FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.02.2026 klo 18:41:16 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 28

Kirjoittaja Aihe: EIF 2012  (Luettu 80724 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JeesBox

Poissa Poissa

Vastaus #175 : 10.04.2012 klo 00:10:13

Biljettpriset är nytt för i år och ligger på samma nivå som många andra div 2 klubbars pris. Bland annat BK-46 och SalPa har 7 €, GrIFK har 6 €. Damlagets och akademilagets biljettpriser är 5 € denna säsong. Det skulle inte varit fiffigt att ha olika pris i Karis och Ekenäs. Däremot kan man för 70 € köpa säsongskort och för den summan se alla dessa tre lags matcher. Vilket i praktiken betyder 13 herr matcher, 11 akademi matcher och 9 dam matchher dvs 33 matcher.......vilket betyder 2,12 € / match. (2,12 skall det vara inte 4,71 tack S.Sjöberg)
Missminner jag mig eller hade BK 5€ inträde under säsongen och 7€ i kvalet?
Leomax

Poissa Poissa

Vastaus #176 : 10.04.2012 klo 08:28:15

Det gnälls alltid i Ekenäs, i synnerhet om EIF fotboll. Efter många års frånvaro har jag igen ( började 2011 ) börjat följa med ettans hemmamatcher och är mycket glad över mitt beslut.
Jag köpte ett säsongskort för 2012 och tycker att priset är skäligt med tanke på alla matcher man får se ( om man bara vill ).

Betalar jag 7 euro för en match som räcker 2x45 minuter tycker jag 2 euros skillnaden ( 5 euro 2011 ) inte är så stor med tanke på att det nu gäller division 2. Dessutom stöder man en lokal idrottförening där jag själv dessutom varit med som pojke och fått vänner och bekanta för livet.

Sedan kan man ju fundera på vad man annat får för 7 euro idag. En biobiljett kostar tex över 8 euro.

Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #177 : 10.04.2012 klo 10:06:02

Skall ännu påta i er "myrstack".

Skall Finland någonsin komma högre på FIFA:s ranking (nu 84. -5 platser) så är en av de avgörande faktorerna PENGAR!
Då landet är ett avundsjukt samhälle, där man inte vill hjälpa utan hellre vill stjälpa, så kan inte föreningarna förvänta sig stöd i form av pengar från något annat håll än privat personer och några, till antalet, futtiga företag.
Den dag då Finland kommer upp på FIFA-rankingen i nivå med de övriga nordiska länderna och börjar klara sig internationellt kan var och en, som varit och sett på finsk fotboll och betalat för inträdet, gå med näsan i vädret och vara stolt. Vi har hjälpt den finska fotbollen att nå en bättre placering i världsrankingen. Finsk (och EIF:s) fotbolls framtid är på vårt allas ansvar.
Finsk forboll behöver lika mycket EIF som någon annan förening. Era ungdomar (flickor och pojkar) och ni själva behöver EIF. Tacka dem som jobbar, oftast GRATIS!!!,  med idrott och betala för inträdet om det än är frågan om säsongkort, enskild biljett eller liknande.
Alltför många goda idrottsföreningar har gått under. Tag vara på er förening!
Och EIF: Tag vara på era före detta spelare och funktionärer, ni har dem att tacka för er historia.

Vad skulle inte en härlig sommarkväll i Ekenäs vara med ett lokalderby EIF - BK-46 eller EIF - HIK!!
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #178 : 10.04.2012 klo 11:46:04

7 euro är lämpligt och all verksamhet kräver PENGAR!
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #179 : 10.04.2012 klo 20:40:29

EIF - Kuusysi 4 - 1 (1 - 1)

EIF vidare i finska cupen. EIF slog division 2 klubben Kuusysi i en match som spelades på Karis konstgräsplan. Nu väntar lottning inkommande fredag och den sjunde omgången.

Målen i matchen: 15 min 1-0 Johan Estlander (Simon Eklund), 19 min 1-1 Mirko Puhalainen, 75 min 2-1 Garry Lewis (Estlander), 78 min 3-1 Massimo Mirabelli (Robin Sid), 81 min 4 - 1 Estlander (Mirabelli).

