FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.02.2026 klo 00:36:34 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 28

Kirjoittaja Aihe: EIF 2012  (Luettu 80733 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #275 : 07.05.2012 klo 17:23:13

Va e de fören "fågelbongare" som håller på tottenham på sist bildn?

Å fast ja e röviter så kan ja nog kom me å spik lite ja å ifall de sku råk bli på de vise.

Ylos
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #276 : 07.05.2012 klo 17:43:12

Å fast ja e röviter så kan ja nog kom me å spik lite ja å ifall de sku råk bli på de vise.
Låter bra!
Det väljs ett nytt fullmäktige i staden i höst (det blir val!). Det lönar sig för Ekenäsfotbollen att kräva att medel reserveras i nästa års budget i staden (2013) för upprustning av centrumplanen (en förstoring och grundförbättring av gräsplanen). En folkrörelse borde fås igång kring frågan så börjar det nog hända. Visst kan säkert en del av arbetet ske på talko om staden ger lov. (alternativet är att EIF hyr planen för en längre tid och rustar upp den)
Vem är först med att starta en namninsamling??
ynka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: leeds,barcelona

Vastaus #277 : 07.05.2012 klo 18:14:10

Kom med namninsamlingen till BK:s matcher med så får ni garanterat mera namn,centrumplan får ju alla Raseborgare skämmas för!! Kontakta nya bildningsdirektören,inte idrottssekreteraren!!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #278 : 07.05.2012 klo 20:32:52

Kontakta nya bildningsdirektören,inte idrottssekreteraren!!

Jepp, kontaktar man den sistnämnda kanske man får en snömaskin istället. Han lär skall ha försagt sig en gång också, nämligen "..så länge som jag bestämmer kommer centrumplan inte att få en cent till förbättringar..".. :(
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #279 : 07.05.2012 klo 22:33:32

Jepp, kontaktar man den sistnämnda kanske man får en snömaskin istället. Han lär skall ha försagt sig en gång också, nämligen "..så länge som jag bestämmer kommer centrumplan inte att få en cent till förbättringar..".. :(
Du skriver ganska ofta någonting om snömaskiner eller skidspår.. jag tror nog inte att andra idrottsgrenar heller har det så väl ställt inom kommunen Raseborg. Och bra är väl trots allt att det finns annat än enbart fotboll också. Det är väl allmänt känt att besikelsen över att det i tiderna inte kom konstgräs till centrumplanen gjort att många beslut sedan dess påverkat centrumplanen negativt. Sådant borde givetvis inte få förekomma! Var i tiderna inte heller speciellt positiv till konstgräs, men nu skulle jag gärna se en förstorad centrumplan med konstgräs, tror det skulle gynna EIF.
norsu1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana

Vastaus #280 : 08.05.2012 klo 04:29:33

Kom med namninsamlingen till BK:s matcher med så får ni garanterat mera namn,centrumplan får ju alla Raseborgare skämmas för!! Kontakta nya bildningsdirektören,inte idrottssekreteraren!!

Börja med att skicka bilderna till VN, då går det "hem" till alla!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #281 : 08.05.2012 klo 09:22:10

Du skriver ganska ofta någonting om snömaskiner eller skidspår.. jag tror nog inte att andra idrottsgrenar heller har det så väl ställt inom kommunen Raseborg. Och bra är väl trots allt att det finns annat än enbart fotboll också.

Nå har förstått att personen i fråga redan ordnat två snömaskiner åt en viss förening, den första lär skall ha varit för liten så då fixade han en till. Verkar dock inte vara samma med alla idrottsgrenar. Trots att vi kan konstatera att andra idrottsanläggningar i staden förfaller. Men jo visst skall andra idrottsgrenar också få sin beskärda del.

Det är väl allmänt känt att besikelsen över att det i tiderna inte kom konstgräs till centrumplanen gjort att många beslut sedan dess påverkat centrumplanen negativt. Sådant borde givetvis inte få förekomma! Var i tiderna inte heller speciellt positiv till konstgräs, men nu skulle jag gärna se en förstorad centrumplan med konstgräs, tror det skulle gynna EIF.

Kan vara att det är så, tråkigt om så är fallet dock. Har själv börjat luta mot det du säger om konstgräs. Gillar nog betydligt mer att spela på naturgräs än konstgräs, men om man skulle få den förstoring av planen som behövs och det då skulle bli konstgräs skulle jag kunna gå med på det. Dock skulle jag helst se en förstoring med naturgräs som underlag, rätt lagad denna gång så som den verkar vara gjord i Karis.
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #282 : 08.05.2012 klo 10:54:27

Anser nog att det skulle vara betydligt bättre med naturgräs, men är orolig för att skötseln av detta inte skulle vara tillräckligt bra. Därför skulle jag nog kunna leva med konstgräs också. Det kan vara lättare att få dit en konstgräsplan, då kan man motivera det med att skötselkostnaderna är mindre. Hur som helst, det viktigaste är att något skulle göras! Planen måste bli större och i bättre skick! Som nu är fallet, skulle det löna sig för EIF att spela alla matcher på bortaplan och då är nog något jävligt fel!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #283 : 08.05.2012 klo 12:42:20

Anser nog att det skulle vara betydligt bättre med naturgräs, men är orolig för att skötseln av detta inte skulle vara tillräckligt bra. Därför skulle jag nog kunna leva med konstgräs också. Det kan vara lättare att få dit en konstgräsplan, då kan man motivera det med att skötselkostnaderna är mindre.

Jepp, samma.

Hur som helst, det viktigaste är att något skulle göras! Planen måste bli större och i bättre skick! Som nu är fallet, skulle det löna sig för EIF att spela alla matcher på bortaplan och då är nog något jävligt fel!

Så har det ju varit rätt många år nu tycker jag. Hemmasaldot inget vidare, medans man plockat poängen på bortaplan.
beckman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool

Vastaus #284 : 08.05.2012 klo 13:10:37

Du skriver ganska ofta någonting om snömaskiner eller skidspår.. jag tror nog inte att andra idrottsgrenar heller har det så väl ställt inom kommunen Raseborg. Och bra är väl trots allt att det finns annat än enbart fotboll också. Det är väl allmänt känt att besikelsen över att det i tiderna inte kom konstgräs till centrumplanen gjort att många beslut sedan dess påverkat centrumplanen negativt. Sådant borde givetvis inte få förekomma! Var i tiderna inte heller speciellt positiv till konstgräs, men nu skulle jag gärna se en förstorad centrumplan med konstgräs, tror det skulle gynna EIF.
Mutta Påminnen laskettelukeskus (Pohjan Sport) sai kuulemma 50 tonnii uuteen tamppauskoneeseen. Sen takia että ovat talkoohenkisiä.. Ilmeisesti Raaseporin veronmaksajat pääsee ilmaiseksi laskettelemaan. Ainakin sivistyslautakunnan demarit..
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #285 : 08.05.2012 klo 14:04:23

Litet poängstatistik, som diskuterats så har EIF inte klarat sig så värst bra på hemmaplan. Stämmer inte riktigt. Visserligen kom jag åt statistik bara till år 2004. Svårt att säga varför vissa år skiljer så här mycket.

2004 div 2 hemma 17 poäng borta 16 poäng
2005 div 2 hemma 12 poäng borta 8 poäng
2006 div 2 hemma 17 poäng borta 14 poäng
2007 div 2 hemma 22 poäng borta 13 poäng
2008 div 2 hemma 13 poäng borta 19 poäng
2009 div 2 hemma 10 poäng borta 20 poäng
2010 div 2 hemma 15 poäng borta 16 poäng
2011 div 3 hemma 30 poäng borta 29 poäng
2012.....
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #286 : 08.05.2012 klo 14:13:39

Litet poängstatistik, som diskuterats så har EIF inte klarat sig så värst bra på hemmaplan. Stämmer inte riktigt. Visserligen kom jag åt statistik bara till år 2004. Svårt att säga varför vissa år skiljer så här mycket.

2004 div 2 hemma 17 poäng borta 16 poäng
2005 div 2 hemma 12 poäng borta 8 poäng
2006 div 2 hemma 17 poäng borta 14 poäng
2007 div 2 hemma 22 poäng borta 13 poäng
2008 div 2 hemma 13 poäng borta 19 poäng
2009 div 2 hemma 10 poäng borta 20 poäng
2010 div 2 hemma 15 poäng borta 16 poäng
2011 div 3 hemma 30 poäng borta 29 poäng
2012.....

Måste ha varit säsonger 2008 - 2010 som låg i minnet..
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #287 : 08.05.2012 klo 16:34:55

Nog bör det vara naturgräs på centrumplan. Visserligen fungerar det passningsspel dagens EIF bygger upp spelet med bättre/ lättare på konstgräs, men ändå ska man inte satsa på det. Konstgräset i Ekenäs får sedan bli ett nytt projekt! Vet inte hur det är i Raseborg, men på många orter ansvarar stadens trädgårdsmästare/ parkavdelning för planernas gräsmattor med goda resultat.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #288 : 09.05.2012 klo 07:46:06

Börja med att skicka bilderna till VN, då går det "hem" till alla!

Och idag var det en artikel i VN om Centrumplanens skick.

Nätstängslet mellan Ladugårdsgatan och planen skall fixas inom maj, och "det kan bli fråga om att ersätta bänkarna med läktarsektioner modell mindre" (men det finns ännu ingen tidtabell för det). Stefan Haglund (ordförande för EIF:s fotbollssektion) spekulerade att något kunde göras med talko, och Yngve Romberg (stadens idrottssekreterare) antyder att "chansen till gratisjobbare" kunde "vara värd en funderare".

Edit. Staket -> nätstängslet mellan gatan och planen
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012 klo 08:07:54 kirjoittanut mjanders »
)v(r. Red/White

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46

Vastaus #289 : 09.05.2012 klo 07:58:50

"Staketet ska fixas inom maj"... mjo, det tar ju iallafall en halvtimme att spika dit nya brädor.. sku dom vilja så sku dom ha det lagat redan idag. Och resten fixas med talko.. vittu va snålt skit. Var e cashen? Int kan väl nyförvärven ändå va såå dyra?! Skärpning nu Haglund och Romberg!   
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #290 : 09.05.2012 klo 08:07:03

"Staketet ska fixas inom maj"... mjo, det tar ju iallafall en halvtimme att spika dit nya brädor.. sku dom vilja så sku dom ha det lagat redan idag. Och resten fixas med talko.. vittu va snålt skit. Var e cashen? Int kan väl nyförvärven ändå va såå dyra?! Skärpning nu Haglund och Romberg!  

Sorry, min moka. Det skulle stå nätstängslet. Det är alltså fråga om stängslet mellan planen och Ladugårdsgatan.

Om mitt referat gav intrycket att de sagt att resten skall fixas med talko, så var det också dåligt skrivet. Det var alltså fråga om att Haglund spekulerade att en del kunde fixas med talko, och Romberg tyckte att man kunde fundera på saken.

Nu hittade jag artikeln på nätet också. Jag sökte den först under Sport, men där var den ju inte. länk
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012 klo 08:12:50 kirjoittanut mjanders »
)v(r. Red/White

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46

Vastaus #291 : 09.05.2012 klo 08:28:26

Sorry, min moka. Det skulle stå nätstängslet. Det är alltså fråga om stängslet mellan planen och Ladugårdsgatan.

Om mitt referat gav intrycket att de sagt att resten skall fixas med talko, så var det också dåligt skrivet. Det var alltså fråga om att Haglund spekulerade att en del kunde fixas med talko, och Romberg tyckte att man kunde fundera på saken.

Efter att man sett bilderna borde det vara ganska klart att nånting måste göras. Här hjälper int det att Haglund spelkulerar och Romberg tycker.. Det handlar om kultur och borde genast åtgärdas i mitt tycke. PålkkaSviinen och Eklöven gör en björntjänst åt klubbarna som drar folk till matcher och hämtar pengar. BK har skött sina planer, det kan väl Ekenäs också göra.. man undrar ju varför det från första början har släppts så långt att supporterna måst börja joma för att någo ska hända.

Edit: Bra artikel! Nu e de bara o vänta o se..

« Viimeksi muokattu: 09.05.2012 klo 08:31:13 kirjoittanut )v(r. Red/White »
mjanders

Poissa Poissa

Vastaus #292 : 09.05.2012 klo 08:49:07

PålkkaSviinen och Eklöven gör en björntjänst åt klubbarna som drar folk till matcher och hämtar pengar.

Vi får nog hoppas att supportrarnarna inte gör en björntjänst åt klubbarna:

En björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren.

(Fast om det börjar regna böter åt klubbarna p.g.a. facklor, rökbomber och glåpord åt domarna, så kan det ju nog hända att det är just det de gör.)

Men jo, artikeln var bra och man får ju hoppas att uppmärksamheten ger resultat.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #293 : 09.05.2012 klo 12:07:57

"Staketet ska fixas inom maj"... mjo, det tar ju iallafall en halvtimme att spika dit nya brädor.. sku dom vilja så sku dom ha det lagat redan idag. 

Jepp, fast det är stängsel som det är fråga om har jag svårt att förstå varför man måste säga "att det skall fixas inom maj månad"? Finns lite på 20 dar kvar i denna månad, så har jag svårt att se att det skulle dröja mer än 1 dags jobb för en kommunalare.

Men sen igen så kanske det borde tänkas lite mer långsiktigt och lite större. Om de nu "satsar" på stängslet, men som framgick i artikeln så fanns visioner om en annan version på stängsel. Menar inte att dessa skulle bli verkliga, men känns lite som om att staden fixar stängslet för att kunna säga "att nå där fick ni er förbättring"!

Och resten fixas med talko.. vittu va snålt skit. Var e cashen? Int kan väl nyförvärven ändå va såå dyra?! Skärpning nu Haglund och Romberg!   

Nå nyförvärven har nog inget med detta att göra, dvs. inte heller EIF:s ekonomi eftersom det inte är EIF:s egendom. Och i "Raseburg" finns det ju som bekant ont om pengar. Men därför skulle lite talkokraft från EIF:s sida vara helt bra och sedan materialet från stadens sida alternativt sponsorer.

Och idag var det en artikel i VN om Centrumplanens skick.

Ganska roligt om det är härifrån som de fått nys om det. Eller kanske någon skickade in bilderna ändå?
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #294 : 09.05.2012 klo 12:27:19

Jepp, fast det är stängsel som det är fråga om har jag svårt att förstå varför man måste säga "att det skall fixas inom maj månad"? Finns lite på 20 dar kvar i denna månad, så har jag svårt att se att det skulle dröja mer än 1 dags jobb för en kommunalare.

Men sen igen så kanske det borde tänkas lite mer långsiktigt och lite större. Om de nu "satsar" på stängslet, men som framgick i artikeln så fanns visioner om en annan version på stängsel. Menar inte att dessa skulle bli verkliga, men känns lite som om att staden fixar stängslet för att kunna säga "att nå där fick ni er förbättring"!

Troligtvis handlar det om att det kommer någon utomstående och fixar stängslet. Kanske kommunalarna inte klara av detta??

Visionerna om ett staket bakom lektarsektionerna, som skulle avskilja dessa från Ladugårdsgatan, är helt lysande! Några likadana läktarsektioner till, som där redan nu finns och sedan ett staket som binder ihop dessa skulle göra planen mera arenalik och ge ett välbehövligt lyft! Sedan återstår bara att ta itu med själva spelplanen! Kanske det blir något av centrumplanen ännu trots allt..
Hemuliix

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc København | FC Honka | A.I.K.

Vastaus #295 : 09.05.2012 klo 12:29:22

Miksi Timoska istui koko EsPa pelin penkillä? Onko kyse loukkaantumisesta vai onko EIF:n kokoonpano niin kova ettei kokenut liigajyrä mahdu kentälle? ;)
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #296 : 09.05.2012 klo 12:33:43

Miksi Timoska istui koko EsPa pelin penkillä? Onko kyse loukkaantumisesta vai onko EIF:n kokoonpano niin kova ettei kokenut liigajyrä mahdu kentälle? ;)

Oli kyll puoliloukkaantunut. Pelas vaan 38 min FC Espoo pelissäkin. Hän sai tällin JIPPO-pelissä pari (?) viikko sitten ja hänellä on ehkä joku hiusmurtuma kylkiluissa. Menee vissin tänään röntgen kuvauksiin.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Vastaus #297 : 09.05.2012 klo 12:36:30

Troligtvis handlar det om att det kommer någon utomstående och fixar stängslet. Kanske kommunalarna inte klara av detta??

Jeep, svåra projekt det där.

Visionerna om ett staket bakom lektarsektionerna, som skulle avskilja dessa från Ladugårdsgatan, är helt lysande! Några likadana läktarsektioner till, som där redan nu finns och sedan ett staket som binder ihop dessa skulle göra planen mera arenalik och ge ett välbehövligt lyft! Sedan återstår bara att ta itu med själva spelplanen! Kanske det blir något av centrumplanen ännu trots allt..

Visst får man hoppas, men är rädd att det kommer att ta tid. Men kanske det går lite fortare om det hela tiden påminns om saken?
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #298 : 09.05.2012 klo 14:02:11

Ganska roligt om det är härifrån som de fått nys om det. Eller kanske någon skickade in bilderna ändå?

Bilderna blev väl kända via FB skulle jag tro, några på västis som såg dem där. Bilderna skickades inte till staden, utgick från att de ändå skulle dyka upp förr eller senare. Igår satt de och tittade på dem på nätet (= Pind&Romberg) när några personer besökte idrottskansli. Bilderna tittade de på via detta forum. Bra att man med några bilder fick saker och ting att hända. En liten början, men det finns ju en hel del kvar att göra....
leny

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 , ESC

Vastaus #299 : 09.05.2012 klo 15:12:45

Bilderna blev väl kända via FB skulle jag tro, några på västis som såg dem där. Bilderna skickades inte till staden, utgick från att de ändå skulle dyka upp förr eller senare. Igår satt de och tittade på dem på nätet (= Pind&Romberg) när några personer besökte idrottskansli. Bilderna tittade de på via detta forum. Bra att man med några bilder fick saker och ting att hända. En liten början, men det finns ju en hel del kvar att göra....
Nånstans ska de ju börjas och idag har det eländiga stängslet försvunnit därifrån, vi fick tydligen fart på gubbarna!! Bra jobbat kära fotbollsvänner!

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 28

Siirry: