MITÄ
Poissa
|
 |
Vastaus #275 : 29.11.2011 klo 18:26:02 |
|
Tekijöitä tekijöitä ja paljon talkootyötä. Sitä se vaatii, niin sivut päivittyy. Taitaa olla vain resurssipulaa. Vapaaehtoisia sivujen päivittäjiä otetaan varmasti vastaan, uskoisin. Ei muuta kuin yhteyttä PoPan toimistoväkeen, jos on haluja sivuja päivittää.
missä toimisto, ei ainakaan teljänkadulla, ketä toimistolla
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #276 : 29.11.2011 klo 18:27:19 |
|
Varmasti ovat ammattilaisia, eikä niiden tarvi tehdä mitään muuta työtä lainkaan.
Kyllä seuran sisällä riittää muitakin hommia kuin ainoastaan raporttien kirjoittaminen nettisivuille. Jos ilman palkkaa sitä hommaa tekee, saa syyttää itseään. En itse ole ainakaan ikinä suostunut pelkästään sympatiasta tekemään mitään hommia jalkapalloseurassa.
|
|
|
|
|
Eltsu
Poissa
|
 |
Vastaus #277 : 29.11.2011 klo 18:35:51 |
|
Kyllä seuran sisällä riittää muitakin hommia kuin ainoastaan raporttien kirjoittaminen nettisivuille. Jos ilman palkkaa sitä hommaa tekee, saa syyttää itseään. En itse ole ainakaan ikinä suostunut pelkästään sympatiasta tekemään mitään hommia jalkapalloseurassa.
Itse ainakin olen tehnyt töitä ihan vain talkoolla oman seurani eteen. En ole tarvinnut siitä mitään korvausta. Mulla on ihan oikea työ, mistä saan elantoni ja tulen sillä ihan hyvin toimeen. En ymmärrä miksi tarvii kerjätä rahaa amatöörijoukkueelta, kun ei siellä rahaa muutenkaan liiku. Pelaajienkaan ei kuuluisi saada tällä tasolla mitään muita korvauksia, kuin matkakorvaukset. Ammattilaiskentät on erikseen.
|
|
|
|
|
Happy Family
Poissa
|
 |
Vastaus #278 : 29.11.2011 klo 18:44:52 |
|
Vaikea varmaan toimistolta päivitellä jos koneet on KRP:lla
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #279 : 29.11.2011 klo 19:01:46 |
|
Itse ainakin olen tehnyt töitä ihan vain talkoolla oman seurani eteen. En ole tarvinnut siitä mitään korvausta. Mulla on ihan oikea työ, mistä saan elantoni ja tulen sillä ihan hyvin toimeen. En ymmärrä miksi tarvii kerjätä rahaa amatöörijoukkueelta, kun ei siellä rahaa muutenkaan liiku. Pelaajienkaan ei kuuluisi saada tällä tasolla mitään muita korvauksia, kuin matkakorvaukset. Ammattilaiskentät on erikseen.
Itselläni ei ole oikeaa työtä, koska opiskelen edelleen. Siksi koen myös oikeutetuksi, että saan korvauksen menettämästäni ajasta. Asenteesi on tyhmä, ei ihailtava. Kun tulevaisuudessa leipätyötäni tehdessä mahdollisesti päätyisin työskentelemään myös jonkun seuran toimistolle, tottakai ottaisin siitä korvauksen.
|
|
|
|
|
Sir. Psycho
Poissa
|
 |
Vastaus #280 : 29.11.2011 klo 19:16:28 |
|
Itselläni ei ole oikeaa työtä, koska opiskelen edelleen. Siksi koen myös oikeutetuksi, että saan korvauksen menettämästäni ajasta.
Asenteesi on tyhmä, ei ihailtava. Kun tulevaisuudessa leipätyötäni tehdessä mahdollisesti päätyisin työskentelemään myös jonkun seuran toimistolle, tottakai ottaisin siitä korvauksen.
Onhan se toki ihan helvetin tyhmää, tukea itselleen rakasta seuraa ihan vain rakkaudesta seuraan. Talkootyölle näillä sarjatasoilla 
|
|
|
|
|
trendkiller
Paikalla
Suosikkijoukkue: ACK, Kanarialinnut, Packers
|
 |
Vastaus #281 : 29.11.2011 klo 19:19:24 |
|
Ajatella, ihmiset tekemässä ilmaiseksi ja vapaa-ehtoisesti töitä. On ne vitun tyhmiä, kun raha kasvaa puissa.
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #282 : 29.11.2011 klo 19:23:10 |
|
Onhan se toki ihan helvetin tyhmää, tukea itselleen rakasta seuraa ihan vain rakkaudesta seuraan. Talkootyölle näillä sarjatasoilla  Talkootyö on aivan eri asia kuin, mistä puhuin. Musan Wembleylle on esimerkiksi rakennettu kioskirakennus talkootyönä. Seuran väki kokoontuu tuolloin tekemään talkoita. Kun sitten taas on esimerkiksi kyse esimerkiksi kioskimyyjistä, otteluiden kuuluttamisesta yms., tuolloin on myös jonkinlainen korvaus luonnollinen asia.
|
|
|
|
|
popavoittoon
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa
|
 |
Vastaus #283 : 29.11.2011 klo 20:01:34 |
|
No paljonko arvon Mustahelmen mielestä pitäisi maksaa korvausta vaikkapa kakkosessa tai ykkösessä pelaavan joukkueen lipunmyyjälle? Tai seuran nettisivujen artikkelien kirjoittajalle? 3000€/kk + autoetu?
Itse olisin valmis tekemään tuollaisia hommia seurani eteen ihan ilmaiseksi ja mielellänikin.
|
|
|
|
|
pirakaia
Poissa
|
 |
Vastaus #284 : 29.11.2011 klo 20:03:52 |
|
Jos on joku isompi kokonaisuus vastuulla(junioripäällikkö, sponsoreiden keräys, päätoiminen huoltaja ym.) niin sitten tottakai palkkaa sen mukaan, muuten tämä kommentti on käsittämättömän surullinen. Suomalainen seurajalkapallo toimii aivan huipputasoa lukuunottamatta talkootyön varassa ja jos/kun "nuoren polven" asenne on tämä niin ei voi kuin odottaa tulevaa kauhulla. Tuo Urheilulehden juttu ei ole kyllä mustamaalausta nähnytkään, PoPassa on toimittu niin saatanan typerästi että minuakin hävettää vaikken niitä päätöksiä ole tehnyt. Kakkosessa asiat sujuivat vielä hyvin, kasassa oli nimivahva joukkue joka pystyttiin kuitenkin maksamaan vahvan liikevaihdon ansiosta. Siinä vaiheessa kun nousu koitti niin laitettiin maalaisjärki vaihtoon ja räjäytettiin pankki. Joukkue oli koko ajan tuplasti kalliimpi kuin mihin olisi ollut varaa. Raikka ja Elo jaksoivat tätä kaksi kautta ja sitten keitti yli. Sen jälkeen kun Sumiala on ollut yksin omistajapuolella niin ainoa asia jonka Ana on tehnyt hoitaakseen osakeyhtiötä, on ollut yhteydenpito erään Singaporelaisen kanssa, tai ainakin siltä se vaikuttaa yhtiön tilanteen perusteella. En todellakaan ole varma pelaako PoPa kakkosta ensi kaudella. Kuukausi sitten olin varma, siitä ettei pelaa, mutta viime viikkoina on herännyt pientä toivoa paremmasta. Tässä ei voi kuin odottaa ja toivoa parasta.
|
|
|
|
|
Dukes
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa & Liverpool
|
 |
Vastaus #285 : 29.11.2011 klo 20:50:35 |
|
Timo Innaset, Tapsat ja muut jotka luulevat tietävän asioista, ovat pihalla kuin lumiukot. Mutta hienoa, että jotkut jaksaa päteä "tiedoillaan"!
|
|
|
|
|
Dukes
Poissa
Suosikkijoukkue: PoPa & Liverpool
|
 |
Vastaus #286 : 29.11.2011 klo 20:51:31 |
|
Varmasti ovat ammattilaisia, eikä niiden tarvi tehdä mitään muuta työtä lainkaan.
No en olisi tuosta ihan varma...
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #287 : 29.11.2011 klo 21:10:38 |
|
Jos on joku isompi kokonaisuus vastuulla(junioripäällikkö, sponsoreiden keräys, päätoiminen huoltaja ym.) niin sitten tottakai palkkaa sen mukaan, muuten tämä kommentti on käsittämättömän surullinen. Suomalainen seurajalkapallo toimii aivan huipputasoa lukuunottamatta talkootyön varassa ja jos/kun "nuoren polven" asenne on tämä niin ei voi kuin odottaa tulevaa kauhulla.
Voi herrantähden pirakaia... Tarkoitatko, että jos esimerkiksi kuuluttaisin FC PoPan tai MuSan otteluissa koko kauden ajan, en olisi oikeutettu minkäänlaiseen korvaukseen. Vaikka en olisi seuran jäsen? Minun pitäisi siis lojaaliudesta suomalaista ja porilaista jalkapalloa kohtaan tehdä noin 60 tuntia töitä näiden seurojen eteen pelkällä makkara- ja kahvipalkalla? Olen itse toiminut Nice Futiksen, Musan Salaman sekä FC PoPan kuuluttajana vuodesta 2006 vuoteen 2011. Olen toiminut myös tällä makkaraperiaatteella, tuolloin olin seuran jäsen. Tällä hetkellä, kun en edes asu Porissa, minun odotettaisiin ensin tulevan Poriin junalla (hinta edestakaisin 70 euroa) ja sitten kuuluttaa peli makkarapalkalla. Olenhan kerran ollut seuran jäsen, pelannut seurassa ja muka velkaa jostain seuralle? Ei se herrantähden voi mennä niin. Tällä kaudella jouduin taistelemaan korvauksistani pitkään, olivat vuoden rästissä. Olisiko minun, nuoren opiskelijan, pitänyt tyytyä tähän ihan vaan lojaaliudesta porifutikselle? Olisiko? Vaikka olisin jäänyt miinukselle esimerkiksi kauden 2010 peleistä 3x70 euroa junakuluina? Mielestäni tällainen ei käy päinsä, eikä tällaista voi vaatia edes laji- tai seurarakkaudesta. Ja ihan vain selvennykseksi, lähes aina homma on toiminut, mutta tämän kauden vuoksi olen päättänyt lopettaa kuuluttamisen aivan kaikkialla.
|
|
|
|
|
Sir. Psycho
Poissa
|
 |
Vastaus #288 : 29.11.2011 klo 21:57:04 |
|
Työtä on monenlaista, kuuluttamisenkin lisäksi. Ymmärrän, että kukaan ei varmasti halua kulkea noilla hinnoilla kuuluttelemaan ilmaiseksi, mutta mielestäni näissä talkooasioissa pitääkin olla sellainen "jokainen tekee mitä pystyy" -periaate. Jotkut eivät pysty tekemään mitään vaikka haluaisivat, toiset taas pystyvät tekemään paljonkin. Tietenkin "oikeista töistä" kuuluu maksaa korvausta, mutta mielestäni näillä sarjatasoilla ihmisten kuuluu tietyissä määrin tehdä hommia myös ihan sydämestä.
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #289 : 29.11.2011 klo 22:00:02 |
|
Työtä on monenlaista, kuuluttamisenkin lisäksi. Ymmärrän, että kukaan ei varmasti halua kulkea noilla hinnoilla kuuluttelemaan ilmaiseksi, mutta mielestäni näissä talkooasioissa pitääkin olla sellainen "jokainen tekee mitä pystyy" -periaate. Jotkut eivät pysty tekemään mitään vaikka haluaisivat, toiset taas pystyvät tekemään paljonkin. Tietenkin "oikeista töistä" kuuluu maksaa korvausta, mutta mielestäni näillä sarjatasoilla ihmisten kuuluu tietyissä määrin tehdä hommia myös ihan sydämestä.
Pyrin sanomaan juurikin sitä, että seuran väki tekee talkootyön. Seuran ulkopuolisen väen tulee saada korvaus tekemästään työstä. Tämän tulisi olla selvä asia kaikille.
|
|
|
|
|
Tapsa
Poissa
|
 |
Vastaus #290 : 29.11.2011 klo 22:17:30 |
|
Pyrin sanomaan juurikin sitä, että seuran väki tekee talkootyön. Seuran ulkopuolisen väen tulee saada korvaus tekemästään työstä. Tämän tulisi olla selvä asia kaikille.
Olet oikeassa! Ei ole mitään järkeä lähteä kuuluttamaan, jos ei saa edes matkakorvausta. Tällaisena työ muuttuu pakkopullaksi ja vie koko motivaation pitemmän päälle. Onhan otteluiden kuuluttaminen työtä, joka sitoo noin kahdeksi ja puoleksi tunniksi. Tämän lisäksi joutuu monenlaista taustatietoa selvittämään omalla ajallaan. Kyllä ottelukuuluttaja on oikeutettu korvaukseen tekemästään työstä. Ei muutkaan lähde tekemään tällaista työtä nälkäpalkalla.
|
|
|
|
|
PoPa Fani
Poissa
Suosikkijoukkue: Tranmere Rovers
|
 |
Vastaus #291 : 29.11.2011 klo 23:39:24 |
|
Olen itse toiminut Nice Futiksen, Musan Salaman sekä FC PoPan kuuluttajana vuodesta 2006 vuoteen 2011
jaa, se olit sinä joka kuulutit niitä,
|
|
|
|
|
linux
Poissa
Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray
|
 |
Vastaus #292 : 29.11.2011 klo 23:48:30 |
|
Niin, tuskin tällä tasolla vielä. Mutta sitten jos joku joukkue vähän pääsisi nousemaan, varmasti maksukykykin on eri luokkaa.
|
|
|
|
|
pirakaia
Poissa
|
 |
Vastaus #293 : 30.11.2011 klo 01:43:43 |
|
Voi herrantähden pirakaia...
Tarkoitatko, että jos esimerkiksi kuuluttaisin FC PoPan tai MuSan otteluissa koko kauden ajan, en olisi oikeutettu minkäänlaiseen korvaukseen. Vaikka en olisi seuran jäsen?
En tarkoita, tähän kommenttiin lähinnä vastasin: "sympatiasta tekemään mitään hommia jalkapalloseurassa" Ollaan me sen verran pyöritty samoissa piireissä että tiedän että olet tehnyt enemmän kuin rivikansalaisen osuuden verran hommia porilaisissa jalkapalloseuroissa ilman korvausta, ja valtavasti enemmän kuin itse olen. En vain siksi varsinkaan voi käsittää miten näet järkeväksi kertoa talkootyötä tekevälle henkilölle hänen "asenteensa olevan tyhmä, ei ihailtava". Tiedät ihan yhtä hyvin kuin minäkin mitä suomalaiselle jalkapallolle käy ilman talkootyötä.
|
|
|
|
|
armoton yanar
Poissa
Suosikkijoukkue: Karhukopla
|
 |
Vastaus #294 : 30.11.2011 klo 07:02:57 |
|
Huhut kertovat, että eräällä seuran johtohahmolla olisivat luottotiedotkin menneet jo ajat sitten tämän harrastuksen vuoksi..
|
|
|
|
|
JJ the great
Poissa
|
 |
Vastaus #295 : 30.11.2011 klo 07:47:26 |
|
Huhut kertovat, että eräällä seuran johtohahmolla olisivat luottotiedotkin menneet jo ajat sitten tämän harrastuksen vuoksi..
Meni jo Hollannissa.
|
|
|
|
|
4ahola
Poissa
Suosikkijoukkue: KPV
|
 |
Vastaus #296 : 30.11.2011 klo 10:09:19 |
|
YLE uutisoi seuraavaa: "Viime kauden päätteeksi jalkapallon Ykkösestä Kakkoseen pudonneen porilaisen PoPan tulevaisuus ei näytä hyvältä. Joukkueen 12 viimekautista pelaajaa hakee palkkasaataviaan Satakunnan ELY-keskuksesta." jsa
|
|
|
|
|
Vanja
Poissa
Suosikkijoukkue: Punainen on värimme!
|
 |
Vastaus #297 : 30.11.2011 klo 10:30:34 |
|
|
|
|
|
|
armoton yanar
Poissa
Suosikkijoukkue: Karhukopla
|
 |
Vastaus #298 : 30.11.2011 klo 11:11:39 |
|
Ilmeisesti hyvin menee, kun protestilistalla 62 euron saatavan takia 
|
|
|
|
|
mustahelmi
Poissa
|
 |
Vastaus #299 : 30.11.2011 klo 12:15:36 |
|
Ollaan me sen verran pyöritty samoissa piireissä että tiedän että olet tehnyt enemmän kuin rivikansalaisen osuuden verran hommia porilaisissa jalkapalloseuroissa ilman korvausta, ja valtavasti enemmän kuin itse olen. En vain siksi varsinkaan voi käsittää miten näet järkeväksi kertoa talkootyötä tekevälle henkilölle hänen "asenteensa olevan tyhmä, ei ihailtava". Tiedät ihan yhtä hyvin kuin minäkin mitä suomalaiselle jalkapallolle käy ilman talkootyötä.
Totta, taidettiin jossain kohtaa alkaa puhua eri asioista  Talkootyölle ja talkootyön tekemiselle annan aina kunniaa! Mutta se, että suomalainen jalkapallo pyörii tällä hetkellä monissa seuroissa pelkästään talkootyöllä, se ei oikeasti välttämättä ole hyvä asia. Tosin, muuhunkaan ei ole varaa.
|
|
|
|
|
|
|
|