FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
01.02.2026 klo 20:20:10 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: FF2 perinteinen joulupatakeräys avattu: Joulupata 2025!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 95

Kirjoittaja Aihe: SJK 2012 - Niin kaunis Pohjanmaa  (Luettu 409217 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mehiläinen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK

Vastaus #275 : 21.11.2011 klo 22:10:04

Kenen paidan ostaisit?
Numero 17.
mehiläinen

Poissa Poissa

Vastaus #276 : 21.11.2011 klo 22:11:29

Mä veikkaan että mehiläinen ostaa Ylihärsilän tai Caumon paidan. ;) Jos Brennan jatkaa, niin sitten sen.

Tänään oli Ilkka lehdessä Aki Sipilä, joka osallistuu Seinäjoen kaupungin omaan Tanssii Tähtien Kanssa -kisaan. :D Siellä on ministeriä ja kaupunginjohtoa, sekä meidän Silppuri parkettien partaveitsenä. Olivat löytäneet lyhyemmän tanssipartnerin sille, mikä on aika saavutus.
Juu heh just nuo mun lempparipelaajat,ei vaan numero 17 tietenkin.
Kiovan leipäkori

Poissa Poissa

Vastaus #277 : 21.11.2011 klo 22:29:03

Vaikka olen Tampereelta niin nähtyäni Ilves-SJK -pelin ensimmäisen puoliajan, aloin toivomaan SJK:lle nousua. Niin kenttäesitysten takia kuin senkin, että Tammelassa vaikutti olevan enemmän seinäjokelaisia kuin tamperelaisia.

Toivotaan, että buumi jatkuu ja SJK menestyy liigatasolla saakka.
GreatLeader 11

Poissa Poissa

Vastaus #278 : 21.11.2011 klo 22:36:32

Numero 17.
Juu heh just nuo mun lempparipelaajat,ei vaan numero 17 tietenkin.

Tiedän, että mehiläinen on tauosta huolimatta edelleen sekaisin Pennistä, mutta samalla uskon ja toivon, että seuraavan toiveen toteuttaminen olisi mahdollista:

Opettele lainaamaan!

Selvyyden vuoksi kokoan alle yksinkertaiset ohjeet:

Jokaisen viestin oikeassa yläkulmassa on vihreällä teksti lainaus. Tätä nappia painamalla saa kätevästi lainattua kanssaforumistin viestin ja voi sitten lisätä oman asiansa kätevästi tähän alle.

Kun sun nyt on pakko saada vastata kaikille (tässä ei ole mitään vikaa) voisitko mahdollisesti jatkossa pyrkiä lainaamiseen. Täten tämäkään topic ei täyty kymmenestä perättäisestä viestistäsi tyylliin "ok" "aha" "numero 17" jne. Vaan voit kertoa asiasi kätevästi yhdessä ja samassa viestissä. Kiitos jo etukäteen!

Ja kyllä, asia häiritsee minua erittäin suuresti ja olen menettänyt lukuisat yöunet.

Itse topicia edes vähän sivuten :D Ylos Sipilän keskikentältä keskilattialle siirtymiselle.
Multinik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SJK, Die Mannschaft

Vastaus #279 : 21.11.2011 klo 23:40:19

Tiedän, että mehiläinen on tauosta huolimatta edelleen sekaisin Pennistä, mutta samalla uskon ja toivon, että seuraavan toiveen toteuttaminen olisi mahdollista:

Opettele lainaamaan!

Jokaisen viestin oikeassa yläkulmassa on vihreällä teksti lainaus. Tätä nappia painamalla saa kätevästi lainattua kanssaforumistin viestin ja voi sitten lisätä oman asiansa kätevästi tähän alle.

Kun sun nyt on pakko saada vastata kaikille (tässä ei ole mitään vikaa) voisitko mahdollisesti jatkossa pyrkiä lainaamiseen. Täten tämäkään topic ei täyty kymmenestä perättäisestä viestistäsi tyylliin "ok" "aha" "numero 17" jne. Vaan voit kertoa asiasi kätevästi yhdessä ja samassa viestissä. Kiitos jo etukäteen!

Ja kyllä, asia häiritsee minua erittäin suuresti ja olen menettänyt lukuisat yöunet.

Itse topicia edes vähän sivuten :D Ylos Sipilän keskikentältä keskilattialle siirtymiselle.

Tsiisus. Ethän vain ole opettaja?
mehiläinen

Poissa Poissa

Vastaus #280 : 22.11.2011 klo 00:51:21

Opettele lainaamaan!

Ok kiitoksia ohjeista,mä en oo kovin hyvä tän tietokoneen kanssa joten kaikki neuvot on tervetulleita,yritän jatkossa keskittyä tohon lainaushommaan paremmin.Ja oli niin mahtava kausi Kerholta että tosiaan näin tauolla odotan kun hullu puuroa että taas pelit alkais harjoituspelien muodossa ensiksi tietenkin.
Juse-

Poissa Poissa

Vastaus #281 : 22.11.2011 klo 20:46:28

Myhille vuoden jatko

SJK:lla nyt 17 sopimusta. Hyökkääjänä vai puolustajana ensi kausi?

Hmm.. Pitäisiköhän Brennanin kanssa käyttää optio. Jarokin oli kuitenkin kiinnostunut ja oikealla pelipaikalla Brennan olisi varmasti nähtyä parempi. Kolmonen taitaa olla ulkomaalaisille väärä paikka. Laina johonkin lähialueen seuraan voisi olla sopiva, Kakkoseen tietenkin. Jos kehitystä ei tapahdu riittävästi niin kiitos ja hei, mutta tuntuu, että tämä kortti kannattaisi kuitenkin katsoa loppuun.
Ali Hankkija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #282 : 22.11.2011 klo 21:22:14

http://futisforum2.org/index.php?topic=38796.0

Siitä vielä avausviestiin täytettä. SJK historiaa ;)
Selkäsauna

Poissa Poissa

Vastaus #283 : 22.11.2011 klo 21:57:50

http://futisforum2.org/index.php?topic=38796.0

Siitä vielä avausviestiin täytettä. SJK historiaa ;)

:D

John Devey lienee sittemin muuttanut mielipidettään hieman hillitympään suuntaan.

Uppoava Muoviseura Seinäjoki
Viiden Vuoden Päästä Taas Kakkosessa Seinäjoki
Tapetaan Kulttuuriperintöä Seinäjoki
Football Club Tango
1.FC Tango
Ciudad Deportiva Seinäjoki
Atletico Calcio Seinäjoki
Sport-Verein Seinäjoki
Tai parhaimpana Sport Club do Recife Associacão Desportiva Seinäjoki

Samaa paskaa eri telineessä. Katsokaa viiden vuoden päästä missä olette - ette missään. Onnea ja menestystä Seinäjoelle  :-[ :keskari:
Lätkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, CAS

Vastaus #284 : 23.11.2011 klo 22:06:36

:D

John Devey lienee sittemin muuttanut mielipidettään hieman hillitympään suuntaan.
Täytyy myöntää, etten itsekään olisi uskonut futiksen ottavan näin hyvin tulta alleen perinteisellä pesispaikkakunnalla. Toivottavasti homma pysyy hanskassa, eikä vauhtisokeus iske.

Toki TP-55 kävi liigassa käymässä, mutta ei sitä yleisöä tainnut Vepsu-pelejä lukuunottamatta niin kummoisesti käydä. Tai ainakaan SMJ:n peleihin verrattuna.
Selkäsauna

Poissa Poissa

Vastaus #285 : 23.11.2011 klo 23:19:32

Täytyy myöntää, etten itsekään olisi uskonut futiksen ottavan näin hyvin tulta alleen perinteisellä pesispaikkakunnalla. Toivottavasti homma pysyy hanskassa, eikä vauhtisokeus iske.

Toki TP-55 kävi liigassa käymässä, mutta ei sitä yleisöä tainnut Vepsu-pelejä lukuunottamatta niin kummoisesti käydä. Tai ainakaan SMJ:n peleihin verrattuna.

Seinäjoella on käynyt toki Sepsi-78 liigassa parinkin kauden ajan. Suomen cupin finaalissakin on oltu kahdesti. Ja yleisöä on ollut peleissä ennenkin. Sitäpaitsi Seinäjoen Palloseurakin keräsi futisväkeä jo paljon ennen kuin SMJ:tä oli olemassakaan. Se että 80-luvulla jokojoko pallo oli kovin suosittua, ei vie futiksen perinteitä Seinäjoelta.

TP-Seinäjoen yleisökeskiarvo oli aikoinaan muuten silloisen liigan mittapuulla ihan kiitettävä. Lukuja en jaksa kaivaa.
Yleisöennätys sillä kaudella, reilut 3600 ihmistä, syntyi ottelussa TPS:ää vastaan. FinnPa keräsi 3500 ihmistä ja VPS peli vain 2700. Vieraspelissä VPS:ää vastaan taisi syntyä sen kauden ennätyksiä, kun oli yli 4000 ihmistä paikalla.
v-rock

Poissa Poissa

Vastaus #286 : 24.11.2011 klo 00:02:12

Sitäpaitsi Seinäjoen Palloseurakin keräsi futisväkeä jo paljon ennen kuin SMJ:tä oli olemassakaan.

No joo, Seps 1930 ja SMJ 1932...

Mutta silti, perinteinen pesäpallokaupunki -status on tullut 70-80 -lukujen menestyksestä, joka jollain tapaa ylsi vielä 90-luvullekin. Vuonna -05 jokojokojoukkue putos pääsarjatasolta ja sen jälkeen niissä peleissä ei oo porukka käynyt (yleisömäärät tais pudota jo aiemmin). Mailajussit on kaiken lisäksi sössinyt seuratasolla hommat niin viimesen päälle, että sieltä ei aivan justiin nousta. Eli ei täs ny hetkeen niin pesäpallokaupunki oo tarvinnu olla.

Ääsjoki on siis kohta kymmenen vuotta ollut ilman selkeää "ykköslajia". Seinäjoen kokoisella talousalueella jonkun lajin kiinnostavan/menestyvän joukkueen on mahdollista kerätä 3-5 tuhannen hengen yleisöjä (jokojokopeleissä parhaimmillaan 90-luvulla vielä jopa 6000).

SJK:n myötä parin viime vuoden aikana futis on jo noussut ykköslajiksi (mm yleisömäärän mukaan), eikä haastajia näy. Säbää pelataan talvella, eikä sekään kuitenkaan pärjää yleisömäärissä vaikka mitaleista ovat viime vuosina pelanneetkin. Voitaneen siis todeta, että ääsjoen "futisbuumia" on osaltaan ollut helpottamassa tuo pesäpallistien jättämä tyhjiö.

Kiinnostavin joukkue kaupungissa on siis SJK. Which is nice.
kunq

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: :keskari:

Vastaus #287 : 24.11.2011 klo 00:46:32

Säbää pelataan talvella, eikä sekään kuitenkaan pärjää yleisömäärissä vaikka mitaleista ovat viime vuosina pelanneetkin.

Itse olen pari kertaa Seinäjoella vieraillessani käynyt myös SPV:n ottelua katsomassa, ja kyllähän niiden perusteella yleisömäärissä mentäisiin heittämällä ohikin, jos vain sinne Urheilutalolle mahtuisi enemmän katsojia. En siltikään kiistä, etteikö SJK olisi kaupungin seuratuin joukkue, viimeviikkoisen visiitin perusteella seura näkyy katukuvassa talvisinkin.
v-rock

Poissa Poissa

Vastaus #288 : 24.11.2011 klo 01:05:26

Itse olen pari kertaa Seinäjoella vieraillessani käynyt myös SPV:n ottelua katsomassa, ja kyllähän niiden perusteella yleisömäärissä mentäisiin heittämällä ohikin, jos vain sinne Urheilutalolle mahtuisi enemmän katsojia.

Ei taida pitää paikkaansa. Joissain kärkipeleissä ym voi Urheilutalo jäädä pieneksi. Tän vuoden kotipelit Urheilutalolla: 612 ja 745 katsojaa. Ei siis käsittääkseni ylletä täyteen tupaan. Kauden avauspeli viime kevään finaalivastustajaa SSV:tä vastaan keräsi Areenalle yli 2000 henkeä, mutta peliin oli ilmainen sisäänpääsy ja sitä markkinoitiin todella voimakkaasti. Tavoitteena oli SPV:n yleisöennätys, jota ei saatu siis rikki. Taitaa SJK:n ykkösen nousukarsintapelien yleisömäärät olla suuremmat kuin SPV:n yleisöennätykset viime vuoden finaalipeleistä.
kunq

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: :keskari:

Vastaus #289 : 24.11.2011 klo 11:50:31

Ei taida pitää paikkaansa. Joissain kärkipeleissä ym voi Urheilutalo jäädä pieneksi. Tän vuoden kotipelit Urheilutalolla: 612 ja 745 katsojaa. Ei siis käsittääkseni ylletä täyteen tupaan. Kauden avauspeli viime kevään finaalivastustajaa SSV:tä vastaan keräsi Areenalle yli 2000 henkeä, mutta peliin oli ilmainen sisäänpääsy ja sitä markkinoitiin todella voimakkaasti. Tavoitteena oli SPV:n yleisöennätys, jota ei saatu siis rikki. Taitaa SJK:n ykkösen nousukarsintapelien yleisömäärät olla suuremmat kuin SPV:n yleisöennätykset viime vuoden finaalipeleistä.

Hyvä jos näin on, en itse jaksa alkaa tilastoja kaivamaan. Juuri näiden omien kokemuksien pohjalta vedin tämän arvion. :D
Ja kyllä, olin katsomassa tänävuonna myös SJK:n matseja kahteen kertaan; Klubin vieraillessa Joupiskalla sekä Kiiston keskarilla.
Zoo

Poissa Poissa

Vastaus #290 : 24.11.2011 klo 11:51:43

Taitaa SJK:n ykkösen nousukarsintapelien yleisömäärät olla suuremmat kuin SPV:n yleisöennätykset viime vuoden finaalipeleistä.

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, mutta heitetään nyt sellainen pointti että, jos SJK:n karsintapelien liput olisivat maksaneet aikuiselta saman 28e, kuin mitä SPV:n finaalipelien liput maksoivat, voisi tilanne olla toisinpäin...
Selkäsauna

Poissa Poissa

Vastaus #291 : 24.11.2011 klo 12:22:21

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, mutta heitetään nyt sellainen pointti että, jos SJK:n karsintapelien liput olisivat maksaneet aikuiselta saman 28e, kuin mitä SPV:n finaalipelien liput maksoivat, voisi tilanne olla toisinpäin...

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, mutta heitetään nyt sellainen pointti että, jos SJK pelaisi Liigaa ja siellä mestaruudesta, kuten SPV finaalipeleissään, voisi tilanne olla toisinpäin kuin toisinpäin...

;)
v-rock

Poissa Poissa

Vastaus #292 : 24.11.2011 klo 12:48:33

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, koska vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, mutta sanotaan nyt, että ei SPV ole oikein koko kaupungin joukkueena asemaa saavuttanut vaikka sen sanominen on turhaa.

:)
Mendes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.

Vastaus #293 : 24.11.2011 klo 21:07:58

Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, koska vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, mutta sanotaan nyt, että ei SPV ole oikein koko kaupungin joukkueena asemaa saavuttanut vaikka sen sanominen on turhaa.

:)

Ei niin - se on koko maakunnan joukkue. Vertailu näiden joukkueiden välillä on turhaa, koska SPV pelaa salibandya, ja sen historia on lapsen kengissä. Jos taas verrataan yleisömäärien ja yleensäkin fanimäärien kasvua, on SPV tehnyt aika maagista työtä. Muutamassa vuodessa on tehty suhteellisesti huikeita harppauksia ylöspäin. Seinäjoen kokoisessa kaupungissa onneksi on tilaa kahdellekin joukkueelle, jotka vetävät väkeä katsomoihin.  :)
ustava

Poissa Poissa

Vastaus #294 : 25.11.2011 klo 09:57:19

Mikä on SPV?
coraxo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tahiti 2013 FIFA Confederations Cup

Vastaus #295 : 25.11.2011 klo 10:00:06

-
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 klo 12:27:07 kirjoittanut coraxo »
Erkki Rapala

Poissa Poissa

Vastaus #296 : 25.11.2011 klo 10:17:52

Joku SM-hopeaa voittanut säbäjengi samasta kaupungista. Ilmeisesti senki pelejä jotku käy kattelemas ympäri maakuntaa, niinku Mendes tiesi kertoa??

Kesällä perkeles lyödähän Vimpelissä pesiistä ja talavella lähretähän kylille kattomahan salipändiä. Otamma pelin jäläkehen ilimajokelaasten kanssa sitten painikisojen piirikunnalliset siinä rillin kulumilla ja lopuksi ABC:n kautta kotia..
coraxo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tahiti 2013 FIFA Confederations Cup

Vastaus #297 : 25.11.2011 klo 10:35:58

-
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 klo 12:27:19 kirjoittanut coraxo »
Selkäsauna

Poissa Poissa

Vastaus #298 : 25.11.2011 klo 12:05:56

U17 turnaus viikonloppuna Seinäjoella.

SJK Juniorit isännöi viikonloppuna Wallsport areenassa U17 Akatemioiden junnuturnausta. Ihan mielenkiintoisia pelejä luvassa ja tuolla on ainakin SJK:n riveissä jo semmoisiakin pelaajia jotka saattavat esiintyä enemmän tai vähemmän myös ensi kaudella Ykkösessä. Ainakin Tuomas Lähdesmäki teki jo miesten sarjojen ensi esiintymisensä viime kaudella. Samoin Jesse Sarajärvi on mielenkiintoinen lupaus, joka varmasti pelaa jossain vaiheessa ylemmissä sarjoissa. Ja onhan tuolla noita lupauksia pilvin pimein. Pajulan klaanin nuorimmasta lähtien. Kannattaa käydä tsekkaamassa.

Itse odotan kovasti edustuksen osalta jatkosoppariuutisia, sillä tällä viikolla olisi käsittääkseni pitänyt selvitä lähteekö Petter Meyer oppilasvaihtoon ulkomaille koulustaan, vai jääkö mies tänne. Samoin mm. Tiitus Lehtisen ja Arttu Seppälän jatkolappuja odottelen, vaikka on kylillä kuulunut vähän huhupuheita että Seppälä jatkaisi uraansa kotikaupunkinsa Virkiässä. ??? Mieluusti Artun pitäisin täällä, ihan jo senkin takia että on loistotyyppi noin muuten. Tiitus saanee sopparin kyllä, kun noissa veljensä haastatteluissakin mainittiin useasti että "on kiva päästä pelaamaan veljen kanssa" jne. tyylisiä kommentteja.
ustava

Poissa Poissa

Vastaus #299 : 25.11.2011 klo 13:08:44

Joku SM-hopeaa voittanut säbäjengi samasta kaupungista. Ilmeisesti senki pelejä jotku käy kattelemas ympäri maakuntaa, niinku Mendes tiesi kertoa??

Ei kannattane samana päivänä vertailla...

Sivuja: 1 ... 11 [12] 13 ... 95

Siirry: