FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.11.2025 klo 23:11:31 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Otteluohjelmat uusiksi Kolmosessa ja alemmissa divareissa  (Luettu 2164 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #25 : 01.02.2012 klo 13:41:10

Treenit 0-2 krt/vko + peli. Ei ihan hirveästi luulisi rasittavan kupolia tai kroppaa. Viikonloppu vapaaksi..? Miksi? Mökkeilemään? Brenkuttelemaan kerkeää kesän aikana kivasti, vaikka olisi kauden aikana esim. kuusi sunnuntai-peliä. Yleensä silloin voi vetää löysät pois perjantaina. Jos taas syy on mökkeily niin jokainen priorisoikoon menonsa halujensa mukaan.

Käytännön asioita en jaksa eden lähteä puimaan.
Joo, näköjään tämä ajatus on ammuttu alas jo foorumin asiantuntijajoukolla. :) Mutta heitä vielä yhden muutosta puoltavan näkökulman. Yleisömäärät ovat vuosien mittaan vähentyneet futiksessa, kun ihmiset eivät enää viitsi tulla lauantaisin ja sunnuntaisin kesämökeiltään katsomaan futisotteluita. Jos ottelu olisi aina perjantaisin, niin viikonlopun viettoon mökille saatetaan lähteä sen verran myöhempää, että kotipaikkakunnan seuran ottelun ehtii nähdä. Veikkaisin, että perjantai-otteluilla saataisin yleisömäärät kasvuun.
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset

Vastaus #26 : 01.02.2012 klo 13:56:23

No ei se perjantai todellakaan auttaisi kun silloin on mökkiteorian mukaan kova kiire mökille dokaamaan.

Ei kannata esittää mielipiteitä tai parannusehdotuksia, jos ei ole henkisesti valmistautunut siihen, etteivät kaikki olekaan samaa mieltä.

edit: Itse toki pidän perjantaista ottelupäivänä, sillä se on hyvä lopetus arkiviikolle ja startti viikonlopulle. Mökille itikoiden syötäväksi ei ole mikään hinku muutenkaan.
Heijaa
Vastaus #27 : 01.02.2012 klo 13:56:59

Hohhoijaa, mitä hemmettiä sitä yleisöä tähän vedetään mukaan, yksikään futaaja ei pelaa yleisön vaan itsensä takia.. Alasarjoissa varsinkaan yleisöllä ei pitäisi olla mitään tekemistä päätettäessä pelipäivistä jne. Futis on kesälaji ja sitä kuuluu pelata ulkona. Hallipeleissä ei oo läheskään samaa fiilistä. Tosin tämä nyt on vain minun näkemys, mutta jos halleihin siirrettäisiin cupin lisäksi vielä sarjapelejäkin niin hohhoijaa.

Perjantait pelipäivinä nyt mielestäni saattais jopa toimiakin, mutta asioita pitäisi kysyä itse pelaajilta.
brat

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 01.02.2012 klo 14:24:50

Kyllähän se lisäisi huomattavasti katsojia ja voin jo sieluni silmin nähdä sen valtaisan yleisömäärän mikä vaeltaisi Järvenpäästä ja Riihimäeltä katsomaan NouLan ja Ripsin kiihkeää kohtaamista Myyrmäen jalkapallohallissa. ::) Mistä hallit tähän mahtavaan ideaan ja mistä rahat niissä halleissa pelaamiseen ???

Nykyinen käytäntö on aivan hyvä ja jos jotain pitäisi muuttaa niin kauden viimeiset pelit pitäisi pelata hieman aiemmin. Ei luulisi olevan kenellekkään pelaajalle höntsätä paria peliä noin 5 päivän sisään.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 01.02.2012 klo 14:36:25

Jos viikolla tekee työtä ja iltaisin on harjoituksia, niin peli olisi hyvä pelata pois perjantaina. Niin olisi koko viikonloppu aikaa palautua ottelusta.

meinaatko että nämä harrastelijat harjoittelevat ensin ma, ti, ke ja to jonka jälkeen pelaavat perjantaina.
sitten tietysti kaikille ABC:n viikonlopputyöntekijöille pitäisi olla oma pelipäivänsä :)
palautuminenkin sujuu samaisella ABC:llä

aika monelle perjantai on jo viikonloppua ja varsinkin pk-seudulla, mistä mökille on hieman pidempi matka kuin se 7,5km jolloin matkaan lähdetään usein jo perjantai-iltana

Velmu

Paikalla Paikalla

Vastaus #30 : 01.02.2012 klo 14:48:05

Enpä ole oikein paskempaa ideaa kuullutkaan. Kaverisi on melko varmasti jonkin halliyhtiön dirika?
Sama! :D Kolmosen joukkueista halleja on kohtuullisen matkan päässä varmaan 1/5 osalle joukkueista.

Tämä on pakko olla Keskilinkiltä helvetin hyvä provo, mitä naureskelee kotonaan!
Kohis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suolahden Urho 1908,Suomalaiset pelaajat mailmalla

Vastaus #31 : 01.02.2012 klo 14:52:18

Sen verran voitaisiin uudistaa että jätettäs se kuukauden paussi pois kokonaan.
Omasta mielestä aivan turha tämä tauko. Juuri kun kiima ja innostus on huipussaan niin pidetään paussia.
KorkkiKiinni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mystis: Kausikorttimyynti korkeakorkoista lainaa.

Vastaus #32 : 01.02.2012 klo 15:14:29

Eipä ole, vaan entinen Kolmosen pelaaja, joka vain kertoi, millä tavalla hän olisi itse halunnut sarjaa mieluiten pelata. Olenkin odottanut, että alempia divareita pelaavat itse tulisivat tänne kertomaan mielipiteensä parhaasta sarjaohjelmasta näiden foorumin besserwissereiden lisäksi. :D

Tämähän on ihan selvä huumoriketju, mutta vastataan nyt ihan kiusallaan.

Hallissa pelaamisen mahdottomuus:

a) Halleja on helvetin liian paljon vähän
b) Hallien vuorot ovat suurimmaksi osaksi käytössä junnuilla (ja hyvä näin, vanhat ukon rutjakkeet eivät kehity enää mihinkään vaikka kuinka reenaisivat) ja ylempien divareiden joukkueilla, eli ei mitään mahdollisuuksia saada peli- / harjoitusvuoroja. Hienoa ois harjotella koulun salissa ja yrittää pelata isolla kentällä :D

Itse sarjaohjelmasta: siihen voi vaikuttaa sarjapalaverissa ainakin meilläpäin. Viime kesänä oli 16 (kohtalaisen vähän toki)
peliä ja taukoa 7 viikkoa putkeen kesä-heinäkuussä. Eikä tarvinnu pelata liian aikaisin keväällä tai myöhään syksyllä. Pelillisesti ei varmasti paras liikku, mutta eipähän tarvinnu haalia serkunkumminkaimoja kesken lomakuukausien pelaamaan.

Tarpeeksi miehiä rinkiin, niin onnistuu otteluohjelman läpivienti.

edit: tuplalainaus pois
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012 klo 17:18:26 kirjoittanut KorkkiKiinni »
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #33 : 01.02.2012 klo 15:29:01

Ei kannata esittää mielipiteitä tai parannusehdotuksia, jos ei ole henkisesti valmistautunut siihen, etteivät kaikki olekaan samaa mieltä.
Mitä tarkoitat tuolla henkisellä valmistautumisella? Halusin saada keskustelua aikaiseksi, mutta eihän se ole mitään keskustelua, jos alan perua omia mielipiteitäni heti kun ensimmäinen esittää täällä eriävän mielipiteen. Olen yrittänyt tuoda esiin asiaa puoltavia näkökantoja ja väki on tuonut ihan kiitettävästi vastakkaisia kantoja. Olen vain odottanut itse pelaajien mielipiteitäkin.
Tämähän on ihan selvä huumoriketju, mutta vastataan nyt ihan kiusallaan.
...
Tarpeeksi miehiä rinkiin, niin onnistuu otteluohjelman läpivienti.
Ei ole huumoriketju, vaan kyllä itse suhtauduin tuohon ystäväni ehdotukseen ihan harkinnanarvoisena ideana, vaikka tajusin itsekin, että näiden hallivuorojen riittävyyden ja sijaintien kanssa voi tulla vaikeuksia. Taisin myös jo avausviestissä viitata siihen, että kaikki eivät ole ihastuneita esimerkiksi sunnuntaipeleihin ja juuri ne (ja lauantaipelit) pois jättämällä miehiä saisi enemmän rinkiin.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012 klo 15:52:32 kirjoittanut Keskilinkki »
brat

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 01.02.2012 klo 15:38:11

Olen vain odottanut itse pelaajien mielipiteitäkin.

Onhan niitä tullutkin jo ja kaikki tyrmääviä. :o Ehkä typerin idea mitä olen kuullut työelämän ulkopuolella. :D :D
Coulijoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland

Vastaus #35 : 01.02.2012 klo 15:38:51

Kaikenlaista paskaa sitä kuuleekin.

Aijaijai sitä huumorin ryöppyämistä, kun pohjoisessakin lähdettäisiin Kajaanista pelaamaan Rovaniemelle ottelua, jossain saatanan kuplassa, keskellä talven pimeyttä "Ylos"  Pohjoisessa ainakin on täysin totuttu siihen, että pelit pelataan viikonloppuisin kiitos matkustamisen. Aikoinaan vitosessa lyhin pelimatka oli 200 kilsaa yhteensuuntaan. Viikolla olleet pelit sai suosiolla siirrellä viikonlopulle kiitos töitten.

Mikä muuten takaa sen, että aladivareissa pelaavat janarit istuisivat ylemmän divarin otteluissa millään muotoa katsomossa?
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012 klo 15:42:44 kirjoittanut Coulijoe »
pää@mies

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 01.02.2012 klo 15:44:12

Aijaijai sitä huumorin ryöppyämistä, kun pohjoisessakin lähdettäisiin Kajaanista pelaamaan Rovaniemelle ottelua, jossain saatanan kuplassa, keskellä talven pimeyttä "Ylos
Huom! Rovaniemellä on halli. Kajjaanissa nämä kuplat ;)
Coulijoe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland

Vastaus #37 : 01.02.2012 klo 15:45:18

Huom! Rovaniemellä on halli. Kajjaanissa nämä kuplat ;)

Toki :D
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset

Vastaus #38 : 01.02.2012 klo 15:58:23

Mikä vittu ihmisiä muutenkin vaivaa? Vittu joka vuosi kuulee ajatuksia siitä, että jalkapalloa ei pitäisi pelata silloin kuin säät ja kentät ovat parhaimmillaan, vaan silloin pitäisi vetää ränniä festareilla ja mökillä. Sen sijaan kautta pitäisi jatkaa milloin syksyyn, milloin kevääseen ja nyt vittu vielä ydintalveen halleihin.

Ymmärrän sen, että jalkapalloa pelataan maksavien satunnaiskatsojien ehdoilla Suomen puoliammattilaissarjoissa, joissa yleisömäärät vaikuttavat liikevaihtoon, mutta että amatöörisarjoissa Kolmosesta alaspäinkin? Alasarjat nyt ainakin pitäisi pelata a) pelaajien ja b) niiden muutaman hullun katsojan ehdoilla, jotka tulevat sitä matsia katsomaan ajankohdasta riippumatta. En ole koskaan kuullut pelaajasta, joka pelaisi mielummin jotain vitun pussihousuhöntsää keskellä talvea kuin parhaaseen aikaan kesäkentillä.

Eivätkö alasarjat muutenkin ole nykyään voittopuolisesti arkiottelupainotteisia ylempien sarjojen ja junnuturnausten viedessä viikonlopun kenttävuorot?

Jalkapalloa pelataan siksi, että se on kivaa. Harvoin olen kuullut kenenkään valittavan otteluita olevan liikaa. Ellei nyt puhuta sitten jatkuvasti kaksi kertaa viikossa pelattavasta ammattilaissarjasta, missä pelin taso ihan oikeasti jo kärsii kuormasta ja lisää loukkaantumisriskiä.
Speedy

Paikalla Paikalla

Vastaus #39 : 01.02.2012 klo 16:29:28

Olen vain odottanut itse pelaajien mielipiteitäkin.

Suurin osa näistä täällä olevista mielipiteistä on pelaajilta. Ei ne yleisömäärät alasarjoissa pelipäivästä ole kiinni, samat heput siellä katsomossa on pelataan sitten maanantaina tai perjantaina. Näin ainakin vähänkin isommilla paikkakunnilla. Ja kyllä otteluohjelmissa tulee mennä pelaajien mukaan, ei mahdollisten katsojien. Jossain Ahvenanmaalla nyt voidaan periä maksua vaikka Kutosen matsista ja porukkaa tulee paikalle, mutta muualla on pääosin aika hiljaista.

Kesätaukoa lyhyemmäksi, niin kuin muutama on jo maininnutkin. Turun piirissä tuo tauko onkin ollut muutamana vuonna "vain" kolme viikkoa keskellä kesää. Pelaajat nyt yleensä haluaa pelata silloin, kun kentät ovat parhaimmillaan (mahdollisuus nurmella pelaamiseen).
Jeppis

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 01.02.2012 klo 16:33:32

Eivätkö alasarjat muutenkin ole nykyään voittopuolisesti arkiottelupainotteisia ylempien sarjojen ja junnuturnausten viedessä viikonlopun kenttävuorot?

Tampere-Satakunnan kolmosessa suurin osa peleistä pelattiin Ti,To ja La päivinä ja muutaman kerran sattui olemaan ottelut kahden/kolmen päivän sisään. Jos tosiaan jotain pitäisi muuttaa niin se helvetin vuotuinen tauko keskellä kesää. Kentät ovat parhaimmillaan mutta mieluummin pelataan maalis/lokakuun räntäsateissa kuin vihertävällä nurmella.
KorkkiKiinni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mystis: Kausikorttimyynti korkeakorkoista lainaa.

Vastaus #41 : 01.02.2012 klo 17:24:12

Taisin myös jo avausviestissä viitata siihen, että kaikki eivät ole ihastuneita esimerkiksi sunnuntaipeleihin ja juuri ne (ja lauantaipelit) pois jättämällä miehiä saisi enemmän rinkiin.

Meillä täällä pohjoisessa pelataan Kolmosta lauantaisin ja sunnuntaisin, mutta se onkin ihan eri sarja kuin nämä höntsät, Nelonen ja Vitonen. Nelosessa ja Vitosessa potkittiin viime kaudella sopuisasti viikolla. Summasummarum, jos haluat vain harrastaa ilman vknloppupelejä, valitse sarjatasosi huolella.

Sivuja: 1 [2]

Siirry: