jää aina lahtelainen jalkapallo, joka kiinnostaa aina ja on aina kiinnostanut. Kävisin takuulla peleissä mutta meno olisi kenties hillitympää.
Täsmälleen sama Herra Hylkeen kanssa. Ite ollut niin kauan poissa Lahesta ja "Lahen seuraskenestä", että tärkeintä tulevaisuudessa on lahtelainen jalkapallojoukkue mahdollisimman korkealla.
|
|
|
|
|
R08
Poissa
|
 |
Vastaus #45 : 21.10.2010 klo 18:17:18 |
|
Olen harvinaisen ulapalla että kuka nyt pumppaa rahaa Kyykkään? Pasanen kyllä, mutta Ahvonenhan lähti miehekkäästi kävelemään yökötyksen edessä.
|
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Toni Nieminen
|
 |
Vastaus #46 : 21.10.2010 klo 19:08:41 |
|
Ei oo provo, mutta kiinnostais tietää mikä tekee FC Kuusysistä niin PERINTEISEN? Ne 80-luvulla namusedän avulla saavutetut mestaruudet. Lyhyen aikavälin nopea menestys perinteen mittari? Missä muualla 1969 perustettu (EN sekoita kuusysiä aitoon perinteiseen mustapaitaiseen 1934 perustettuun Lahden Pallo-Miehiin vaikka sen jatkumon sarjapaikan kyykkä ilman mitään velkoja tai maksuja saikin) hetkellisen hurmion kokenut namusedän seura olisi perinteikäs? Toisaalta Lahessahan viime vuonna vietettiin Kyykän 40-vuotis synttäreitä joten tuskinpa kovin moni muukaan laskee kyykkää LPM:ksi. 1960 -luvulla kun perinteinen Lahden Pallo-Miehet jyrättiin, kuoli pois ainut lahtelaislähtöinen (Reipas viipurista kotoisin) perinneseura. FC Kuusysi (silloin Lahti-69) on perustettu vain reilu 10 vuotta aiemmin kuin nyt raiskattu City Stars. Tuo neljännen vuosikymmenen lehden kääntänyt sympaattinen seura. Halutaanko 80-luvun menestystä nyt fiilistellä City Starsin kustannuksella. Yrjöttävää. Kelli kääntyi eilen haudassan. SalReippaalle pisteet siitä että ovat nousseet itse pohjalta aina kolmoseen asti ryöstämättä kenenkään seuroja. Kuusysi lähtee kolmoseen alta aikayksikön. Ahvonen (rahoittaja) lähti nimenmuutoksen takia. Viime vuoden rungon reippaan kasvatit lähtevät nimenmuutoksen takia? Sokeeta porukkää täällä. Ei FC Kuusysi ole mikään oikea perinteinen seura kuten vaikkapa TPS, KuPS tai HJK.
|
|
|
|
|
ratina
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #47 : 21.10.2010 klo 20:02:25 |
|
Reipas ja Kuusysi ovat aikanaan katsoneet, ettei niillä ole resursseja kilpailla liigatasolla, vaan voimat kannattaa yhdistää yhteiseen edustusjoukkueeseen nimeltä FC Lahti. Jos ne myöhemmin katsovat, että muoviseuran perustaminen oli virhearvio, ja omat edustusjoukkueet kannattaa taas laittaa pystyyn, niillä on siihen oikeus. Mitään FC Lahtea ei ole olemassa, elleivät Repe ja Kyykkä niin halua. Nämä jalkapalloseurat synnyttivät FC Lahden, ja niillä on täysi oikeus myös päästää se päiviltä. En ymmärrä mikä tässä on epäselvää.
Tämä uusiomuovipuhe on huvittavaa. Jalkapalloseura on enemmän kuin yksi joukkue, ja seuralla saattaa välillä olla miesten edustusjoukkue ja välillä ei. Kun joukkue pelaa seuran nimellä ja väreillä, se edustaa koko seuraa. On yhdentekevää mistä ja miten sarjapaikka on saatu. Tällä ei ole mitään tekemistä muovin kanssa.
|
|
|
|
|
R08
Poissa
|
 |
Vastaus #48 : 21.10.2010 klo 20:07:11 |
|
niillä on täysi oikeus myös päästää se päiviltä. En ymmärrä mikä tässä on epäselvää.
Ketkä on ne eli "niillä"? Ja myönnän sen, kuten jo aikaisemmin tiedustelin, en tiedä ketkä ovat tämän takana. Ainakaan taloudellisesti. Kyykkä veti puhtaasti aikoinaan käkkylällä ja Reipas lahjakkuudella.
|
|
|
|
|
Pyhäinhäväistys
Poissa
|
 |
Vastaus #49 : 21.10.2010 klo 20:20:01 |
|
On yhdentekevää mistä ja miten sarjapaikka on saatu. Tällä ei ole mitään tekemistä muovin kanssa.
Vahva eri.
|
|
|
|
|
|
|
|