FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
13.01.2026 klo 03:32:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 41 [42] 43 ... 285

Kirjoittaja Aihe: Laulukirja  (Luettu 915916 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Manbearpig

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lapuan Virkiä

Vastaus #1025 : 02.12.2007 klo 13:55:55

Onko tämä nil-nil- vittuilua vaiko vain sattumaa?  8)

Niin, tota vois joku vielä kehittää, ideahan ei mun ollut. Toi rivi häiritsee mua jonkin verran.

Lainaus käyttäjältä: grönvit
'Suomi meidän kotimaa' on toiminut helvetin hyvin, miksi pitäisi heittää pois?

Joo, on toiminu hyvin, mutta kuulostaa mun mielestä aika typerältä. Ei se mitään, aina oon laulanu silti mukana.
edit: tarkennetaan vielä vähän, siis sanat on typerät. Kesken pelin ei tartte julistaa että Suomi on meidän kotimaa, eiköhän se oo tullu jo kaikille selväks. Jossakin "Suomi, tänään voittaa..." ois enemmän järkeä.

Lainaus käyttäjältä: Via Dolorosa
Ihan loistava idea, tälle kannatusta..  Peukku ylös

Tää kannatus ei kovin yllättävältä taholta tullu  :) Mutta toi Syvälle Sydämeen Sattuu pitää tosiaan vetää, ei muuta ku virsikirjaan vaan?! Siihen vaan evästys, että "tilanteissa, joissa vastustaja jää kentälle makaamaan".

Mitäs nyt tehdään noiden Hengaillaan ja Täti Moonikan kanssa, onko niissä jotain mikä voidaan alustavasti lukita ja jotain mitä pitää muuttaa? Hengaillaan on mun mielestä tota yhtä riviä lukuunottamatta aika hyvässä kuosissa?
« Viimeksi muokattu: 02.12.2007 klo 14:02:55 kirjoittanut Manbearpig »
Via Dolorosa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJ, MyPa, Liverpool

Vastaus #1026 : 02.12.2007 klo 14:56:18

Ja Via Dolorosan kertosäe voitais kajauttaa ilmaan silloin, kun vastustaja tulee kentälle..  ;) Ylos
rokelvis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hape, Tore ja Yukha of Malinen

Vastaus #1027 : 02.12.2007 klo 14:58:58

Itte oon Hämeestä, mutta ei mua haittais yhtään jos laulussa on hieman pohojalaasia vaikutteita.

Tähän huomattavan vahva eri. Pohojalaasuudelle noin kaikissa tilanteissa  :keskari:
Heskey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Panathinaikos AO, KPV

Vastaus #1028 : 02.12.2007 klo 19:03:38

Joo, on toiminu hyvin, mutta kuulostaa mun mielestä aika typerältä. Ei se mitään, aina oon laulanu silti mukana.
edit: tarkennetaan vielä vähän, siis sanat on typerät. Kesken pelin ei tartte julistaa että Suomi on meidän kotimaa, eiköhän se oo tullu jo kaikille selväks. Jossakin "Suomi, tänään voittaa..." ois enemmän järkeä.

Jaa että pelin aikana laulettavat laulut pitäis olla pelitilanteisiin ja itse peliin liittyviä?  ::) Huhhuh. Omasta mielestä ainakin laulujen tarkoitus on edustaa sitä mitä ollaan ja luoda tunnelmaa stadionille, jonka kautta pelaajatkin saavat sitten lisälatausta. Kannustaminen ei ole sanoja, useimmin pelaajat eivät varmaan edes saa sanoista selvää, pääasia että tietävät kannattajien laulavan heille eikä kuunnella lauluja/neuvoja tyyliin "Suomi, potkaise pallo maaliin"...
Manbearpig

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lapuan Virkiä

Vastaus #1029 : 02.12.2007 klo 21:49:43

Jaa että pelin aikana laulettavat laulut pitäis olla pelitilanteisiin ja itse peliin liittyviä?  ::) Huhhuh. Omasta mielestä ainakin laulujen tarkoitus on edustaa sitä mitä ollaan ja luoda tunnelmaa stadionille, jonka kautta pelaajatkin saavat sitten lisälatausta. Kannustaminen ei ole sanoja, useimmin pelaajat eivät varmaan edes saa sanoista selvää, pääasia että tietävät kannattajien laulavan heille eikä kuunnella lauluja/neuvoja tyyliin "Suomi, potkaise pallo maaliin"...

Niin, mun mielestä ne sanat ylipäätään ja se sanoma kesken pelin kuulostaa typerältä ja tiedän että en oo ainoa, mutta kuten sanoin niin laulan silti mukana. Mun puolesta tästä ei tarvii sen enempää vääntää. Jos nyt saadaan uusiakin lauluja taas mukaan, niin Suomi meidän kotimaata ei sitten varmaan tarvii laulaa kahta kertaa per puoliaika. Vedän paljon mieluummin "Kuule, Suomi meidän kotimaa...", siinä on loistava meininki!
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo

Vastaus #1030 : 03.12.2007 klo 12:31:06

Onko tämä nil-nil- vittuilua vaiko vain sattumaa?  8)

Ei vaan itseironiaa. Tietenkään tuota laulua ei laulettaisi jos maaleja taotaan ensimmäisellä puoliajalla mutta mitä kauemmin maalisarake näyttää nollaa niin sitä suuremmalla tunteella. Vielä ollaan nollilla mutta lopulta kuitenkin juhlitaan voittoa. Hieno ajatus minusta.
mr T

Poissa Poissa

Vastaus #1031 : 03.12.2007 klo 13:46:19

Kingit vetää  8) Ylos
Milläs sanoilla toi Matkalaulu niillä menee? Tota mä oon ajatellut kanssa Suomi-lauluksi. Esim. näin:

Tämä voi olla
koko elämämme
ihanin päivä
ei lauleta hiljempaa
sillä matkaamme jatkuu afrikkaan!

Toi on hyvä ja iskevä. Ei tarvitse kauheasti osata laulaa, kun vaan rytmittää huutonsa ;)
Terry

Poissa Poissa

Vastaus #1032 : 03.12.2007 klo 15:30:16

Daadirlandaa  Ylos
Via Dolorosa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SMJ, MyPa, Liverpool

Vastaus #1033 : 03.12.2007 klo 22:21:00

Milläs sanoilla toi Matkalaulu niillä menee? Tota mä oon ajatellut kanssa Suomi-lauluksi. Esim. näin:

Tämä voi olla
koko elämämme
ihanin päivä
ei lauleta hiljempaa
sillä matkaamme jatkuu afrikkaan!

Toi on hyvä ja iskevä. Ei tarvitse kauheasti osata laulaa, kun vaan rytmittää huutonsa ;)

Paremmin rimmais mun mielestä näin:

Tämä voi olla
koko elämämme
ihanin päivä
lauletaan koooovempaa
koska matkamme jatkuu afrikkaan!
Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #1034 : 04.12.2007 klo 15:28:06

"Tulkaa kaikki nyt laulamaan, on poika syntynyt maailmaan, tulkaa laulamaan, oo-oo-ooo " Tai jotain sinneppäin. Siis kyseessä joku virsi tai vastaava. Tuosta sävelestä saisi tehtyä ainakin minun mielestä hyvin ruullaavan chantin, vai?
JTR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KISSA KAHVIO

Vastaus #1035 : 04.12.2007 klo 15:39:38

"Tulkaa kaikki nyt laulamaan, on poika syntynyt maailmaan, tulkaa laulamaan, oo-oo-ooo " Tai jotain sinneppäin. Siis kyseessä joku virsi tai vastaava. Tuosta sävelestä saisi tehtyä ainakin minun mielestä hyvin ruullaavan chantin, vai?
Jep, virsi tai gospel-biisihän tuo on. Sävelen puolesta ehdottomasti ainakin kokeilemisen arvoinen.
anttij

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Operaatio AM

Vastaus #1036 : 04.12.2007 klo 15:49:56

Just nyt ei tule sävel mieleen, mutta hyvältä kuulostaa! Mitäs Blanco tuumaat tosta "Syvälle sydämeen sattuu"? Onko tätä ehdotettu aiemmin / onko tää käytössä jossain muualla? Tohon lähtis varmaan aika moni mukaan myös meidän ympäriltä ja ois kyllä hemmetin osuva ja hauska!
Gepardi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi ja AC Oulu

Vastaus #1037 : 04.12.2007 klo 17:29:45

Just nyt ei tule sävel mieleen, mutta hyvältä kuulostaa! Mitäs Blanco tuumaat tosta "Syvälle sydämeen sattuu"? Onko tätä ehdotettu aiemmin / onko tää käytössä jossain muualla? Tohon lähtis varmaan aika moni mukaan myös meidän ympäriltä ja ois kyllä hemmetin osuva ja hauska!

http://www.youtube.com/watch?v=2lr5AWBEQsY jonkun Stellan tms. vetämänä lyhyenä versiona, mutta idea käy selväks. Toimisi chanttina melkoisella varmuudella. Punaisen pirulaisen koulukiusausrallille myös häränkullia vastaava Ylos
Holden M. Caulfield

Poissa Poissa

Vastaus #1038 : 04.12.2007 klo 19:37:57

Esim karsinta-aiheisilla sanoilla:

Kun Suomi taistelee, laulaa meidän katsomo
Koko jengi heiluttaa, värii sinivalkosta

Tulkaa kaikki nyt laulamaan
On Suomi matkalla Afrikkaan
Tulkaa laulamaan
oo-oo-oo

Sit samalla kaikki heiluttas huivejaa, siistii! Toi sävel ainakin voisi toimia hyvin katsomossa, ja se on kaikille tuttu.
Elias

Poissa Poissa

Vastaus #1039 : 04.12.2007 klo 19:52:36

Nyt Suomi taistelee, pelaa joukko sankarten
Maanääriin kantautuu, laulu suomifanien

Tulkaa kaikki nyt katsomaan
on Suomi matkalla Afrikkaan
Tulkaa laulamaan oo-oo-ooo

E: Toki tuon laulamaan paikalla voisi olla myös huutamaan. Kuten myös tuolla toisella rivillä laulu=huuto...
« Viimeksi muokattu: 06.12.2007 klo 00:30:41 kirjoittanut Elias »
Pohja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #1040 : 04.12.2007 klo 20:00:32

Jotkut katsojat ovat kyllä niin "konservatiivisesti" ajattelevia, että eivät kyllä lähtisi mukaan tuollaiseen chanttiin, mikä on virrestä väsätty. Muakin itseasiassa hieman ärsyttää uskonasioilla pelleileminen.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2007 klo 20:03:15 kirjoittanut Pohja »
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #1041 : 04.12.2007 klo 20:05:53

Jotkut katsojat ovat kyllä niin "konservatiivisesti" ajattelevia, että eivät kyllä lähtisi mukaan tuollaiseen chanttiin, mikä on virrestä väsätty. Muakin itseasiassa hieman ärsyttää uskonasioilla pelleileminen.

Ja myös toiselta puolelta asiaa katsovia on paljon. Tunnen itsekin pari niin uskonnonvastaista henkilöä, jotka eivät osallistuisi tuohon chanttiin, koska se on liian läheisesti kytköksissä heidän halveksumaansa uskontoon.
Filosofi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Urjalan Palloseura

Vastaus #1042 : 04.12.2007 klo 20:40:36

Miten ihmeessä joku voi liittää tuollaisen automaattisesti uskonnon pilkkaamiseen tai palvomiseen? Laulussa ei pilkata uskonasioita, joten sen ei pitäisi vaivata ketään uskovaista. Ja miten uskonnonvastainen voi olla laulamatta vain sen takia, että alkuperäiset sanat ovat uskonnolliset? Tuolla laulelmalla ei ole edes mitään tekemistä uskonnon kanssa :D :keskari: Sävel sattuu vain olemaan sama kuin suositussa virressä...

Ilosanoman sävelen mukana on helppo pysyä sen mataluuden ja hitauden vuoksi. Huutaen laulamallakin se kuulostaa hyvältä. Sanat ovat asialliset, joten uskonnolliset ihmiset hyvin todennäköisesti hyväksyvät sen (kysyinkin eräältä erittäin uskonnolliselta vanhemmalta henkilöltä mielipidettä Ilosanoman uudelleensanoituksesta, ja hän hyväksyi sen, tosin pääasiassa sanojen asiallisuuden takia). Ja luultavasti jokainen Suomen kansalainen osaa tuon laulun, joten siihen on todella helppo yhtyä.
Djimbo82

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Honka & Huuhkajat

Vastaus #1043 : 04.12.2007 klo 21:33:17

http://www.youtube.com/watch?v=2lr5AWBEQsY jonkun Stellan tms. vetämänä lyhyenä versiona, mutta idea käy selväks. Toimisi chanttina melkoisella varmuudella.

Itse en ollut koskaan kyseistä laulua kuullut (tai sitten en vaan tuosta versiosta tunnista  :-[), vaikka perhepiiristä löytyy uskonnollista väkeä. En siis usko, että tuo sävelen alkuperä tuottaa minkäänlaista ongelmaa. Ensinnäkin monet ei tiedä, että tuo on uskonnollinen sävel ja toisekseen suurinta osaa se ei loukkaa/kiinnosta puoleen eikä toiseen.

Chanttina tuo luultavasti toimisi todella hyvin. Helppo oppia ja menevän kuulonen ainakin tuossa linkissä.
Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #1044 : 04.12.2007 klo 21:36:46

Miten ihmeessä joku voi liittää tuollaisen automaattisesti uskonnon pilkkaamiseen tai palvomiseen? Laulussa ei pilkata uskonasioita, joten sen ei pitäisi vaivata ketään uskovaista. Ja miten uskonnonvastainen voi olla laulamatta vain sen takia, että alkuperäiset sanat ovat uskonnolliset? Tuolla laulelmalla ei ole edes mitään tekemistä uskonnon kanssa :D :keskari: Sävel sattuu vain olemaan sama kuin suositussa virressä...

Jaa-a, tiedäpä häntä. En siis puhunut omasta puolestani tuossa aiemmin.
fertsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #1045 : 04.12.2007 klo 21:47:11

Kun suomi pelaa futista
se iskee joka jätkää
kaljaa koneeseen ja
Ukkoometsoo

:-[
tumma jutila

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PuiU, Huuhkajat

Vastaus #1046 : 04.12.2007 klo 21:48:36

Nyt Suomi taistelee, pelaa joukko sankarten
Maanääriin kantautuu, laulu suomifanien

Tulkaa kaikki nyt katsomaan
on Suomi matkalla Afrikkaan
Tulkaa laulamaan oo-oo-ooo

toi on kyllä vitun hyvä  Ylos
Holden M. Caulfield

Poissa Poissa

Vastaus #1047 : 04.12.2007 klo 22:00:02

...heidän halveksumaansa uskontoon.

En tunne ystäviäsi, mutta epäilen että he eivät aivan tosissaan mitään uskontoa halveksu. Ymmärrän kohtuullisen helposti, että halveksunta voi kohdistua jotain uskontoa harjoittavaan yhteisöön tai henkilöön ja heidän tapoihinsa epämääräisesti ja ärsyttävästi nostaa usein oma uskontokuntansa ainoaksi oikeaksi, muiden yläpuolelle. Mutta sitä, että halveksunta kohdistuisi kokonaiseen uskontoon, en hevillä usko. Kuitenkin uskonnot ovat tärkeä osa myös meidän jokaisen uskontokuntiin kuulumattomienkin ihmisten historiaa. Eri uskontojen puitteissa on kuitenkin kautta aikojen väännetty moraalikäsityksiä uusiksi ja käyty paljon elämään yleensä liittyviä hedelmällisiä tai vähemmän hedelmällisiä vuoropuheluita.

Uskontoja tulisi kunnioittaa vaikka sitten edes samalla tavalla, kuin sukulaisten nurkissa elämän viimeisiä henkosia vetelevää vanhusta, jonka mielipiteet eroavat omista lähes kaikessa mahdollisessa lähes suurimmalla mahdollisella tavalla. No meni vähän OT...

Ainakaan itselle, kirkkoon kuulumattomalle, tuollaisten maallistuneiden virsien hoilaaminen uusilla sanoilla ei olisi missään määrin ongelmallista. En myöskään ihan ymmärrä, jos virren laulu uusilla sanoilla loukkaa jotain kovasti uskonnollista henkilöä ts. "konservatiivisesti ajattelevaa". Sen tarkoituksenahan on vain kannustaa omaa maatamme voittoon kaiken maailman ortodokseista tai katolisista.  ???

Sitäpaitsi, se on kuitenkin vain musiikkia.

ps. toi Eliaksen versio rimmaa kyllä paljon paremmin, sille  Ylos  Tuoppi
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #1048 : 04.12.2007 klo 23:00:28

http://www.youtube.com/watch?v=N3yWyJVQBmU

Tästä jotain?
Shakaali

Poissa Poissa

Vastaus #1049 : 04.12.2007 klo 23:06:55

Kun suomi pelaa futista
se iskee joka jätkää
kaljaa koneeseen ja