Tulevan opiskelukapungin seurasta luonnollisesti kiinnostuneena kyselisin että minkälainen futisskene Joensuusta löytyy? En nopealla etsinnällä löytänyt edes mitään yleisömäärätilastoja ykkösestä, käykö peleissä paljon jengiä / löytyykö meteliä? Vai onko niin kuin Hyvinkäällä että kauden mielenkiintoisimmat pelit eivät suinkaan määrity sarjasijoituksen tai paikalliskamppailuiden vaan vastustajien tason ja fanien äänekkyyden mukaan... Voiko olettaa että viiden vuoden sisällä ovat tippuneet kakkoseen tai nousseet liigaan? Nyt ilmeisesti putoaminen on tältä kaudelta vältetty, sille

.
Pitää varmaan alkaa käymään Jipon (miten kirjoitetaan oikeaoppisesti?) peleissä

. Vaikuttaa sympaattiselta seuralta

.
Tervetuloa tänne Joensuuhun!
Oletko siis Hyvinkäältä? Olen pahoillani. Mutta älä välitä, Joensuussakin on runsaasti sekakäyttäjiä, varsinkin tuomarien ja järjestysmiesten keskuudessa.
Joensuu tunnetaan kalliista kaljasta, halvoista autoista ja kylmistä sekä lihavista naisista. Talvi kestää reilut puoli vuotta ja alkuperäisväestö on rumaa ja väkivaltaista. Viihdyt varmasti hyvin, Joensuu on kaiken kaikkiaan melko tyypillinen suomalainen kaupunki. Erityisesti opiskelujen kannalta kaupunki on loistava. Kun paikallisia naisia ei kannata ajatella eikä venäläisiin naisiin eikä kaljaan ole varaa ja ulkona jäätyy kusi karrelle, voi opinnoissa edetä hyvinkin nopeasti. Itse olen alun perin Suomen parhaasta kaupungista eli Turusta. Minuun pätevät periturkulaiset ominaisuudet: älykkyys, sivistyneisyys, komeus ja ennen kaikkea vaatimattomuus ja nöyryys. Olen tullut vallan mainiosti karjalaisten kanssa toimeen, kunhan olen pitänyt mielessä heidän olevan minua huonompia ihmisiä. Joensuulaiset ovat melko suvaitsevaisia, joskus jopa savolaisia kohtaan.
Jippo on pieni seura, jossa olisi kehittämistä paljon ihan joka suhteessa, mutta uskon asioiden paranevan pikku hiljaa pitkäjänteisesllä kehittämisellä. Seuran tavoitteena on olla viiden vuoden kuluessa jatkuvasti Ykkösen kärkipäässä ja sitten pitkällä aikavälillä tavoitella nousua liigaan. Se kyllä voi tapahtua enemmänkin muiden seurojen ongelmista kuin Jipon erinomaisuudesta. Toisaalta Jipolla ei tällä hetkellä ole mitään pahempia ongelmia. Joukkue on mielestäni selvästi parempi kuin sarjataulukko näyttää, enkä ole missään vaiheessa pelännyt tippumista.
Minusta on Jipossa on hienoa seuran paikallisuus. Seuralla on jotain 700 junnua ja edustusjoukkueessakin on omia kasvatteja. Pitkällä aikavälillä uskonkin, että Jiposta voisi tulla joensuulaisten oma ja yhteinen asia, mutta se vaatii tukea meiltä kaikilta, kannattajat mukaan luettuna. Joensuun pienuus kaupunkina sekä karjalainen kulttuuri näkyy myös siinä, että ihmisiin törmää kaupungilla vähän väliä, heihin tutustuu nopeasti enkä ainakaan Jipon toimijoissa ole törmännyt sellaiseen ylimielisyyteen tai jopa kannattajavihaan, mikä tulee Pöllöliitosta mieleen. Kaupungin ykköslaji on toistaiseksi kendo, mutta Jokipoikien lukutaidottomia kannattajia ei kukaan myönnä tuntevansa.
Rednecks on Suomen selvästi sivistynein ja poliittisesti korrektein kannattajaryhmä. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, miten olemme joka ottelussa "homo"-huudoilla halunneet rohkaista tuomareita ja vastapuolen pelaajia tunnustamaan itselleen ja koko maailmalle luontaisen suuntautumisensa, mitä vastaan meillä ei tietenkään ole yhtään mitään. Olemme tästä saaneet myös asiaan kuuluvaa huomiota mm. paikallisessa päälehdessä Arjalaisessa, mutta vielä tähän mennessä Pöllöliitto ei ole antanut minkäänlaista tunnustusta toiminnastamme seksuaalisen tasa-arvon, meille kaikille rakkaan raittiusaatteen ja yleisen tervehenkisyyden edistämiseksi. Kannattaa tulla rohkeasti juttelemaan, mutta suosittelisin silti laittamaan ykköset päälle, meillä on solmiopakko.