Allu on ihan lupaava junnu, vaikken Gullitiin lähtisikään vertailemaan. Multa on kumminkin jääny näkemättä sirloserin havaittema loisto ja sen sijaan oon nähyny lupausten lisäks liikaa fyysistä heikkoutta ja vääriä pallollisia ratkasuja. Mä en nää yhtään syytä miks Pylkkösen pitäs mennä avaukseen Niemen, Heman tai Kotsa edellle. Saati sitten et koko systeemiä alettas rakentaan junnarin varaan. Ipan kaltasen porukan kapellimestarin paikalle pitäs olla vähän eri tason lupaus. Penkiltä minuutteja alkukaudesta ja loppukaudesta sit ehkä haastaan avauksen paikasta.
Keskikenttä oli tässä matsissa semmonen ku sen pitäskin olla. Junnuja pitääkin ajaa sisään mutta mä en oo koko talven aikana tajunnu tota Pylkkösen kausaria avaukseen. En oo nähny siltä mitään semmosta joka oikeuttas avauspaikkaan näitten Kotilahtien niemien ja Hemojen joukossa. Ihan hyvä nuori vaihtoehto penkiltä ja sen kautta sit toivottavasti kehittyy avauksen jätkäks jatkossa.
Lähetää vaan. Eiks roolitukset pitäs tehä parhaiden pelaajien vahvuuksien mukaan? Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ny esimerkiks Porissa meillä tippu Masa ja Multanen penkille kun Pylkkönen oli avauksessa. Allu penkille ja Kotsa keskikentälle niin toinen pyssyistä olis saatu kärkeen. Musta selkeesti kovempi kokoonpano jolla olis voinu voitto tippua. Ei oo mitenkäön tarkotus dissata Allua joka on ihan lupaava jätkä jota pitääki koittaa ajaa sisään. Siä on vaan tällä hetkellä kaiken maailman liigajätkää niin paljo edellä että mun mielestä ei kuulu avaukseen. Kiisto peli kerto jotain ja kyl noi talven heikot otteetki pieneltä osalta johtu myös siitä että kahen miehen keskustassa toinen jätkä ei pysty puolustaan. Mielellään oon tietty väärässä ja nään Allun dominoivan keskustaa koko kesän.
No jos sä oot tosiaan sitä mieltä että Allu on parempi kun Niemi ni ollaan sit vaan reilusti eri mieltä. Siitä samaa mieltä että Viltsulle pitää saada minuutteja. Bumballe ja Sonnelle tietty kans.
Onks muuten toi Niemen ja multasen jatkuva vainoominen ja Pylkkösen ja Jamacin ylistäminen Niilonpoikien twitterissä jokuj ryhmän kesken sovittu juttu vai pelkästään sun omia antipatioitas? Veikkaan vähä jälkimmäistä. Niemeltä voi varmaan vaatia lisää mutta mun mielestä kannattajaporukan olis hyvä kohdella koko nippua tasapuolisesti ja voisit sit ihan omalla nimelläs pitää inhokkeja ja lellikkejä. Jos mua vituttaa lukee tommosta niin voi kuvitella jonkun vaatimattomat kuus häkkiä lyöneen Multasen fiiliksiä lukee kannattajaporukan mielipiteenä tommosta juttua.
Beat pieree jostain syystä verta aina kun Kalle maalaa mutta kyllä äijää muuten arvostetaan pirusti. Synnynnäinen maalitekijä.. ne on harvassa. Vois ton kolmikon lisäks listata jokusen muunkin avainpelaajan mutta kyllähän Hakan äijät on ollu pirun kovia vahvistuksdia.
Mouhota sinä vaan niistä liigastatuksista, vanhoista meriiteistä, sekä dissaa vähe junnuja ja ruikuta Allun "kausarista" avaukseen ensimmäisen pelin jälkeen. Näiden lisäksi on hyvä hermostua ja kohdistaa joku selittämätön katkeruus yhtä foorumistia kohtaan kun Niemi ei ole ysikympin kunnossa tai joku sanoo Multasen esitystä vaisuksi.
Ja mitä nyt omiin tuntoihin tulee niin kait sitä nyt erilaisia odotuksia ja/tai epäluuloja uusista ja tuntemattomista janareista suodaan? Juuti ja Multanen pelasi todella heikon harjoituskauden (kuten koko muukin joukkue) joten heistä näin ollen saanut mitään otetta ja olivat täysiä kysymysmerkkehä vielä kauden kynnyksellä. Jari Niemen kyvyt on kyllä hyvin tiedossa ja toivon niin perkeleesti että mies pääsee vielä kuntoon. Tässä on kuitenkin käynnissä kaikenlaista projektia ja suunnitelmaa vuodelle 2015 ja siitä eteenpäin, jonka takia niitä junnuja pitää ajaa sisään ja väkisin. Se ei riitä että jämäminuuteille päästään kun kasvetaan A-ikäisistä yli vaan sitä vastuuta tulee antaa kasvavissa määrin jo A- ja B-iässä. Niiden vahvistusten pitää kait perinteisesti olla ihan aikuisten oikeasti selviä vahvistuksia että ne menisi omien kasvattien ohi? Alkukausi on onneksi näyttänyt että nuoret ovat saaneet ja tulevat vielä saamaan sitä peliaikaa.
Ja mitä tulee näihin uusiin kavereihin niin Juuti debytoi heti Porissa ja pelasi pirun vahvan 45 minuuttisen mutta väsyi selvästi toisella jaksolla. Väsymyksestä huolimatta Juutin juoksuvoima ja pelisilmä vakuutti ainakin allekirjoittaneen. Sama on oikeestaan jatkunut myöhemmissä peleissä että Juuti pistää aivan kaiken likoon jo ekalla jaksolla, mikä sopii oikein hyvin siihen että niitä junnuja tuodaan toisella jaksolla tilalle. Kalle puolestaan istui ekan matsin penkillä mutta takoi seuraavassa ottelussa kolme häkkiä Kiistoa vastaan. Masan ja Multasen hatut oli kova juttu vaikka vastustaja tulee vaihtamaan sitä sarjatasoa. Minulle ja monelle muulle aluksi mysteereinä olleet kaverit ovat kuitenkin osoittaneet aivan ansaitusti kuuluvansa joukkueen ykkösnimiin, varsinkin niissä tehoissa. Molemmat sankarit ovat vielä tehneet niitä pieniä, mutta erittäin tärkeitä eleitä myös kannattajia kohtaan ja sama tietysti toisinpäin. Pirinen ei ole vielä hirveästi pelannut joten mielipeitä ei hirveästi ole - joskin yritystä näytti ainakin Jazzia vastaan olevan. Uudet pelaajat on kuitenkin uusia pelaajia ja siinä menee varmasti hetki että saavat raivattua tiensä kannattajien sydämiin. Tähän vaikuttaa varmasti myös se epätieto kaverien omista ajatuksista/suunnitelmista/tavoitteista, esim ovatko pelaajat oikeasti sitoutumassa seuraan vai lähtevätkö heti parempiin maisemiin jos niitä ovia vaan aukeaa.
Mutta se että paukutellaan niitä häkkejä ei nosta ketään mihinkään pumpuliin jossa heidän tekemisiään ei saisi kritisoida tai janareita ei voisi herätellä katsomon puolelta. Vääriä ratkasuja, epäonnistumisia ja niistä tulevia turhautumisia nyt tulee kaikille ja se hyväksytään, mutta jotain muniinpuhaltelua nyt ei jaksa kukaan kattella. Ja tämä koskee tasapuolisesti ihan koko joukkuetta. Ja mitä tulee tuohon kannattajien twitteröintiin niin mun mielestä on hyvä että asiat kirjoitetaan niin kuin ne nähdään ja koetaan - kannattajien silmin. Jos jotakin sohlauksia tai koomauksia jätetään pois niin siinähän katoaa todenmukaisuuden mukana koko liveraportoinnin idea. Meikän jalkapallouran kohokohdat lukeutuu johonkin Silja Cupin voittoon enkä ihmettele jos palstaa lukevat pelaajat ja muut asioista paremmin ymmärtävät nauravat jälleen napaansa, mutta sittempä nauravat.
Ja loppuun vielä rakentavasti että
haista vittu.