EIF: Oscar Forsström; Jens Mattfolk (25 min Kevin Sawchack), Tony Antus, Sampsa Timoska, Simon Eklund; Ville Sevon (77 min Timo Brotkin), Calle Forsström (v), Robin Sid, Garry Lewis; Massimo Mirabelli, Johan Estlander.

lhttp://www.vastranyland.fi/sport/2496458_2496458.html
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012 klo 21:46:10 kirjoittanut Playmobil »
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #180 : 10.04.2012 klo 20:56:41

Yle Västnyland

Palloverkko (puuttuu vaihto Mattfolk -> Sawchak)

Hyvin palveltu lipunmyyjiltä kun pystyin lunastamaan kausikorttini heiltä. Harmi että kaulaliinan vihreä ei ollut ihan EIF:in vihreä.

Peli ei näyttänyt täysin valmiilta kauden alkua ajatellen. Pallo eikä miehet liikkuneet vielä kuten viime vuonna. Tulos oli toki hieno, ja pelikin varmaan paranee kunhan joukkue pääsee pelaamaan yhdessä enemmän.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #181 : 12.04.2012 klo 21:33:18

Jaha så börjar det dra ihop sig inför premiären av säsong 2012!

Hittills har det spelats några tränings-matcher samt tre cup-matcher. I tränings-matcherna har det inte gått något vidare, de spelades också rätt tidigt i år och med rätt så många från Akademi laget. I cup-matcherna har det gått bättre, torde vara 6 - 1 mot PPJ, 3 - 2 mot MaPS och 4 - 1 mot FC Kuusysi. I dessa matcher har också en rätt så stark öppnings elva kunnat användas.

Hittills inga stora skador hos truppen. Under vinterns träningar har deltagit ca. 40 spelare, dessa kommer sedan att spela i både i Representations-laget samt i Akademi-laget.

Från ifjol saknas:
  • Stefano Franciosa
  • Steven Perry
  • Kyle Hoffer
  • Simon Sid
  • Petter Aho

Nya för iår:
  • Mike Keeney
  • Sampsa Timoska
  • Massimo Mirabelli
  • Garry Lewis
  • Kevin Sawchak
  • James Pendrigh
  • Farhan Omar
  • Henri Hallgren
  • Anton Brotkin

Som nämndes här tidigare så var spelet inte riktigt finslipat ännu, men antar att det är det som skall ske nu i helgen under träningslägret i Tallinn. Där skall man träna ett antal gånger samt spela mot ett Estniskt div. I lag.

Seriepremiären går av stapeln den 18.4 kl: 18.30 på Karis konstgräsplan. Då är det Pallohonka som står för motståndet, som lär skall vara en trupp som består av -92 till -95 födda spelare. De brukar ju oftast vara kvicka och rätt så bra teknik. Så antar att det långsamma konstgräset borde vara till EIF's fördel. Sen om Pallohonka kör träningsläger i Karis återstår att se, de har nämligen den 21.4 match mot BK-46 i Karis.

Skulle vilja påstå att EIF går mot en intressant säsong. Hoppas att publiken hittar till matcherna och att den nybildade gruppen Eklöven kommer igång på allvar!
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF

Vastaus #182 : 13.04.2012 klo 08:32:47

Seriepremiären går av stapeln den 18.4 kl: 18.30 på Karis konstgräsplan. Då är det Pallohonka som står för motståndet, som lär skall vara en trupp som består av -92 till -95 födda spelare. De brukar ju oftast vara kvicka och rätt så bra teknik. Så antar att det långsamma konstgräset borde vara till EIF's fördel. Sen om Pallohonka kör träningsläger i Karis återstår att se, de har nämligen den 21.4 match mot BK-46 i Karis.

Skulle vilja påstå att EIF går mot en intressant säsong. Hoppas att publiken hittar till matcherna och att den nybildade gruppen Eklöven kommer igång på allvar!

Är Karis konstgräset på något sätt speciellt långsamt??

Håller med om att EIF ser ut att gå mot en intressant säsong. Skulle gärna ha sett en mittback till i truppen, men man kan ju inte få allt :) Blir intressant att se vilken öppningselvan är då alla finns med, har ju inte varit så ännu en ända gång under försäsongen! Flere av spelarna har sett riktigt vassa ut under våren och det centrala mittfältet med Sid, Forsström och Lewis/Timoska/Brotkin ser riktigt intressant ut!
ynka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: leeds,barcelona

Vastaus #183 : 13.04.2012 klo 10:41:34

Håller inte riktigt med dej nu Mastro,tror ej att Eif har nån fördel av att spela på karis konstgräset för pallohonka killarna är vana med samma underlag. Tror knappast på mera publik för Eif ,brukar inte ekenäs publiken tvärtom boikotta matcherna när det kommer en hög med utlänningar till Eif.De vill ju se på stans egna killar,så skriks de ju alltid i alla fall på ladugårdsgatan! Laget ser annars intressant ut och kan till och med överraska om det inte kommer skador.
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #184 : 13.04.2012 klo 11:26:13

Håller inte riktigt med dej nu Mastro,tror ej att Eif har nån fördel av att spela på karis konstgräset för pallohonka killarna är vana med samma underlag. Tror knappast på mera publik för Eif ,brukar inte ekenäs publiken tvärtom boikotta matcherna när det kommer en hög med utlänningar till Eif.De vill ju se på stans egna killar,så skriks de ju alltid i alla fall på ladugårdsgatan! Laget ser annars intressant ut och kan till och med överraska om det inte kommer skador.
Tror nog att det kommer bra med publik iår, sålänge förstärkningarna är duktiga så tror jag nog att dom accepteras. Dessutom har man ju trots allt ett mycket lokalt lag iår, trots att där spelar 4-5st förstärkningar. Det är bra fotbolls-boom i Raseborg nu, har varit i ett par år redan och detta kommer nog att märkas i publiksiffrorna!
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #185 : 13.04.2012 klo 11:44:47

Finska cupens 7:e omgång EIF - Jippo (div 1.). Laget kommer från Joensuu. Speldatum klarnar eventuellt under veckoslutet.
Suomen cupin 7:s kierros EIF Jippo (div 1.) Joukkue tulee Joensuusta. Pelipäivä selviää ehkä viikonlopun aikana.
Eze

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JIPPO

Vastaus #186 : 13.04.2012 klo 20:24:34

EIF-JIPPO su 22.4 Klo 16 Karjaan tekonurmi
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #187 : 15.04.2012 klo 20:45:45

EIF-JIPPO su 22.4 Klo 16 Karjaan tekonurmi

Avasin otteluketjun Cup-puolelle.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #188 : 18.04.2012 klo 14:48:48

Jaahass, det skulle börja var dags då liksom. Tid till kickoff i skrivande stund är 3h 42min. Premiären så iår som ifjol i Karis och deras konstgräsplan. Talades om att det skulle ha ordnats läktare dit igår, om de är uppbyggda är en annan sak. BK-46 kommer ju om jag förstått det rätt att spela en hel del av sina matcher i början av säsongen där pga. att det skall målas på löparbanorna vid naturgräsplanen.

Vet inget mera om Boll Tallarna (Pallohonka) än som jag kostaterat tidigare att det är ett gäng med spelare födda mellan -92 & -95. En sak som dock har ändrat är att liga laget FC Honka har match idag, om jag kommer ihåg rätt borde den egentligen varit först imorgon. Vilket betyder att de måste ha två olika trupper, jämfört med om liga-matchen varit dagen efter och juniorerna kunde spela i båda lagen. Fast sist och slutligen kanske det inte har så stor betydelse i början av säsongen när skador och avstängningar borde var mindre än mitt under säsongen.

EIF har sågott som alla med idag. Endast Mattfolk och Sjöblom som är borta pga. fotskador. I truppen ingår följande:

Målvakter
    • #01 Oscar Forsström
    • #30 Ben Nybondas
    Backar
    • #02 Tony Antus
    • #13 Zacharias Ekström
    • #15 James Pendrigh
    • #16 Simon Eklund
    • #19 Dennis Lindroos
    • #38 Kevin Sawchak
    Mittfältare
    • #03 Sampsa Timoska
    • #06 Calle Forsström
    • #08 Timo Brotkin
    • #11 Garry Lewis
    • #17 Robin Sid
    • #20 Robert Rehnström
    • #25 Ville Sevón
    • #27 Robert Lindqvist
    Anfallare
    • #09 Johan Estlander
    • #10 Massimo Mirabelli

Nu när det finns att välja på finner jag det svårt hur man skall pussla ihop en öppningselva. Skall försöka mig på det, men om den har något med verkligheten att göra är en annan sak.

