Mikä olisi mielestänne sjk:n tämän kauden paras kokoonpano? Ja pelisysteemi ...
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys. SJK:n pelisysteemissä ollaan laitojen kautta tultu vahvasti ja prässätty kovaa, palloa pitäisi koittaa pelata nopeasti linjan taakse, mutta siinä ei ole oikein onnistuttu.. Siinä mielessä olen samalla linjalla Toffen kanssa, että näin pitäisikin pelata. Ryhmityksenä Kerholla on ollut pääosin 4-4-2, jossa on vähän vaihdeltu pelaajien rooleja välillä. Ehkä tuo ryhmitys voisi olla enemmän 4-3-3 tyylinen välillä, meillä olisi kumminkin laitahyökkääjiksi miehiä useampiakin.
Pelaajien kohdalla taas Kerho on tainnut pystyä pelaamaan vain kaksi ottelua putkeen samalla avauksella, kun äijiä on ollut loukkaantuneena ja pelikiellossa. Jos kaikki pelaajat olisi kokoajan ehjinä ja parhaassa vireessä, niin itse ehkä lähtisin tuolla 4-3-3 systeemillä koittamaan ja laidasta saisi leikata vahvemmin sisälle kuin nyt on menty.
Avaus ja penkki olisi ainakin tämän kauden peliesitysten perusteella tämän näköinen:
-----Sipilä--------Lehtinen--------Moose------
---Hietaharju-----Cleaver-------Lomski-------
Ylinen-------Lähitie------Phelan------Dorman
------------------Luis Fernando----------------
Moosen paikalle voisi heittää Lomskin tai Tumannonkin. Myös Kim Palosaari voisi pelata laitahyökkääjänä, kuten Penninkangaskin. Caumo olisi Lehtisen vaihtomiehenä. Sund voisi pelata mitä keskikentän paikkaa vain. Laitapakin paikalle voi laittaa myös Hietaharjun tai Väänäsen ja taas Dorman voisi pelata myös keskikentällä. Rauhala toimisi mainiosti tuossa keskikentällä laidassa. Sipilän agressiivinen pelityyli voisi toimia myös keskikentällä.
Mun mielestä tuossa olisi enemmän variaatioita ja pelaajia tuon tyyliseen ryhmitykseen. Kuten noista ylläolevista speklauksista huomaa. Jos mennään 4-4-2:lla, niin Moose pois ja tilalle Caumo. Sipilä & Lomski laidoissa. Hietaharju & Cleaver keskellä. Muuten sama.
Näitä on kumminkin niin helppo täällä käännellä, kun ei tarvi kantaa mitään vastuuta kuten Kloo. Hänelle tuo on kuitenkin työ. Ja kun elämässä ei pelaajat ole aina kunnossa tai parhaalla pelipäällä, niin ei se näin helppoa ole.