|
BlyzR
|
 |
BlyzR
Vastaus #5950 : 11.10.2012 klo 13:41:37 |
|
TZagallon ja Hersteinin kamppailuun sellainen aspekti, ettei kaikki Vepsukannattajat ajattele kuten tuo eräs, johon tuossa aiemmin viitattiin. Itse kyselin Lodin peliesityksistä VPS-topikissa ja sain mm. seuraavan vastauksen: Parikka ollut loukkaantuneena, joten on ehdottomasti ollut tarpeellinen vahvistus. Jos Jarno olisi ollut kunnossa, rooli olisi jäänyt pienemmäksi, mutta nyt on saanut hyvin näyttöpaikkoja ja ajoittain ollut erinomainen (nuorena kaverina toki välillä myös pitkiä aikoja hukassa).
Toisaalta, ette kyllä olleet Lodia saamassa. 
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
Suosikkijoukkue: Heitto
|
 |
Vastaus #5951 : 11.10.2012 klo 14:08:39 |
|
Ehkä me vain hahmotamme jalkapallon eri tavalla, nimittäin noista nimistä nimenomaan Obi olisi ainoa, jota en toivottaisi mielelläni Turkuun. Woodbinen toki vain siinä tapauksessa, että Seksi siirtyisi vasemmalle, ja tuossa ei hirveästi järkeä ole. Ei siis ajankohtainen hankinta, mutta selkeä vahvistus kylläkin. Vallua ei tietysti kannata verrata Rasimukseen, koska toinen on liigatason pelaaja ja toinen ei. TOinen myös vahvistaisi TPS:ää, toinen ei. Rasimuksen jatkolle en löydä mitään järkiperusteista syytä. Joo, kaveri on varmasti halpa, mutta tuollekkin 15k:lle löytyy lukuisia parempia sijoituskohteita. Täälläkin esim. Jesse Saarinen dumattiin aivan pystyyn, vaikka kaveri teki ihan tasan tarkkaan samoja asioita samalla tasolla kuin Rasimus nyt tekee. Samaan aikaan naureskelemme ihan syystä interin ulkomaalaishankinnoille, Rasimus ei eroa noista muuten kuin sillä, että on suomalainen. Liigatasoahan kaveri on aivan yhtä vähän kun jokuvitun Max Asis tai Verino. Muutama "ihan kiva" esitys TPS:ssä ei asiaa muuta. Ja kuten sanottua, ei yhden VPS-henkisen kommenttia kannata lukea kuin raamattua. Olen kuullut useita toisenlaisiakin kommentteja, jossa kaveria on kehuttu selkeäksi vahvistukseksi.
|
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
 |
Vastaus #5952 : 11.10.2012 klo 14:30:53 |
|
TZagallon ja Hersteinin kamppailuun sellainen aspekti, ettei kaikki Vepsukannattajat ajattele kuten tuo eräs, johon tuossa aiemmin viitattiin. Itse kyselin Lodin peliesityksistä VPS-topikissa ja sain mm. seuraavan vastauksen: Toisaalta, ette kyllä olleet Lodia saamassa.  Toki nimimerkki V asuu Turussa, joten on todennäköisesti nähnyt vähemmän Vepsua tällä kaudella kuin ilmeisesti Vaasassa asuva kollegansa. Noh, ihan sama. Lodin taso on minulle edelleen jonkinasteinen mysteeri, eikä tosiaan varmastikaan ole tänne edes tulossa.
|
|
|
|
|
Viljamaa
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #5953 : 11.10.2012 klo 14:39:59 |
|
Oletko Herstein katsonut miten tuo Rasimus on pelannut? Kai silläkin joku merkitys on, että Rapa pitää kaveria pelistä toiseen avauksessa. Ainakin mulle on ollut valtava yllätys, koska liikkuu älykkäästi, tekee paljon töitä, että olisi mahdollisimman hyvin pelattavissa, vasuri ja selkeästi joukkuepelaaja. Ainakaan mun mielestä ei ole ollut mitenkään virhealtis tai muutenkaan vaikeuksia pysyä mukana.
