lego
Poissa
|
 |
Vastaus #75 : 03.03.2012 klo 19:04:26 |
|
Iställe för att kolla var Nya-Zeeland ligger på Fifa:s ranking kunde du ju kanske ha kollat vad det är för en akademi.
Tack mjanders för länken. Ändrar int min syn på saken dock och Turkiet e fortsättningsvis närmare en N-Z
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012 klo 19:09:08 kirjoittanut lego »
|
|
|
|
|
EIF Fotboll
Poissa
Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab
|
 |
Vastaus #76 : 03.03.2012 klo 19:57:54 |
|
Tack mjanders för länken. Ändrar int min syn på saken dock och Turkiet e fortsättningsvis närmare en N-Z
Kanske du borde boka en resa till Turkiet då och kolla in dina akademier? Eftersom Turkiet alltid kommer att vara närmare än Nya Zeeland. Tror inte EIF känner så många personer som har hand om olika akademier, men nu råkar tränaren Keeney känna den person som har hand om APFA och dära få fördelar som EIF inte kanske skulle få annars. Tycker det är tråkigt att det alltid skall klagas på allt som händer här i knutarna. Det tar nog ganska bra på orken att försöka göra något. Men får man inte något själv skall väl inte någon annan ha något heller.
|
|
|
|
|
suba
Poissa
|
 |
Vastaus #77 : 03.03.2012 klo 20:49:39 |
|
Kan ej förstå vad väst Nyländska juniorer skulle göra i Turkiet. Dom kan ju inget av språket där och tror inte heller att turkarna är så bra på engelska. På Nya Zealand torde detta ej vara något problem.
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #78 : 03.03.2012 klo 21:54:35 |
|
Kan ej förstå vad väst Nyländska juniorer skulle göra i Turkiet. Dom kan ju inget av språket där och tror inte heller att turkarna är så bra på engelska. På Nya Zealand torde detta ej vara något problem.
Hur tror du de sku vara i Sverige då?
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #79 : 03.03.2012 klo 22:05:38 |
|
Tycker det är tråkigt att det alltid skall klagas på allt som händer här i knutarna.
Ingen har väl klagat något? Disskussion om beslut och saker som händer inom föreningen kan väl inte bara vara dåligt? Jag tror att en aktiv disskussion om saker i västnyländsk fotboll, även hos EIF, för den framåt och ökar intresset gentemot den. Tycker också att kritik och kritisk spegling av egen och andras verksamhet får människor att fundera lite djupare och inte bara se på ytan, vilket isig för saker framåt. Detta sammarbete med N-Z verkar i mina ögon väldigt långsökt, trots den direkta kontakten mellan tränarna. Vill man utöva sammarbete med någon annan organisation tror jag mera på ett sammarbete med ett lag/förening som geografiskt är närmare Finland.
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #80 : 03.03.2012 klo 22:07:27 |
|
Men får man inte något själv skall väl inte någon annan ha något heller.
Kan du förklara lite närmare vad du menar?
|
|
|
|
|
Zlatanic
Poissa
Suosikkijoukkue: Jalkapallo
|
 |
Vastaus #81 : 03.03.2012 klo 22:17:13 |
|
Har jag inte helt fel så försöktes det sparkas igång ett samarbete med IFK Göteborg i slutet/mitten av nittio-talet. Eller såna saker har jag hört. Och var inte tex Forsströms bröderna där och bekanta sig som juniorer? Det är bra att ha en internationell samarbetspartner. Oavsett var den befinner sig så är det ju alltid bara plus att lära sig nya saker. Få nya vinklar etc. Vem skulle inte växa lite grann som spelare om man varit o tränat o spelat utomlands?? Dock tycker man ju att att leta i allsvenskan och superettan vore ett realistiskt och bra alternativ. Kanske tillochmed bättre. Där är ju språket gemensamt, de har tradition i att utveckla spelare som håller på hög nivå, det är nära hem och jag skulle våga gissa att träningmöjligheterna och uppläggen+scheman är på bättre nivå. Kunnandet! Men absolut är det ju ett steg framåt 
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #82 : 03.03.2012 klo 22:35:42 |
|
Har jag inte helt fel så försöktes det sparkas igång ett samarbete med IFK Göteborg i slutet/mitten av nittio-talet. Eller såna saker har jag hört. Och var inte tex Forsströms bröderna där och bekanta sig som juniorer? Det är bra att ha en internationell samarbetspartner. Oavsett var den befinner sig så är det ju alltid bara plus att lära sig nya saker. Få nya vinklar etc. Vem skulle inte växa lite grann som spelare om man varit o tränat o spelat utomlands?? Dock tycker man ju att att leta i allsvenskan och superettan vore ett realistiskt och bra alternativ. Kanske tillochmed bättre. Där är ju språket gemensamt, de har tradition i att utveckla spelare som håller på hög nivå, det är nära hem och jag skulle våga gissa att träningmöjligheterna och uppläggen+scheman är på bättre nivå. Kunnandet! Men absolut är det ju ett steg framåt  Absolut en bra grej. Får se vad det hela kommer att betyda konkret i det långa loppet. Försöker man int så blir det ju int någo heller.
