FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.02.2026 klo 23:29:30 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 28

Kirjoittaja Aihe: EIF 2012  (Luettu 80737 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
KARIS MUY LOCA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46

Vastaus #325 : 13.05.2012 klo 23:32:39

Hörde rykten om att eklöven inte var på match mot Klubi p.g.a. dyr bussresa? Om ryktena stämmer, pffff....!!!

va sku dom nu ha någo stålar.. tippar man på eif så får man nog barnbidragen och fara
46-64

Poissa Poissa

Vastaus #326 : 14.05.2012 klo 06:28:33

Har it man schack ti buss tar man tilaauton från strandis grannen el eegi bil, å e man aleena så går tåågi via Karis om man ska ti stadi.
Leomax

Poissa Poissa

Vastaus #327 : 14.05.2012 klo 07:04:25

Och tippar man på BK satsar man sin lilla sketna pension
raseborg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46, Eif, Esc, Iif, Fc Västnyland, Fc Hik

Vastaus #328 : 14.05.2012 klo 07:09:41

Min egen åsikt är att det inte hjälper med att byta tränare,men dessa sk. försstärkningar Mirabelli,Pendrigh,Kuqi,Lewis! DE är ju inga riktiga förstärkningar,å sen finns de ju många egna som underpresterar.C.Forsström borde få mera ut av sitt spel,ESTLANDER borde absolut bänkas för han håller inte i div 2,ge chansen åt unge Ekström istället. Mittbackarna håller ju inte heller klass,nej lagbygget ser inte alls bra ut,så är det bara!
Oliko uusi kanadalainen vahvistus mukana klubipelissä ?
Juba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46 ja QPR

Vastaus #329 : 14.05.2012 klo 08:00:46

Hoppas på att vi i fortsättningen kan bedriva en saklig debatt om FOTBOLL på denna sajt och inte barnsligheter för att provocera varandra. Nu håller det på att gå åt fel håll!
Det finns säkert ett annat forum där man kan tävla i putslustigheter.

Toivottavasti voisimme jatkossa käydä asiallista keskustelua JALKAPALLOSTA tällä palstalla. Nyt kehitys on menossa todella lapselliseen suuntaan. On varmasti olemassa toinen foorumi jossa näitä tekohauskoja provoja voi viljellä.

Over and out!
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF

Vastaus #330 : 14.05.2012 klo 10:32:45

Rivaliteten mellan klubbarna är positiv, men Juba har verkligen rätt i det han skriver. Som EIF supporter känns det nog jobbigt då BK ångar på och EIF stretar sig fram, men trots det är det tack vare BÄGGE föreningarna som vi har en sån boom här i Raseborg just nu! Tack vare BK:s framfart jobbar man hårt inom EIF för tillfället och vise versa! Det jag inte riktigt förstår för tillfället är hur mycket Sviinen som skriver här inne bryr sig om EIF:s situation. Som BK supporter borde man glädja sig åt att man är på god väg mot division 1 nu för tillfället, istället för att jämföra sig med EIF, som med Lokala förmågor försöker kämpa i mitten av tabellen. BK:s och EIF:s situation går inte att jämföra just nu. BK har ett starkt, imponerande, hopplockat lag medan EIF för tillfället jobbar med till största delen egna juniorer. Med detta menar jag inte att kritisera BK, deras lagbygge är väldigt bra gjort och man har verkligen lyckats med förstärkningarna (till skillnad från EIF).

Här är enligt mig några av säsonginledningens positiva och negativa insatser i EIF:

+ O.Forsström, Har varit stabil och inlett årets säsong bra. Ser mycket bättre ut nu än hans förra sejour i EIF (i division 2)
+ Timoska, har kanske inte varit riktigt den starka profil som många förväntat sig, men trots det väldigt viktig! Skulle säkerligen ha gjort mera på mittfältet, men talande är att försvaret fallit ihop totalt då han skadade sig.
+ Sid, vilket genombrott! Totalt suverän i många situationer, även om han fortfarande har en hel del att förbättra. Blir onödigt många felpassningar ibland då han går något för svårt. Men trots det lagets etta så här långt, tillsammans med målvakten!
+ C.Forsström, har fått en del kritik för sina insatser, men jag anser ändå att han varit en av lagets bästa i så gott som alla matcher. Lugn och fysisk, men hans insatser har blivit lite lidande av att han inte fått något offensivt ansvar. Bör slippa högre upp i banan.
+ Brotkin, har stundvis varit riktigt bra som offensiv mittback. Visserligen var Eklund bra på denna position mot Pallohonka också, så eventuellt kunde man testa Brotkin på mittfältet istället för Lewis i kommande matcher.
+Sawchuk, har gjort många fina löpningar från sin kant och även skött det defensiva arbetet bra, helt klart en bra värvning.