--------------------- O. Forsström ---------------------
    -- K. Sawchak -- T. Antus --- D. Lindroos -- T. Brotkin --
    ----- G. Lewis ------ S. Timoska ----- C. Forsström -----
    ----- R. Sid -------- J. Estlander ------ M. Mirabelli -----

Bänken: B. Nybondas; Z. Ekström, S. Eklund, J. Pendrigh; R. Rehnström, V. Sevón, R. Lindqvist.

Skulle gälla en 4-3-3 eller så alternativt 4-1-4-1 med Timoska och Estlander som 1:orna. Laget borde nog hålla sin form, för där finns Timoska som styr spelarna med en erfaren blick och O. Forsström som även han dirigerar mycket. Tror inte heller att det kommer att bli för mycket, Timoska sköter välan mera mittfältet och uppåt medan O. Forsström sköter försvaret.

Mittbacksparet är rätt bra i luften och på att bryta. Svagheterna ligger i att spela bollen längs marken, Antus brukar dock ha några fina långbollar per match. Ytterbackarna är lite olika, Sawchak har "steg" (snabbhet) och kommer säkert att agera som extra ytter. Brotkin förstår inte hur man tappar bollen eller balansen och bryter rätt så bra. Kan hända att han även bjuder på en och annan skott fint! :D

Mittfältet har två gånger rutin + löpstyrka i Lewis. Lewis kändes lite rostig i början av denna säsong, men har efterhand bättrat på sig och börjar likna säsongen 2010 före skadan. C. Forsström och Timoska är två nyckelspelar i laget med mycket rutin och skicklighet. Antar att Timoska kör det defensiva jobbet medan C. Forsström koncentrerar sig på anfallet och uppbyggandet av det.

I anfallsväg har vi två löpsnabba + en som gärna fintar bort 3 - 4 st. förrän han passar/skjuter. Mirabelli är en snabb ytter med ett hårt skott, dock rätt så enfotad (vänster). Estlander är bäst när han får jobba tillsammans med någon på topp, tror därför han kommer att gilla Sid. Sid har växt några cm igen och kanske gått upp några kilon, men har ändå fysiken emot sig jämfört med de flesta backlinjer i div. II. Men som bekant så kompenserar han det med en otrolig teknik.

Mitt resultat tips.. 3 - 1. Hoppas att publiken infinner sig, Eklöven är iaf. tända och skall göra bättre ifrån sig än senast. Matchen krockar dock med en Queen konsert i Ekenäs, fast kanske det inte är så många som är intresserade av båda. Tills nästa gång..
    Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #189 : 18.04.2012 klo 22:32:17

EIF - Pallohonka 1-1 (1-1)

15 min 0-1 Alekksi Keijama (Jason Riikonen)
    24 min 1-1 Tony Antus (Robin Sid)

http://palloverkko.palloliitto.fi/Live/Stats/Fixtures.aspx?fixtureID=16197&matchID=16550
    ynka

Poissa Poissa

Vastaus #190 : 19.04.2012 klo 06:47:19

Om gårdagens match i karis mot pallohonka några rader,personligen hade jag förväntat mig mycket mer av en sån kille som Timoska(borde visa mera ledarskap på plan och dirigera spelarna framför sig,de borde man kunna förvänta sig av en spelare som lirat i veikkausliigan halva livet. Passningarna hans missade med stor procent sitt mål och varför slår karlen hela tiden dessa långbollar!? Även Mirabelli var en stor besvikelse som han höjts i skyarna av mediefolket och managern i Eif,däremot verkar Kevin Sawchuk vara en fin förstärkning för Eif,fint backspel av honom. Målgörandet kommer att bli en stötesten för Eif i år om de tänker fortsätta med paret Estlander(håller inte i div 2) Mirabelli(långsam och oföretagsam) men ge däremot chansen åt unge pigge Ekström som byttes in i slutet av matchen. Robin Sid gjorde även han en bra match men däremot borde man kunna förvänta sig lite mera av Calle Forsström speciellt framåt,brodern Oscar i målet hade några fina räddningar i slutet av matchen och var helt ok!
    EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #191 : 19.04.2012 klo 12:26:30

Så hade vi säsongen igång på allvar. Som tidigare nämnt så slutade matchen oavgjort 1 - 1 (1 - 1) med mål av Aleksi Keijama för Pallohonka och för EIF:s mål svarade Tony Antus. Lite info om matchen som JAG kommer ihåg den, kan hända att där finns några fel men det väsentliga borde vara rätt.

Första halvlek

Första halvlek var det Pallohonka som visade framfötterna och hade rätt så mycket bollinnehav, medan hemmalaget mest sprang efter och när de fick tag i bollen gav de gärna tillbaka den genom att passa bort den. Det var även så som första målet uppstod vid den 15 minuten. Antus dröjde med passningen vid halvaplan och Jason Riikonen han fast och kom emellan. Av det följde en snabb 2 - 1:a från högerkanten. Sampsa Timoska blev ensam mot Riikonen och Keijama. Den förstnämnda lyckades få passningen åt lagkamraten. Keijama blev då ensam med Oscar Forsström och placerade läderkulan behärskat ner i O. Forsström's vänstar hörn.

EIF kom inte till några riktigt farliga lägen, men en hörna åstadkom man. Robin Sid ställde sig vid hörnflaggan och bevisade två saker: 1. han är längre än hörnflaggan och 2. är rätt bra på att ge hörnor. För bollen kom rätt så perfekt för Antus som kunde nicka den ner i höger hörn. Målvakten Ville Hursti hade ingen chans att komma ut och plocka bollen för där var trångt som på Santa Fé:s dansgolv när Boner spelar. Hursti satsade istället på att försöka rädda nicken, men han nådde inte ända fram till bollen.

Efter detta fortsatte Pallohonka:s dominans, eller iaf. bollinnehav. Visst rullade de bollen aningen där hemma i backlinjen, men rätt många gånger kom de upp längs kanterna med framgång. Ett farligt läge åstadkom de men då var O. Forsström på sin vakt och med en fullsträckt kropp kunde han tippa ut bollen till hörna.

Andra halvlek

Den började där den första slutade, men ganska hastigt ändrade det. EIF började möta Pallohonka högre upp i banan och det orsakade problem för Esbo-grabbarna. EIF fick själva hålla i bollen mera nu och började slippa upp längs kanterna även de. Speciellt Ville Sevón var väldigt företagsam på båda kanterna och orsakade problem med sin teknik och sitt slit. För tappade han bollen blev han inte och deppade utan försökte direkt ta tillbaka det som blivit stulet.

Massimo Mirabelli och Johan Estlander hade båda varsin het chans + några halvchanser. Men det ville sig dock inte riktigt för dem. Sid hade några skott lägen genom matchen men ofta snedträff eller annors bara ett svagt skott blev resultatet. Närmast kom Sid när han körde en förenklad version av Maradona's berömda löpning. Han fick bollen på högerkant med två spelare emot sig. Det såg mörkt ut och man väntade sig att han skulle backa hem eller tappa bollen. Sid ville dock annat och lade en tunnel på ena backen tillika som han lämnade båda stillastående. Han accelererade mot mitten av 16-metern med sina två kaffe gäster i hälarna. Ena han upp bara för att få påtår med en skott fint. Tyvärr så misslyckades skottet för Sid och bullen blev i ugnen eller om man vill bollen i hanskarna hos Hursti.

Mirabelli blev utbytt i den 65 minuten och in kom Timo Brotkin. Lite trögt i starten men efter några beröringar och löpsteg började det arta sig. Och även den berömda skottfinten infann sig. Det var mest från högerkant som EIF kom upp, iaf. mot slutet av matchen. Kevin Sawchak visade att han är snabb och som jag anade var han rätt mycket uppe vid hörnflaggan och gav inlägg. Tyvärr var det sällan någon som mötte dem, det var ganska svart innanför 16-metern och det gröna/vita representerades mestadels av konstgräset och linjerna.

Matchens stora chans erbjöd sig åt nya Zacharias Ekström. Han kom in istället för Estlander i den 85 minuten. Även han dribblade sig in från högern vid 16-metern och kom förbi två motståndare. Ekström föredrar som bekant vänsterfoten framom högern och denna gång fick han som han ville. Han hade bollen framför sig på vänstersida och kanske en 14 - 15 meter till mål och lite till höger om mitten. Hursti var 4 - 5 meter ut och möta. Ekström försökte skruva bollen runt Hursti med en bredsida, men till hemmalagets förtret gick bollen även förbi den vänstra stolpen. När detta skedde återstod endast några minuter.

Summering

Visst var man lite besviken med endast 1 poäng från denna match. Skulle gälla att få Timoska uppåt i banan och därmed skulle Calle Forsström kunna bidra mera till anfallet än att koncentrera sig på att försöka vinna tillbaka bollen. Det var ett ungt motstånd denna gång, medelålder på 17 - 18 år har jag förstått. Tekniska killar som i lugn och ro får en hel del gjort, men med lite press så börjar avsaknaden av rutin komma fram. En helt okej domarinsats också, visst han missade några lägen iaf. genom grön/vita ögon. Men de hade inte heller så jobbig match, det kanske endast ett gult kort är en indikation på.

Genomgång av spelare (skala 1 - 10):

Målvakter
    • #01 Oscar Forsström: 7 : Gjorde en okej match med några fina ingripande, men hade inte mycket att göra överlag. Chanslös vid målet.
    • #30 Ben Nybondas: - : Spelade inte.
    Backar
    • #02 Tony Antus: 5 : Det som höjer hans betyg är målet. För han hade många felpassningar, bl.a. en som ledde till mål.
    • #13 Zacharias Ekström: 8 : Högt betyg pga. att han spelade pigg när han kom in. Spelade dock endast 6 - 7 minuter.
    • #15 James Pendrigh: - : Spelade inte.
    • #16 Simon Eklund: 6 : Gjorde en okej match. Skötte sitt för det mesta i försvarsväg, lyckades dock inte i anfallsväg.
    • #19 Dennis Lindroos: - : Spelade inte.
    • #38 Kevin Sawchak: 7 : Första halvlek rätt blek, betydligt bättre i andra. Kan bero på taktiken. Gav en 3 - 4 inlägg efter fina löpningar.
    Mittfältare
    • #03 Sampsa Timoska: 6 : Skötte sitt i försvaret. Hade vänta mig mera vid hörnor och frisparkar dock.
    • #06 Calle Forsström: 7 : Spelade okej, var dock lite för ensam på mitten. Skulle behövas mera uppåt i banan.
    • #08 Timo Brotkin: 6 : Spelade 35 minuter. Spelade på kanterna, var dock inte hans dag och tappade bollen varannan gång.
    • #11 Garry Lewis: 6 : Verkade pigg i början och slutet. Har inte mycket minnesbilder av honom i mitten av matchen.
    • #17 Robin Sid: 8 : Som vi alla vet besitter han en otrolig teknik. Måste dock jobba på sitt försvarsspel.
    • #20 Robert Rehnström: - : Spelade inte.
    • #25 Ville Sevón: 8 : Även en teknisk kille. Sliter och ger allt, även i försvarsväg.
    • #27 Robert Lindqvist: - : Spelade inte.
    Anfallare
    • #09 Johan Estlander: 5 : Spelade 85 minuter. Har svårt att spela ensam i anfallet. Hade några chanser annars ganska blek.
    • #10 Massimo Mirabelli: 5 : Spelade 55 minuter. Spelade mestadels ytter men ville ofta gå inåt vilket grötade till det.

---------------------- O. Forsström ---------------------
    -- K. Sawchak -- T. Antus --- S. Timoska -- S. Eklund --
    ---------------------- C. Forsström ---------------------
    --- V. Sevón ---- G. Lewis --- R. Sid ---- M. Mirabelli ---
    ----------------------- J. Estlander ---------------------

Pallo Antus (24 min)

Bänken: B. Nybondas; Z. Ekström (Vaihto 85 min/Estlander), D. Lindroos, J. Pendrigh; R. Rehnström, T. Brotkin (Vaihto 55min/Mirabelli), R. Lindqvist.

Uppskattad publiksiffra: 150.

Edit. Kosmetiska saker.
    « Viimeksi muokattu: 19.04.2012 klo 15:37:18 kirjoittanut Mastrodamus »
    jPallo

Poissa Poissa

Vastaus #192 : 19.04.2012 klo 13:35:32

Var är kingen, Farhan omar? Ska inte han vara med EIF i år?
    EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #193 : 19.04.2012 klo 13:49:06

Vet inte säkert men hörde nåt om att han var påväg hit snart igen, då för att stanna en längre tid. Har inte varit på träningar nu på en månad ca.
    stoppi

Poissa Poissa

Vastaus #194 : 19.04.2012 klo 14:04:34

Moi Farhan ;)
    Fantastix

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46, Magpies, The Royals

Vastaus #195 : 20.04.2012 klo 10:19:17

Lainaus
    #27 Robert Lindqvist: - : Spelade inte.

Spelade inte nr 27? Litet genant för Eklöven som stod och skrek; "Roberg Lindqvist V***u Sä oot Paska.

Kanske de borde valt någon annan spelare istället eller vågade de inte göra det.
    EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #196 : 20.04.2012 klo 11:46:34

Spelade inte nr 27? Litet genant för Eklöven som stod och skrek; "Roberg Lindqvist V***u Sä oot Paska.

Kanske de borde valt någon annan spelare istället eller vågade de inte göra det.

Ylos Bra försök där, skulle dock föreslå en 1 veckas kur med Topz! De gör under för hörseln. Fast vad vi skall göra åt din slutledningsförmåga vet jag inte. Eller alternativt ta reda på lite bättre nästa gång förrän man yttrar sig. För om du var där borde du ju märkt att EIF:s nr. 27 inte spelade.

Det som skreks var följande: "Robert Lindfors V***u Sä oot Paska".

I matchprotokollet kan du se att Pallohonka har en spelare som heter Robert Lindfors, även nr. 27 han med. Och när det skreks så var det en viss nr. 27 som höll i bollen och gjorde sig redo för att kasta in bollen i spel pånytt. Precis framför klacken.
    « Viimeksi muokattu: 20.04.2012 klo 11:48:57 kirjoittanut Mastrodamus »
    fowler4ever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF , ESC

Vastaus #197 : 20.04.2012 klo 23:22:19

aningen genant för dej endast i det här fallet , käre vän.
    mastrodamus la ner lagen ganska bra här före men jag tillägger ännu lite

Robert lindFORS råkade vara en av de få honka spelarna som tyckte det var en bra ide att vifta /ropa till Ekenäsklacken...
    då han minuten efter det lyckades med konststycket att trampa på bollen och trilla på arslet mitt framför den glada skaran fick han "stå sitt kast" så att säga...

Robert LindQVIST däremot är en stor publikfavorit och på alla sätt en GO' grabb ... 
    Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #198 : 22.04.2012 klo 20:15:26

Finska cupen 7:e omgång

EIF - JIPPO (div1) 0 - 2 (0 - 0)

Cup äventyret är över för EIF:s del. Efter en strong insats mot division 1 klubben JIPPO från Joensuu får man nu till följande koncentrera sig på seriespelet.

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=243416

http://www.vastranyland.fi/sport/eif_ut_ur_cupen_2496913.html
    « Viimeksi muokattu: 22.04.2012 klo 21:11:53 kirjoittanut Playmobil »
    ynka

Poissa Poissa

Vastaus #199 : 22.04.2012 klo 20:33:11

Strong insats?? Nej det kan man verkligen inte säga att det var,Jippo var inget bra lag och spelet var långt ifrån underhållande. Eif hade en målshans på hela matchen(Sids skott i stolpens yttre sida) och de grönvitas anfallsspel otroligt dåååligt! Estlander och Mirabelli(en stor flopp)på topp helt osynliga och direkt dåliga!

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 28

Siirry: