Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
 |
Vastaus #4950 : 15.08.2025 klo 23:30:13 |
|
Ravintola on aina ollut tauolla tukossa, kun siellä ollut. Vessaan pääsykin mahdotonta.
Sanoisin, että viistokatu tarvitaan.
Olin katsomassa kauden avausmatsia ja puoliajalla liikkuminen ravintolatiloissa oli täysin mahdotonta. Ymmärrän, että tontti asettaa rajoitteensa, mutta onhan tuo ravintolakatsomo aivan hanurista.
|
|
|
|
minävaa
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #4951 : 15.08.2025 klo 23:41:45 |
|
Olin katsomassa kauden avausmatsia ja puoliajalla liikkuminen ravintolatiloissa oli täysin mahdotonta. Ymmärrän, että tontti asettaa rajoitteensa, mutta onhan tuo ravintolakatsomo aivan hanurista.
Välttelen sitä ku ruttoa ja stadionkokemus on ollut hyvä 
|
|
|
|
TPS100
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
 |
Vastaus #4952 : 16.08.2025 klo 10:07:40 |
|
Et voi rakentaa jalkapallostadionia ravintolakokemusten varaan, eikä se paikka ole tapahtuman pääpointti. Aivan samat jonot on useimmilla Euroopan stadioneilla, menet sitten vessaan tai olutta ostamaan. Tammela toimii erinomaisesti. Osalla katsojista tietenkin odotukset ovat muualla kuin itse pelissä, tämä on erityisesti suomalainen ongelma.
|
|
|
|
Monzan gorilla
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys
|
 |
Vastaus #4953 : 16.08.2025 klo 10:35:31 |
|
Itsellä ei ole ollut ikinä mitään ongelmia luovia loppuunmyydyllä Tammelassa ravintolakatsomon läpi. Ehkä harjoitus tekee mestarin.
|
|
|
|
Floppi
Poissa
|
 |
Vastaus #4954 : 16.08.2025 klo 10:40:54 |
|
Ravintolakatsomoon pitäisi tulla reilusti ennen peliä, ja unohtaa ajatuskin lähteä tauolla paikaltaan mihinkään -- ellei ole ihan ravintolan laidoilla. Valitettava tilanne, kun ajatuksena niiden paikkojen siinä ravintolan kupeessa pitäisi olla lähes parhaita.
|
|
|
|
tampereen lurkkija miäs
Paikalla
|
 |
Vastaus #4955 : 16.08.2025 klo 10:50:44 |
|
Et voi rakentaa jalkapallostadionia ravintolakokemusten varaan, eikä se paikka ole tapahtuman pääpointti. Aivan samat jonot on useimmilla Euroopan stadioneilla, menet sitten vessaan tai olutta ostamaan. Tammela toimii erinomaisesti. Osalla katsojista tietenkin odotukset ovat muualla kuin itse pelissä, tämä on erityisesti suomalainen ongelma.
Hyvä ravintolakokemus on silti plussaa, eikä se vähennä stadionin tai tapahtuman "aitoutta". Itse en ole törmännyt millään jalkapallostadionilla, suomessa tai euroopassa, niin kovaan tungokseen kuin loppuunmyydyssä Tammelassa ravintolassa. Kyllä sieltä läpi pääsee, enkä tiedä onko jonot tai tuopin saaminen kouraan sen hitaampaa kuin muualla, mutta aivan helvetin ahdasta siellä on. Onneksi virvokkeita ja naposteltavaa saa muualtakin, eikä sinne ravintolaan ole pakko tunkea. Esimerkiksi Seinäjoella baari on paljon miellyttävämpi, eikä sen myöntäminen ole Tammelalle mikään disautus. Kokonaisuutena Tammela on suomen paras ja toimii erinomaisesti, mutta kyllä nuo pienet negatiivisetkin jutut voi myöntää. Varsinkin kun se johtuu kaavoituksesta ja siitä, että kapasiteetti haluttiin isommaksi. Paljon mieluummin otan viime vuonna valmistuneen 8000 katsojan loistavan stadionin jossa on helvetin ahdas baari, kuin vaihtoehdot a) pienempi kapasiteetti tai b) edelleen kaavamuutoksen ja valitusten kanssa vatulointi jos tonttia olisi haluttu laajentaa. Kompromisseja piti tehdä tontin rajojen takia, ja ahdas baari on paras kompromissi. Mutta onhan se ahdas jos pelissä on paljon väkeä, ja onneksi on ollut. Ei sitä ahtautta tarvitse selitellä millään pois.
|
|
|
|
Jämpti
Poissa
Suosikkijoukkue: Mansefutis
|
 |
Vastaus #4956 : 16.08.2025 klo 11:01:00 |
|
Itsellä ei ole ollut ikinä mitään ongelmia luovia loppuunmyydyllä Tammelassa ravintolakatsomon läpi. Ehkä harjoitus tekee mestarin.
Sama. Oon yleensä tykännyt hakea tauko-oluen ravintolan puolelta, koska Blancia myynnissä (toisin kuin kulmien myyntipisteillä). Aina on oluen ihan maltillisella jonottelulla saanut ja liikkuminen onnistunut.
|
|
|
|
tampereen lurkkija miäs
Paikalla
|
 |
Vastaus #4957 : 16.08.2025 klo 11:08:18 |
|
Sama. Oon yleensä tykännyt hakea tauko-oluen ravintolan puolelta, koska Blancia myynnissä (toisin kuin kulmien myyntipisteillä). Aina on oluen ihan maltillisella jonottelulla saanut ja liikkuminen onnistunut.
On ainakin ravintolan puolen kulmasta saanut Blancia? Tölkistä muistaakseni, ravintolasta ehkä hanasta, mutta kuitenkin.
|
|
|
|
minävaa
Poissa
|
 |
Vastaus #4958 : 16.08.2025 klo 11:30:10 |
|
Joo harvemmin sitä oikeasti on tullut käytyä täydehköllä stadionilla ilman, että olutta ja makkaraa saisi jonottaa lähes seuraavan puolen alkuun.
|
|
|
|
minävaa
Poissa
|
 |
Vastaus #4959 : 16.08.2025 klo 11:31:51 |
|
Kyllä kulmistakin saa Blancia. Kuuluu H5:n operoimien pisteiden tarjontaan.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
 |
Vastaus #4960 : 16.08.2025 klo 11:35:05 |
|
Ravintolakatsomoon pitäisi tulla reilusti ennen peliä, ja unohtaa ajatuskin lähteä tauolla paikaltaan mihinkään -- ellei ole ihan ravintolan laidoilla. Valitettava tilanne, kun ajatuksena niiden paikkojen siinä ravintolan kupeessa pitäisi olla lähes parhaita.
Mä olen ratkaissut alkoholin jonottamisen ongelmat niin että haen taukotuopin kun peli on vielä käynnissä. Toki B-katsomon puolella, mutta kuitenkin. Tuolla kun näkee pelin tyyliin jonosta, niin ei edes menetä mitään. Voisiko sama toimia myös ravintolakatsomossa? Toki ymmärrän että olisi kiva jos kaikki 8000 saisivat oluensa tauon aikana jonottamatta, mutta taitaa olla tekemätön paikka 
|
|
|
|
Floppi
Poissa
|
 |
Vastaus #4961 : 16.08.2025 klo 11:56:41 |
|
Toki ymmärrän että olisi kiva jos kaikki 8000 saisivat oluensa tauon aikana jonottamatta, mutta taitaa olla tekemätön paikka  Juu, tämähän on universaali ongelma eikä koske ainoastaan Tammelaa. Joku tutkiva journalisti voisi selvittää mitä kaikkea on kautta aikain kokeiltu (Suomessa), ja miksi ei hommaa ole ratkaistu, koska katsomossa ja tauolla kuunnellessa yhdellä jos toisella on mielestään asiaan selvä ratkaisu.
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
 |
Vastaus #4962 : 16.08.2025 klo 12:01:24 |
|
Juu, tämähän on universaali ongelma eikä koske ainoastaan Tammelaa. Joku tutkiva journalisti voisi selvittää mitä kaikkea on kautta aikain kokeiltu (Suomessa), ja miksi ei hommaa ole ratkaistu, koska katsomossa ja tauolla kuunnellessa yhdellä jos toisella on mielestään asiaan selvä ratkaisu. En tiedä onko muualla käytössä, mutta Gnistanin pelissä paljon pienemmällä yleisömäärällä rehdisti kuulutettiin 37' kohdalla: ''menkää ostamaan kaljaa nyt, koska kohta tulee jonoja.'' Yllättävän moni lähti kehoituksesta asioimaan. Ja oli tietysti jonoja tauolla, mutta kyllä tuo nyt vähän helpottaa.
|
|
|
|
minävaa
Poissa
|
 |
Vastaus #4963 : 16.08.2025 klo 12:16:30 |
|
En tiedä onko muualla käytössä, mutta Gnistanin pelissä paljon pienemmällä yleisömäärällä rehdisti kuulutettiin 37' kohdalla: ''menkää ostamaan kaljaa nyt, koska kohta tulee jonoja.'' Yllättävän moni lähti kehoituksesta asioimaan.
Ja oli tietysti jonoja tauolla, mutta kyllä tuo nyt vähän helpottaa.
Gnistanin pelissä oon kokenut varmaan suurimmat jonot Suomessa. Ehkä 55. minsalla sain makkarani lähdettyäni tauon alettua sitä metsästämään. Näin siis uuden katsomon avajaisissa Gnistan vs Kups.
|
|
|
|
Limppu6
Poissa
|
 |
Vastaus #4964 : 16.08.2025 klo 12:17:39 |
|
Mä olen ratkaissut alkoholin jonottamisen ongelmat niin että haen taukotuopin kun peli on vielä käynnissä. Toki B-katsomon puolella, mutta kuitenkin. Tuolla kun näkee pelin tyyliin jonosta, niin ei edes menetä mitään. Voisiko sama toimia myös ravintolakatsomossa? Toki ymmärrän että olisi kiva jos kaikki 8000 saisivat oluensa tauon aikana jonottamatta, mutta taitaa olla tekemätön paikka  Ravintolakatsomosta on näkymä kentälle ja juuri koskaan ei ole jonoa, jos pelin aikana menee sinne. Kaljaa tai ruokaa odotellessa voit hyvin liikkua kohtaan mistä näet kentän kokonaan. B-käytäville näytetään peliä osista ravintoloiden näytöistä. B-käytävillä on muutama paikka hakea tauollakin kaljansa pienellä jonotuksella, jos heti tauon alettua niihin menet.
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
 |
Vastaus #4965 : 16.08.2025 klo 13:12:14 |
|
Kyse ei ollut jonoista, vaan siellä ei mahtunut ottamaan askeltakaan mihinkään suuntaan. Tuota varmaan pahensi lähes nollassa ollut lämpötila, jolloin tila keräsi lämmittelijöitä muistakin katsomoista. Olen siis kerran kyseisellä stadionilla käynyt ja ensi kerralla ostan lippuni muualta kuin ravintolakatsomosta, jos stadion kerran toimii siellä paremmin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.08.2025 klo 13:16:10 kirjoittanut Turvatarkastus »
|
|
|
|
|
Touko vaan
Poissa
|
 |
Vastaus #4966 : 16.08.2025 klo 13:16:48 |
|
Kyse ei ollut jonoista, vaan siellä ei mahtunut ottamaan askeltakaan mihinkään suuntaan. Tuota varmaan pahensi lähes nollassa ollut lämpötila, jolloin tila keräsi lämmittelijöitä muistakin katsomoista.
No tämäpä se yksi iso syy. Miksi ihmeessä tuonne päästetään ihmisiä muistakin kuin A-katsomosta.
|
|
|
|
BenArfa
Poissa
|
 |
Vastaus #4967 : 16.08.2025 klo 13:30:25 |
|
Mä olen ratkaissut alkoholin jonottamisen ongelmat niin että haen taukotuopin kun peli on vielä käynnissä. Toki B-katsomon puolella, mutta kuitenkin. Tuolla kun näkee pelin tyyliin jonosta, niin ei edes menetä mitään. Voisiko sama toimia myös ravintolakatsomossa? Toki ymmärrän että olisi kiva jos kaikki 8000 saisivat oluensa tauon aikana jonottamatta, mutta taitaa olla tekemätön paikka  Itsellä sama taktiikka. Ostokset ennen peliä ja täydennysostokset pelin ollessa käynnissä. Sitten voin tauon aikana ottaa rennosti ja jutella kaverien kanssa. Tammelassa on niin monta pistettä, mistä voi ostaa siten, että samalla näkee pelin, niin tällä tavalla toimiessa ei edes menetä pelistä hetkeäkään, mutta säästää omia hermoja aika paljon.
