ginikettu
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK (BJK)
|
 |
Vastaus #250 : 27.07.2014 klo 22:14:21 |
|
Eiköhän ravintolakatsomon reunoita löydy hinta-laatusuhteeltaan stadionin paskimmat paikat. Mutta jos nekin myydään europeleissä loppuun niin mikäs siinä.
tuo vaan on aika ikävää, että noista "kulmalippu" eli huonoimmista paikoista peritään sama kuin "parhaista paikoista".
|
|
|
|
|
buusteri
Poissa
|
 |
Vastaus #251 : 30.07.2014 klo 21:42:38 |
|
HJK - APOEL FC 10149 👍
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #252 : 31.07.2014 klo 09:19:36 |
|
HJK:n yleisömäärä APOELia vastaan oli 10.189
Liigapeleissä HJK:n yleisökeskiarvo on 4.485. Europeleissä se on 10.171.
|
|
|
|
|
idänihme
Poissa
Suosikkijoukkue: suurseura
|
 |
Vastaus #253 : 04.08.2014 klo 07:57:29 |
|
HJK:n yleisömäärä APOELia vastaan oli 10.189
Liigapeleissä HJK:n yleisökeskiarvo on 4.485. Europeleissä se on 10.171.
Ihan hyvin on HJK onnistunut markkinoimaan europelejään. Viitisen vuotta sitten teki tiukkaa saada liigapelin katsojamäärä kasaan.
|
|
|
|
|
Marquinho
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK & Suomi
|
 |
Vastaus #254 : 05.08.2014 klo 08:15:26 |
|
Ihan hyvin on HJK onnistunut markkinoimaan europelejään. Viitisen vuotta sitten teki tiukkaa saada liigapelin katsojamäärä kasaan.
Eiköhän tuossa kasvaneessa kiimassa ole aika suuri syy Klubin hyvät esitykset euro-otteluissa kotikentällä viime vuosina. Pari raiskausta, Schalke jne. Menestys liigassakin on varmasti luonut tärkeän mielikuvan ylivoimaisesti Suomen parhaasta jalkapalloseurasta: ainoasta, jota kehtaa mennä kannustamaan. Jälleen kerran iso kiitos Muuriselle 
|
|
|
|
|
Mesi
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Trompi, TamU, FC Ankkalinna
|
 |
Vastaus #255 : 05.08.2014 klo 18:26:43 |
|
HJK-APOEL pelin TV-yleisömäärä: YLE 2 8. katsotuin ohjelma viime viikolla 8. Jalkapallon mestarien liigan karsinta ke 18:50 238 000 605 000 Ensin keskimääräinen ja sitten tavoittavuus
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #256 : 07.08.2014 klo 17:35:28 |
|
Mikä oli APOEL - HJK ottelun yleisömäärä?
|
|
|
|
|
|
|
JM
Poissa
|
 |
Vastaus #258 : 21.08.2014 klo 20:27:40 |
|
Mikäs se tarkka yleisömäärä tänään olikaan?
|
|
|
|
|
Xohka
Poissa
|
 |
Vastaus #259 : 21.08.2014 klo 20:36:02 |
|
Mikäs se tarkka yleisömäärä tänään olikaan?
6153, jos muistan oikein.
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #260 : 22.08.2014 klo 17:46:02 |
|
Häpeällinen tulos, HJK:n toimistoväen on syytä katsoa peiliin. Itävaltaa myöten on ihmetelty ottelun vähäistä yleisömäärää.
|
|
|
|
|
Röytän Karhu
Poissa
|
 |
Vastaus #261 : 22.08.2014 klo 17:47:28 |
|
Itävaltaa myöten on ihmetelty ottelun vähäistä yleisömäärää.
Mitähän ne meistä ajattelee!
|
|
|
|
|
Hincha en cancha
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, suomifutis paikan päällä
|
 |
Vastaus #262 : 22.08.2014 klo 17:49:06 |
|
Häpeällinen tulos, HJK:n toimistoväen on syytä katsoa peiliin.
Mun mielestä tulos oli hyvä. 2-1-voitto on ainoa tulos, jolla on oikeasti merkitystä. Siinä sivussa kassaan tuli joitain satoja tuhansia hilloa lipunmyynnistä.
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #263 : 22.08.2014 klo 17:59:31 |
|
Mitähän ne meistä ajattelee!
Itävaltalainen tabloid-lehti Österreich piti Rapid Wienin eilistä tappiota Töölössä häpeänä. Lehden mukaan vierasjoukkue karahti pahasti kiville, vaikka Rapid oli toimittajan mielestä ottelussa ylivoimainen. Österreich kuitenkin myönsi, että Rapid oli koko ottelun vaaraton, eikä onnistunut luomaan kunnon maalipaikkoja. Lehti ihmetteli myös, miksi ottelu veti Sonera-stadionille vain 6153 katsojaa.
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #264 : 22.08.2014 klo 18:05:30 |
|
Mun mielestä tulos oli hyvä. 2-1-voitto on ainoa tulos, jolla on oikeasti merkitystä. Siinä sivussa kassaan tuli joitain satoja tuhansia hilloa lipunmyynnistä.
Voitto on aina voitto, siitä ei kahta sanaa. Jos lippujen hinnat olisivat maltillisemmat, niin HJK oli saanut myytyä 10.000 lippua, kuten Apoelia vastaan. Myös kassavirta olisi ollut eduksi HJK:lle. Tietenkin riippuen lippujen hinnoista, mutta tämä hinnoittelu oli paha harha ja imago tappio HJK:lle. Schade!
|
|
|
|
|
tarre
Poissa
|
 |
Vastaus #265 : 23.08.2014 klo 07:44:43 |
|
|
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
 |
Vastaus #266 : 23.08.2014 klo 07:50:40 |
|
No joo. Klubi sössi hinnoittelun, sen tietävät kaikki (vaikkei sitä medialle tunnustettaisikaan). Varmaan tuolla kansainvälisten pelien määrällä on oikeasti myös joku vaikutus, kun lyhyen ajan sisään Stadissa pelasivat Rabotnicki, Apoel, Celtic, Tottenham ja Barcelona. Satunnaiset kv-matseja katsomaan tulevat ihmiset ovat sen 2-3 kertaa jo jonkun eurooppalaisen seuran tänä kesänä nähneet, joten Rapid ei enää kiinnostanut tarpeeksi (ja tämä olisi pitänyt huomioida hinnoittelussa eri suuntaan kuin Klubi yritti).
Kuitenkin taisi käydä niin, että Klubin yleisömäärä Rapid-matsissa oli enemmän kuin kaikkien muiden suomalaisjoukkueiden europelien yleisömäärät kesällä 2014 yhteensä, ja tuolla hinnoittelulla lipputulot kirkkaasti enemmän. Häpeä on siis tässäkin suhteellista.
|
|
|
|
|
Marquinho
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK & Suomi
|
 |
Vastaus #267 : 23.08.2014 klo 08:59:51 |
|
Ens vuonna sitten taas samat hinnat, koska Athletic Bilbao, Schalke ja Rapid Wien. Ja kun ihmiset muistuttavat, että noista ainoastaan Schalke-ottelussa oli täysi tupa, niin voidaan puolustautua sillä, että Bilbaota vastaan mahkut oli jo mennyt ja Rapidia vastaan oli kansainvälinen ähky  Joku vois vetää historiasta sen johtopäätöksen, että näillä hinnoilla tullaan katsomaan vain niitä suurimpia joukkueita.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.08.2014 klo 09:39:14 kirjoittanut Marquinho »
|
|
|
|
|
-Tristan-
Poissa
|
 |
Vastaus #268 : 23.08.2014 klo 09:45:47 |
|
Haapiainenhan perusteli ottelun hinnoittelua Hesarissa totuudenmukaisesti: "Meidän mielestämme ottelu on niin kiinnostava ja HJK tuotteena niin hyvä, että lippujen hinta on perusteltu." lähde: http://www.hs.fi/urheilu/HJKn+lipunmyynti+takkuaa+yh%C3%A4++stadion+j%C3%A4%C3%A4m%C3%A4ss%C3%A4+puolityhj%C3%A4ksi/a1408589337829Kommentti kertoo varmaan oleellisen Klubin hellimästä brändi-ajattelusta, ja sen vaikutuksista HJK:n toimistoväen päätöksiin. Valitettavasti brändin rakentaminen on Klubilla vielä pahasti kesken, eikä sen rakentamisessa auta tällaiset alkeelliset töppäilyt. Klubin toimistollakin tulisi ymmärtää ennen kaikkea se, että brändin rakentaminen perustuu hyvin pitkälti positiiviseen asiakaskokemuksen luomiseen. Se ei onnistu sillä, että rahastetaan kun on vähänkin siihen mahdollisuutta tai siten, että pidetään armotonta kulukuria esim. taukopalveluissa (Sodexon velvoitteet). Tottakai ennen kaikkea päätuotteelle, eli joukkueelle/pelaajille tulee taata parhaat mahdolliset olosuhteet omaan tekemiseensä. Jonkin verran on sieltäkin osastolta kuulunut nurinaa pitkistä Euroopan reissuista. Tiedä sitten, kuinka paljon tuon asian suhteen on oikeasti ollut valinnan varaa.
|
|
|
|
|
Hincha en cancha
Poissa
Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, suomifutis paikan päällä
|
 |
Vastaus #269 : 23.08.2014 klo 10:37:14 |
|
Rapid-pelin hinnat oli moka, kyllä. Klubin brändille europelit ovat silti vain yksi tekijä. Liigapeleissä ei ole pahemmin kuulunut valituksia hinnoista, sillä hintaskaala on laaja eikä ylihinnoitteluilmiötä ole, vaikka kalleimmat liput ovatkin suhteellisen korkeat. Pitää siis suhteuttaa: Klubin brändi ei ole sama asia kuin Klubin europelit, vaikka ne siihen suuren osan silmissä paljon vaikuttavatkin.
Bilbao-pelin alhaisen yleisömäärän (korkeilla hinnoilla) pystyi vielä laittamaan menetetyn panoksen piikkiin (alla 0-6-tappio Bilbaossa), mutta Schalke - Mestareiden liigan välieräjengi pari kuukautta aiemmin - myi samoilla hinnoilla loppuun. Ottelut ovat siis aina yksittäistapauksia tässä vaiheessa kilpailua. Toivottavasti Rapid-virheestä opitaan.
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #270 : 25.08.2014 klo 18:02:06 |
|
Käytännössä katsoen HJK - Bilbao peliin myydyt liput (5580) myytiin jo ennen ensimmäistä osaottelua, joka pelattiin Espanjassa. Tappion jälkeen (6-0) ei enää montaa lippua mennyt kaupaksi. Jos tulos olisi ollut sellainen, että HJK:lla olisi ollut mahdollisuus taistella jatkopaikasta, niin stadion olisi myyty täyteen - tai lähes täyteen.
Ps: Elokuussa 2012 tuli viikon sisällä katsottua kolme Bilbaon peliä.
to: Bilbao - HJK 6-0. 18288 ma: Atletico Madrid - Bilbao 4-0. 35000 to: HJK - Bilbao 3-3. 5580
|
|
|
|
|
neugierig
Poissa
|
 |
Vastaus #271 : 25.08.2014 klo 18:05:44 |
|
Bilbao-pelin alhaisen yleisömäärän (korkeilla hinnoilla) pystyi vielä laittamaan menetetyn panoksen piikkiin (alla 0-6-tappio Bilbaossa), mutta Schalke - Mestareiden liigan välieräjengi pari kuukautta aiemmin - myi samoilla hinnoilla loppuun. Ottelut ovat siis aina yksittäistapauksia tässä vaiheessa kilpailua. Toivottavasti Rapid-virheestä opitaan.
Schalke ja Bilbao pelien välillä oli tosiaan vuosi väliä, joka täytyy ottaa huomioon. Onkin mahdollista, että molemmat kalliit pelit putkeen eivät olisi myyneet yhteensä tuota 15-16k lippua jollain 50e keskihinnalla. Rapid pelin hinnoittelu oli perseestä ja Mikkonen-Mannila taitaa oikeasti olla eri mieltä.
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #272 : 26.08.2014 klo 19:52:02 |
|
Liput eivät mene Wienissä odotetulla tavalla kaupaksi. Maanantaina Rapid oli myynyt 8000 lippua HJK peliin. Aivan liian vähän - mainitaan sitaatissa, joka on lainattu Rapidin sivuilta.
"Bis gestern wurden erst knapp 8.000 Karten verkauft. Viel zu wenig für so ein bedeutendes Spiel".
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #273 : 28.08.2014 klo 15:29:14 |
|
Bis Mittwoch Abend waren 14.400 Karten
|
|
|
|
|
Olaf Thon
Poissa
|
 |
Vastaus #274 : 29.08.2014 klo 06:39:19 |
|
Die 21.100 Zuschauer, die Rapid im Happel-Stadion den bisherigen Rekordbesuch in dieser Saison bescherten
|
|
|
|
|
|
|
|