En ole nähnyt PK-35:n pelejä, mutta jos Rasimus ei siellä mahdu pelaamaan, niin en halua nähdäkään.
Fysiikan kanssa eniten hommia eli terävyyttä lisää, niin alkaa olla pelimies.
|
|
|
|
|
el_capitano
Poissa
|
 |
Vastaus #5954 : 11.10.2012 klo 14:40:53 |
|
onko jollain tietoa josko Åbosta löytyisi halpotusta tuohon hyökkäävien kk:n (tai miksei myös muillekkin paikoilla) pulaan ? luulisi kuitenkin kakkosen lohkovoittajalta löytyvän jonkinlaista tasoa myös ylemmille tasoille ?
|
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
|
 |
Vastaus #5955 : 11.10.2012 klo 14:42:19 |
|
onko jollain tietoa josko Åbosta löytyisi halpotusta tuohon hyökkäävien kk:n (tai miksei myös muillekkin paikoilla) pulaan ? luulisi kuitenkin kakkosen lohkovoittajalta löytyvän jonkinlaista tasoa myös ylemmille tasoille ?
Maluka siellä on tähtipelaaja.
|
|
|
|
|
WhiteHart
Poissa
|
 |
Vastaus #5956 : 11.10.2012 klo 14:42:35 |
|
Oletko Herstein katsonut miten tuo Rasimus on pelannut? Kai silläkin joku merkitys on, että Rapa pitää kaveria pelistä toiseen avauksessa. Ainakin mulle on ollut valtava yllätys, koska liikkuu älykkäästi, tekee paljon töitä, että olisi mahdollisimman hyvin pelattavissa, vasuri ja selkeästi joukkuepelaaja. Ainakaan mun mielestä ei ole ollut mitenkään virhealtis tai muutenkaan vaikeuksia pysyä mukana.
+ kohtalaisen hyvät erikoistilanteet. Jotenkin tuntuu siltä, että joillakin istuu ennakkoasenteet niin lujassa, että hyville peliesityksille on ummistettu silmät ihan täysin.
|
|
|
|
|
Willer
Poissa
|
 |
Vastaus #5957 : 11.10.2012 klo 14:54:25 |
|
No ei siellä oikein ole sopivaa tuohon paikalle. Maluka on ollut hyvä, mutta niin oli silloin aikaisemmalla stintillä myös. Maluka on Ykkösen tasoinen pelimies ja tasainen suorittaminen liigassa ei oikein onnistu. Tai siis ominaisuudet eivät oikein sovellu. Keskimmäinen Hradecky on pelannut topparia ja DM:n roolia joten ei ole hyökkäävä KK. Siinä ne oikeastaan muutamaa ex-inter junnua lukuun ottamatta. Åbosta tulevat ovat noita 95-syntyneitä Tepsin junnuja ja Kauber(pelannut Åbosta-B-junnuihin tällä kaudella). Samaten Tepsin 94-syntynyt maalivahti Otso Virtanen on ollut jees. Liespuu on ollut hyvä. Ja ei oma kasvatti Majapuro sattumalta edustuksen mukana ole ollut. Pitää sitten myös muistaa, että melkein koko kauden Ykkösessä lainalla ollut Rannikko on kirjoittamaton kortti. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon yksi divarikausi kehitti.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5958 : 11.10.2012 klo 15:17:48 |
|
En ole nähnyt PK-35:n pelejä, mutta jos Rasimus ei siellä mahdu pelaamaan, niin en halua nähdäkään.
Fysiikan kanssa eniten hommia eli terävyyttä lisää, niin alkaa olla pelimies.
Mulle on edelleen valtava arvoitus, miksi mies pelaa niinkin paljon kuin hän pelaa. Ei hän mitenkään surkea ole, mutta ei ole esittänyt mitään sellaista, mihin Åbon pelaajat kykenisivät. Kaipa se peliaika jogtuu siitä, että Åbon tilanne on haluttu rauhoittaa ja Eribahan on vielä Konstaa huomattavasti huonompi. Ei mulla ole mitään syytä valehdella itselleni Rasimuksen olevan yhtäkkiä jotain kelvollista liigatasoa. Hän ei ollut sitä Hongassa, ja hänen tasonsa todettiin myös Vaasassa. Ei liigatason pelaajat syyttä kuluta penkkiä divarissa.
|
|
|
|
|
Viljamaa
Poissa
|
 |
Vastaus #5959 : 11.10.2012 klo 15:33:49 |
|
Mulle on edelleen valtava arvoitus, miksi mies pelaa niinkin paljon kuin hän pelaa. Ei hän mitenkään surkea ole, mutta ei ole esittänyt mitään sellaista, mihin Åbon pelaajat kykenisivät. Kaipa se peliaika jogtuu siitä, että Åbon tilanne on haluttu rauhoittaa ja Eribahan on vielä Konstaa huomattavasti huonompi.
Ei mulla ole mitään syytä valehdella itselleni Rasimuksen olevan yhtäkkiä jotain kelvollista liigatasoa. Hän ei ollut sitä Hongassa, ja hänen tasonsa todettiin myös Vaasassa. Ei liigatason pelaajat syyttä kuluta penkkiä divarissa.
Siis Rasimus ei syyttä kuluttanut penkkiä PK-35:n porukassa, mutta nyt on täysin väärässä paikassa, kun pelaa meidän avauksessa. Ok.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5960 : 11.10.2012 klo 15:55:44 |
|
Niin, PKssa ei mahtunut pelaavaan kokoonpanoon, joten eiköhän se todellinen taso ole siellä tullut selväksi. Ei siinä mitään, pidän Konstaa kuitenkin Ykkösen tasoisena pelaajana ja Åbon mahdollisen nousun myötä olisi varmaan passeli vahvistus sinne.
|
|
|
|
|
vilperi
Poissa
|
 |
Vastaus #5961 : 11.10.2012 klo 16:18:02 |
|
+ kohtalaisen hyvät erikoistilanteet.
Jotenkin tuntuu siltä, että joillakin istuu ennakkoasenteet niin lujassa, että hyville peliesityksille on ummistettu silmät ihan täysin.
Yhtään mihinkään muuhun kantaa ottamatta niin täytyy kyllä todeta että ainakin JJK pelissä oli Rasimuksen kulmat ja vaparit sellasia roikkupaskoja että ei niitä ainakaan "kohtalaisen hyviksi" voi luonnehtia.
|
|
|
|
|
WhiteHart
Poissa
|
 |
Vastaus #5962 : 11.10.2012 klo 16:22:59 |
|
Yhtään mihinkään muuhun kantaa ottamatta niin täytyy kyllä todeta että ainakin JJK pelissä oli Rasimuksen kulmat ja vaparit sellasia roikkupaskoja että ei niitä ainakaan "kohtalaisen hyviksi" voi luonnehtia.
Mahtui sinne sekaan huonojakin, mutta noiden tarkoitushan on pelata korkeana takatolpalle, joista Tanska/Nyberg jatkaa luukulle. Yhdestä oli hyvin lähellä tulla maalikin, mutta Okaru puski Tanskan jatkon yli parista metristä.
|
|
|
|
|
Willer
Poissa
|
 |
Vastaus #5963 : 11.10.2012 klo 16:25:05 |
|
Mahtui sinne sekaan huonojakin, mutta noiden tarkoitushan on pelata korkeana takatolpalle, joista Tanska/Nyberg jatkaa luukulle. Yhdestä oli hyvin lähellä tulla maalikin, mutta Okaru puski Tanskan jatkon yli parista metristä.
Jep, ei tämä kyllä huono ole. Täsmälleen siihen mihin oli tarkoitus: http://www.youtube.com/watch?v=bwRZr6HwZOk&t=3m6s
|
|
|
|
|
vilperi
Poissa
|
 |
Vastaus #5964 : 11.10.2012 klo 16:44:28 |
|
Hyvä että niistä yksi onnistui. Kyllähän mä sen idean ymmärrän että sinne takatolpalle pelataan ja toi kulma jopa onnistui. Eniten kuitenkin mieleen jäi Rasimuksen vapari jostain 40m sivurajan lähettyviltä kun äijät seisoo kaikki rankkarialueen rajalla ja kun Rasimuksen vapari lähtee kaikki ottaa sen muutaman askeleen eteenpäin, kattoo palloa ja huomaa että menee vielä 3 sek ennen kun se roikku on täällä. Tämän jälkeen noin 8 äijää seisoo kahden neliömetrin alueella ja odottaa että saa pian hypätä ja yrittää palloa. Muutamalla ei oikeen ollu kärsivällisyyttä ja hyppäs jopa liian aikasin. Ehkä siinä oli tavoite hakea "yleistä hämminkiä" ja painimista ja toivoa että ehkä kaikki hyppää liian aikasin ja pallo ja pyörimään jalkoihin, en kuitenkaan siihen pitkässä juoksussa luottaisi. Ehkä mulla on vaan yksipuolinen muisti ja toi jäi ainoana mieleen.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5965 : 11.10.2012 klo 19:01:15 |
|
Minkäs ikäisiä nykyään on nuorimmat TPS:n junnut? On nimittäin pakko kehua Tepsin junnuvalmentajia. Olin äsken faijan kanssa katsomassa Kuningas leffaa ja sali oli täynnä eri-ikäisiä Palloseuran junnuja. Varmaan 3-4 joukkueellista pelaajia oli komeasti TPS:n tuulipuvuissa seuraamassa näytöstä, nuorimmat eivät kyllä hirveän vanhoilta näyttäneet. Komeasti alkoi supina, kun kuvattiin Tintti Johanssonin Turkkia vastaan tekemää maalia, tunnistivat nimittäin vanhaksi TPS:n pelaajaksi. Tätä se futiskulttuuri on parhaimmillaan, hienoa toimintaa. Pisti kyllä hymyn huulille, kun kakarat lähtivät asiakeskustellen pois leffateatterista.
|
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
|
 |
Vastaus #5966 : 11.10.2012 klo 19:21:28 |
|
|
|
|
|
|
Cartel
Poissa
|
 |
Vastaus #5967 : 11.10.2012 klo 20:52:02 |
|
Mielestäni tulikivenkatkuinen keskustelu kenen tahansa "todellisesta tasosta" on hyvin viihdyttävää ja on mahtavaa, että ensi kauden joukkueen hahmottelu herättää mielenkiintoa jo nyt. Eikö kuitenkin jonkun dumaaminen "Ykkösen tasoiseksi pelaajaksi" joidenkin vanhojen Honka/VPS -näyttöjen perusteella ole hieman hassua. Kehitystä kun tapahtuu samoin kun taantumistakin ja joillakin hommaa kulkee yhtäällä mutta kusee toisaalla. Olosuhteet, rooli, valmennus, "siviilielämän" tilanteet yms. vaikuttavat. Esim. Rasimus oli vielä kesällä penkkiveikko Ykkösessä, mutta vetää nyt ysikymppisiä avainroolissa (erittäin todennäköisessä) mitalijoukkueessa. Samoin Kokko oli aikanaan maalikuningas ja u21-majun ykköskärki, mutta sen jälkeen esitykset eivät ole pääsarjassa häikäisseet ja roolia on pitänyt hakea toiselta sarjatasolta. Senkin voi taas ensi kausi muuttaa. Minkenen taas jäi muutama vuosi sitten ilman sopparia Suomessa, jonka jälkeen Meistriliigassa taisi joku hyväkin kausi tulla ansioluetteloon.
Mikä sitten on näiden "todellinen taso"? En minä ainakaan tiedä.
Olenkin jo hyvän aikaa jättänyt absoluuttisesta tasosta puhumisen ja keskittynyt vain kuluvan kauden tai viimeisimpien matsien otteisiin. Niitä minäkin kykenen arvioimaan. Vahvistuksia katseltaessa luotan Casaan ja Rapaan. Meillä valmennus nimittäin tekee niistä Ykkösen jätkistä mestaruudesta taistelevia liigapelureita.
|
|
|
|
|
dronevil
Poissa
|
 |
Vastaus #5968 : 11.10.2012 klo 21:36:56 |
|
Itse olen aika samoilla linjoilla, lisäksi on mielestäni ainoa pelaaja keskikentällä, joka pystyy edes jotenkuten tekemään peliä. Varsinkin tiukoissa tilanteissa ei hätäile, vaan pallo pysyy hallussa aika hyvin ja pystyy vielä antamaan ihan kelvollisen syötön omalle pelaajalle. Lähteestä ei saa pelintekijää millään, eikä Dicksonkaan ole vielä mitään ihmeitä esittänyt (toki syötti hienosti Hyyrysen läpi JJK:ta vastaan). Mitään namusyöttöjä Konstalta ei oo vielä nähty, mutta kelvollista peruspelaamista. En odottanut mitään kaverilta, joka haetaan divarista "Kolehmaisen tilalle", mutta olen ollut positiivisesti yllättynyt otteista.
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5969 : 12.10.2012 klo 08:41:46 |
|
Mielestäni tulikivenkatkuinen keskustelu kenen tahansa "todellisesta tasosta" on hyvin viihdyttävää ja on mahtavaa, että ensi kauden joukkueen hahmottelu herättää mielenkiintoa jo nyt. Eikö kuitenkin jonkun dumaaminen "Ykkösen tasoiseksi pelaajaksi" joidenkin vanhojen Honka/VPS -näyttöjen perusteella ole hieman hassua. Kehitystä kun tapahtuu samoin kun taantumistakin ja joillakin hommaa kulkee yhtäällä mutta kusee toisaalla. Olosuhteet, rooli, valmennus, "siviilielämän" tilanteet yms. vaikuttavat. Esim. Rasimus oli vielä kesällä penkkiveikko Ykkösessä, mutta vetää nyt ysikymppisiä avainroolissa (erittäin todennäköisessä) mitalijoukkueessa. Samoin Kokko oli aikanaan maalikuningas ja u21-majun ykköskärki, mutta sen jälkeen esitykset eivät ole pääsarjassa häikäisseet ja roolia on pitänyt hakea toiselta sarjatasolta. Senkin voi taas ensi kausi muuttaa. Minkenen taas jäi muutama vuosi sitten ilman sopparia Suomessa, jonka jälkeen Meistriliigassa taisi joku hyväkin kausi tulla ansioluetteloon.
Mikä sitten on näiden "todellinen taso"? En minä ainakaan tiedä.
Olenkin jo hyvän aikaa jättänyt absoluuttisesta tasosta puhumisen ja keskittynyt vain kuluvan kauden tai viimeisimpien matsien otteisiin. Niitä minäkin kykenen arvioimaan. Vahvistuksia katseltaessa luotan Casaan ja Rapaan. Meillä valmennus nimittäin tekee niistä Ykkösen jätkistä mestaruudesta taistelevia liigapelureita.
Niin, mielestäni pelaajan tasoa arvioitaessa on annettava enemmän painoarvoa useamman seuran päätökselle olla antamatta kaverille vastuuta. On ollut TPS:ssä välttävä, sitä en ole kiistämässä, mutta jotenkin on vaikea nähdä, että useamman liigaseuran reject muuttuisi kuudessa ihan kivasti menneessä ottelussa yhtäkkiä liigatason pelaajaksi. Nuorihan Konsta vielä on, ja voi varmasti luoda tulevaisuudessa mukavan uran jossain Veikkausliigan keskikastin seurassa, mutta TPS:n tasoinen ulkopuolinen hankinta tuo ei ole. Edelleenkään en tajua, miksi Rasimus pitäisi hankkia pidemmäksi aikaa. TPS on julistautunut kasvattajaseuraksi, ja minä ymmärrän asian niin, että omille nuorille kasvateille annetaan vastuuta, välillä jopa tulosten kustannuksella. Joukkue ei luonnollisesti voi koostua pelkästään mopoautoilevista hirvensalolaisista, mutta ulkopuolisen vahvistuksen on aina oltava vahvistus. Tämä siis koskee myös Eribaa, ei vain Rasimusta. Uskon ja toivon, että Rasimuksen ensi kauden minuutit annettaisiin rohkeasti näille Hradeckeille ja kumppaneille, jotka ovat onnistuneet mainiosti kakkosessa.
|
|
|
|
|
Willer
Poissa
|
 |
Vastaus #5970 : 12.10.2012 klo 08:49:47 |
|
Kumpaa Hradeckya sä tarkoitat, Matejia vai Tomasta?
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5971 : 12.10.2012 klo 08:53:34 |
|
Kumpaa Hradeckya sä tarkoitat, Matejia vai Tomasta?
Ei kai se nuorin ole pahemmin Åbossa pelannut? Toma tuskin kyllä TPS:ssä tulee liigassa esiintymään, kun on torjunut ne muutamat HV-sopparit, joita TPS hänelle ehdotti. Toivottavasti se nuorin veljeskatraasta sitten nousisi jo ensi kaudella jonkunlaiseen rooliin myös liigajoukkueessa.
|
|
|
|
|
Willer
Poissa
|
 |
Vastaus #5972 : 12.10.2012 klo 08:56:30 |
|
Ei kai se nuorin ole pahemmin Åbossa pelannut?
Ei, yhden pelin kokonaisuudessaan. Tomas ei mun mielestä ihan riitä kuten ei riitä Malukakaan. Mut antaa nyt Pasi Rasimuksen pojan olla. JJK-pressin fiilareissa sanoisin, että Rasimuksen kanssa on jo tehty soppari. Tämän kanssa pitää nyt vaan elää. Riittääkö taso tai ei. Liespuu ollut kyllä aika suvereeni Kakkosessa ja habitus hienoa tasoa nykyään joten hänet vaan mukaan ensi kaudella tappelemaan paikasta Rannikon rinnalle.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.10.2012 klo 08:58:52 kirjoittanut Willer »
|
|
|
|
|
Herstein
Poissa
|
 |
Vastaus #5973 : 12.10.2012 klo 09:24:08 |
|
Toi topparitilanne on kyllä mielenkiintoinen. Jos Jaska lopettaa, niin hankitaanko tilalle ulkopuolinen korvaaja, vai annetaanko Rannikolle ja Liespuulle mahdollisuus? Hirvittävä riskihän Rannikon kanssa kauteen olisi lähteä, mutta voi osoittautua todelliseksi vahvistukseksi. Veikkaisinpa, että tilanne rauhoitetaan ja mahdollinen pulustaja hankitaan vasta keväällä. Maluka on ihan hyvä vertailukohta Rasimukselle. Kummankaan taso ei liigaan riitä, toinen naurettiin kannattajien toimesta pihalle, mutta toiselle toivotaan jatkoa. Malukan derbyesitykselle tosin  Hieno mies muutenkin.
|
|
|
|
|
Meika
Poissa
Suosikkijoukkue: AS Roma, TPS, Bove, Sunnuntaiviihde
|
 |
Vastaus #5974 : 12.10.2012 klo 10:03:29 |
|
Riskihän se olisi lähteä ilman uusia topparihankintoja seuraavaan kauteen jos Nyberg lopettaa. Mutta toisaalta tähän olisi pitänyt varautua ajamalla Rannikkoa sisään. Eli jos Nyberg lopettaa niin melko varmasti hommataan uusi toppari jolloin Rannikon peliaika on jälleen olematon(oletus ettei tule pitkiä loukkaantumisia), mutta jos Nyberg jatkaa niin Rannikkoa voisi ajaa tosissaan sisään. En tiedä kumpaa skenaariota toivoisin, koska en tiedä Rannikon todellisesta tasosta mitään.
|
|
|
|
|
|
|
|