|
|
|
|
Satunnainen
Poissa
|
 |
Vastaus #4968 : 16.08.2025 klo 15:59:22 |
|
Minulla on paikka A-katsomossa, ja olen aina saanut juomaa nopeasti ravitolassa. Toki kun on rivin päädyssä, niin pääsee hyvin liikkeelle tauon alkaessa, mutta noin yleensäkin tuolla mielestäni juomaa saa varsin ripeästi. Ruoka sitten toinen asia, koska myyntipisteitä paljon vähemmän. Juomapuolellahan kassoja riittää, ja ilahduttavasti myös henkilökuntaa myymään (vrt. Nokia areenan tyhjät kassat). Ahtaus on kiistatonta, ja jostain syystä siellä on myös osa ihmisä, joilla on jostain kumman syystä tarve kulkea päädystä toiseen tauolla.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
 |
Vastaus #4969 : 16.08.2025 klo 16:19:45 |
|
Miksi ihmeessä tuonne päästetään ihmisiä muistakin kuin A-katsomosta. Varmaan siksi, että ravintolan asiakkaita ei haluta rajata vain noin neljäsosaan stadionin yleisökapasiteetista. Tuotakin tosin kokeiltiin muistaakseni toisessa Veikkausliiga-ottelussa tauolla. Lisäksi ravintola on ainoa kulkureitti koko A-sivun läpi, mikä on ollut kyllä aika käsittämätön ratkaisu stadionia suunnitellessa. Siitäkin huolimatta, että tontti oli ahdas. Itse tein ekalla kaudella alkuun muutamassa pelissä niin, että omalla pienellä panoksella halusin helpottaa Tammelankadun AC- ja BC-kulmien sisäänkäyntien jonoja turvatarkastukseen ja kävelin AD-kulmauksen sisäänkäynnin luo, vaikka minulla on C-päädyssä kausaripaikka. Lopetin tuon muutaman pelin jälkeen, koska ahtaan ja täyteen paukkautuneen ravintolan läpi on niin tuskaista kiemurrella tuopit kädessä seisovan tai tiskille jonottavan ihmismassan läpi. Nykyään tulee yleensä mentyä vaan sinne Tammelankadun jonoihin. B-katsomon yläosan kapea käytäväkään ei vedä juuri sen paremmin D-päädystä C-päätyyn "vastapalloon" kulkiessa. Tauolla minulla ei ole ollut mitään asiaa ravintolaan ja tungos sekä ahtaus eivät kutsukaan millään tavalla puoleensa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 16.08.2025 klo 16:21:50 kirjoittanut harkkapilli »
|
|
|
|
|
tampereen lurkkija miäs
Paikalla
|
 |
Vastaus #4970 : 16.08.2025 klo 17:01:02 |
|
Varmaan siksi, että ravintolan asiakkaita ei haluta rajata vain noin neljäsosaan stadionin yleisökapasiteetista. Tuotakin tosin kokeiltiin muistaakseni toisessa Veikkausliiga-ottelussa tauolla. Lisäksi ravintola on ainoa kulkureitti koko A-sivun läpi, mikä on ollut kyllä aika käsittämätön ratkaisu stadionia suunnitellessa. Siitäkin huolimatta, että tontti oli ahdas.
Itse tein ekalla kaudella alkuun muutamassa pelissä niin, että omalla pienellä panoksella halusin helpottaa Tammelankadun AC- ja BC-kulmien sisäänkäyntien jonoja turvatarkastukseen ja kävelin AD-kulmauksen sisäänkäynnin luo, vaikka minulla on C-päädyssä kausaripaikka. Lopetin tuon muutaman pelin jälkeen, koska ahtaan ja täyteen paukkautuneen ravintolan läpi on niin tuskaista kiemurrella tuopit kädessä seisovan tai tiskille jonottavan ihmismassan läpi. Nykyään tulee yleensä mentyä vaan sinne Tammelankadun jonoihin. B-katsomon yläosan kapea käytäväkään ei vedä juuri sen paremmin D-päädystä C-päätyyn "vastapalloon" kulkiessa.