+/- Sevón, stundvis riktigt bra, men alltför ofta försvinner han helt från matchbilden under långa stunder! För några år sedan var Ville den största talangen i EIF, nu har Ruben passerat honom med hästlängder för länge sen!

- Estlander, en riktigt stor besvikelse. Såg vass ut ifjol (i trean) och var väldigt bra i Futsal-serien i vintras. Något stämmer dock inte för tillfället och han går inte att känna igen på planen. Har en stor potential, men det gäller att få upp självförtroendet och det snabbt.
- Mirabelli, ser ut att bli en av EIF:s största floppvärvningar genom tiderna. Om detta är en av Canadas juniorlandslagspelare, så ser det verkligen inte bra ut för Canada! Hela tiden på fel ställe och då han får bollen tappar han den direkt. Tillför ingenting! Förhoppningsvis går kontraktet att bryta, annars är det bara att försöka få någon nytta av honom i Akademin.
- Lewis, små glimtar av hans forna potential har man sett, men alltför ofta handlar det om felpassningar och bolltappningar. Sliter hårt, vilket han får ett plus för, men det räcker inte.
- Lindroos, Får två år sedan sågs han bli en framtida försvars general hos de gröna, en ny Estlander. Sedan dess har det hänt.....ingenting! Katastrofalt dålig mot Klubi, förhoppningsvis hittar han motivationen och tillbaks till det han var för några år sedan. Potential finns!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #331 : 14.05.2012 klo 11:31:29

Så var den sista kolumnen öppnad för EIF:s del i tabellen, den mindre smickrande förlust-kolumnen. Och tyvärr med besked. Klubi04 var bättre med hela 6 - 0 (1 - 0) idag på Sonera stadion i Helsingfors. Kunde denna gången koncentrera mig på att endast följa med matchen, blev dock lite för mycket mål för man skall komma ihåg alla.

Första halvlek

Början av matchen var helt okej för EIF:s del. Klubi04 hade 1½ chans inom de första 10' minuterna men annars inte mycket att komma med. Första var ett inlägg från vänster som gick över alla försvarare i EIF och en hemmaspelare nickade mot mål. Oscar Forsström räddade dock men returen gick direkt till en annan hemmaspelare, han valde att gå på kraft och bollen gick säkert över mål. Skottet var ca. 5 - 6 meter från mål. Efter det kom de ännu en gång, denna gång med en stickare som orsakade problem för EIF försvaret. Tror det var Dennis Lindroos som tvekade lite vad han skulle göra på löpbollen ner mot eget mål. Efter lite fummel tillsammans med O. Forsström och en motståndar-anfallare fick O. Forsström iväg bollen med en spark.

Förutom dessa incidenter verkade det som EIF skulle ha varit det piggare laget. Vänsterkanten var väldigt effektiv, där huserade för det mesta Ville Sevón, Robin Sid och Timo Brotkin. Skickliga killar alla och deras arbete underlättades av en väldigt svag back i Klubi04, #3 Kaarlo Kervinen. Konstant sen och agerade mest som en kon på plan. Ja förutom när han kapade någon EIF spelare eller försökte åka snålskjuts.

I den 30' minuten gjorde dock Klubi04 ett byte, ut kom Nnaemeka Anyamele och in Matias Pyysalo. Verkade som om man bytte om från 4-5-1 till 4-4-2, eller något i den stilen. Och matchen började svänga alltmer till hemmalagets favör. EIF hann dock få en frispark efter att Kervinen för tredje gången gjort ett fel, som han fick ett gult kort för. Denna gång hade han kapat Sevón som var påväg in i boxen. Frisparken skulle skjutas lite till vänster och strax utanför 16-metern. Bakom bollen placerade sig Calle Forsström. Hans frispark gick via muren och orsakade lite rådd i hemmaförsvaret innan man fick rensat.

Detta var något som man helt tydligt övat på inom Klubi04, dvs. att kontra/ställa om kvickt från försvar till anfall. Medan de flesta av EIF-spelarna stod och drömde lite ännu var hemmalaget påväg med full fart uppåt. Bollen tror jag gick till Nikolai Alho på vänster kant. Simon Eklund steg emot med fart, men märkte att han inte kommer att hinna i tid för att nå bollen och tror han försökte ställa sig ivägen istället. Detta räckte dock inte till utan Alho fortsatte. Vid 30 meter från mål och fortfarande ganska långt till vänster hann Sid fast honom och gjorde det enda som fanns att göra vid det skede, kapade Alho från sidan. Försökte säkert nå bollen också men Alho hade rätt bra fart på och därför blev han träffad och sjönk till marken efter Sid's tackling. Sid fick gult kort och Klubi04 frispark. Frisparken slog Aleksi Pahkasalo. Bollen gick inåtskruvad mot mål och började dyka vid 5-metern och där mötte Felipe Aspegren bollen med huvudet. Matchens första mål var ett faktum. Frisparken var väldigt bra slagen, dock var markeringen av Aspegren inte tillräcklig och han fick nicka ganska fritt. Ingen av Klubi04 verkade vara speciellt långa, så borde ha gått att markera bättre.

Andra halvlek

Andra halvlek var ett helvete från början till slut. Det nykomponerade mittlåset Eklund - Lindroos lyckades inte riktigt och samspelet var inte det bästa. Avstånden var för stora och så kvicka som Klubi04 spelarna var så kunde de utnyttja dessa luckor med god procent. Mål fyrverkeriet började vid 50' minuten. Pahkasalo kom upp längs mitten på en kontring, efter att ha tagit sig förbi några spelade han Pyysalo fri som relativt behärskat kunde placera bollen i mål.

Redan fem minuter senare, 55' min, så kunde Emerik Grönroos utöka ledningen till 3 - 0. Denna gång återigen en kontring och som igen anfördes av Pahkasalo. Bollen lämnade han ifrån sig från höger kant och inne i straffområdet placerade en fri Grönroos bollen i mål.

EIF gjorde ett byte vid den 61' min. Ut kom Sevón och in Massimo Mirabelli. Vet inte om det ändrade något speciellt, skulle själv kanske bytt ut Johan Estlander som verkade ha tröga fötter för dagen. Mirabelli tillförde nog inget, verkade inte heller riktigt så aktiv som man skulle tänka sig att en bänkad spelare skulle borda vara när han får chansen.

Efter detta var det lite paus innan nästa omgång. Men vid 70' min, 73' min och 76' min rasslade det till i EIF målet. Målgörare var Robin Lod, Grönroos och Aspegren. Om jag inte minns helt fel var det på kontringar som dessa mål kom till. Som jag nämnde tidigare var Klubi04 oerhört skickliga på att vända spelet. Passade sig hastigt ut och många hade rätt så kvicka fötter.

Summering

EIF började starkt, pressade högt och gick hårt in i närkamperna vilket orsakade problem för de tekniska killarna i Klubi04 som ibland ville hålla bollen för länge. Hemmalaget ändrade dock taktik efter 30' min spelade och till det hade EIF inget svar på. Tog orken slut eller om det var omställningen som gjorde att Klubi04 var överlägsna i andra vet jag inte. Ibland, främst i början av matchen, kom man bra upp i banan men avsluten lyste med sin frånvaro. Försvaret måste bli bättre, C. Forsström borde få spela högre upp i banan och Sampsa Timoska borde spela som defensiv mittfältare. Speciellt denna match var att efter bytet Sevón/Mirabelli fanns det endast defensiva spelare på bänken; Christoffer Koschinski målvakt, Jonas Sjöblom back, Joel Lahtivuori back, James Pendrigh mittback, Sampsa Timoska mittback/def. mittfältare och Robert Rehnström def. mittfältare.

Genomgång av spelare (skala 1 - 10):

Målvakter
  • #01 Oscar Forsström: 6 : Fick rätt så lite hjälp av försvaret. Ofta ensam mot anfallarna, gjorde några bra räddningar. Lite för fäst vid mållinjen.
  • #28 Christoffer Koschinski: - : Spelade inte.
Backar
  • #05 Joel Lahtivuori: - : Spelade inte.
  • #07 Jonas Sjöblom: - : Spelade inte.
  • #08 Timo Brotkin: 7 : Spelade helt okej, fortfarande inte hans position. Hade inte alltför mycket att göra, var bra offensivt. Kämpade ända till slut.
  • #15 James Pendrigh: - : Spelade inte.
  • #16 Simon Eklund: 6 : Helt klart inte hans position, mittback. Försökte dock sitt bästa, och spelade om möjligt upp bollen istället för långa bollar.
  • #19 Dennis Lindroos: 5 : Fungerade inte alls ihop med Eklund. Verkade mera borta än vanligt. Hade problem med de kvicka anfallarna.
  • #38 Kevin Sawchak: 5 : Var okej i början, då han ännu slapp att delta i anfallandet. Spelade bort sig några gånger i andra halvleken.
Mittfältare
  • #06 Calle Forsström: 5 : Som många andra började han bra, jobbade bra för att få tillbaka bollen. Delade passningarna fint, hann dock inte med i andra halvlek.
  • #11 Garry Lewis: 5 : Jobbade bra i de första 30' min, främst defensivt. I andra var han liksom C. Forsström utspelad på mitten.
  • #17 Robin Sid: 6 : Lite mera sig själv igen, jobbade mera neråt än vanligt. Misslyckades dock mera än vanligt med sina finter, kanske beror på motståndet var liknande spelare.
  • #20 Robert Rehnström: - : Spelade inte.
  • #25 Ville Sevón: 6 : Spelade 61' min. Gjorde helt bra match, mycket handlade om honom uppåt de första 30' min. Lite mera osynlig i andra halvlek.
Anfallare
  • #09 Johan Estlander: 5 : Inte ännu heller vill det lossna för honom. Slapp sällan loss och touchen var inte den bästa denna gång.
  • #10 Massimo Mirabelli: 5 : Spelade 29' min. Verkade väldigt seg, spelade lite enklare än vanligt vilket bådar dock gott.
  • #32 Albert Kuqi: 5 : Fungerade bra som target och fick ner bolalrna. Hade dock liten chans när han försökte utmana Klubi04 i löpdueller.

------------------------ O. Forsström ----------------------
-- K. Sawchak --- S. Eklund --- D. Lindroos --- T. Brotkin --
------------------------ C. Forsström ----------------------
--- J. Estlander ---- G. Lewis ------ R. Sid ---- V. Sevón ---
--------------------------- A. Kuqi -------------------------

Keltainen 34' Sid.

Vaihto 61' Sevón/Mirabelli.

Bänken: C. Koschinski; J. Sjöblom, J. Lahtivuori, S. Timoska, J. Pendrigh; R. Lindqvist; M. Mirabelli.

Publiksiffra: ~75
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012 klo 11:36:08 kirjoittanut Mastrodamus »
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #332 : 14.05.2012 klo 11:34:03

Rivaliteten mellan klubbarna är positiv....
Bra skrivet Grönvita Ekenäs. På vissa punkter skiljer sig dock mina åsikter en aning. BK har lyckats jo...åtminstone då det gäller argentinarna (dessa skrämmande bra i div 2, varför finns de inte på en högre spelnivå? svåra att få att passa in laget?) och vissa lojospelare...men i övrigt nog inget märkligt (förutom Roiha ifjol som passade laget med sina överraskande uppdykanden och bra avslut) Okej..backparet men det är inte riktigt testat ännu.
Mirabelli anser jag ha större potential än vad han hittills kunnat ge (räcker nog i div 2)...verkar inte trivas och då går det snett.
Robin Sid har varit jävligt bra, men hur få honom att lämna en dribbling bort och istället försöka ge en bra passning.
Lindroos har inte gått framåt på sistone, men gårdagens uppgift för Lindroos-Eklund var nog för tuff. Tycker riktigt synd om pojkarna! Lindroos är en bra back, men inte kan han ännu få huvudansvaret.
Märk också att Klubi-04:s motanfall i andra halvleken var av verkligen bra klass...det var fart...och passningarna var exakta...och avslutningarna bra. Det kanske är skäl att tänka det från den sidan också.
Inför onsdagens derby vågar jag säga att BK har flera toppspelare än EIF...men EIF:s styrka är det rätt jämna laget som dessutom har en rätt jämn god teknik. BK är igen som lag betydligt ojämnare. Spelstilarna skiljer sig som natt och dag mellan lagen så det är svårt att säga hur det går på onsdag. Hoppas EIF hittar en lösning på backsituationen. Hoppas på en bra match med bra stämning! Väl mött!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #333 : 14.05.2012 klo 11:46:59

Rivaliteten mellan klubbarna är positiv..

Ylos Helt bra text. Ett fel hittade jag dock direkt, du menade rätt men skrev MITTback istället för ytterback på Brotkin.