|
|
|
|
|
Playmobil
Poissa
|
 |
Vastaus #83 : 03.03.2012 klo 22:54:26 |
|
Har jag inte helt fel så försöktes det sparkas igång ett samarbete med IFK Göteborg i slutet/mitten av nittio-talet. Eller såna saker har jag hört. Och var inte tex Forsströms bröderna där och bekanta sig som juniorer? Det är bra att ha en internationell samarbetspartner. Oavsett var den befinner sig så är det ju alltid bara plus att lära sig nya saker. Få nya vinklar etc. Vem skulle inte växa lite grann som spelare om man varit o tränat o spelat utomlands?? Dock tycker man ju att att leta i allsvenskan och superettan vore ett realistiskt och bra alternativ. Kanske tillochmed bättre. Där är ju språket gemensamt, de har tradition i att utveckla spelare som håller på hög nivå, det är nära hem och jag skulle våga gissa att träningmöjligheterna och uppläggen+scheman är på bättre nivå. Kunnandet! Men absolut är det ju ett steg framåt  Främsta orsaken för den Nya Zeelendska akademin, om jag förstått saken rätt, är att spelarna skall få erfarenhet av att klara sig själv utomlands utan den trygga omgivningen i sitt eget land. För det andra så är det mera säkert att dessa spelare får speltid i en division 2 klubb i Finland och på så sätt kan visa upp sig för Europeiska talangscouter, än om en dylik akademi gör samarbete med en liga klubb där de endast får träningstid. Visst kan det låta underligt, men helt logiskt. Men som här har framkommit tidigare så skulle detta knappast ske utan av att Mike Keeney inte hade dessa kontakter. Vad gäller kritiska skriverier så är det ju bra att man säger sina åsikter så länge de är sakliga. Framför allt om man dessutom kan ge konstruktiv kritik så kan det till och med vara till litet hjälp.
|
|
|
|
|
norsu1
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana
|
 |
Vastaus #84 : 04.03.2012 klo 08:38:23 |
|
NZ- tänk vilken morot för en ung spelare, träna duktigt så har du en chans att slippa och sparka boll i ett av världens mest exotiska platser (fuck sverige och turkiet). Synd att de aldrig bjöds såna här möjligheter när man själv var aktiv spelare.
|
|
|
|
|
Grönvita Ekenäs
Poissa
Suosikkijoukkue: EIF
|
 |
Vastaus #85 : 04.03.2012 klo 11:23:25 |
|
Precis som flere här har skrivit så är samarbetet med akademin i Nya Zeeland en väldigt bra grej. För EIF:s unga spelare borde detta vara en verkligt stor morot att träna hårt. En verkligt unik möjlighet att få åka till Nya Zeeland och lira fotboll. Då tränaren en gång har kontakter dit, så vore det närmast oförlåtligt om man ej tog vara på denna möjlighet! Varför skulle man åka till t.ex. Turkiet istället om man har kontakterna till en duktig akademi i Nya Zeeland??
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #86 : 04.03.2012 klo 11:30:06 |
|
NZ- tänk vilken morot för en ung spelare, träna duktigt så har du en chans att slippa och sparka boll i ett av världens mest exotiska platser (fuck sverige och turkiet). Synd att de aldrig bjöds såna här möjligheter när man själv var aktiv spelare.
Det är väl meningen att de unga får en chans att åka till NZ och inte slippa åka dit? Förlåt, jag bara måste 
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #87 : 04.03.2012 klo 13:22:08 |
|
"Suomi on maa, jossa ei maaseudulla uskalla ajatella toisin" - muistakaa lukea Pekka Haaviston kolumni Apu lehdessä 1.3.2012 Nyt kun demokraattisesti ollaan ammuttu alas ajatus Turkista nuoriemme kouluttajana pohjamutiin  voidaankin kiinnittää huomiota BK-46 kiinniottamiseen ainakin täällä keskustelufoorumissa. Muutama samanlainen vuorokausi kun viimeinen, niin Karjaalaiset saavat katsoa meidän takavaloja toivottavasti loppukauden. Toivon että tällaisen opportunistin kannanotot avittavat siinä. Voitaisiin kuitenkin kiinnittää huomiota ajankohtaisempiin asioihin. Eli mikä on edarin tilanne tällä hetkellä? Onko vanhempi kaarti jo palannut treeneihin vai onko treeneissä pelkkiä junnuja? Onko vahvistuksia tulossa, niitä kaivattaisiin?
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #88 : 04.03.2012 klo 14:04:12 |
|
Tosiaankin hienoa että tähän on syntynyt vähän keskustelua.. johtuuko se kenties kevään tulosta vai Lego:n kommenteista?  No ihan sama, pääasia että päästään jo kohta asian ytimeen elikkä edustusjoukkueen kokonpanoon. Huhuja on ollut liikkeellä että joku pelaaja olisi tulossa näytille amerikasta. Uutisia saisikin alkaa kuulua, kausihan alkaa jo reilun kuukauden kuluttua! Minkälaista porukkaa siellä reeneissä on pyörinyt?
|
|
|
|
|
norsu1
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46 IIF BEC Tero Sasana
|
 |
Vastaus #89 : 04.03.2012 klo 14:30:54 |
|
Det är väl meningen att de unga får en chans att åka till NZ och inte slippa åka dit? Förlåt, jag bara måste  Förlåt läraren! Är i praktiken 3 språkig men gör nog en hel del misstag i alla av dem. Bor dessutom i Bangkok var det är relativt svårt att uppehålla en ren svenska, försöker också lära mig thai så en ganska kraftig cirkulation i huvudet! Hmmm..skrivs cirkulation med c eller s Tommy?
|
|
|
|
|
Tommy Tykki
Poissa
|
 |
Vastaus #90 : 04.03.2012 klo 20:32:20 |
|
Förlåt läraren! Är i praktiken 3 språkig men gör nog en hel del misstag i alla av dem. Bor dessutom i Bangkok var det är relativt svårt att uppehålla en ren svenska, försöker också lära mig thai så en ganska kraftig cirkulation i huvudet! Hmmm..skrivs cirkulation med c eller s Tommy?
Finska karaktären har du i alla fall inte gjort av med. 
|
|
|
|
|
raseborg
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46, Eif, Esc, Iif, Fc Västnyland, Fc Hik
|
 |
Vastaus #91 : 09.03.2012 klo 16:14:28 |
|
Raaseporilaisista Eiffillä taas hyvä mahdollisuus edetä pitkälle cupissa. Viime vuonna vasta KuPS onnistui pysäyttämään menoa. PPJ-junnut kaatuu varmasti ja Masku hyvin todennäköisesti. Sen jälkeen pienellä onnella rahakas ottelu veikkausliigajoukkuetta vastaan. Naapuri BK-46 sai hankalan vierasottelun Gnisua vastaan ja toinen naapuri Hikken ei ole miesmuistiin cuppiin viitsinyt osallistua, miksiköhän ?
|
|
|
|
|
leny
Poissa
Suosikkijoukkue: BK-46 , ESC
|
 |
Vastaus #92 : 10.03.2012 klo 01:08:05 |
|
Raaseporilaisista Eiffillä taas hyvä mahdollisuus edetä pitkälle cupissa. Viime vuonna vasta KuPS onnistui pysäyttämään menoa. PPJ-junnut kaatuu varmasti ja Masku hyvin todennäköisesti. Sen jälkeen pienellä onnella rahakas ottelu veikkausliigajoukkuetta vastaan. Naapuri BK-46 sai hankalan vierasottelun Gnisua vastaan ja toinen naapuri Hikken ei ole miesmuistiin cuppiin viitsinyt osallistua, miksiköhän ?
aaTuut näkee mitä tapahtuu,ens vuonna on kolme joukkuetta kakkosessa,miksi hanko osallistuis tohon pönttöskabaan?
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
Suosikkijoukkue: EIF, BK-46, FC HIK
|
 |
Vastaus #93 : 11.03.2012 klo 21:53:48 |
|
Ett sånt här rykte hittade jag i transfertråden: Garry Lewis ---- EIF
Antar att det är samma Lewis som spelade i EIF för ett par år sen. Därefter flyttade han till SalPa och nu senast i FC Boda.
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
 |
Vastaus #94 : 11.03.2012 klo 22:11:37 |
|
Intressant intervju med Steven Perry på svenskafans.com. Utan att gå in på detaljer, hur är lönenivån för dig i EIF? Försörjer du dig på att spela fotboll där? EIF tar väldigt bra hand om sina spelare. Jag kunde försörja mig enbart på lönen från fotbollen men Peter Haglund, lagets manager, kunde fixa andra sätt för mig att tjäna lite extra pengar såsom bygg- och måleriarbeten. Hur kommer det sig att så många amerikaner har kommit till EIF? Hur har de råd med alla dessa amerikaner? Jag tror att EIF har bra kontakter i USA, och framförallt med min agent. Flera av hans spelare har varit i EIF. Jag vet inte riktigt hur det är med ekonomin för EIF och de andra spelarnas kontrakt, men jag kan säga att deras ledning är väldigt klok när de planerar för framtiden, de har starkt supporterstöd och de får även bra stöd från lokala sponsorer. Alla de faktorerna hjälper till att skapa en mycket bra och framgångsrik organisation.
...
Vad har du för ambitioner nu för den närmaste framtiden? Kommer du att stanna i EIF? Har du fått några erbjudanden från andra klubbar? Jag ska fortsätta spela och just nu tror jag att mina bästa chanser finns utomlands. Inga slutgiltiga beslut har tagits kring var jag ska spela nästa säsong, just nu är det lite stiltje och jag väntar på att få klarhet i några saker.
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #95 : 11.03.2012 klo 22:18:52 |
|
Ett sånt här rykte hittade jag i transfertråden:
Antar att det är samma Lewis som spelade i EIF för ett par år sen. Därefter flyttade han till SalPa och nu senast i FC Boda.
Toivotaan että mies on täysin kunnossa. Oli kova vahvistus viimeksi EIF:ssä, mutta vaikea loukkaantuminen on ilmeisesti tähän asti estänyt lopullista läpimurtoa.
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
 |
Vastaus #96 : 11.03.2012 klo 22:24:11 |
|
Om man vill spekulera om eventuella amerikaner, som kunde komma till EIF, så finns här en lista på spelare som representeras av David Ross-Williamson (bl.a. Lewis, Corcoran, Perry och Hoffer).
|
|
|
|
|
lego
Poissa
|
 |
Vastaus #97 : 12.03.2012 klo 12:23:53 |
|
Fint med positiv feedback åt föreningen. Att "utlandsprofssen" har det bra i EIF är ju direkt ingen nyhet, men bra juttu ändo. Nu borde egna killar få samma förmåner och behandling så börjar det närna sig någonslags proffsighet 
|
|
|
|
|
Poet2
Poissa
|
 |
Vastaus #98 : 13.03.2012 klo 15:48:59 |
|
Tänään alkaa EIF:n kausi, kun cupin ottelussa vastaan asettuu PPJ. EIF lähtee otteluun pienellä ryhmällä, kun poissa ovat Akatemia joukkuueessa cupissa esiintyneet pelaajat. Pelikelpoisia ovat, kotisivujen pelaajaryhmästa, ainoastaan 12 pelaajaa (Antus, Timoska, Mattfolk, Forsström, Sjöblom, T.Brotkin, Estlander, Ekström, Eklund, Sid, Lindroos sekä Sevon.) + 2 maalivahtia (Forsström, Ekholm) Tämän lisäksi uusvanha tuttavuus Garry Lewis lienee mukana ja huhujen mukaan joku toinenkin vahvistus. Nähtäväksi jää, toivottavasti saadan jalkeille riittävän kovatasoista ryhmää jotta PPJ kaatuisi!
|
|
|
|
|
mjanders
Poissa
|
 |
Vastaus #99 : 13.03.2012 klo 17:35:38 |
|
huhujen mukaan joku toinenkin vahvistus
Olisikohan ulkomaalaisvahvistus? Veikkaan brasilialaista .
|
|
|
|
|
|
|
|