Ettei vaan olisi itse Sepi ollut hengittämässä kosteaa ilmaa toimistolla. Jonkun ne on työtkin tehtävä.
Mikäli minä yhtään Sepiä tunnen, on tainnut hää olla vahvasti "titityy-osastolla", tavallaan siis kosteuden parissa...
Kylmää, tuulista ja kosteata oli JukkaVirtas-koskenkin ilmasto. Onneksi katetun katsomon takaseinä oli sopivasti järven (Kankarisvesi?) selälle päin, jottei tuuli jäädyttänyt totaalisesti lehtereillä.
Vuosikausiin ekaan kakkosdivarimatsiin Jämsankoskella olisi odottanut itse hra Levyraadin lisäksi hektisempää tunnelmaa. Paikalliset tuntuivat olevan "decent people"-väkeä, korrektia ja hiljaista. Poikkeuksellinen ilonaihe olivat useat lehtereillä uskollisesti isäntiensä ja emäntiensä seurassa peliä seuranneet ja analysoineet stadionkoirat; ainakin schäfer, kultainen noutaja, bison friche ja portugalin- tai espanjan vesikoira tuli bongattua. Myös lipunmyynti oli järjestetty persoonalliseen drive in-tyyliin, Opelista ei kuitenkaan peritty tupla-haittaveromaksua...
Makkarakojun neitokaisille kiitettävät arvosanat, paitsi että itse myytävä tuote oli heikkoa paaria-Atria-luokkaa.
Pelin alusta asti joukkueiden tasoero oli nähtävillä. Mr. Mamadou karkasi heti alussa maalintekoon, mutta sen jälkeen Jazz ikään kuin mukautui kotijoukkueen pelirytmiin. Tuollaisella asenteella tulee kylmää kyytiä närpeksiltä, herpeksiltä ja muilta iiroilta!
Vieläkään eivät Sepin Rankkipotku-koulun opit olleet menneet perille Keno Junnilan tuhriessa pilkun, veto aivan suoraan päin A-J- Karniota (ex-Jaro?). Jakson lopussa ottelun parhaana palkittu Nuorempi Nuppi Santahuhta laittoi kuulan ineen, tämän jo hieman vapauttaessa Jazzin peliä. Valitettavasti tuo vapautuminen ei juurikaan kantanut toiselle puolikkaalle, välttämätön puolustus hoidettin tarkasti, mutta hyökkäyspeli oli kohtuullisen mielikuvituksetonta. Edes super-sub S-P. Mäkelä ei tuonut mainittavampaa tehoa tällä kertaa.
Pelisysteemi on ilmiselvästi Paprikoilla vielä hakusessa ja todennäköisesti Maman paluun myötä on taas jotain muutettu. Toivottavasti kohta natsaa ja alkukaudellakin väläyksittäin nähty nopea syöttöpeli juoksettuu uomiinsa.
Voittomaalin tekijälle terveiset Firma-Mobilen 8-track-soittimen illan ykköshitin muodossa:
http://www.youtube.com/watch?v=wUW_S_gLGeE