FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.12.2025 klo 15:54:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Äänestys
Kysymys: Hongan pitäisi...
antaa Banalle potkut - 32 (15.5%)
antaa Gertille potkut - 52 (25.2%)
antaa molemmille potkut - 73 (35.4%)
jatkaa nykyisellä valmentajakaksikolla, materiaali ei yksinkertaisesti riitä - 49 (23.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 205

Sivuja: 1 [2] 3 4

Kirjoittaja Aihe: Hongan valmentajatilanne - Bana ulos?  (Luettu 8228 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
abismal

Poissa Poissa

Vastaus #25 : 25.07.2011 klo 12:57:35

Itse laskisin ainakin Tuomo Turusen onnistuneeksi profiili hankinnaksi, mutta silti vähän surullista luettavaa. Gert nyt ainakin ulos, mutta Banan ulostaminen voisi tulla liian kalliiksi. Toivottavasti kelkka kääntyy ja hyökkäävää ja iloinen futis palaa takaisin espooseen.
Aragones

Poissa Poissa

Vastaus #26 : 25.07.2011 klo 12:58:49

Tuohon Hongan valmennukselliseen tilanteeseen sanoisin että on hyvä että joukkuetta kehitetään pelinhallinnan kautta  mutta sen loppusilauksen on vaan sitten tultava. Jos ei tule, on pelikirjaan tehtävä tilanteen vaatima muutos.
Mielestäni valmentajat ovat menneet liian pitkälle pelinhallinnan puheissaan ja fokus on mennyt pois olennaisesta eli maalinteosta ja voittamisesta. Ainakin näin ulospäin ja mediaan nähden. Sellainen tarttuu pelaajiin ja fokus on siinä mitä painotetaan.
Toinen tärkeä asia on myös pelaajaryhmän rakentaminen talven aikana. Se on myös suuri ja tärkeä osa valmentamista. Oikeita pelaajia oikeille paikoille niin että he täydentävät toisiaan ja josta muodostuu hyvä kokonaisuus. Tämä on oikeastaan tärkeintä.
Jos joku ei sitten onnistu, kuten esim. ne joiden niitä maaleja tulisi tehdä, on aika yrittää muilla ja/tai uusilla, kunnes homma pelittää. Tiettyä jätkämäisyyttä valmentajilta nyt tarvitaan tai siinä käy siten että seurajohto tekee johtopäätöksiä ja valmentajat vaihtuvat. Näin se tahtoo mennä...
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS

Vastaus #27 : 25.07.2011 klo 13:04:14

Kummallisen suuri näyttää olevan honkistien luotto pelaajiin, vaikka materiaali on keskikastin tasoa pl. Demba ja hyvänä päivänä Rade ja Dudu.

Valmentajavaihdos ei poistaisi suurempia ongelmia. Kulukuurin vuoksi kaikki veteraanit heitettiin helvettiin, ja sen seurauksena pelilliset ja henkiset johtajat loistavat poissaolollaan. Vaikka Simpasen ja Schullerin kylkiasento olisi kuinka viimeisen päälle, teräspallit puuttuvat. Niitä ei oikeastaan saa kuin oppimisen ja kokemuksen kautta. Puolustuksessa on kokemusta, mutta Koskista lukuun ottamatta jokainen pelaaja on perseestä. I'm talking to you, Henri Aalto.

Kun päälle Bana ja Remmel ovat sitä huumorintajuttomampaa sorttia niin ei ole ihme, että Honka on ollut pitkään takalukossa. Porukka vaikuttaa aika ilottomalta, kun veteraanit ovat poissa ja jänskäävät lastentarhapojat jännäävät äksyjen opettajavalmentajien keskellä, että miksi me ei voiteta vaikka ollaan taitavampia. Jos Hermanni Vuorisen ja Rami Hakanpään kaltaisissa pelaajissa oli joku selkeä arvo niin se, että osasivat suodattaa ylimääräisen "näin arsenal tekee"-hömpötyksen pois ja muistuttaa, että futista tässä vain pelataan. Nyt Banalla on joukko kilttejä kuunteltuoppilaita, joilla ei ole sielua.
Kermaperunat

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 25.07.2011 klo 13:12:23

Kenties Schullerissa, Simpasessa, Lepolassa ja niin edelleen on nähty vähän enemmän potentiaalia, kuin mitä todellisuudessa on, ja tämän on odotettu sitten realisoituvan.

Tää on kieltämättä ihan hyvä pointti. Hongan maine suurena kasvattajaseurana tuo sen nuorille pelaajille ehkä liiallistakin hypeä. Tammilehto ja Rexhepi oli Klubissa pelatessaan ihan lupaavia junnuja, Honkaan siirtymisen jälkeen pojat oli yhtäkkiä maajoukkueen tulevia runkopelaajia.
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #29 : 25.07.2011 klo 13:14:06

Valmentajavaihdos ei poistaisi suurempia ongelmia. Kulukuurin vuoksi kaikki veteraanit heitettiin helvettiin, ja sen seurauksena pelilliset ja henkiset johtajat loistavat poissaolollaan.

Mun mielestä toi Hongan joukkue on ikärakenteellisesti hyvin kasattu poppoo. Dudu on 26, Savage 23, Iltsu 25, Otaru 25, Heilala 31, Koskinen 32, Maanoja 25 ja junnut päälle. Tason ja johtajuuden puolelta toki saattaa ongelmia löytyä, mutta kyllä sitä johtajuuttakin pitäisi tuosta poppoosta riittämiin löytyä. Ainakin niinku Veikkausliigan tarpeisiin. Toki yksi kokenut keskikentän keskustan pelaaja voisi tehdä tuolle rosterille hyvää.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 25.07.2011 klo 13:41:48

Tämä on hyvä pointti, mutta tarkoitin tuolla menestymiskohdalla myös tavallaan sitä, että Lehkosuo olisi liian hyvä ja lahjakas valmentaja ollakseen syypää tähän kaikkeen. Tosin tällä hetkellä kaveri vaikuttaa olevan liian jääräpää ja jotenkin lukossa.

Paholaisen asianajaja kysyisi, että mikä tekee Lehkosuosta hyvän ja lahjakkaan valmentajan?
Veikkausliigassa ja Suomen Cupissa hopeaa, pari Liigacup-voittoa ja yksi hyvä eurovuosi. Samanlaisia sijoituksia nakuttivat aikanaan Kampmann ja Malinen, nykyään Job Dragtsma. Ili Mäkelä voitti cupin lisäksi mestaruuden sekä toisessa seurassa pronssia. Suomessa todella hyvin menestynyt Keith Armstrong poltti kaksi joukkuetta loppuun, Ari Hjelmin viimeisistä kausista ei kannata puhua samassa yhteydessä menestyskausien kanssa. Eri tyylisiä valmentajia, paitsi aikanaan Kampmann ja Malinen, mutta pointti on, että Lehkosuon saavutukset eivät kerro mistään erityisestä hyvyydestä tai lahjakkuudesta.

Edellämainitut valmentajat ovat "kasvattaneet" ja kasvattaneet myös pelaajia ulkomaille, se ei ole suinkaan ollut Hongan yksinoikeus. Tähän liittyen on hyvä kysymys, että missä ovat uudet lähtijät. Savage on selkeä tapaus, mutta Schüller, Otaru, Lepola, Rasimus ja viime kauden alussa valtavasti hypetetty Simpanen eivät ole vakuuttaneet. Nuorten sisäänajamisessa on siis moni muukin valmentaja onnistunut ja vaikka materiaali on keskinkertaista, niin kyllähän esim. Lyyski, Ristilä, Pekonen ja Eremenko ovat repineet keskikastin materiaaleista melkoista tulosta.