Känns som om största skillnaden mellan EIF och BK-46 skulle vara värvningarna. BK-46 har gjort många bra; Astrada, Brain, Heino (spelat bra med BK-46, mindre bra då han var i EIF), Alho, Henricsson, Modig, Siikala, Vikholm, Källberg. Som jag kommer på nu så här på rak arm. De positiva i EIF är enligt mig endast Timoska och Sawchuk. Lewis kan vara bra men verkar inte riktigt få till det. Hoppas dock Timoska blir i skick snart igen, behövs på plan.
KARIS MUY LOCA

Poissa Poissa

Vastaus #334 : 14.05.2012 klo 15:13:31

Hoppas på att vi i fortsättningen kan bedriva en saklig debatt om FOTBOLL på denna sajt och inte barnsligheter för att provocera varandra. Nu håller det på att gå åt fel håll!

Toivottavasti voisimme jatkossa käydä asiallista keskustelua JALKAPALLOSTA tällä palstalla. Nyt kehitys on menossa todella lapselliseen suuntaan. On varmasti olemassa toinen foorumi jossa näitä tekohauskoja provoja voi viljellä.

Over and out!

Håller med helt och hållet men om vi spelar i samma division får man nog 3 gånger i året vara lite vass med tungan. Derby anda camoon!
Rappaa

Poissa Poissa

Vastaus #335 : 14.05.2012 klo 17:09:00

Over and out!

Jo. Men min komentar om att supporterklubben blivit borta är just det, saklig men allvarlig diskussion om fotboll. Spelarna behöver den tolfte spelaren, även borta (speciellt mot lag som Klubi!). Ok, morsdag osv. men om orsaken var dyr buss så finns det bra förbindelser mot Helsingfors... Kanske nån av krogarna eller nån annan firma kunde sponssa bussresorna, fungerar fint för vår del. Jag motarbetar definitivt inte Eif, det är så roligt att trampa ner dom ;)
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #336 : 14.05.2012 klo 19:57:27

Information inför lokalderbyt i Ekenäs: Öl lovet är klart och det kommer att vara ölförsäljning i samband med matchen vid centrumplan.
EIF-Ultras

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF

Vastaus #337 : 15.05.2012 klo 13:07:55

Vet någon om hur laget ser ut imorgon? Någon säkert borta?
JeesBox

Poissa Poissa

Vastaus #338 : 15.05.2012 klo 13:23:26

Vet någon om hur laget ser ut imorgon? Någon säkert borta?
EIF Ultras - Eklöven? Klickar!
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #339 : 16.05.2012 klo 20:01:17

För att citera KUNGIN.. "Sanon vaan tänään tulin housuihini", så bra spelade EIF!
Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #340 : 16.05.2012 klo 20:07:05

För att citera KUNGIN.. "Sanon vaan tänään tulin housuihini", så bra spelade EIF!

För att citera Bollförbundets resultatservice: EIF - BK-46 0-1
busa72

Poissa Poissa

Vastaus #341 : 16.05.2012 klo 20:36:34

om du tycker att eif spelade bra idag så då kommer ni inte långt i den här serienkunde man räkna egna produkter på en hand idag??undra bara när det görs så mycket reklam om dom alla dagar!
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #342 : 16.05.2012 klo 20:41:37

om du tycker att eif spelade bra idag så då kommer ni inte långt i den här serienkunde man räkna egna produkter på en hand idag??undra bara när det görs så mycket reklam om dom alla dagar!

långt över hälften spelare från Ekenäs??
takk

Poissa Poissa

Vastaus #343 : 16.05.2012 klo 20:47:02

om denna match idag var reklam för vårt kunnande i raseborg, SÅ var det ganska lågt. helt ursel kvalitet, båda lagen hör hemma i kval till 3án. och det är ju en kompling till eknäs om man ser på tabellen. värdelöst. av båda lagen. jag som bk are kan int annat säga att jag är besviken  av mitt lags prestation.
MEN sen kommer VI till hur man möter, andra lagets supporters!!!!! hadde ni i ekenäs räknat att klaris svinen skulle vara 40 st???, när platser var reserverat bara för det antalet????
DET HÄR ÄR TYPISKt HUR MAN SER NER PÅ ANNAT FOLK I EKENÄS!!!! SÄTT DOM I HÖRNET BARA!!!!!! det är ju inte konstint att man hatar detta folk!!!!ingen kan komma med en mänsklig förklaring för detta.
men nästa match, ska vi räkna med 20 från ekenäs???? två stolar???? får vi pissa på er
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #344 : 16.05.2012 klo 20:52:26

Hur man nu tar det. Det var den bästa matchen jag sett av EIF i år, men knappast kommer EIF att kämpa om uppflyttning.

