Melko hyvät oli pelit eilen. Parhaimpana toki Örebro-HJK.
JJK 3 - 0 Flora:
---------------
Grubo oli kentän paras. Flora jaksoi prässätä ensimmäisen vartin ajan kovaa, ja JJK oli hyvä ettei helisemässä. Pelinavaukset lähinnä sivurajoista ulos. Pikku hiljaa kuitenkin paine siirtyi JJK:lle. 2. puoliaika oli kyllä melkosen tylsää lönköttelyä. Kaljalle lähtö koitti 80 minuutin kohdalla. #10
Martti Pukk oli melkosen näppärä kaveri.

Hyvä jumalauta tuota
Markkasta, fysiikka kunnossa. Ja jumalauta, millä vauhdilla se spurtti sieltä lähti..

Suomi XI 0 - 1 Djurgården:
--------------------------
Odotin paljon tältä peliltä, mutta hieman latteaksihan se jäi. Ensimmäinen puoliaika melko hyvää peliä molemmin puolin. Toisella puoliajalla Djurgårdenin ylivoima vei mielenkiinnon. Suomelta plussaa ansaitsi toppari
Heikkilä,
Duartekin pelasi hyvän ensimmäisen puoliajan, vaikkakin keskikentän hallinta jäi Suomelta lähinnä ensimmäisen varttiin.
Riskillä oli pirteä alku, mutta sitten lakkasi kyllä saamasta hyviä palloja.
Mi. Ojala laittoi heti alussa muutamia nättejä passeja, mutta sitten katosi kentältä täysin.
Ma. Ojalalta myös ihan pirteä esitys.
Nikkari oli kyllä välillä aivan kuutamolla vasemman laitapakin tontilla. "Hey, Brian, Brian!" oli monta kertaa aivan vapaana, mutta eipä tuota palloa näytetty
Spanille juuri kertaakaan pelata.
Sillanpäältä miehekästä pelin johtamista - päivän parasta. Sillanpään pelinavauspeli oli kyllä surkeaa. "Perkele!"
HJK 2 - 1 Örebro:
-----------------
Päivän paras ottelu. HJK hyvällä jalalla liikkeellä. Alku taisi olla melko tasaista, mutta toisen puoliajan loppua kohden pelin hallinta kääntyi yhä vahvemmin Örebrolle. Noin 55min kohdalla valtikkaa heilutteli HJK ja mestari
Muurinen. Örebro tyytyi lähinnä roiskaisemaan korkeita kukkupalloja yksinäisille kärjille. Ansaittu tasoitusmaali, ja voittomaali tulivat tosiaan varmaan kolmen minuutin sisään.
Perovuolta hieno laukaus.
Kohokohdat:
Schüllerilta hieno ottelu. Loistavaa syöttöpeliä. Hallitsi keskikenttää.
Sadik toimi kyllä targettina hyvin. Voitti valtaosan hänelle pelatuista palloista, ja tiputti ne myös hyvin omille.
Sumusalo väläytti kertaalleen nousemalla oikeaa laitaa, jallittamalla puolustajan "nakkikioskille" ja laukomallakin ihan hyvin. Tauon mielenkiintoisin kohtaus oli eittämättä se, kun
Mixu nousi jonkun epäilyttävän nuorekkaan daamin kyytiin. Otin rekisterinumeron ylös. En ilmoittanut Seiskalle.
Pelvas oli kyllä luvattoman heikko. Kentän näkymättömin HJK:lta.
Ensimmäisen puoliajan paras tilanne oli, kun
Sadik huusi puolen metrin päästä suoraan nuoren
Grönroosin korvaan (oli kai Grönroos?) "ÄLÄ VITTU TULE TÄNNE!!". Grönroosin vastaus 100 desibeliä kevyemmällä äänellä:"Mut ku sun pitäis olla keskellä.."
Takana istuneelle Klubianalyytikolle

Hieman taisi s-vikaa löytyä, mutta hienoa anal ysointia läpi ottelun. "Mä sanoin 2009, että nyt on Pelvaksen läpimurtokaushi" - "Sit mä shanoin 2010, että nyt on viimeishtään oltava.. HYVÄ!!! VITTU!!.. Pelvakshen läpimurtokausi. Sit mä sanoin 2011, että NYT on viimeishtään oltava läpimurtokausi. Siish kyllä mä shille vieläkin annan aikaa, mutta ei siitä mitään huippupelaajaa tule."