Tauolla minulla ei ole ollut mitään asiaa ravintolaan ja tungos sekä ahtaus eivät kutsukaan millään tavalla puoleensa.
Se Salhojankadun puolen sisäänkäynti Tammelankadun puolella vetää kyllä tosi hyvin, kun pääkatsomon väki pakkautuu Kalevan puistotien puolen kulmasta sisään. Pitää vaan osata luovia oikeaan jonoon massojen läpi. Viiden minsan jonotus on varmaan lähellä maksimia mitä olen siitä kärsinyt. Se Tammelankadun puoli on kyllä yleisesti ihan vehkeestä, varsinkin kun siinä on kauppa myös ja tänä vuonna lipunmyyntitelttakin. Tässäkin päästään siihen, että oispa se ajorata vaan heitetty helvettiin siitä ja koko alue Paltsunaukiolta lähtien olisi autoton.
|
|
|
|
harkkapilli
Poissa
|
 |
Vastaus #4971 : 16.08.2025 klo 17:09:34 |
|
Salhojankadun puolen sisäänkäynti Tammelankadun puolella vetää kyllä tosi hyvin, kun pääkatsomon väki pakkautuu Kalevan puistotien puolen kulmasta sisään. Olen huomannut saman, että Salhojankadun puoleinen AC-kulma vetää paremmin kuin Paltsunaukion BC-kulma. Valitettavasti välillä molempiin saa kyllä jonottaa pidempään kuin 5 minuuttia, mutta onneksi ei joka kerta. Välillä AC-kulmaan pääsee kyllä kävelemään lähes suoraan turvatarkastukseenkin. Tammelankadun autoliikenne ja kadunvarsipaikat nyt olivat poliittinen kupru, mutta onneksi Veikkausliigapeleissä sentään se autoliikenne rajataan aitojen ja järkkäreiden toimesta joko kokonaan pois tai sitten ajoradasta saadaan lohkaistua lisätilaa jalkakäytävälle.
|
|
|
|
Jääpoiju
Poissa
Suosikkijoukkue: I L V E S
|
 |
Vastaus #4972 : 18.08.2025 klo 08:30:36 |
|
Tämä pointtisi ehkä meni ohi, koska tuossa keskusteltiin siitä miten ahdas se ravintola on, joka on SAMALLA kulkuväylä A-katsomoista yhtään mihinkään. Jos haluat A-puolen keskeltä vessaan, niin menet ensin ravintolaan, joka on ihan saatanan täynnä, ja siitä sitten luovit kohti vessoja ravintolan ihmismassan ja jonojen läpi. Ymmärrettävästi palvelujonoja on, mutta tuollaista ruuhkametrotunnelmaa en muista ulkostadioneilta muualta, vaikka on ollut jopa lähes 80 000 katsojan futisottelussa. Noh, kuten täällä on mainittu, niin tuon voi välttää ottamalla lippu sitten jostain muualta, mikä on tietty ihan ok. Toisaalta B-puolen parhaat paikat menee aika nopsaan, koska ovat jopa paremmat kuin A-puolen paikat monella tapaa. Toinen vaihtoehto on A-reunat, mutta näkymä ei ole yhtä hyvä. Ja onhan se sinällään positiviinen ongelma, että Veikkausliigaottelussa on ruuhkaa 
|
|
|
|
minävaa
Poissa
|
 |
Vastaus #4973 : 18.08.2025 klo 10:23:30 |
|
Eikö Kultaisen Ilveksen ruuhkan voi ohittaa kulkemalla penkkirivistöä pitkin A1:een ja sieltä ylös? Muistanko ihan väärin vai eihän siinä ollut Kultaista Ilvestä takana enää?
|
|
|
|
Jeyl
Poissa
|
 |
Vastaus #4974 : 18.08.2025 klo 10:31:59 |
|
Eikö Kultaisen Ilveksen ruuhkan voi ohittaa kulkemalla penkkirivistöä pitkin A1:een ja sieltä ylös? Muistanko ihan väärin vai eihän siinä ollut Kultaista Ilvestä takana enää?
Joo molemmista kulmista pääsee 2kr käytävälle ilman että tarvii mennä kultaisen ilveksen läpi (A1 ja A8(?))
|
|
|
|
|
|