mjanders
Poissa
Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK
|
 |
Vastaus #350 : 16.05.2012 klo 21:01:51 |
|
vet du varför eknäs föll förra gången till 3àn?  ? hadde det något å göra med dessa vi så kära eknäs killar kunnande, eller att Haglund missar alla gånger med förstärkningarna??? Jag skulle påstå att det var "förstärkningarna". Åtminstone tycker jag mig minnas att EIF hade högst tre-fyra Ekenäs-killar (Eklund, Brotkin, Estlander och Huldin) på plan per match säsongen 2010.
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #351 : 16.05.2012 klo 21:02:06 |
|
Hur man nu tar det.
EIF hade faktiskt i inledningselvan 5 egna och 6 värvningar. Det är första gången som flera har varit värvningar!
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #352 : 16.05.2012 klo 21:07:08 |
|
Vs: EIF 2012 « Vastaus #351 : tänään kello 22:00:27 » Vastaa lainatenLainaus Samma gamla visa om EIF:s förstärkningar, kunde inte räkna in alltför många Karis Gibor på plan idag heller. vi talar int om eknäs förstärkningar utan varför det int håller. grattis me pojkarna , men som du sett är det stor skilnad mellan 2 och 3 an. Och då menar jag divisioner!! men varför kommenterar ni int supporter bemötandet?  jag bara need to know
|
|
|
|
|
Eklöf
Poissa
|
 |
Vastaus #353 : 16.05.2012 klo 21:16:26 |
|
Takk takk, svaret kom redan men inför fortsättningen är det skäl att kommunicera med arrangören i förväg då löser det sig säkert med platser. Eklöven och Sviinen gör ett bra jobb för fotisen i Raseborg!
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #354 : 16.05.2012 klo 21:22:36 |
|
Takk takk, svaret kom redan men inför fortsättningen är det skäl att kommunicera med arrangören i förväg då löser det sig säkert med platser. Eklöven och Sviinen gör ett bra jobb för fotisen i Raseborg! det där duger inte!!! i dagens VN var det stor juttu om hur stor fest det skall bli. och så reserverar ni 40 plateser?  den förklaringen har inte kommit. det är endast ner tryckande. men man älskar att hata är det inte så??? o tro mig, det är inte är bara i karis man hatar eknäs
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #355 : 16.05.2012 klo 21:26:04 |
|
vi svin har varit för helvete ti hesa o seinäjoki i kval matcher, o där har bemötandet varit helt annat.!!!! int har vi behövt ringa in o beställa sittplatser!!!!!
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
Suosikkijoukkue: leeds,barcelona
|
 |
Vastaus #356 : 16.05.2012 klo 21:30:48 |
|
Vilken skit fotismatch idag i Ekenäs,en av de sämsta matcherna jag sett på länge men Eif var aningen bättre och vann på ett turmål,dessutom ett självmål av jocke pihlström! BK:s målvakt Jyri Nieminen fumlade en lätt frispark rätt på jocke som styrde in bollen i mål. Det var frustrerande att som BK supporter se hur oinspirerat BK uppträdde idag,nånting hade gått mycket fel i uppladdningen idag!! Nog är det ju konstigt om inte spelarna tänder till i ett derby,Kritz,Heino,Pihlström de enda som kan få godkänt. Alla andra underpresterade och det jävligt mycket,ÄVEN tränaren som inte bytte taktik under matchens gång(eller var han nöjd med det han såg idag??) Pålkkasviinen vann sin duell mot löven 100-0!! (men dessa bengalier!!! böter igen å nu betalar ni själv dem!!!) Bränn dem för fan ytterom plan!!
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
 |
Vastaus #357 : 16.05.2012 klo 21:33:13 |
|
vi svin har varit för helvete ti hesa o seinäjoki i kval matcher, o där har bemötandet varit helt annat.!!!! int har vi behövt ringa in o beställa sittplatser!!!!!
Ni fick ju sittplatser. Vad gnäller du om? Kom i tid nästa gång istället för att sitta på Socis och doka. Själv var jag på plats ungefär kvart före sex, och då hade redan minst en busslast Karisbor kommit på plats. Det hade varit för jävligt om det inte hade funnits plats för oss som var ute i god tid för att platserna är reserverade åt folk som kommer i sista minuten.
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #358 : 16.05.2012 klo 21:34:21 |
|
Riktigt sama vart fan ni varit. I Eknäs kommer man i tid till platsen!
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #359 : 16.05.2012 klo 21:43:50 |
|
Ni fick ju sittplatser. Vad gnäller du om? Kom i tid nästa gång istället för att sitta på Socis och doka. Själv var jag på plats ungefär kvart före sex, och då hade redan minst en busslast Karisbor kommit på plats. Det hade varit för jävligt om det inte hade funnits plats för oss som var ute i god tid för att platserna är reserverade åt folk som kommer i sista minuten.
vad jag såg så kom eklöven precis i samma minut som oss! men vi hadde inga platser reserverade. I storyn i VN var det helt en annan melodi. då var det såååå bla bla om du fjanders tycker att svinen är gamla 60 åringar så då är det ok. eller så är du för klen för supporter kkrig
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #360 : 16.05.2012 klo 21:48:24 |
|
Vilken skit fotismatch idag i Ekenäs
Det går så här när ni har satt förväntningarna för högt på de egna Ynka! De här var en bättre derby match än matcherna år 2010. Visst var det div 2 klass på matchen! Fick igen bekräftat att BK har ett dåligt anfall för tillfället! Ni får också vara glada att assisterande 1 inte såg Astradas tilltag. Det sku säkert ha varit avstängning i åtminstone tre matcher.
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
|
 |
Vastaus #361 : 16.05.2012 klo 21:57:50 |
|
Både fjanders å Poet2 ni verkar ju inte fatta,visste ni kanske inte om att pålkkkasviinen skulle komma på match ?? Innan match reserverar man alltid platser för motståndarfansen och isynnerhet om man vet att motståndarfansen kommer hundratals,fy fan är ni verkligen så dumma ni ekenäsbor eller var klämmer skon!! Stöddiga har ni ju alltid varit i ekenäs men det får ni ju från modersmjölken!! Men hoppas de ger er likadan behandling när ni kommer till Karis nästa gång så fattar ni kanske!! Men ni är ju inte heller vana med supporterkultur!
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
|
 |
Vastaus #362 : 16.05.2012 klo 22:02:08 |
|
Jag har tidigare fått det bekräftat att du inte förstår dig på fotboll och igen bevisar du det(observatören) Hur i fan ser du på fotboll om du tyckte det var en bra match ikväll?? DEN VAR JU SKITDÅLIG!!
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #363 : 16.05.2012 klo 22:07:28 |
|
Jag har tidigare fått det bekräftat att du inte förstår dig på fotboll och igen bevisar du det(observatören)
Jag förstår vad jag förstår....men tror inte att du heller förstår så mycket bättre....Visst var det bra kampfotboll och det tekniskare laget vann....också regnet hjälpte lite till
|
|
|
|
|
Eklöf
Poissa
|
 |
Vastaus #364 : 16.05.2012 klo 22:11:41 |
|
Naturligtvis är den skitdålig då man förlorar, nästa derby finns det möjlighet att spela bättre och visa Eknäsarna hur man fixar ett derby med supporterklackarna rätt placerade.
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #365 : 16.05.2012 klo 22:12:11 |
|
jag har följt med denna observatööri en tid nu. har på karis sidorna risar han bara bk o på eknäs rosar eiffen. säger man nåt om hans negativa insändare här på bk forumena så tål man int kritik, men säger man nåt om dom på eiffen sidorna så , ja så gnäller han igen om bk!! men kritisera nu för guds skull observatööris åsikter, för de är de ända rätta. joo för han vill ju föra en sakligt fotis forum. han är en observatör.
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #366 : 16.05.2012 klo 22:17:16 |
|
Vs: EIF 2012 « Vastaus #366 : tänään kello 23:11:41 » Vastaa lainatenLainaus Naturligtvis är den skitdålig då man förlorar, nästa derby finns det möjlighet att spela bättre och visa Eknäsarna hur man fixar ett derby med supporterklackarna rätt placer tänkte ni då iförhand meddela hur många ni är?? och komma I TID?  ? för mig får ni ta egna jävla stolar med. men ingen har fortfarande förklarat hur det kunde komma sig att man lovat i VN mycket men i verklighet ingenting. skit prat allt sammans
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #367 : 16.05.2012 klo 22:17:53 |
|
jag har följt med denna observatööri en tid nu. har på karis sidorna risar han bara bk o på eknäs rosar eiffen. säger man nåt om hans negativa insändare här på bk forumena så tål man int kritik, men säger man nåt om dom på eiffen sidorna så , ja så gnäller han igen om bk!! men kritisera nu för guds skull observatööris åsikter, för de är de ända rätta. joo för han vill ju föra en sakligt fotis forum. han är en observatör.
Jag risar inte bara BK...men BK ska inte höjas till skyarna...det finns många direkt svaga punkter i laget...det är dem jag vill få att ni märker
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #368 : 16.05.2012 klo 22:21:30 |
|
Jag risar inte bara BK...men BK ska inte höjas till skyarna...det finns många direkt svaga punkter i laget...det är dem jag vill få att ni märker
det är just det här jag menar. men med eknäs e det bara såååååååååååååå ljuvligt bra spel. altså du risar inte bar bk??? vem annan o???
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
 |
Vastaus #369 : 16.05.2012 klo 22:29:04 |
|
Både fjanders å Poet2 ni verkar ju inte fatta,visste ni kanske inte om att pålkkkasviinen skulle komma på match ?? Innan match reserverar man alltid platser för motståndarfansen och isynnerhet om man vet att motståndarfansen kommer hundratals,fy fan är ni verkligen så dumma ni ekenäsbor eller var klämmer skon!! Stöddiga har ni ju alltid varit i ekenäs men det får ni ju från modersmjölken!! Men hoppas de ger er likadan behandling när ni kommer till Karis nästa gång så fattar ni kanske!! Men ni är ju inte heller vana med supporterkultur!
Hej ynka. Lider du av dyslexi, eller vem är den här fjanders du skriver åt? Jag visste mycket väl att Pålkkasviinen skulle komma på match. Det visste säkert alla som läst VN eller lyssnat på lokalradion, eller annars bara varit ute på stan idag. På förhand ryktades det om att det kanske skulle komma uppemot 1500 åskådare på plats. Då jag tidigare varit i Ekenäs på match och vet ungefär hur många platser det finns på Ladugårdsgatan, förstod jag att bege mig till planen i god tid. När jag kom på plats kvart före sex hade redan första bussen med BK-anhängare kommit på plats. Dessutom hade det kommit en mängd BK-anhängare med egen bil. Som tur var så fanns det ännu plats på de läktarsektioner (bänkar) jag brukar följa med matcherna ifrån. På dessa samma läktarsektioner brukar det sitta en mängd "gamla 60-åringar", som troget följt med EIF sedan tiotals år tillbaka. Borde EIF tacka dessa trogna supporters genom att reservera "deras" platser åt motståndarlagets hejarklack, som kommer till matchen ungefär en kvart innan den börjar? När Pålkkasviinen och Eklöven kom marscherande på plats var redan en stor del av platserna på Ladugårdsgatan upptagna. Tydligen hade EIF reserverat platser åt Pålkkasviinen (40 st enligt takks första utbrott), men de räckte inte till. Det fanns dock platser på huvudläktaren, dit Pålkkasviinen till sist begav sig. När nästa derby spelas i Karis i juli kommer jag också då att se till att komma i god tid så att jag säkert får en bra plats därifrån jag kan följa med fotbollsmatchen. Jag tänker inte börja gråta att BK-46 inte har reserverat plats åt mig, och jag tänker inte heller försöka bränna upp läktaren.
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #370 : 16.05.2012 klo 22:32:30 |
|
och jag tänker inte heller försöka bränna upp läktaren.
mcfanders. det här är ända sättet du får en ny läktare!! o mc fjanters #2. när du kommer ti karis slänger vi ut dig. so dont bother
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #371 : 16.05.2012 klo 22:32:44 |
|
Det jag menar är att det inte går att reservera platser för över 100 Pålkkasvin på Ladugårdsgatan. Den gatan har i hur många år som helst varit platsen för trogna EIF supportrar, både Eklöv och "vanliga dödliga". Int går det då att plötsligt reservera hela gatan för Eklöven + Svinen. Håller med dig om att arrangörerna kunde ha beaktat er ankomst bättre och reserverat platser för er. MEN ISÅFALL platser där ni satt nu också d.v.s. i ändan av huvudläktaren. På Ladugårdsgatan finns det inte tillräckligt med plats kvar ifall man kommer så sent som ni gjorde! Supportergrupper i alla ära, men det fanns över 1000 andra åskader där också idag, som hade betalat MINST samma pris! Int är det väl så att Eklöven skulle ha fått reservera plats var som helst i Karis heller, ifall matchen sku ha spelats där istället??? Eller har jag fel?
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #372 : 16.05.2012 klo 22:34:37 |
|
Hej ynka. Lider du av dyslexi, eller vem är den här fjanders du skriver åt?
mcfjong, alla texter går int wia dig, kanske, eller åt dig. måst gå ti socis nu så jag får plats. takk
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #373 : 16.05.2012 klo 22:35:33 |
|
Då ni nu strider om gästande lagets anhängares placering så här är reglerna för ETTAN, alltså licensbestämmelserna. Inte för att de gäller TVÅAN men man kan ju använda sig av dem i alla fall. Och "normalt" är ju att gästande lagets anhängare meddelar i förvåg hur många (ungefär) som kommer. Samspel också utanför plan.
Vierasjoukkueen kannattajille on varattava stadionilta omat turvalliset istumapaikat, joiden määrä on vähintään viisi (5) prosenttia stadionin katsomokapasiteetista. Vierasjoukkueen kannattajien kiintiö voi muuttua mikäli lisenssin myöntäjä tai paikalliset viranomaiset turvallisuussyistä niin päättävät.
|
|
|
|
|
takk
Poissa
|
 |
Vastaus #374 : 16.05.2012 klo 22:37:32 |
|
! Int är det väl så att Eklöven skulle ha fått reservera plats var som helst i Karis heller, ifall matchen sku ha spelats där istället??? Eller har jag fel?
finns garanterat plats åt alla supporters och reserverat. vi har senaste året haft gäster från tammerfors, seinäjoki, hfors.......m.m alltid välkomnat dem gott. men eknäs kan man hata. takk hahaaaaaaaa
|
|
|
|
|
|
|
|