Sanon nyt sanottavani Giosta, ja sitten lupaan olla hiljaa tästä aiheesta:
Äläs nyt, minäpäs haluan vielä väitellä! (Eikä näitä pidä itseensä ottaa...mielipiteitähän tässä vaihdellaan, ja väittelyt ovat keskustelupalstojen suola.)
- Gio on myös kommentoinut viime aikoina halustaan jäädä kokeilemaan onneaan uuden managerin kanssa. Tämä tietenkin ristiriidassa toisen "jos minua ei nyt myydä niin lähden menemään" - kommentin kanssa.
Itse en ole Gion suuhun laitettuna jäämisen puolesta puhuvia kommentteja huomannut...voi toki olla, että on vaan mennyt ohi. Yleisempiä "arvioitahan" aiemmin koirankopissa olleiden pelaajien uudesta mahdollisuudesta on kyllä esitetty, mutta jotenkin nämäkin ovat mielestäni enemmän kohdistuneet Bentleyyn ja jopa Jenasiin, kuin Gioon.
- Gio ei ole kertaakaan saanut Spursissa oikeaa näyttöpaikkaa, ei ainakaan pariin viimeiseen vuoteen. Näihin en laske yksittäisiä pyrähdyksiä kentällä.
Onhan tämä tietysti ihan fair point, ja kertoo osaltaan myös 'Arryn heikkoudesta (IMHO) lukkiutua liian nopeasti tiettyihin kokoonpanoihin ja koirankopituksiin. Mutta, kyllä Gio silti näyttöpaikkojan on jonkun verran saanut, ja mielestäni on aika paljonpuhuvaa se, että ne positiiviset esitykset ovat osuneet järjestään "pubijengejä" vastaan, kun tosipeleissä Gio ei oikein ole koskaan vaikuttanut yhtään minkäänlaiselta pelotteelta.
- Gio on Meksikolle pelatessaan näyttänyt paljonkin osaamista: liike, laukaus, pelinluku, syöttötaito - kaikki kovalla tasolla. Verraten esimerkiksi Lennoniin, varsinki pelinluku ja syöttötaito ovat aivan toiselta planeetalta.
Minä taas väitän, että Mexicon pelit, jotka pääosin tapahtuvat hieman heikompia vastuksia vastaan, antavat Giolle paljon enemmän aikaa ja tilaa kentällä, kuin mitä Valjussa saa. Kyllä tuo vaan helpottaa noiden syöttöjen antamista ja sijoittumista kentällä. En sinänsä väitä, ettetkö olisi pitkälti oikeassakin yo. kommentissasi, mutta jos nyt Lennoniin verrataan, niin Aaronilla puolestaan on ominaisuuksia, jotka tekevät hänestä helpommin Valjun rytmiin sopivan, siis hillitön nopeus ja (nykyään) erinomainen puolustusaktiivisuus. Lennoniin vertaaminen kuitenkin on vähän omenoiden ja päärynöiden vertailua, ja oikeastaan Spurs -miehistöstä melkeinpä parempana vertailukohtana näkisin VdV:n.
- Gio on nuori, joten hän voi kehittyä vielä paremmaksi pelaajaksi.
Totta, mutta huhuttu asenne ei oikein tue näkemystä siitä, että näin tulisi Spursissa tapahtumaan. Eikä Barcakaan kaveria ihan hyvästä tahdostaan tainnut pois päästää. (No, OK, Barca nyt on vähän huono referenssi, kun talenttia pukkaa vuosi vuodelta vaikka kuinka.)
- Bale oli lähinnä "liability" kirmatessan silloin tällöin vasempana puolustajana. Oli muistaakseni lähellä ettei kaveria myyty. Peliaikaa siunaantuessa meillä oli yhtäkkiäs messias käsissämme. En väitä että Giosta tulee samanlainen suksee, mutta väitän että on mahdollisuuksien rajoissa että hänestä tulee meille vielä käyttökelpoinen pelaaja
Minä en kyllä muista, että Balen myynti olisi koskaan lähellä ollut missään huhuissakaan. Pulustussuuntaan Bale ei tietysti mikään sateentekijä ollut, mutta heti alusta asti kyllä näki, että hyökkäyspäähän talenttia todellakin riitti, ja kannattaa huomioida sekin, että Bale teki läpilyöntinsä Spursin avariin nimenomaan tuuratessaan BAE:ta, eikä laiturina. Nuo "liability" -mielikuvat johtunevat surullisenkuuluisasta Balen kirouksesta (oliko se nyt lähemmäs 40 liigapeliä ennen ensimmäistä voittoa), mutta kyllähän näissä kyse oli lähinnä aivan uskomattomasta epätuurista, enkä ainakaan minä muista, että nuo ei-voitot olisivat mitenkään Balen toilailujen tuotosta olleet.
Ugh, olen puhunut
Kuin myös.
Btw., itsehän olisin voinut lähteä samantapaiselle "ristiretkelle" Super-Pav:in tiimoilta, joten meitä riittää moneen junaan.