"KPO Crew on kyllä vaisu. Idiootti huudot Purille punaisen myötä kruunasi illan."
En tiedä kenen livetwiittioksennus tämä nyt oli, mutta aivan pakko tähän on tarttua.
Minä myönnän, että karjuin vitun idioottia tuolle vitun idiootille tuon punaisen jälkeen. Kotimatkalla muistelin, että tuo oli ensimmäinen kerta kun näin katsomossa KuPS:n pelaajaa kohtaan toimin. Lähelle päästään muutaman vuoden takaa Lahdessa, kun otettiin perseeseen kotijoukkueelta muistaakseni 8-1 ja huusin ottelun jälkeen pelaajille "hävetkää!".
Oikeinkannatuslässytykset sikseen, mutta pitikö minun oikeasti eilen tuntea jotain lojaaliutta miestä kohtaan, joka täydellistä typeryyttään porasi omaa joukkuetta ja maksavaa kotiyleisöä kuvainnollisesti anukseen? Sen takia, että mies pelasi keltamustissa? Minä olisin käsittänyt jopa tahallisen oman maalin mieluummin, koska yleensä takaiskumaalin jälkeen joukkueella on paremmat mahdollisuudet voittaa matsi, kuin kitua alivoimalla tunnin + jatkoajan. Vaikka kuinka yritän mieltäni virittää, en saa millään keksittyä, millä tavalla Puri olisi pahemmin voinut joukkueensa nilkoille kusta. Niinpä tuo kuonan täyttämä kommenttisi on kyllä kaikessa suhteessa täysin järjetön. Ei kai kukaan voi olla niin aivoton, että odotti kenenkään kuopiolaiskatsojan sympanneen virolaisen käytöstä vain, koska sillä sattui olemaan meidän seuran paita yllään? Onko pakko kääntää toinenkin poski?
Kokonaan toinen juttu on se, että tuo on minun mielestä muutenkin typerin teko, mitä jalkapalloilija kentällä voi tehdä. Jos ei nauhuri kestä tuon vertaa, voi pysyä poissa. Itse toivon, että penalttia ropisee niin maan perkeleesti, jotta mies saadaan takaisin lahden taakse. Jos ei sitten itkenyt kopissa ja pyytänyt anteeksi jokaiselta joukkuetoveriltaan.
Muutenkaan en ymmärrä näitä munat kädessä ääneenkannattajia vahtaavia katsojia, jotka osaavat aina onkia puolitoistatuntisesta ne kaikkein arveluttavimmat onelineranalyysit suollettavaksi keskusteluihin. Minun käsittääkseni siellä kuitenkin kannustettiin omiakin, mutta tuolla eilisen noin parinkymmenen hengen joukolla ei välttämättä mitään hornankattilaa helposti luoda.
Jo mainitut hyssyttelyt muun yleisön suuntaan rankkareiden aikaan oli muutaman ihmisen alynväläys, jota en itse osannut myöskään ymmärtää. Jos kotijoukkueen pelaaja epäonnistui rankkarissaan tuon yleisön taputuksen vuoksi niin väärässä paikassa sitten oli. Kannustusneuvot ihan puolin ja toisin ovat aina yhtä myötähäpeällistä toimintaa.
Muuten matsina aivan erinomainen, lopun tunnelma ikimuistettava. Pelaajat taistelivat Puria lukuunottamatta hienosti. Silti nostaisin esille myös valmentaja Pekosen, joka vei kollegaansa miten halusi. TPS ei ansainnut voittoa tuon esityksen jälkeen. Omaan silmääni tuosta sinisten pelistä paistoi jonkinasteinen ylimielisyys koko ajan. Tuntui, että Rapa ja pojat odottivat saavansa voiton pelkällä näennäisellä hallinnalla. Rapa ei missään vaiheessa keksinyt lääkettä sumpun murtamiseksi ja KuPS:lle riitti kun purkivat Kärkkäisen, Holopaisen ja Pöntisen toimesta nuo noin miljoona keskitystä.
Kiitos KuPS ja Rapalle jaksamisia.