Jämpti
Poissa
Suosikkijoukkue: Mansefutis
|
 |
Vastaus #575 : 24.07.2025 klo 21:26:37 |
|
Ei mene, vasta ensimmäinen osa pelattu eikä otteluparin voittaja ole tiedossa.
Se pitää sitten kellauttaa nuo toisessakin osassa. Jos sitten kelpaa...
|
|
|
|
|
Työmaa
Poissa
|
 |
Vastaus #576 : 25.07.2025 klo 16:12:23 |
|
Meneeköhän tämä Ilveksen yksittäinen voitto kuinka korkealle Suomalaisjoukkueiden listalla?
Minä sanoisin, että 0-0 Shakhtaria vastaan on kovempi tulos yksittäisestä ottelusta.
|
|
|
|
|
Ameobi
Poissa
Suosikkijoukkue: Futis
|
 |
Vastaus #577 : 25.07.2025 klo 16:35:13 |
|
Minä sanoisin, että 0-0 Shakhtaria vastaan on kovempi tulos yksittäisestä ottelusta.
Ei ole, koska AZ ja Šah’tar ovat sekä elo ratingin että transfermarktin mukaan hyvin lähellä toisiaan.
|
|
|
|
|
tipe
Poissa
|
 |
Vastaus #578 : 25.07.2025 klo 16:53:59 |
|
Tasapeli kaksiosaisessa ottelussa 6-0 tappion jälkeen ei ole mikään saavutus oli vastassa kuka tahansa. Toki hyvä homma maapisteiden kannalta. On noita vastaavia tai kovempiakin hävittyjä tasapelejä ihan lähivuosilta: Bordeaux-TamU, Union Berlin-KuPS, HJK-Athletic Bilbao jne. mutta ei nuo oikein uroteoilta tunnu.
|
|
|
|
|
Hunaja
Poissa
Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3
|
 |
Vastaus #579 : 25.07.2025 klo 16:55:02 |
|
Ei ole, koska AZ ja Šah’tar ovat sekä elo ratingin että transfermarktin mukaan hyvin lähellä toisiaan.
Ja miksi muutenkaan olisi? Se oli käytännössä panokseton höntsä siinä vaiheessa, kun kenelläkään ei enää ollut epäselvyyttä jatkoonmenijästä, toisin kuin eilen. Ja oli kaiken lisäksi tasapeli.
|
|
|
|
|
ZEdison
Poissa
Suosikkijoukkue: Pirlo
|
 |
Vastaus #580 : 25.07.2025 klo 16:59:48 |
|
Olen kyllä samaa mieltä että tuo oli kovempi tulos, toki lähinnä toki siksi että AZla näytti homma olevan aika pahasti vaiheessa, ilmeisesti siellä kannattajillakin varsin heikko luotto pelaajistoon ja tulevaan kauteen.
|
|
|
|
|
Interturku
Poissa
|
 |
Vastaus #581 : 25.07.2025 klo 17:19:05 |
|
Tasapeli kaksiosaisessa ottelussa 6-0 tappion jälkeen ei ole mikään saavutus oli vastassa kuka tahansa. Toki hyvä homma maapisteiden kannalta. On noita vastaavia tai kovempiakin hävittyjä tasapelejä ihan lähivuosilta: Bordeaux-TamU, Union Berlin-KuPS, HJK-Athletic Bilbao jne. mutta ei nuo oikein uroteoilta tunnu.
Twente-Inter Turku 1-1 Inter Turku-Bröndby 2-0
|
|
|
|
|
tipe
Poissa
|
 |
Vastaus #582 : 25.07.2025 klo 17:30:56 |
|
Twente-Inter Turku 1-1 Inter Turku-Bröndby 2-0
Ei nyt ihan vastaavia tapauksia. Twente-vierastasuri on ihan oikea onnistuminen avausottelussa (toisessa osassa housuunpaskomisesta huolimatta) ja vertautuu enemmän tuohon Ilveksen eiliseen AZ Alkmaar voittoon. Bröndby-voitto jo käytännössä ratkenneessa otteluparissa menee muuten vastaavanlaiseksi tapaukseksi, mutta ei tuo vastustaja mikään suurseura ollut.
|
|
|
|
|
Neljä Tähteä
Poissa
|
 |
Vastaus #583 : 25.07.2025 klo 17:40:06 |
|
Bröndby-voitto jo käytännössä ratkenneessa otteluparissa menee muuten vastaavanlaiseksi tapaukseksi, mutta ei tuo vastustaja mikään suurseura ollut.
 Tuo pari päättyi yhteismaalein 3-4 ja jos Inter olisi voittanut 3-0 jälkimmäisen pelin niin se olisi edennyt vierasmaaleilla jatkoon.
|
|
|
|
|
suomiveto
Poissa
|
 |
Vastaus #584 : 30.07.2025 klo 08:15:54 |
|
Kai tuo KuPSin ensimmäinen puoliaika on hyvä tässä topicissa mainita.
|
|
|
|
|
tipe
Poissa
|
 |
Vastaus #585 : 03.08.2025 klo 15:59:18 |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.08.2025 klo 15:23:39 kirjoittanut tipe »
|
|
|
|
|
Aaro
Poissa
|
 |
Vastaus #586 : 18.08.2025 klo 21:20:26 |
|
Kiitos, nämä aina mielenkiintoisia! Vuosi 2013 jäänee (toivottavasti) historiaan kautta aikain huonoimpana eurovuotena. Vahvaa tekemistä.
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: IKUINEN KUOPIOLAINEN JALKAPALLODYNASTIA
|
 |
Vastaus #587 : 06.11.2025 klo 23:05:16 |
|
Kai tähänkin otsakkeeseen päivitystä tulee tämän illan perusteella?
|
|
|
|
|
tipe
Poissa
|
 |
Vastaus #588 : 07.11.2025 klo 19:30:34 |
|
Kai tähänkin otsakkeeseen päivitystä tulee tämän illan perusteella?
TM- ja elo-listat päivitetty. Lohko-/liigavaiheen voittoja sen verran vähän, että paljoa verrokkeja ei ole. Klubin voitot Benficasta, Torinosta ja Kööpenhaminasta näilläkin mittareilla tätä kovempia temppuja. TM-arvoltaan Bratislava (€31.80 m) oli kuitenkin historian toiseksi suurin (inflaatiokorjatuilla arvoilla 3. suurin) päänahka eurokentiltä karsinnat, lohko- ja liigavaiheet mukaan luettuna heti Torinon (ja inflaatiokorjatun Kööpenhaminan) jälkeen. Crystal Palace (€484,53 m) menee taas selvästi kärkeen aiempien vastustajien TM-arvoja verrataessa, mikäli tuossa ei suurta muutosta sitä ennen tapahdu. Toistaiseksi kärkipaikkaa pitää kauden 2022 AS Roma (€393,35 m). Elo-luvultaan Bratislava oli lähes tismalleen samantasoinen kuin 5 vuotta sitten (1374 -> 1375), kun taas KuPS:n elo-luku on noussut samassa ajassa yli 100 pistettä (1185 -> 1292). Kummankaan maan pääsarja ei ole clubelon pistelaskennassa mukana, joten nuo luvut pohjautuvat KuPS:n ja Bratislavan osalta puhtaasti europeleihin.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.11.2025 klo 19:39:05 kirjoittanut tipe »
|
|
|
|
|
JSa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS SuPa-52
|
 |
Vastaus #589 : 16.11.2025 klo 16:41:28 |
|
Uroteko-ottelu Kuusysi- Steaua Bukarest;tällöin puolivälieräottelu 19.3 .1986 0-1
Yl. n 33000 Olympiastadion .Pakkasta n -5 C Steua voitti sitten loppujenlopuksi silloisen Mestarien pokaalin. Kyllä olin paikalla.Ei ollut kylmä itäkatsomossa sittenkään ;toppatakki ja kotiin Fiat 127:llla Hyvinkäälle ja aamulla töihin Helsingin Pihlajalaaksoon kustannuslaskentaan.
Katsotaanpa ,mihin KuPS yltää . .
|
|
|
|
|
Eemeli Rummukainen
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS
|
 |
Vastaus #590 : 28.11.2025 klo 18:06:23 |
|
Uroteko-ottelu Kuusysi- Steaua Bukarest;tällöin puolivälieräottelu 19.3 .1986 0-1
Yl. n 33000 Olympiastadion .Pakkasta n -5 C Steua voitti sitten loppujenlopuksi silloisen Mestarien pokaalin. Kyllä olin paikalla.Ei ollut kylmä itäkatsomossa sittenkään ;toppatakki ja kotiin Fiat 127:llla Hyvinkäälle ja aamulla töihin Helsingin Pihlajalaaksoon kustannuslaskentaan.
Katsotaanpa ,mihin KuPS yltää . .
Olipa tuolla minäkin. Olin silloin osa Lauttasaaren suurta savolaisyhteisöä. Lumikasan vieressä seistiin.
|
|
|
|
|
JSa
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS SuPa-52
|
 |
Vastaus #591 : 28.11.2025 klo 20:02:26 |
|
Olipa tuolla minäkin. Olin silloin osa Lauttasaaren suurta savolaisyhteisöä. Lumikasan vieressä seistiin.
. 1934) Olihan hienoa mielenkiintoista,että nykyisiä KuPS kannttajia oli paikalla. Isoisäni oli perustamassa seuraa nimeltä LPM ( v.1934) eli Lahden Pallomiehet; sittemmin Upon Pallo ja sitten Kuuysi. Isäni pelasikin maalivahtina LPM:ssa 1930 -luvun lopussa .Stardardi on kirja hyllyssä.
|
|
|
|
|
LariAhti
Poissa
|
 |
Vastaus #592 : 29.11.2025 klo 12:49:28 |
|
Se ottelu oli iso mediatapahtuma aikoinaan, olin silloin 11v ja oltiin hiihtolomalla Polvijärvellä Huhmarin lomakeskuksessa isän työpäikan kautta, loman alussa satuin huomaamaan auditorion ovessa lapun jossa luki että täällä näytetään valkokankaalta Kuusysi-Steaua-ottelu. En hiihtänyt koko loman aikana kertaakaan, kun vaan jännitin tulevaa peliä, se kun oli maastohiihtolomakeskus, kerran taisin käydä kuitenkin laskettelemassa Maarianvaarassa, mutta suurin piirtein laskin vain päiviä, tunteja ja munuutteja peliä odottaen. En kertonut innostani muille kun vaikutti siltä että se ei tuntunut kiinnostavan ketään muuta siellä silloin. Kun se pelipäivä sitten koitti niin olin hyvissä ajoin ensimmäisenä auditoriossa. Lopulta ketään muuta kuin minä ei tullut peliä katsomaan ja tuli mieleen että olenkohan minä vähän erilainen, mutta toisaalta totesin että tämä on se mun juttu ei voi mitään. Kun muita ei näkynyt eikä kuulunut niin mietin että näytetäänköhän sitä peliä ollenkaan. Sitten sinne ilmestyi joku tyyppi joka laittoi projektorin päälle ja peli alkoi näkyä valkokankaalta. Sen muistan hyvin että Jarmo Kaivonurmella oli avopaikka mutta ei vaan osunut ja sitten Steaua teki maalin ja peli päättyi 0-1 ja olin pelin jälkeen pettynyt, se siitä sitten.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 29.11.2025 klo 12:56:06 kirjoittanut LariAhti »
|
|
|
|
|
Ilkeä Eläinlääkäri
Paikalla
|
 |
Vastaus #593 : eilen kello 23:27:31 |
|
Se ottelu oli iso mediatapahtuma aikoinaan, olin silloin 11v ja oltiin hiihtolomalla Polvijärvellä Huhmarin lomakeskuksessa isän työpäikan kautta, loman alussa satuin huomaamaan auditorion ovessa lapun jossa luki että täällä näytetään valkokankaalta Kuusysi-Steaua-ottelu. En hiihtänyt koko loman aikana kertaakaan, kun vaan jännitin tulevaa peliä, se kun oli maastohiihtolomakeskus, kerran taisin käydä kuitenkin laskettelemassa Maarianvaarassa, mutta suurin piirtein laskin vain päiviä, tunteja ja munuutteja peliä odottaen. En kertonut innostani muille kun vaikutti siltä että se ei tuntunut kiinnostavan ketään muuta siellä silloin. Kun se pelipäivä sitten koitti niin olin hyvissä ajoin ensimmäisenä auditoriossa. Lopulta ketään muuta kuin minä ei tullut peliä katsomaan ja tuli mieleen että olenkohan minä vähän erilainen, mutta toisaalta totesin että tämä on se mun juttu ei voi mitään. Kun muita ei näkynyt eikä kuulunut niin mietin että näytetäänköhän sitä peliä ollenkaan. Sitten sinne ilmestyi joku tyyppi joka laittoi projektorin päälle ja peli alkoi näkyä valkokankaalta. Sen muistan hyvin että Jarmo Kaivonurmella oli avopaikka mutta ei vaan osunut ja sitten Steaua teki maalin ja peli päättyi 0-1 ja olin pelin jälkeen pettynyt, se siitä sitten.
 Kuulostaa tutulta tuo, että Suomifutiskiimailun kanssa on saanut aina olla aika yksin. Lapsena mietin, että miksi ketään muuta omasta futisjoukkueesta ei kiinnosta suomalainen jalkapallo. Ei maajoukkue, Veikkausliiga tai suomalaisten Europelit. Korkeintaan jostain UCL:stä saattoivat joskus treeneissä puhua, mutta aika vähissä olivat jalkapallon seuraajat. Itse vietin monia kesäiltoja teksti-tv:n äärellä seuraamassa suomalaisseurojen Europelien tilanteita. Joskus harvoin niitä jopa televisioitiin, mutta niitäkään ei aina saanut katsoa. Pahoittelut off-topicista.
|
|
|
|
|
|
|
|