Strikah
Poissa
|
 |
Vastaus #100 : 17.11.2010 klo 14:05:53 |
|
Seuraava puheenaihe:......................
Turnauksen alkamiseen aikaa jäljellä noin 68 tuntia, eli 4080 minuuttia, eli 244800 sekuntia. Tästä pitäis saada laskuri johonkin, en viittis alkaa spämmään tänne tätä  Ja niinkun Kotareiden sivuilla tällä hetkellä lukee, kaikkien tulis lukea säännöt tarkkaan. Laitetaan tähän nyt vähän kertausta niistä tärkeimmistä: # Yksinkertainen sarja lohkoissa. # Peliaika 1 x 20 min suoraa aikaa. # Otteluohjelmaan vierasjoukkueeksi merkitty aloittaa ottelun. # Lohkojen kaksi parasta jatkavat puolivälieriin. # Ottelu aloitetaan, jos joukkueista on vähintään kolme (3) pelaajaa paikalla merkittyyn alkamisaikaan. # Jos joukkue ei saa em. pelaajamäärää ottelun alkuun, tuomitaan ottelusta tappio 0-3 myöhästymisen vuoksi. # Turnaus on luonteeltaan "fair play", joten neljännestä (4.) kumuloituvasta virheestä tulee 10 m rangaistuspotku. # Turnauksessa on taas ensimmäisessä "kovassa" tilanteessa aloittelevia tuomarilupauksia, joten rehti peli on syytä muistaa tästäkin näkökulmasta. Huom! Tässä turnauksessa EI aleta mussuttamaan tuomareille vaikka kuinka ottais päähän. Tuomarit tekee varmasti vähemmän virheitä kun pelaajat. Kaikilla pitää olla hauskaa, jätetään se verenmaku sitten vaikka iltaan# Kahdella keltaisella kortilla saatu pelikielto EI koske myöhempiä otteluita. # Jos joku on niin idiootti, että käyttäytyy suoran punaisen arvoisesti, on pelikielto KOKO TURNAUKSEN mittainen. # Pelataan muutoin normaaleilla harrastefutsalin säännöillä mainittuja poikkeuksia lukuunottamatta. # Joukkueita pyydetään saapumaan ajoissa paikalle. Etenkin, jos pöytäkirjoissa on täyttämistä. # Jokainen joukkue siivotkoon vaihtopenkkinsä alueen siltä poistuessaan. Viime vuoden turnauksen jälkeen vaihtopenkit olivat uskomattomassa ryönässä. Kotareitten turnauskomitea rankaisee säännön rikkomisesta parhaalla näkemällään tavalla.# Turnaus on alkoholiton. Palkintojenjaon jälkeen on aikaa ottaa ja saada. # Häiriköivät pelaajat voidaan poistaa turnauksesta Kotareitten GM:n yksimielisellä päätöksellä! # Krapulassa saa pelata.
|
|
|
|
|
Waver
Poissa
|
 |
Vastaus #101 : 17.11.2010 klo 14:31:56 |
|
Ja toivomuksena vielä, että joukkueet siirtyisivät reippaasti kentälle ja pois kentältä, kun otteluiden väliin on jäänyt vain 2 min aikaa. Pysyttäisiin edes jotenkuten aikataulussa.
|
|
|
|
|
Strikah
Poissa
|
 |
Vastaus #102 : 17.11.2010 klo 15:19:12 |
|
Kotarit toivoo vielä hiukan lisätietoa joukkueista. Iso osa on jo ilmoittanut kaiken tarpeellisen, mutta vielä vähän joudumme vaivaamaan... eli:
A.S. Melody, Pelaajien numerot (hoituu varmaan turneessakin)
Vierasjoukkue, peliasun väri
Ballheads, Pelaajalista Numeroineen
Palatsi, Pelaajalista numeroineen + peliasun väri
Neku, Pelaajalista numeroineen
Moukka FS, Peliasun väri
Pub Höyry, Pelaajalista numeroineen + peliasunväri + uus nimi + turnausmaksu
Ja tosiaan, numerot ei oo niin tärkee juttu kun pelaajien nimet. Numerot tosin pyydetään täyttään sitten turnauksessa jos ei niitä ole ilmoiteltu etukäteen.
|
|
|
|
|
raimojk
Poissa
Suosikkijoukkue: Futsal :: Kotarit :: G.S.F.V. Drs. Vijfje
|
 |
Vastaus #103 : 17.11.2010 klo 16:18:16 |
|
A.S. Melody, Pelaajien numerot (hoituu turneessakin) Vierasjoukkue, peliasun väri (lienee punainen) Ballheads, Pelaajalista Numeroineen Palatsi, Pelaajalista numeroineen + peliasun väri Neku, Pelaajalista numeroineen Moukka FS, pelaa mustalla
Pub Höyry, Pelaajalista numeroineen + peliasunväri + uus nimi + turnausmaksu
Korjasin jotain. Pub Höyry ollaan tosiaan vähällä monottaa turnauksesta pihalle, jos mitään ei ala kuulua pikku hiljaa, tänään siis ehdoton deadline varmistaa osallistuminen (ilmoitus turnauskomitealle ja turnausmaksun suorittaminen). Pöytäkirjoja pystyy korjaamaan paikan päällä. Sen suhteen ei siis ole mitään ongelmaa. Etukäteisjärjestelyt tosin helpottuvat huomattavasti (ja jälkikäteisjärjestelyt nopeutuvat), kun nimilistat ovat valmiina turnauksen järjestäjillä ja niinhän ne suurimmaksi osaksi ovat. Hyvin ovat ilmoittautuneet joukkueet pääosin hoitaneet oman osuutensa  edit. Höyry ei siis pysty osallistumaan turnaukseen ja tilalle otetaan FT Japa!
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010 klo 18:22:53 kirjoittanut raimojk »
|
|
|
|
|
|
|
Kettutyttö79
Poissa
Suosikkijoukkue: TPV, Liverpool, NePa
|
 |
Vastaus #105 : 17.11.2010 klo 23:22:37 |
|
Suoran punaisen voi saada niin monella tavalla et must aika kohtuuton sääntö. Nimimerkillä kokemusta on...
|
|
|
|
|
raimojk
Poissa
|
 |
Vastaus #106 : 17.11.2010 klo 23:37:41 |
|
Suoran punaisen voi saada niin monella tavalla et must aika kohtuuton sääntö. Nimimerkillä kokemusta on...
Mitä ovat sellaiset suoran punaisen arvoiset temput, jotka eivät ole jollain tapaa hölmöjä tai "oma moka"? Punaisen voi toki saada monella tapaa, mutta en näe miksi se olisi jotenkin kohtuuton tämän kaltaisessa turnauksessa? Jos nyt vaikka joku sattuisi saamaan toisessa ottelussa punaisen kortin, menettäisi 20 minuuttia lohkon viimeisestä pelistä ja mahdollisesti 20 minuttia puolivälierästä. Tämä vastaa yhden ottelun pelikieltoa. Pelaajan joukkue voisi edetä vielä välieriin, jolloin punaisen saanut pelaaja kärsisi vielä toiset kaksi 20 minuuttista, jolloin kokonaisuus vastaa kahta täyttä futsalottelua peliajallisesti. On ehkä hölmöä ajatella asiaa näin, koska turnauksessa yhden ottelun pituus on tuo 20 eikä 40 minuuttia. Toki jos aloitteleva nuori tuomari epähuomiossa tärinöissään huitaisee silmille punaisen, voi jury kokoontua ja hylätä moisen, jos aihetta on. Itse olen pelannut kymmenen vuotta futsalia, enkä muista yhtään suoraa punaista (!). Kyllä niitä on varmaan joskus tullut, mutta ani harvoin. Muistan, että poikkeuksetta, kun yksin läpi päässyttä pelaajaa on rikottu repimällä/taklaamalla takaa päin, on tuomiona ollut keltainen. En käsitä miksi, mutta suorat punaiset tuntuvat olevan äärimmäisen harvinaisia ainakin Tampereen piirissä esim. juuri em. kaltaisissa läpiajotilanteissa. Mutua omista ja näkemistäni otteluista.
|
|
|
|
|
Pekko
Poissa
|
 |
Vastaus #107 : 18.11.2010 klo 00:08:41 |
|
Muistan, että poikkeuksetta, kun yksin läpi päässyttä pelaajaa on rikottu repimällä/taklaamalla takaa päin, on tuomiona ollut keltainen. En käsitä miksi, mutta suorat punaiset tuntuvat olevan äärimmäisen harvinaisia ainakin Tampereen piirissä esim. juuri em. kaltaisissa läpiajotilanteissa. Mutua omista ja näkemistäni otteluista.
Läpiajo ei ole ilmeinen maalintekomahdollisuus futsalissa.
|
|
|
|
|
raimojk
Poissa
|
 |
Vastaus #108 : 18.11.2010 klo 07:50:47 |
|
Läpiajo ei ole ilmeinen maalintekomahdollisuus futsalissa.
Siis yksi mahdollisuus vähemmän saada suora punainen!  Kiitos tiedosta. Jos maalivahtikin maalista puuttuu, tällöin rike on mielestäni punaisen arvoinen. Itse olen kärsinyt tällaisessa tilanteessa. Olisin tehnyt lopussa voittomaalin (ehkä), mutta vastustaja ehti rikkoa ja keltainen kortti. Olisivatko vielä tehneet reikäpaidalla tuon jälkeen 3-3 tasoituksen (tähän ei muistikuvaa, tekivät kyllä reikäpaidalla maalin, mutta oliko ennen vai jälkeen tuon?)...peli päättyi 3-3, mutta tämä olikin Toijalassa!  Ylivoimalla peli oltaisiin saatu jäihin tai vaikka lisämaali ja däts it. (aina vaan katkera) Mutta se siitä, laajaa offtopicia. Ei kai tässä vaiheessa jaksa enää edes koodailla mitään laskuria tuonne sivuille. Kohta mennään!! (Toistaiseksi) Kaikkien aikojen Kotarit tournament on aivan nurkan takana!
|
|
|
|
|
batteri
Poissa
|
 |
Vastaus #109 : 18.11.2010 klo 08:32:59 |
|
Enää kaksi yötä!
|
|
|
|
|
Strikah
Poissa
|
 |
Vastaus #110 : 18.11.2010 klo 09:06:13 |
|
Itse olen pelannut kymmenen vuotta futsalia, enkä muista yhtään suoraa punaista (!). Kyllä niitä on varmaan joskus tullut, mutta ani harvoin. Muistan, että poikkeuksetta, kun yksin läpi päässyttä pelaajaa on rikottu repimällä/taklaamalla takaa päin, on tuomiona ollut keltainen. En käsitä miksi, mutta suorat punaiset tuntuvat olevan äärimmäisen harvinaisia ainakin Tampereen piirissä esim. juuri em. kaltaisissa läpiajotilanteissa. Mutua omista ja näkemistäni otteluista.
Kotareiden "C" on todistetusti saanut suoran punaisen. Tuli juuri vaihdosta kentälle ja juoksi poikittain palloon joka oli hiukan karannut sitä eteenpäin kuljettaneelta vastustajalta. Tarkoitus oli potkaista pallo pois, tässä myös onnistui mutta liike oli turhan kova kyseiselle vartalolle ja juoksi sit päin pelaajaa  Täysin tahaton se kontakti siinä oli, mutta myönsi myös itse, että olis voinut jättää näissä peleissä väliinkin.. Punanenhan siitä tuli Mitä turnaukseen tulee, niin tottakai siellä aivoja saa käyttää. Jos nyt joku saa punaisen kortin siitä, että seisoo maaliviivalla ja pallo potkaistaan käteen, eikä oo tahallisesti sitä yrittänyt torjua ja tuomari leikkii sankaria niin tottakai asiasta voi keskustella. Mun henk koht toivomus olis että siellä ei nähdä edes yhtään keltaista korttia. Parempi olis jos niistäkin rankaistais 2 min jäähyllä  Mutta säännöt on kaikille samat, futsal ei oo kontaktilaji ja turnaus on hyvin fair play henkinen. Näillä mennään 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.11.2010 klo 09:14:46 kirjoittanut Strikah »
|
|
|
|
|
Waver
Poissa
|
 |
Vastaus #111 : 18.11.2010 klo 10:40:27 |
|
Tuomarit on hoidettu. Pistän Kotareille listan illalla.
|
|
|
|
|
jiisaazi
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU, ManU, NePa, Soho SS ja sit ne änäripommit.
|
 |
Vastaus #112 : 18.11.2010 klo 12:36:23 |
|
Itsekin olen suoran punaisen saanut, viime kaudella Obuhovin maalilla pelatessa. Lammia vastaan, peliä jäljellä n. 4min, johdimme jotain 13-3. Hieman liiallisen kikkailun jälkeen alueen ulkopuolella puolittain menetin pallon vihulaiselle ja pyllähdin persseelleni ja yrittäessäni törkätä palloa väljemmille vesille, olikin minua nopeampi hyökkääjä ehtinyt jo sopiviin vetoasemiin ja yritykseni päättyi nolosti kaverin jalan jäädessä jalkojeni väliin. Suora punainen, ilman selittelyjä, mutta missään nimessä kyseessä ei ollut törkeä temppu tai vahingoittamisyritys. Hymy huulin käteltiin vihun ja tuomarin kanssa ja allekirjoittanut pääsi ekana suihkuun... Että kyllähän noita suoria punaisiakin voi saada niin monin eri tavoin. Mutta itse kyllä allekirjoitan järjestävän tahon kirjoittamat säännöt.
|
|
|
|
|
futsalasiantuntija
Poissa
|
 |
Vastaus #113 : 18.11.2010 klo 12:55:39 |
|
Eiköhän sieltä kuitenkin löydy ihan kiitettävä määrä tosissaanottajia 16 jengin joukosta, joten myllyiltä tuskin tullaan välttymään.
Geeserit saavat kyllä varsin iskukykyisen nipun kasaan, mutta tässä seurassa se tuskin riittää muuhun kuin jumbosijan välttämisestä taisteluun. On kyllä huikea turnaus luvassa.
|
|
|
|
|
Strikah
Poissa
|
 |
Vastaus #114 : 18.11.2010 klo 13:09:57 |
|
Eiköhän sieltä kuitenkin löydy ihan kiitettävä määrä tosissaanottajia 16 jengin joukosta, joten myllyiltä tuskin tullaan välttymään.
Geeserit saavat kyllä varsin iskukykyisen nipun kasaan, mutta tässä seurassa se tuskin riittää muuhun kuin jumbosijan välttämisestä taisteluun. On kyllä huikea turnaus luvassa.
On niiltä suuremmilta sanasodilta ja myllyiltä ennenkin vältytty. Ja Joka peli pelataan Kotareiden valvovan silmän alla joten ei siä kukaan uskalla alkaa kukkoileen 
|
|
|
|
|
Kettutyttö79
Poissa
|
 |
Vastaus #115 : 18.11.2010 klo 13:56:36 |
|
Itsellä kävi näin muutama talvi sitten. Harraste turnaus ja pelien välillä joku järkevä viidentunnin tauko. Jäin raholaan odottamaan pelien välin. Noh peli alkoi ja ekassa vaihdossa kaveri sai kauhean hässäkan meidän maalille. Jostain puskista tuli veto suoraan mun käteen. Kirka näytti suoraa punaista ja tuntien odotus palkittiin!;)
|
|
|
|
|
Kettutyttö79
Poissa
|
 |
Vastaus #116 : 18.11.2010 klo 13:59:41 |
|
Niin ja toki olen vuosien saatossa saanut ihan oikeitakin punaisia ja olen ehdottomasti sitä mieltä et törkeästä pelistä pitää rankaista kovimman mukaan!:)
|
|
|
|
|
Siperia
Poissa
Suosikkijoukkue: Kunkkis
|
 |
Vastaus #117 : 18.11.2010 klo 15:46:22 |
|
En ole saanut koskaan punaista korttia mutta muutaman keltaisen toki olen saanut. Kerran menin taputtamaan vastustajan maalivahtia olkapäälle ja sanoin että parempi onni ensikerralla kun olin tehnyt tämän taakse maalin. Kirka ei tykännyt.
|
|
|
|
|
Siperia
Poissa
|
 |
Vastaus #118 : 18.11.2010 klo 15:47:00 |
|
Ja kerran revin vastustajaa puolessa kentässä paidasta niin sain keltaisen.
|
|
|
|
|
batteri
Poissa
|
 |
Vastaus #119 : 18.11.2010 klo 15:57:22 |
|
En ole saanut koskaan punaista korttia mutta muutaman keltaisen toki olen saanut. Kerran menin taputtamaan vastustajan maalivahtia olkapäälle ja sanoin että parempi onni ensikerralla kun olin tehnyt tämän taakse maalin. Kirka ei tykännyt.
Ei tykkää muutkaan tuomarit. Epäurheilijamainen käytös ja kortti. Oikein.
|
|
|
|
|
BOCA TAMPERE
Poissa
Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde
|
 |
Vastaus #120 : 18.11.2010 klo 15:57:42 |
|
Henkilökohtaisesti mulla ei ole aavistustakaan mistä puhutte?
Nimimerkillä:puhdas pulmunen,viaton variksenpoikanen a.k.a Mr Fairplay
|
|
|
|
|
raimojk
Poissa
|
 |
Vastaus #121 : 18.11.2010 klo 16:00:31 |
|
Kirka näytti suoraa punaista ja tuntien odotus palkittiin!;)
Kirka ei tykännyt.
 Ei taida Kiril viheltää Kotarit tournamentissa huhupuheiden mukaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. On kyllä tuomarina parantunut huomattavasti ja tänä vuonna on tullut nähtyä jo monta hyvää ottelua! Eipä huhupuheiden perusteella taida Volvokaan tällä kertaa olla viheltämässä... Henkilökohtaisesti mulla ei ole aavistustakaan mistä puhutte?
Nimimerkillä:puhdas pulmunen,viaton variksenpoikanen a.k.a Mr Fairplay
Sut saadaan vielä! 
|
|
|
|
|
Strikah
Poissa
|
 |
Vastaus #122 : 18.11.2010 klo 16:11:00 |
|
|
|
|
|
|
Siperia
Poissa
|
 |
Vastaus #123 : 18.11.2010 klo 16:38:25 |
|
Ei tykkää muutkaan tuomarit. Epäurheilijamainen käytös ja kortti. Oikein.
Pointti hyvin hoksattu 
|
|
|
|
|
ane
Poissa
Suosikkijoukkue: Punakaarti
|
 |
Vastaus #124 : 18.11.2010 klo 22:44:33 |
|
Sanoisin, että Geezersit tulevat olemaan turnauksen heittopussi, vaikkakin saavat heille poikkeuksellisen kovan nipun kasaan. Menestys riippuu paljolti Siperian onnistumisista ja ailahtelevana pelaajana tunnettu Siperia ei välttämättä pysty yksin kannattelemaan koko joukkueen painoa raamikkailla harteillaan.
|
|
|
|
|
|
|
|