EIF hade sju "egna produkter" på plan idag (av totalt fjorton): O.Forsström, C.Forsström, Eklund, Sevón, Brotkin, Estlander och Ekström (och så Sid som kom till EIF som B-junior). Jag vet inte hur många fingrar du har per hand (eller om du kan räkna)...
takk

Poissa Poissa

Vastaus #345 : 16.05.2012 klo 20:55:00

Vs: EIF 2012
« Vastaus #346 : tänään kello 21:52:26 »
   Vastaa lainatenLainaus
Lainaus käyttäjältä: busa72 - tänään kello 21:36:34

Hur man nu tar det. Det var den bästa matchen jag sett av EIF i år, men knappast kommer EIF att kämpa om uppflyttning.

EIF hade sju "egna produkter" på plan idag: O.Forsström, C.Forsström, Eklund, Sevón, Brotkin, Estlander och Ekström (och så Sid som kom till EIF som B-junior). Jag vet inte hur många fingrar du har per hand (eller om du kan räkna)...

vet du varför eknäs föll förra gången till 3àn????? hadde det något å göra med dessa vi så kära eknäs killar kunnande, eller att Haglund missar alla gånger med förstärkningarna???
Spegelfagel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46, Barcelona, Juventus

Vastaus #346 : 16.05.2012 klo 20:56:33

Kuka tilasi sadetta? En ainakaan minä, enkä myöskään sitä kännikalaa, jonka kuningasidea oli sytyttää soihtu puukatsomossa kolmen sentin päästä katosta.

Löydän ottelusta kaksi hyvää pointtia. Ensimmäiseksi BK teki ottelun ainoan maalin ja toiseksi katsomon vauriot saattavat olla niin suuret, että EIF saa syyn rakentaa uuden katsomon (kuitenkin hyvin epätodennäköistä :) )
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #347 : 16.05.2012 klo 20:57:02

hadde ni i ekenäs räknat att klaris svinen skulle vara 40 st???, när platser var reserverat bara för det antalet????

Jag vet inte hur det har gått till, jag var inte på matchen.
Oftast meddelar ju bortaklacken i förväg hur många det kommer, om det planeras att komma ett stort gäng.
På så sätt kan den ordnande föreningen eller klubben förbereda sig.
Kunde ni inte ta platserna brevid? Och breda ut er liksom, eller var det en avstängd sektion/bänk?

Hur mycket folk kom på matchen? Var korven god och funkade ölkranarna?
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #348 : 16.05.2012 klo 20:58:04

MEN sen kommer VI till hur man möter, andra lagets supporters!!!!! hadde ni i ekenäs räknat att klaris svinen skulle vara 40 st???, när platser var reserverat bara för det antalet????
DET HÄR ÄR TYPISKt HUR MAN SER NER PÅ ANNAT FOLK I EKENÄS!!!! SÄTT DOM I HÖRNET BARA!!!!!! det är ju inte konstint att man hatar detta folk!!!!ingen kan komma med en mänsklig förklaring för detta.
men nästa match, ska vi räkna med 20 från ekenäs???? två stolar???? får vi pissa på er
Ladugårdsgatan är öppen för alla åskådare. I samtliga EIF:s matcher sitter en stor del av åskådarna på den sidan, även andra än Eklöven. Anser du alltså att man skulle ha hållit reserverade platser för Pålkkasvinen och förbjudit de som vanligtvis sitter där att sätta ner sig! Nog fan får Pålkkasviinen laga sig lite tidigare dit ifall man vill ha sittplatser på Ladugårdsgatan. Helt idiotiskt av er att tro att det räcker med att komma drygt 20 minuter före matchen börjar och räknar med att det finns sittplatser för 2 busslaster! Se er i spegeln bara, det var nog int Eknäs fel den här gången!

Gällande spelet så var nog BK en stor besvikelse för mig också. Att påstå att bägge lagen hör hemma i botten i tabellen med detta spel, är dock helt galet. EIf visade idag att man kan vinna vem som helst, bara man orkar jobba som lag. Bägge lagen kommer förmodligen att vara på den övre tabellhalvan då serien är färdig!
Eklöf

Poissa Poissa

Vastaus #349 : 16.05.2012 klo 21:00:27

Samma gamla visa om EIF:s förstärkningar, kunde inte räkna in alltför många Karis Gibor på plan idag heller.

Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 28

Siirry: