Hei. Olen uusi asiakirjoittaja. Olen huolestunut toveri kaksygtösen jaksamisesta koska tuomaria moittivaa tai "pallo pomppi potkulle"-tyyppistä raporttia ei ole vielä ilmaantunut. Tule Freetimeen niin Potkun rehdit lädit tarjoavat sinulle light-kolan.
Piti vähän tehä töitä tässä välissä. Toki en muutenkaan ajatellut avautua juuri mistään. Oon jo liian vanha, väsynyt ja raihnainen, että jaksaisin enää mesota. Tai sitten oon vaan menettänyt intohimoa erinäisistä syistä johtuen. Tällä kertaa voin vain todeta, että parempi joukkue voitti. Potku oli juuri sen maalin kaksi terävämmällä päällä tänään.
Redsin kauden toinen tappio (ja ehkä jopa ensimmäinen ansaittu). Ei nää kotipelit oikein toimi, kun samalla oli myös kauden toinen "kotipeli". Pelin alku Redsiltä aikamoista kuraa, mutta Potkun siirryttyä 0-1 johtoon myös kotijoukkue heräsi. 1. puoliaika meni kuitenkin Potkulle, joka sai pallon maalin lisäksi kertaalleen tolppaankin.
Toinen puolikas mentiin enemmän Redsin merkeissä, ainakin alun jälkeen, ja viimeisen vartin peli oli samaa kuin KaDya vastaan viimeiset 70 minuuttia. Eipä kuitenkaan saatu luotua riittävästi maalipaikkoja koko pelissä eikä tämän takia edes kunnon takaa-ajoa aikaiseksi. Potkun keskuspuolustus oli kyllä parasta mitä tällä kaudella on vastaan tullut, ja todennäköisesti tuleekaan. Redsillä oli pelissä kaksi kertaa mahdollisuus päästä mukaan kamppailemaan pisteistä. Noin 60 minuutin kohdalla Redsin mies pääsi vetämään noin kahdeksasta metristä hieman paitsiolta haiskahtaneesta tilanteesta, mutta Potkun moken ilmiömäinen jalkatorjunta piti vieraat 0-1 johdossa. 73' kohdalla tulostaululle tuli lukemat 0-2. Toinen iskupaikka tuli, kun Reds kuittasi heti parin minuutin päästä tilanteeksi 1-2 Potkun moken vedettyä päin Redsin miestä. Valitettavasti takaa-ajo jäi vähäiseksi, kun Potku iski 1-3 lukemat heti seuraavasta hyökkäyksestä. Pelin loppu heitettiin sitten palloja Potkun boksiin mistä pakit roiskivat niitä pois minkä kerkesivät.
Tuomari oli hyvä (no pari paitsiota jäi viheltämättä molemmin puolin), AM pettymys, ja Varkauden lahjan loukkaantuminen heti ensimmäisessä tilanteessa ikävä takaisku. Kokonaisuutena onnistunut tapahtuma tuloksesta huolimatta, sillä kentällä raikasi muutaman kerran "aina sama mies" ja "kiviä taskuun". Mitä alasarjapeli olisikaan ilman noita.
Näin viiden pelin tappioton putki muuttui kahden pelin voitottomaksi putkeksi. Ensi viikolla onkin pakko kaataa rastaat. Redsillä ei taidakaan vielä olla yhtään voittoa Räystäistä, joten nimetään tuo sitten Redsin kauden tärkeimmäksi peliksi.
Vitonen jäi samalla lyhyelle Juhannustauolle. Eipä tuosta taulukosta vielä suurempia johtopäätöksiä voi vetää. Martti, Potku ja Rastaat yrittää karata, mutta Parit on heti perässä. Mikäli Potku ja Rastaat voittavat kaksi seuraavaa peliä ennen kesätaukoa niin voisin ruveta pistämään jo jalluja vetoon kyseisten joukkueiden nousun puolesta, vaikka sarja on tuolloin vasta puolessa välissä.
Hyvät Juhannukset kaikille! United smile