En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #400 : 21.05.2012 klo 21:16:46 |
|
ps. Minkä ikäinen Robin oikein on? -94? -95?
Robin on -94. Inkoon kasvatti alunperin.
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #401 : 21.05.2012 klo 21:30:13 |
|
joskin tuomari antoi todella heppoisen pilkun EIFille, joten ne tasan.
Tuomari oli hyvin sijoittunut siinä tilaanteessa, ja tuli kyllä heti vihellys ja pilkulle näyttö. Jotenkin jäi se tunne että hän tiesi mitä oli tapahtunut. Mutta osuma jaloille oli tietysti vahinko ja sen takia tuomari ei varoittanut. Mutta myönnetään että moni tuomari olisi jättänyt tuomitsematta.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #402 : 21.05.2012 klo 21:33:32 |
|
Tuomari oli hyvin sijoittunut siinä tilaanteessa, ja tuli kyllä heti vihellys ja pilkulle näyttö. Jotenkin jäi se tunne että hän tiesi mitä oli tapahtunut. Mutta osuma jaloille oli tietysti vahinko ja sen takia tuomari ei varoittanut. Mutta myönnetään että moni tuomari olisi jättänyt tuomitsematta.
Ja osuma oli vielä kaiken lisäksi aika hepponenkin. Ei sääntöjen mukaan valittamista, mutta pelin hengen mukaan kyllä, koska tuomari antoi keskialueella yms pelata todella kovaa ja suht koviakin sukituksia meni läpi sormien.
|
|
|
|
|
busa72
Poissa
|
 |
Vastaus #403 : 22.05.2012 klo 04:37:33 |
|
hur är det med ali???
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #404 : 22.05.2012 klo 08:02:31 |
|
Av de TVÅAN:s matcher jag sätt i denna grupp (6 st., BK-46, EIF, Pallohonka, Klubi 04, SalPa, Gr.IFK) så på basen av dessa är det för tillfället just BK-46 och EIF som kommer att göra upp om segern i denna grupp. Båda spelar en fotboll jag gillar.
Nu är det sju matcher jag sett och det börjar verkligen luta åt detta håll (ovan). Gr.IFK kommer att "blanda" sig i striden om/när de får sin uppställning klar. Och Åbo IFK hänger också med.
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #405 : 22.05.2012 klo 08:40:21 |
|
Nu är det sju matcher jag sett och det börjar verkligen luta åt detta håll (ovan). Gr.IFK kommer att "blanda" sig i striden om/när de får sin uppställning klar. Och Åbo IFK hänger också med.
SalPa ska nog också räknas med! Marginalerna var trots allt små igår! Lite förvånar dock SalPas en aning passiva spelstil och att man satsar så mycket på motanfall.
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
Suosikkijoukkue: leeds,barcelona
|
 |
Vastaus #406 : 22.05.2012 klo 09:42:31 |
|
Här har nu analyserats om Salpa matchen men det viktigaste har ni helt glömt bort,Salpas mittfältsmotor Haijanen spelade inte igår och med honom i laget så hade resultatet helt säkert sett annorlunda ut. Dessutom var skyttekungen Hakala skadad och hoppade in först i slutet,det hade varit en helt annan match med dessa 2 viktiga spelare med från start!
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #407 : 22.05.2012 klo 09:49:53 |
|
Här har nu analyserats om Salpa matchen men det viktigaste har ni helt glömt bort,Salpas mittfältsmotor Haijanen spelade inte igår och med honom i laget så hade resultatet helt säkert sett annorlunda ut. Dessutom var skyttekungen Hakala skadad och hoppade in först i slutet,det hade varit en helt annan match med dessa 2 viktiga spelare med från start!
Om, om och om... int kan man säga att resultatet skulle ha varit ett annat OM någon spelare varit med! OM Eif hade haft Antus i skick och Ali inte sku ha blivit skadad och OM Timoska skulle varit i 100% skick, så skulle matchen KANSKE också varit annorlunda. Skador hör till och det gäller att ha en trupp som klarar av sådana. Vill dock tillägga att jag inte anser att EIF kommer att kunna utmana topplagen under en hel säsong. För mig är BK, Klubi och GrIFK seriens starkaste lag Åbo IFK, SalPa och EIF är sedan en bit efter..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.05.2012 klo 09:53:33 kirjoittanut Poet2 »
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #408 : 22.05.2012 klo 10:00:27 |
|
Enligt mina observationer så är inte SalPa ett lag att räkna med i dagens situation. SalPa är ett oerhört långsamt lag med både långsamma stoppers (ursäkta Robert Lang) och långsam, ensam och tung center/spets (Hakala). Haijanen är litet för "hög i korken" och är inte alltför intresserad av att försvara. Det synes mej att han njuter en aningen för mycket av att dribbla motståndarna i stället för att spela rätlinjigt och snabbt. Men vad vet jag om SalPas speltaktik och eller -sätt - inget. SalPa har nog mycket erfarenhet i laget, men hittils har laget inte övertygat mej. Grani-matchen var endast ett resultat av att Grani spelade "genom tiderna" sin sämsta match.
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
|
 |
Vastaus #409 : 22.05.2012 klo 10:15:30 |
|
Jo du poeten,2 st av lagets bästa spelare kan ändra otroligt mycket på lagets slagstyrka.Ta till ex. bort Timoska och Ali från Eif så läcker Eif:s försvar som ett såll(klubi 04 matchen).Salpas viktigaste spelare är Haijanen och Hakala som jag ser det!
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #410 : 22.05.2012 klo 10:16:59 |
|
Vill dock tillägga att jag inte anser att EIF kommer att kunna utmana topplagen under en hel säsong.
Du kan ha rätt! Det återstår att se! EIF:s problem är den ojämna nivån på prestationerna som lag...ibland kommer man inte ens i närheten av den nivå man spelar på vanligtvis (hoppas Keeney får ordning på det här)..till lagets försvar bör sägas att man spelar (försöker spela) den mest krävande fotbollen i hela zonen.
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #411 : 22.05.2012 klo 10:52:30 |
|
Jo du poeten,2 st av lagets bästa spelare kan ändra otroligt mycket på lagets slagstyrka.Ta till ex. bort Timoska och Ali från Eif så läcker Eif:s försvar som ett såll(klubi 04 matchen).Salpas viktigaste spelare är Haijanen och Hakala som jag ser det!
Du var antagligen inte och se på matchen Klubi04 - EIF, eller? Jag såg första halvan och då läckte inte försvaret som ett såll och om ett försvar läcker så kan det också bero på att mittfältet inte följer givna instruktioner och trycket på försvarslinjen blir för stor. Min bedömning (som jag tidigare skrivit) är att EIF högaktade/respekterade för mycket Klubi04:s spelare. Som likväl så många andra lag gör - tyvärr.
|
|
|
|
|
raseborg
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46, Eif, Esc, Iif, Fc Västnyland, Fc Hik
|
 |
Vastaus #412 : 22.05.2012 klo 11:11:19 |
|
Du kan ha rätt! Det återstår att se! EIF:s problem är den ojämna nivån på prestationerna som lag...ibland kommer man inte ens i närheten av den nivå man spelar på vanligtvis (hoppas Keeney får ordning på det här)..till lagets försvar bör sägas att man spelar (försöker spela) den mest krävande fotbollen i hela zonen.
Onkohan tää observaattori sama henkilö joka jokunen aika sitten torppasi Tammisaarelaiset futisduunarit maanrakoon. Aikamoinen takinkäännös on silloin tapahtunut. Hyvä näin
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #413 : 22.05.2012 klo 11:20:29 |
|
Onkohan tää observaattori sama henkilö joka jokunen aika sitten torppasi Tammisaarelaiset futisduunarit maanrakoon. Aikamoinen takinkäännös on silloin tapahtunut. Hyvä näin Ei ole..ja mistä jutusta puhut?
|
|
|
|
|
raseborg
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46, Eif, Esc, Iif, Fc Västnyland, Fc Hik
|
 |
Vastaus #414 : 22.05.2012 klo 11:24:22 |
|
Ei ole..ja mistä jutusta puhut?
Muistini mukaan samatapaisella nimimerkillä joku kirjoitteli paskaa Eiffin vero- ja sopimussotkuista edellisen puheenjohtajan saatua kenkää pari vuotta sitten.
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #415 : 22.05.2012 klo 11:29:48 |
|
... om ett försvar läcker så kan det också bero på att mittfältet inte följer givna instruktioner och trycket på försvarslinjen blir för stor.
Jag håller långt med om det här! Det var ju nog från mittfältets felpassningar och bollmissar som motanfallen började och med oerfarna backar så gick det illa. Men visst var Klubi 04:s motanfall väldigt organiserade och bra också!
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
|
 |
Vastaus #416 : 22.05.2012 klo 11:32:27 |
|
En ollut kattelemassa Klubi-Eif ottelua tommy,mut olen silti sitä mieltä et Salpa on ihan eri joukkue jos Haijanen,Hakala puuttuvat kokoonpanosta. Haijanen on mun mielestä paras keskikenttäpelaaja koko sarjassa ja Hakala todella vaarallinen kärki,mut hei tää on vaan mun mielipide!
|
|
|
|
|
En observatör
Poissa
|
 |
Vastaus #417 : 22.05.2012 klo 11:36:25 |
|
Muistini mukaan samatapaisella nimimerkillä joku kirjoitteli paskaa Eiffin vero- ja sopimussotkuista edellisen puheenjohtajan saatua kenkää pari vuotta sitten.
Olen kokonaan ulkopuolinen kaikkiin seuroihin. Kirjoitin silloinkin jotakin tosta asiasta, mutta minulle oli selvää että asiat eivät voineet olla niin sekasin että olisi tullut ongelmia. Sen takia en kirjoittanut mitään paskaa! Moni muu kyllä kirjoitti, valitettavasti.
|
|
|
|
|
ynka
Poissa
|
 |
Vastaus #418 : 22.05.2012 klo 12:26:01 |
|
EN observatör=Eiffin entinen puheenjohtaja? 
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #419 : 22.05.2012 klo 13:18:36 |
|
... Aikamoinen takinkäännös on silloin tapahtunut. Hyvä näin Sama, hyvä näin. Takinkäännös voi olla myös positiivinen asia. Tässä maassa on tapana halveksia ihmisiä, jotka muuttavat mielipiteensä jostakn. Minun mielestäni on kyse lähinnä kypsästä ihmisestä, joka huomattuaan olleensa väärässä muuttaa mielipiteensä. Ihminen muodostaa mielipiteensä erilaisista tekijöistä kuten kuulopuheista, olettamuksista, henkilökohtaisista kokemuksista, medioista... Pitäisikö olla lopun elämänsä leimattuna mikäli joskus on ollut "väärää" mieltä? Siinä tapauksessa Nalle Wahlroos on hirveä takinkääntäjä. (Tämä ei ole vastaus "raseborg":ille)
|
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab
|
 |
Vastaus #420 : 22.05.2012 klo 14:18:40 |
|
Onkohan tää observaattori sama henkilö joka jokunen aika sitten torppasi Tammisaarelaiset futisduunarit maanrakoon. Aikamoinen takinkäännös on silloin tapahtunut. Hyvä näin Den som var mest framme då var nog en som gick under namnet "Jarmo". Och han har nog inte svängt någon kappa. Och är inte heller "En Observatör".
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #421 : 23.05.2012 klo 08:23:53 |
|
En ollut kattelemassa Klubi-Eif ottelua tommy,mut olen silti sitä mieltä et Salpa on ihan eri joukkue jos Haijanen,Hakala puuttuvat kokoonpanosta. Haijanen on mun mielestä paras keskikenttäpelaaja koko sarjassa ja Hakala todella vaarallinen kärki,mut hei tää on vaan mun mielipide!
Tommi Tykki kyllä harvinaisen pihalla tuossa Haijasen-Hakalan merkityksen analysoinnissaan.  Haijanen on tärkein pelaajan molempiin suuntiin SalPalle ja erityisesti puolustussuuntaan. Haijanen voittaa yli 80 kaksinkamppailuista keskialueella, mikä on äärimmäisen merkittävää pelin kannalta. Hakalasta ei viitsi edes aloittaa. Hakala kun on yksinäisenä kärkenä selkeästi top5 kamaa koko sarjassa.
|
|
|
|
|
Rappaa
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46
|
 |
Vastaus #422 : 25.05.2012 klo 20:54:58 |
|
Jag tror det som kommer avgöra hur högt EIF når i tabellen avgörs långt på spelarnas mentala nivå, dvs. att få alla taggade till varje match (Även tolfte spelaren, Eklöven). Som någon skrev varierar nivån kraftigt, här inverkar Eklövens insats på bortaplan betydelsevärt! Hoppas ni får det fixat så att nån sponssar bussar åt er till bortamatcherna, jobba på det pojkar! Jag är ett äkta Sviin och Ekenäs måste få min mages innehåll att bli grönt, annars har jag någo fel i huvo... Men för att detta skall vara 100% roligt och med tanke på fotbollskulturens framtid i West New Land behöver även Sviinen ett starkt lag i Ekenäs!
|
|
|
|
|
|
BrDead
|
 |
BrDead
Vastaus #423 : 25.05.2012 klo 21:10:52 |
|
Haijanen on tärkein pelaajan molempiin suuntiin SalPalle ja erityisesti puolustussuuntaan. Haijanen voittaa yli 80 kaksinkamppailuista keskialueella, mikä on äärimmäisen merkittävää pelin kannalta.
Entäs kun kaksinkamppailuja on vähemmän kuin 80?
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #424 : 25.05.2012 klo 21:28:03 |
|
Tommi Tykki kyllä harvinaisen pihalla tuossa Haijasen-Hakalan merkityksen analysoinnissaan.  En kai ottanut kantaa heidän merkitykseensä? Varmasti ovat SalPalle tärkeitä, mutta siitä ei ollut kyse.
|
|
|
|
|
|
|
|