FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.02.2026 klo 15:53:37 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 28

Kirjoittaja Aihe: EIF 2012  (Luettu 80740 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
takk

Poissa Poissa

Vastaus #375 : 16.05.2012 klo 22:39:23

omat turvalliset istumapaikat

det där kan vi diskutera!!
takk

Poissa Poissa

Vastaus #376 : 16.05.2012 klo 22:41:40

vähintään viisi (5) prosenttia stadionin

o wa e eknäs kulturstadiums kapacitet??? i need some numbers ,rrrrrrrrrrright now
takk

Poissa Poissa

Vastaus #377 : 16.05.2012 klo 22:43:33

Vierasjoukkueen kannattajille on varattava stadionilta omat turvalliset istumapaikat, joiden määrä on vähintään viisi (5) prosenttia stadionin katsomokapasiteetista. Vierasjoukkueen kannattajien kiintiö voi muuttua mikäli lisenssin myöntäjä tai paikalliset viranomaiset turvallisuussyistä niin päättävät.

har vi int rätt o få dehä på swenska ????jag kräwer.   
takk
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #378 : 16.05.2012 klo 22:48:06

! Int är det väl så att Eklöven skulle ha fått reservera plats var som helst i Karis heller, ifall matchen sku ha spelats där istället??? Eller har jag fel?

finns  garanterat plats åt alla supporters och reserverat.  vi har senaste året haft gäster från tammerfors, seinäjoki, hfors.......m.m
alltid välkomnat dem gott. men eknäs kan man hata. takk hahaaaaaaaa

Nog vet jag att det finns plats, men får Eklöven reservera var som helst??? Det är ju det som är frågan här... nog fick ni ju också plats!
takk

Poissa Poissa

Vastaus #379 : 16.05.2012 klo 22:53:01

Nog vet jag att det finns plats, men får Eklöven reservera var som helst??? Det är ju det som är frågan här... nog fick ni ju också plats!

vi skulle komma DIT EIF hade  planerat oss o vara. går det hem nu??????nää det gick inte.  skulle vi inte enligt VN  sjunga sida vi sida??? skriver  denna skribent i VN lika mykki skit som ni eif are??? lova går lätt men resten är swårt............
takk

Poissa Poissa

Vastaus #380 : 16.05.2012 klo 22:56:20

jag har redan medgett att vi förlorat  för vi inte var värda bättre, men du/ni stretar emot om allt annat. men vi ska ju föra en saklig vuxen debatt här, så wi kan föra finlands supporter kultur framåt. skit på mi, i say
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #381 : 16.05.2012 klo 23:48:50

Nu skulle jag gärna vilja veta vem dessa karis supporters diskuterat med angående platser som skall reserveras? Har man pratat med eklöven eller har man diskuterat saken med de personer som sköter om arrangemangen från föreningens sida? Relativt stor skillnad beroende på vem man diskuterat med. Helt klart finns det att förbättra vad gäller att förse supportrarna med tillräckligt med plats. Men om fallet är det att man bara diskuterat supporter grupperna sinsemellan så ser jag inte någon orsak att klaga, det är inte eklöven som arrangerar dessa matcher. Men vänligen berätta vilka vägar dessa diksussioner gått så får vi hoppeligen en rätsida och ordning på det till nästa gång.
mjanders

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK

Vastaus #382 : 17.05.2012 klo 00:00:22

EIF hade en ny spelare idag, som enligt programbladet heter Mahdi Ali, och enligt PalloVerkko heter Mahdi Abdirashid Ali. En snabb sökning på Google hittade en Abdirashid Ali Mahdi, som spelat för Viikingit och PKKU under säsongen 2009, och i slutet av 2010 flyttat till USA för att studera (med fotbollsstipendium). Han har också spelat i Finlands U19-lag mot Estland i januari 2009.  [1, 2]

E: Ali Mahdi fick Veikkaus silvermedalj för sin insats idag, och verkade vara en bra förstärkning till EIF:s mittförsvar.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2012 klo 00:03:06 kirjoittanut mjanders »
ynka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: leeds,barcelona

Vastaus #383 : 17.05.2012 klo 00:40:48

JOO verkligen bra förstärkning,han var ju klart bäst i laget, men i sanningens namn kom Eif försvaret verkligen lätt undan igår för Bk:s anfallsspel var direkt dåligt! Men Ali var mycket bra,bra kap!!
KARIS MUY LOCA

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46

Vastaus #384 : 17.05.2012 klo 02:19:04

Kotiyleisö & cracknäsin organisaatio:

Kotisupportterit kävivät "kenttäalueella" ottelun aikana, eikä siitä maindattu yhtään.. vapaasti sai juosta. Ne tulivat omien järjestysmiesten sekä lipun myynnin ohi sytytetyllä "savu-levittimellä" ennen ottelua, ei mitään kontorollia sisääntulossa eikä minkäänlaista yritystä luoda viihtyvyyttä vieraskannattajille (jotka valitsivat omat paikat) eikä yhtäkään näkyvää järjestyksenvalvojaa kotisupporttereiten edessä mutta "meillä" oli parhaimillaan 7.

kuinka vitun spedejä saa olla?

Takas kaikki puheet siitä että olis mitään sympatiaa kerhojen välissä.. 

EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab

Vastaus #385 : 17.05.2012 klo 03:48:04

om denna match idag var reklam för vårt kunnande i raseborg, SÅ var det ganska lågt. helt ursel kvalitet, båda lagen hör hemma i kval till 3án. och det är ju en kompling till eknäs om man ser på tabellen. värdelöst. av båda lagen. jag som bk are kan int annat säga att jag är besviken  av mitt lags prestation.
MEN sen kommer VI till hur man möter, andra lagets supporters!!!!! hadde ni i ekenäs räknat att klaris svinen skulle vara 40 st???, när platser var reserverat bara för det antalet????
DET HÄR ÄR TYPISKt HUR MAN SER NER PÅ ANNAT FOLK I EKENÄS!!!! SÄTT DOM I HÖRNET BARA!!!!!! det är ju inte konstint att man hatar detta folk!!!!ingen kan komma med en mänsklig förklaring för detta.
men nästa match, ska vi räkna med 20 från ekenäs???? två stolar???? får vi pissa på er

Stackarn, rymndes ni inte nu då? Vi måst väl ge hela läktaren åt er nästa gång då så att alla 40 st. av er ryms!
EIF-Ultras

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF

Vastaus #386 : 17.05.2012 klo 04:03:47

Håller med Mastrodamus! Vad fan gnäller ni för? Ni fick ju plats? Och vad är inte bätte än er plats, under tak i skydd från regnet, till skilland från oss Eklöv som stod i regnet!
Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #387 : 17.05.2012 klo 07:16:26

Ska vi sätta ett slut på diskussionen om var och varför BK-46:s suportrar satt var dom satt?
Faktum är att de hade det garanterat bättre i Ekenäs än i Hagalund (Pallohonka). I Hagalund fick
BK-46:s suportrar vara för sig själva då det knappast fanns någon annat publik. Och inte finns det
tak heller, ej heller speaker. Direkt dåligt av en stor fotbollsorganisation (FC Honka)!!!!

Av de TVÅAN:s matcher jag sätt i denna grupp (6 st., BK-46, EIF, Pallohonka, Klubi 04, SalPa, Gr.IFK) så
på basen av dessa är det för tillfället just BK-46 och EIF som kommer att göra upp om segern i denna grupp.
Båda spelar en fotboll jag gillar.

En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #388 : 17.05.2012 klo 07:53:33

EIF hade en ny spelare idag, som enligt programbladet heter Mahdi Ali
Fint att du sökte upp dessa intressanta uppgifter om denna spelare mjanders. Han var verkligen bra både på huvudet och med fötterna. Dessutom var hans brytningar helt "rena". Förorsakade han ens en frispark i matchen?
Poet2

Poissa Poissa

Vastaus #389 : 17.05.2012 klo 08:22:53

Kotiyleisö & cracknäsin organisaatio:

Kotisupportterit kävivät "kenttäalueella" ottelun aikana, eikä siitä maindattu yhtään.. vapaasti sai juosta. Ne tulivat omien järjestysmiesten sekä lipun myynnin ohi sytytetyllä "savu-levittimellä" ennen ottelua, ei mitään kontorollia sisääntulossa eikä minkäänlaista yritystä luoda viihtyvyyttä vieraskannattajille (jotka valitsivat omat paikat) eikä yhtäkään näkyvää järjestyksenvalvojaa kotisupporttereiten edessä mutta "meillä" oli parhaimillaan 7.

kuinka vitun spedejä saa olla?

Eklövenin edessä seisoi koko ottelun ajan ainakin kaksi järjestyksenvalvojaa! En tiedä miksi et huomannut näitä, mutta tiedoksi ne oli ne miehet jolla oli keltaiset liivit päällä. Täytyy myöntää että kunnioitin ennen Pålkkasviinien ryhmää, mutta tälläinen ottelun jälkeinen itkeminen on kyllä muuttanut sitä! Vaaditaan parempia paikkoja, vaikka ne sai hyvät paikat pääkatsomossa. Kun BK häviää niin molemmat joukkueet ovat täysi paskoja ja niin edelleen. Säälittävää!
« Viimeksi muokattu: 17.05.2012 klo 09:20:47 kirjoittanut Poet2 »
En observatör

Poissa Poissa

Vastaus #390 : 17.05.2012 klo 09:12:45

Kun BK häviää niin molemmat joukkueet ovat täysi paskoja ja niin edelleen. Säälittävää!
Olen täysin samaa mieltä! Uskomatonta!
JeesBox

Poissa Poissa

Vastaus #391 : 17.05.2012 klo 12:34:12

Olen täysin samaa mieltä! Uskomatonta!
No hei mitä vittua, olkaa ylpeitä teiän lostavasta pelista ja kauniista maalista sit, syökää hiekkaa jos ei muuta.
busa72

Poissa Poissa

Vastaus #392 : 17.05.2012 klo 20:40:32

jo ojo mjanders lika många fingrar som du jag menade nog i öppnings elvan men glöm det!!!
busa72

Poissa Poissa

Vastaus #393 : 17.05.2012 klo 20:47:09

hördu eklöf gräv fram lika många platser som det står om bk.s egna produkter som era i ekenäs!!! vi kan vara ärliga och medge att det behövs hjälp uti från för att klara sig bra i tvåan!!!vi såg ju hur det gick för bk i fjol!!
Rappaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BK-46

Vastaus #394 : 19.05.2012 klo 01:21:34

Nu skulle jag gärna vilja veta vem dessa karis supporters diskuterat med angående platser som skall reserveras? Har man pratat med eklöven eller har man diskuterat saken med de personer som sköter om arrangemangen från föreningens sida? Relativt stor skillnad beroende på vem man diskuterat med. Helt klart finns det att förbättra vad gäller att förse supportrarna med tillräckligt med plats. Men om fallet är det att man bara diskuterat supporter grupperna sinsemellan så ser jag inte någon orsak att klaga, det är inte eklöven som arrangerar dessa matcher. Men vänligen berätta vilka vägar dessa diksussioner gått så får vi hoppeligen en rätsida och ordning på det till nästa gång.

Detta hade diskuterats i god anda med Eklöven då tre av Sviinen besökte Ekenäs i samband med tidningsjuttun på VN. Sviinen var i tron att detta var klart och kom marcherande SAMTIDIGT med Eklöven in. Eklöven hade en tom plats, men... Nu när Sviinen kom 20 minuter före matchen och konstaterade att det fanns typ 40 platser, där vi nog klämt in oss ifall inte det suttit kring 20 andra åskådare färdigt där som definitivt inte var Sviin, utan sittande matchpublik! Jag vet att man inte kan reservera hela fiskehusgatan, men som det såg ut nu och ordningsvakter ryckande på axlarna... Jo Nej, sa Karisbon!

Ifall man förde samma diskussion på Karisplan och tre ledande Sviin är med då man pratar om sittplatser kan jag garantera att dessa platser finns reserverade på matchdagen, kommunikation mellan supporterklubben och arrangörerna... Det är ändå inte fråga om teater och platsbeställning.

Den som tycker att allt gick som på Strömsö, har förbannat fel. MEN om vi inte lär oss och gör bättre nästa gång är vi lika skit som alla andra där ute och allt tal om ny fotbollskultur är bara BS!
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #395 : 19.05.2012 klo 07:51:54

Detta hade diskuterats i god anda med Eklöven då tre av Sviinen besökte Ekenäs i samband med tidningsjuttun på VN. Sviinen var i tron att detta var klart och kom marcherande SAMTIDIGT med Eklöven in. Eklöven hade en tom plats, men... Nu när Sviinen kom 20 minuter före matchen och konstaterade att det fanns typ 40 platser, där vi nog klämt in oss ifall inte det suttit kring 20 andra åskådare färdigt där som definitivt inte var Sviin, utan sittande matchpublik! Jag vet att man inte kan reservera hela fiskehusgatan, men som det såg ut nu och ordningsvakter ryckande på axlarna... Jo Nej, sa Karisbon!

Ifall man förde samma diskussion på Karisplan och tre ledande Sviin är med då man pratar om sittplatser kan jag garantera att dessa platser finns reserverade på matchdagen, kommunikation mellan supporterklubben och arrangörerna... Det är ändå inte fråga om teater och platsbeställning.

Den som tycker att allt gick som på Strömsö, har förbannat fel. MEN om vi inte lär oss och gör bättre nästa gång är vi lika skit som alla andra där ute och allt tal om ny fotbollskultur är bara BS!

Ok, tack för informationen. Vi lär så länge vi lever, och som du skriver så har vi en chans att förbättra oss ännu i år. Välkomna till Ekenäs igen Pålkka Sviinen lördagen 1.9. Hoppas dock att inte Eköven bestraffas för att vi i EIF inte lyckades till 100 % denna gång...
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #396 : 20.05.2012 klo 16:27:39

Ennakko SalPan silmin huomisesta kohtaamisesta:
http://www.salpajalkapallo.fi/edustus/artikkeli.asp?id=796
Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #397 : 21.05.2012 klo 12:04:27

Kan ni vara hyggliga och sätta EIF/Akademi - HPS matchens resultat (18.5.2012) på era hemsidor och meddela också gärna Bollförbundets Nylandsdistrikt (resultcode). Tack!
Playmobil

Poissa Poissa

Vastaus #398 : 21.05.2012 klo 12:45:54

Kan ni vara hyggliga och sätta EIF/Akademi - HPS matchens resultat (18.5.2012) på era hemsidor och meddela också gärna Bollförbundets Nylandsdistrikt (resultcode). Tack!

Sorry....försöker hinna med allt som skall göras. Men det kommer in inom kort.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #399 : 21.05.2012 klo 21:10:10

Onneksi olkoon EIFille. Sid on kyllä käsittämätön pelimies, eikä SalPalla ollut Haijasen puututtua, ketään ketä olisi pystynyt puolustamaan Robinin pois pelistä.

Forsström lahjoitti yhden maalin SalPalle, joskin tuomari antoi todella heppoisen pilkun EIFille, joten ne tasan.

ps. Minkä ikäinen Robin oikein on? -94? -95?

Sivuja: 1 ... 15 [16] 17 ... 28

Siirry: