Pitää KuPS-Vitebsk -pelistä tarjota sen verran lisäinformaatiota, että kun kuuluisahko FC Kööpenhamina kävi, liput olivat 45 ja päätyyn 35 jos oikein muistan, niin maailmankuulua FC Vitebskiä, Valkovenäjän liigan 10.sijan (16 joukkueen sarja) jättiläistä vastaan normiliput maksoivat 40 euroketta pääkatsomoon.
Tuon Kuopijon Keskuskentän kuppaisen eurokapasiteetin tietämys Savon ulkopuolella on näemmä vuosien varrella ollut yllättävän puutteellista, tätä yleisömääräpuuta kun olen kiivennyt. Sama kapasiteetti oli niin Gaz Metan Mediasia, Maccabi Netanyaa kuin Bursasporiakin vastaan aiemmin, liki täysiähän ne tosi asiassa olivat. Llanelli taas oli niin säälittävä tapaus, että pidän sitä yksittäislipsahduksena näissä 2010-luvun europeleissä.
Vahvistan 2560 katsojan määrän Vitebskiä vastaan vastaavan omaa kuuloharhaani myös. Vieraskannattajia näistä oli noin 15. Ennen ottelun alkua laskin 13, saattoivat hyvin lisääntyä ottelun aikana, tauolle piristämään tullut lämpötilan tippuminen +17C paikkeilta +9C:hen sekä rankkasade innoitti heidät ottamaan paidat pois, kunnes ottelun lopulla kuuro väistyi ja lämpö palasi.
Hienoa että yleisömääriä skannaillaan täällä, jostain syystä ovat kiinnostaneet minua aina, ja olen juoksennellut katsomassa mitä erilaisimpia europelejä ympäri Suomea (ja Eurooppaa, mutta se ei kuulu tähän) vaikka missä. Taisin vielä aloittaa aikanaan Kuusysi-Steauasta, ehkä erikoisin ensin.
Niin Europelien ennätys taitaa olla 19.3.1986,kun Olympiastadionilla oli maaliskuun illassa n.33000 katsojaa allekirjoittanut toppatakissa ja ei ollut kylmä.
Kuopion Väinölänniemellä KuPS- St.Etienne 4.10. 1967 ,joiden Google lähteiden mukaan n. ja 5146 ja toisen lähteen mukaan n.4500 kaunis lokakuinen iltapäivä.Kuusysi-Steua Bukarest( voitti koko cupin) 0-1 ja KuPS -St. Etienne 0-4
Mutta tulihan tuokin oltua paikan päällä.