Pelitapa saattoi olla hienoa ja upeaa 2005-2007 kun mukana oli Porokaraa, Vuorista, Perovuota, Jalastoa, Turusta ja Maanojakin oli vielä kuningas. Nyt sitten sama fantsufutis ei skulaa, kyllähän Antti Muurinenkin on saanut joukkueen pelaamaan upeaa jalkapalloa kun takana on HJK:n junnuorganisaatio ja Suomen mittapuulla iso budjetti. Sen sijaan maajoukkueessa loppuaikana ja FC Lahdessa oli vaisumpaa. Sinällään siis mikään ei viittaa siihen, että Lehkosuo olisi erityisen hyvä sopeuttamaan pelitapaa ja käytössä olevaa materiaalia. Isommalla budjetilla eli kyvyllä hankkia parhaat pelaajat asia tietysti eri.

Näkisin Hongan nykytilanteen siis ihan klassisena esimerkkinä siitä, että valmentajan elinkaari seurassa on tullut päähänsä. Seuraava askel on joko se, että valmentaja(t) ja seura jatkavat eri teitä tai sitten valmentaja pistää konseptinsa uusiksi.

Tokihan kaikki ei ole Lehkosuon saati Remmelin syytä, mutta hankala tässä on nähdä oikein mitään syytä, miksi nykyinen meno jossain vaiheessa toisi jotain hyvää.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011 klo 13:44:21 kirjoittanut Rikkiviisas »
idänihme

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: suurseura

Vastaus #31 : 25.07.2011 klo 13:48:31

Eikös Hongan presiisönmatseissa tänä vuonna muuten tehty ihan saatanasti maaleja?
Maaleja tuli molempiin päihin paljon Honkaa vähemmän valmiita joukkueita vastaan. Mitään useamman pelin hyvää putkea (tyyliin aiemmat liigacupit ja liigan loppukesät 08-10) ei saatu edes liigacupissa aikaan vaikka niukkoja voittoja tulikin tasaisesti.

Mun mielestä toi Hongan joukkue on ikärakenteellisesti hyvin kasattu poppoo. Dudu on 26, Savage 23, Iltsu 25, Otaru 25, Heilala 31, Koskinen 32, Maanoja 25 ja junnut päälle. Tason ja johtajuuden puolelta toki saattaa ongelmia löytyä, mutta kyllä sitä johtajuuttakin pitäisi tuosta poppoosta riittämiin löytyä. Ainakin niinku Veikkausliigan tarpeisiin. Toki yksi kokenut keskikentän keskustan pelaaja voisi tehdä tuolle rosterille hyvää.
Taitotaso ja kokemus voi olla heikkoa Klubiin verrattuna mutta itsekin näkisin tuon muihin liigajengeihin verrattuna varsin tasapainoisena poppoona. Johtajuuden puutteeseen voisi kommentoida saman kuin joskus aiemminkin. Hongan pelaajilla on erittäin vähän liigatason kokemusta muualta kuin Hongasta. Siis vaikka liigakokemusta (pelattuja otteluita) näin periaatteessa on keskivertojengiä enemmän niin ei ole sellaista näkemystä minkä saisi pelaamalla erilaisissa joukkueissa. Oikeastaan sama ongelma on myös valmentajien kohdalla.

Kovat tavoitteet voivat olla yksi ongelma. Ilman Dudun hankintaa, selvästi "tulevaisuuden joukkuetta kasvattaen", virallisena tavoitteena viides sija olisi peli voinut olla aika paljon vapautuneempaa. Vähän niinkuin K€k€n klubilta se yksi "junnuilla" pelattu kausi.
JJO

Poissa Poissa

Vastaus #32 : 25.07.2011 klo 13:50:51

Kaksi kolmekymppistä (joista Heilala on alemman keskitason liigajyrä) on hyvä ikärakenne jos pelaa Manageria. Jos tavoittelee ihmisten maailmassa mestaruutta, tarvitaan enemmän kokemusta ja monipuolisempia pelaajatyyppejä. Pointti keskikentän keskustan kokeneesta pelaajasta tiivistää koko ongelman: joukkueessa ei ole pelillistä liideriä, eikä 1-2 vuoden liigakokemuksella varustetuista jätkistä voi oikeasti sellaista odottaa mestarikandidaatissa. Kestihän Medollakin vuosia kasvaa siihen rooliin, ja Medo oli oikeasti hyvä pelaaja.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #33 : 25.07.2011 klo 13:54:35

Johtajuuden puutteeseen voisi kommentoida saman kuin joskus aiemminkin. Hongan pelaajilla on erittäin vähän liigatason kokemusta muualta kuin Hongasta. Siis vaikka liigakokemusta (pelattuja otteluita) näin periaatteessa on keskivertojengiä enemmän niin ei ole sellaista näkemystä minkä saisi pelaamalla erilaisissa joukkueissa. Oikeastaan sama ongelma on myös valmentajien kohdalla.

Tätä mielenkiintoista pointtia mietin itsekin.
Hakanpään myötä on joukkueesta lähtenyt juuri tällaista liigajyrämäistä esimerkkiä, näkemystä ja siis myös johtajuutta. Muissa liigajoukkueissa johtajina on pelaajia, jotka ovat pelanneet ulkomaille ja useammassa seurassa Suomessa. Pystyvät ottamaan harjoituksissa junnut siipien suojaan, pitämään pukukopin hanskassa ja näyttämään esimerkkiä kentällä.

Hongassa kategoriaan sopivat Sampo Koskinen ja Roope Heilala, mutta kummastakaan ei ole jäänyt kuvaa minään joukkueen sieluna. Seuraava kokeneempi kaveri onkin tasoa Ilari Äijälä, joka on persoonana pikkaisen syrjäänvetäytyvä ja jolla on paljon tekemistä omankin pelisuorituksen tasaisuuden kanssa.
bluevitonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP

Vastaus #34 : 25.07.2011 klo 14:09:09

Yhden Hongan pelin tänä vuonna nähneenä (liigacupfinaali) katson että minullakin on niin paljon tukevaa asiantuntemusta, että päätin raapustaa seuraavan kirjoituksen iloksenne.

Näkisin Hongan ongelmat hiukan samanlaisina kuin Arsenalin, jos näinkin rohkea vertaus sallitaan. Arsenal on joukkue, joka pyrkii pelaamaan hyvää futista ja hankkii ainoastaan profiililtaan tyylikkäitä, taitavia pelaajia. Arsenalin tavoite on menestyä, mutta siinä se ei aivan onnistu. Kärkikamppailuissa ollaan toki joka vuosi, mutta ne pokaalit ovat viime vuosina karttaneet seuraa. Kuulostaako tutulta?

Bana Lehkosuo on joskus käsittääkseni antanut ymmärtää, että tulos ei ole kaikki kaikessa. Että tärkeää on kehittää peliä, pelaajia, pelaamista. Tätä on varmasti tapahtunut. Hongan peli on (ainakin ollut) parhaimmillaan näyttävää ja pelaajat taidokkaita. Schüllereistä, Lepoloista tai Rexhepeistä tehdään ansaitustikin joka kevät Urheilulehteen näyttäviä artikkeleita.

Jalkapallo ei kuitenkaan ole pelkkää estetiikkaa. Englannissa tuumaillaan joskus, että Arsenal ei "menesty" koska sen periaate on pelata niin kauniisti ja vain hyvillä pelaajilla. Arsenal ei voi hankkia karskeja duunarityyppejä koska sellaiset eivät ole seuran ja valmentajan mukaisen jalkapallokäsityksen mukaan seksikkäitä. Pokaaleja voittavissa joukkueissa tuollaisille duunaripelaajille on kuitenkin usein paljon käyttöä.

Silloin kun pelataan räntäsateessa viimeisillä voimavaroilla ja tulos on tärkein, pitää joskus unohtaa se estetiikka. Mutta Arsenalille ei taida kelvata pelaajat kuten Nigel De Jong, ei Javier Mascherano puhumattakaan jostain Kevin Nolanista. Myös Honka ehkäpä karsastaa esim. Sakari Saarisen, Cheyne Fowlerin tai Jarmo Heinikankaan kaltaisia uutteria mutta teknisesti vaatimattomampia työjuhtia. Tällaiset pelaajat joutuisivat Hongassa luultavasti koulukiusatuiksi. Yksi Tammilehto ei valitettavasti kesää tee, poika kehittyy korkeintaan joka sekin on tietenkin arvokas asia.

Näihin samoihin johtopäätöksiin on aika moni sivulle kirjoittanut jo omin sanoin päätynyt, mutta mikä on kantani itse otsikon kysymykseen? Noh, ei Hongan ja Banan toisistaan erota kannata. Kumpikaan ei olisi yhtään mitään ilman toisiaan. Match Made in Heaven jatkukoon ehdottomasti ainakin sinne 2015 asti. Sitten nähdään mitä tämä kaikki seksikkyys tuli antamaan Suomifutikselle. Ja toivottavasti myös Hongalle.
erno

Poissa Poissa

Vastaus #35 : 25.07.2011 klo 14:14:58

Kaksi kolmekymppistä (joista Heilala on alemman keskitason liigajyrä) on hyvä ikärakenne jos pelaa Manageria. Jos tavoittelee ihmisten maailmassa mestaruutta, tarvitaan enemmän kokemusta ja monipuolisempia pelaajatyyppejä. Pointti keskikentän keskustan kokeneesta pelaajasta tiivistää koko ongelman: joukkueessa ei ole pelillistä liideriä, eikä 1-2 vuoden liigakokemuksella varustetuista jätkistä voi oikeasti sellaista odottaa mestarikandidaatissa. Kestihän Medollakin vuosia kasvaa siihen rooliin, ja Medo oli oikeasti hyvä pelaaja.

Mä en ehkä funtsinut että Honka hakisi tällä kaudella tuolla matskulla mestaruutta, vaan vertasin sitä sellaiseen keskimääräiseen Veikkausliigajengiin. Tällä hetkellähän Honka tulosten perusteella on kuitenkin joko keskitasossa tai vähän sen alapuolella, kun materiaali (ainakin optimiavauksen perusteella) taipuu keskitason yläpuolelle. Onhan/olihan tossa jengissä kauden alla muitakin kolmekymppisiä. Jostain syystä vaan valmennusjohto peluuttaa Kuningas Maanojaa ja Haaralan Hannu lopetti kesken kauden (taas).

Käytännössä mä siis koen, että hyökkäyksen johtohahmo korvattiin (tai yritettiin korvata) hankinnalla (Dudu). Keskikenttä on about samaa scheissea kuin viime vuonna ja puolustuksessa Ramboa ei korvattu. Rambo yksin ei kuitenkaan nosta nykyistä Honkaa top-kolmeen.

HJK:n optimiavauskokoonpanossa on muuten 2 tai 3 kolmekymppistä (Wallen, Lindström ja ehkä Kanu). Penkiltä löytyy muutama lisää.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011 klo 14:18:46 kirjoittanut erno »
Kronos

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 25.07.2011 klo 14:21:38

Banalla on niin pitkä soppari, että Hongalla ei ole varaa maksaa sitä ulos. Siis veikkaan, että Banalla mennään vielä jokunen vuosi. Vaikka siis kritiikki on oikein ja yhdyn lähes kaikessa siihen.

Surkuhupaisaa, mutta totta.
JJO

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 25.07.2011 klo 14:26:47

Mä en ehkä funtsinut että Honka hakisi tällä kaudella tuolla matskulla mestaruutta, vaan vertasin sitä sellaiseen keskimääräiseen Veikkausliigajengiin.

No, se oli Hongan tavoite ennen kauden alkua. Mutta okei.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg

Vastaus #38 : 25.07.2011 klo 14:30:07

Kaksi kolmekymppistä (joista Heilala on alemman keskitason liigajyrä) on hyvä ikärakenne jos pelaa Manageria. Jos tavoittelee ihmisten maailmassa mestaruutta, tarvitaan enemmän kokemusta ja monipuolisempia pelaajatyyppejä.

Toki viimekautinen Dortmund tuo tähän mielenkiintoisen poikkeuksen, keskikenttäpelaajien keski-ikä huiteli jossain 21 vuoden korvissa ja vakkariavauksen vanhin kenttäpelaaja oli 25-vuotias Barrios.
erno

Poissa Poissa

Vastaus #39 : 25.07.2011 klo 14:34:04

No, se oli Hongan tavoite ennen kauden alkua. Mutta okei.

Se mitä mä ehkä yritin viestiä tuolla on se, että ymmärrän toki sen että Ramboa ei korvattu eikä sitä edes yritetty korvata, jos ei nyt sitten joukkueen omaa junnua tai naapuriseurasta tehtyä ylijäämäjunnupelaajan hankintaan laske suoraksi korvaajaksi. Yhden (erittäin) johtavan pelaajan poistuminen ei mun mielestä selitä sitä että Honka pelaa mestaruuden sijaan sijoituksesta jossain alemmassa keskikastissa. Muiden poistuneiden tilalle Honka kuitenkin ainakin mun mielestä hankki ihan kokeneen ja tasonsa jo osoittaneen pelaajan.
idän_ihme

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 25.07.2011 klo 17:06:55

Se mitä mä ehkä yritin viestiä tuolla on se, että ymmärrän toki sen että Ramboa ei korvattu eikä sitä edes yritetty korvata, jos ei nyt sitten joukkueen omaa junnua tai naapuriseurasta tehtyä ylijäämäjunnupelaajan hankintaan laske suoraksi korvaajaksi. Yhden (erittäin) johtavan pelaajan poistuminen ei mun mielestä selitä sitä että Honka pelaa mestaruuden sijaan sijoituksesta jossain alemmassa keskikastissa. Muiden poistuneiden tilalle Honka kuitenkin ainakin mun mielestä hankki ihan kokeneen ja tasonsa jo osoittaneen pelaajan.
Rambon korvaamatta jättämisessä pitää myös muistaa se, että häntä ei välttämättä edes pidetty ihan niin suurena johtajana viime syksynä. Rambon hyvät pelit viime kaudella voidaan laskea yhden käden sormilla, joten pelillisesti menetystä ei voida pitää mitenkään älyttömän isona siitäkään huolimatta että hän aiempina kausina oli joukkueen ehkä tärkein pelaaja. Ehkä merkitys pukukopissa oli sitten isompi. Mielestäni vähän vaikutti että tuo menetys tuli jo kesällä kun siirto Klubiin oli varma.

Vähän saman tyylistä voidaan sanoa Herkustakin. Hänhän oli enimmäkseen loukkaantuneena siinä vaiheessa viime kaudella kun peli vielä tulosten valossa näytti kohtuullisen hyvältä (Hongan mittapuulla kevät oli kaikesta huolimatta keskivertoa parempi) ja ongelmakausi alkoi jo hieman ennen Hermannin lähtöä hänen hyvistä otteista huolimatta. Herkun lähdön jälkeen ei sitten tullutkaan kuin muutama pistettä ja jotenkin paras taisteluhenkikin oli hukassa viimeistä matsia lukuunottamatta. Ehkä keväämmällä jo se helpotti muiden pelaamista kun tiedettiin että penkillä/katsomossa oli se pelaaja johon kaikkein suurimmat odotukset kohdistui ja jonka palatessa peli viimeistään alkaa rullaamaan. Herkku vaikuttaa myös henkilöltä joka on varmasti kova hengenluoja myös pukukopin puolella. Tosin kuten jo yllä mainittu Herkun tilalle hankittiin pelaaja jonka "forumin enemmistö" rankkasi viime syksynä näistä kahdesta paremmaksi pelaajaksi.
TKK

Poissa Poissa

Vastaus #41 : 25.07.2011 klo 18:25:35

Mä oon tähdet taivaalla,
mä oon vuori korkeella
Joo, mä tiedän
Mä oon banamestari
Mä oon pikkusen toivoo,
kun sä et usko voittoon
Joo, mä tunnen
Mä oon banamestari
Kronos

Poissa Poissa

Vastaus #42 : 25.07.2011 klo 19:37:57

Jos Lehkosuon palkka on suunnilleen samaa luokkaa kuin Muurisen (n. 79.000€) ja sopimusta 4.5 vuotta jäljellä niin varmaa on, ettei Honka erota Lehkosuota, vaikka sijoitus Veikkausliigassa olisi 11.

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Antti+Muurinen+on+halpa+mestarivalmentaja/1135261334816
oezil

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 26.07.2011 klo 02:21:24

Paholaisen asianajaja kysyisi, että mikä tekee Lehkosuosta hyvän ja lahjakkaan valmentajan?
Veikkausliigassa ja Suomen Cupissa hopeaa, pari Liigacup-voittoa ja yksi hyvä eurovuosi.

Näiden saavutusten, jos nyt kyseistä sanaa tohtii tässä käyttää, lisäksi juurikin se millaista jalkapalloa Banan Honka aikoinaan onnistui pelaamaan, tehokkaastikin. Nähdäkseni Lehkosuolla on myös selkeät tavoitteet tekemisissään ja se oma idealistinen tyylinsä, joka on jollain tavalla kuitenkin ihan piristävää ja lupaavaa. Nämä tekevät mielestäni Lehkosuosta ainakin Suomen mittakaavalla ihan potentiaalisen huippukoutsin. Tällä hetkellä Hongalta taitaa tosin puuttua se materiaali, jolla Banan pelityyli olisi tehokasta, joka ei tietenkään ole puolustus, vaan merkki siitä, että pitäisi osata uudistua ja luoda jotain uutta toimivaa juuri tuolle ryhmälle. Tai sitten vaihtaa valmentajaa...mutta kuten bluevitonen ylempänä totesi, Lehkosuo ja Honka on jotenkin niin match made in heaven, että itse antaisin kyllä miehelle vielä aikaa. Eihän se multa Klubi-runkkarina ole pois. 8)

Hyvää asiaa oli kyllä viestissäsi kaikin puolin, ja olen siis täysin samaa mieltä siitä, että juuri nyt Banan olisi syytä pistää hommat vähän uusiksi, mutta nimenomaan Hongan päävalmentajana. Tietysti voihan se olla, että taas ensi kaudella, ellei jo tämän kaudella loppupuolella, Hongan peli rullaa juuri tällä kyseisellä pelitavalla erinomaisesti ja kukaan ei enää jaksakaan kritisoida Lehkosuota. Mikään täydellinen pelillinen katastrofihan Honka ei kuitenkaan tällä hetkellä ole. Otarun kuntoutuminen tuo jo aivan uusia piirteitä espoolaisten peliin, vielä kun Bana tajuaisi Puustisen olevan ehdoton ykköskärki ja Raden potentiaali jotenkuten alkaisi lunastamaan odotuksia, kaikki näyttäisi niin paljon paremmalta.

e. luin viestisi vielä uudelleen läpi, ja siinähän jo ehditkin tuomaan esille tuon Hongan futisliigan alkutaipaleen huikean materiaalin ja Banan kyseenalaiset sopeutumiskyvyt valmentajana. Unohdin melkein kaiken muun viestistäsi keskittyessäni ainoastaan lainaamaani kysymykseen.

e2. tulipas sekavaa tekstiä, josko sitä menisi vaikka jo nukkumaan..
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011 klo 02:36:26 kirjoittanut oezil »
globalizer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gotham City

Vastaus #44 : 26.07.2011 klo 06:36:22

Banaan täysi luotto kuten Gertiinkin. Sen sijaan toivoisin mahdollisimman pian Hongalle omaa Ollista persaukisten ja kusettavien Joukojen sijaan.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 26.07.2011 klo 11:47:10

Näiden saavutusten, jos nyt kyseistä sanaa tohtii tässä käyttää, lisäksi juurikin se millaista jalkapalloa Banan Honka aikoinaan onnistui pelaamaan, tehokkaastikin. Nähdäkseni Lehkosuolla on myös selkeät tavoitteet tekemisissään ja se oma idealistinen tyylinsä, joka on jollain tavalla kuitenkin ihan piristävää ja lupaavaa.

Kiitokset hyvästä viestistä.
Ylläolevan suhteen haluaisin alleviivata vielä yhtä pointtiani eli sitä, että samalla tavalla pystyttiin kuvaamaan Harri Kampmania 1991-1995 ja Juha Malista 1998-2001. Kummallakin oli käytössä kärkitason materiaali ja etenkin Malinen pelasi idealistisesti jopa europelejä todella hyökkäävällä taktiikalla. Samalla tavalla olivat piristäviä ja lupaavia, mutta eivät voittaneet mestaruutta (Kampman cupin kahdesti). Historiallisesti Lehkosuossa ei siis ole mitään "uutta" ja käyrä tuntuu osoittavan samaan suuntaan kuin Malisella.
erno

Poissa Poissa

Vastaus #46 : 26.07.2011 klo 11:52:12

Mites noi Malisen ja Kampmannin materiaalit? Lehkosuohan kuitenkin kasasi tuon Hongan parhaan jengin lähinnä ykkösdivari ja liigan ylijäämäpelaajista. Joku Herkku oli kuitenkin ennen Honkaan liittymistä kyennyt tekemään 4 maalia 55 pelissä, Porokara oli ihan hyvä pelaaja FC Hämeenlinnassa, Jalasto oli periaatteessa never heard ja Patronen tuli Hongan omasta junnumyllystä.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011 klo 11:54:41 kirjoittanut erno »
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #47 : 26.07.2011 klo 12:50:19

Mites noi Malisen ja Kampmannin materiaalit?

Kuten todettua niin molemmilla oli käytössään melkoiset resurssit ja mestaruuteen riittävä materiaali noina vuosina.
Sitä ennen Malinen oli nostanut heikommalla materiaalilla FC Oulun liigan ja voitti TPS:n valmentajana pronssia sekä cupin. Kampman taas noiden vuosien lisäksi nosti Kuusankosken KuMun Kakkosesta liigaan ja sen jälkeen teki sekunda-Reippaalla todella kovaa jälkeä vieden putajoasuosikin melkein europeleihin. MyPan Kampman nosti liigaan ja sen jälkeen saikin käyttöönsä huippumateriaalit. Ennen AC Oulun ajan fiaskohan Kampman nosti TamUn ja FC Lahden liigaan.

Lainaus
Lehkosuohan kuitenkin kasasi tuon Hongan parhaan jengin lähinnä ykkösdivari ja liigan ylijäämäpelaajista. Joku Herkku oli kuitenkin ennen Honkaan liittymistä kyennyt tekemään 4 maalia 55 pelissä, Porokara oli ihan hyvä pelaaja FC Hämeenlinnassa, Jalasto oli periaatteessa never heard ja Patronen tuli Hongan omasta junnumyllystä.

Kaikki kunnia siitä.
Herkkuhan taisi tulla kesken kauden, mutta muutenhan Jalasto ja Porokara taisivat olla Hongassa ennen kuin Lehkosuo otti päävalmentajan pestin. Ei se nyt kuitenkaan ole oleellista vaan olennaista on, että tuo tapahtui 2005-2008. Kuten todettua niin ennenkin on lähes ihmeitä tehty, mutta sen jälkeen mennyt heikommin.

Menneisyys ei tietenkään selitä millään tavalla tulevaisuutta: muiden urapolkujen kehitys ei sanele Lehkosuon urapolkua ja Lehkosuon menneisyyden uroteot eivät takaa tulevaisuuden urotekoja. Sen sijaan historiasta voidaan oppia, että Lehkosuon saavutukset ja tämän hetkinen lamaannus eivät ole mitenkään poikkeuksellisia. Avainkysymys onkin, että millä tavalla palataan sille kehityskaarelle, jonka huipentumana Honka voittaa jotain, pärjää europeleissä ja kasvattaa uusia huippupelaajia.
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset

Vastaus #48 : 26.07.2011 klo 12:56:46

Hongan ikuinen ongelma: pojat miesten peleissä.
SakariKaulaote

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Charlie Conway #96

Vastaus #49 : 26.07.2011 klo 15:42:15

Lainaus
Lehkosuohan kuitenkin kasasi tuon Hongan parhaan jengin lähinnä ykkösdivari ja liigan ylijäämäpelaajista.

Lyytikäistä unohtamatta..

Sivuja: 1 [2] 3 4

Siirry: