FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.02.2026 klo 20:13:34 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 23

Kirjoittaja Aihe: HIFK 2013 - Petoksia ja korruptiota vai Kaikkein Kauneinta fudista??  (Luettu 134633 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kakkakukkanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: torstaikooma

Vastaus #175 : 13.02.2013 klo 14:44:47

Täältä lisätietoja:
https://www.dropbox.com/sh/7zi6d6q5txyxl8p/dteuOYjV6c
pyhä pauli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fiksusti pelaavat

Vastaus #176 : 14.02.2013 klo 06:29:55

Hienoa, että joku on tajunnut kuinka päin v*ttua nykyinen johto on toiminut. Täysin käsittämätöntä, että nimeltä mainitsematon puheenjohtaja istuu vieläkin monessa elimessä, ja tämän olisi mielestäni pitänyt muuttua jo kauan aikaa sitten.

HIFK on selkeästi muutoksen tarpeessa, mutta Leppälahden & tiimin ajatuksista herää myös kysymyksiä. Fokus on noiden tekstien mukaan pääsääntöisesti juniorityössä, eikä edustusjoukkueen nyky- tai tulevaisuudentilaa juuri käsitellä.? Vuosi eteenpäin, niin nykyinen IFK saattaa hyvin pelata divaria ylempänä (niin kova nippu on jo kasassa), ja sehän vaatii paljon rahaa/resursseja. Kuka on siis vastuussa edarin toiminnasta?
Neville, G.

Poissa Poissa

Vastaus #177 : 14.02.2013 klo 09:50:32

No minä olen seurannut seuran toimintaa jo jonkin aikaa melko läheltä ja täytyy sanoa, ettei kaikesta itkusta huolimatta ole juurikaan esitetty faktoja nykyisen johdon osaamattomuudesta, saati avoimuuden tai tulosten puutteesta. Karavaani on kulkenut, vaikka ei Fatman saanut tikkaria omakseen. Tai Sedu. Seura ja sen toiminta kasvaa vuosi vuodelta eikä sitä moneen otteeseen povattua konkurssia vieläkään ole tullut. Viimeisen kahdeksan vuoden aikana HIFK:n hallituksessa on ollut useampia menestyneiden yritysten toimitusjohtajia ja jopa pörssiyhtiöiden johtoryhmäjäseniä ja tietysti eri ikäluokkien monipuolinen edustus. Nyt ehdotetussa on yksi opiskelija, kaksi työtöntä, yksi reservin kersantti ja yksi fysiikkavalmentaja. Hyviä markkinoijia näyttävät toki olevan.

Tämä nyt (kulisseissa kähmitty) vallankaappausehdotus on sikälikin erikoinen, että siinä puhutaan läpinäkyvyyden lisäämisestä, mutta itse valitaan täysin toinen tie. Tiedän faktana, ettei yhtään seuran toimintaan tutumista halunnut ole käännytetty toimiston ovella, seurakehitystilaisuuksiin on lähetetty lukuisia avoimia kutsuja ja että jopa jokaisesta hallituksen kokouksesta on tehty viimeistään seuraavana päivänä yhteenveto toimihenkilöille. Ironista on, että kapinakenraalina ja vallankumousryhmän aktiivisena jäsenenä huseeraa tältäkin palstalta tuttu veijari, joka on kertaalleen jo heitetty hallituksesta niska-pers-otteella vanhan kunniapuhenjohtajan toimesta n. kymmenen vuotta sitten ja kertaalleen livistänyt itse vastuutehtävistään häntä koipien välissä (toimi mm. rahastonhoitajana 2011 jolloin tilinpäätös ei valmistunut vuosikokoukseen jne.) - jonka katkeruus näyttää vain kasvavan. Sama kaveri kielsi, tuolloin hallituksessa itse ollessaan hallituskokouspöytäkirjojen julkistamisen, yritti kaikin voimin estää kannattajien liittymisen seuran täysivaltaisiksi jäseniksi ja oli itse ehdottamassa nyt kritisoitujen ja poistettavaksi esitettyjen seuramaksujen (80EUR/pelaaja/vuosi, hui!) käyttöönottoa. Nyt ollaan (salamyhkäisen valmistelun jälkeen) vaatimassa korulausein muutoksia kaikkiin näihin. Niin se takki kääntyy, kun tuuli puhaltaa.

Nykyjohto on kuitenkin onnistunut melko hyvin säilyttämään työrauhan kasvukipujen vaivaamassa seurassa kun ajatellaan että tällaiset kiihkeät superjunnuisävalmentajat ovat mahtuneet tähän saakka sopuisasti saman katon alle mm. edustustoiminnan kanssa. Toki kyseinen henkilö on jo pariin otteeseen ehdottanut oman juniori ry:n perustamista koska edustuksen pyörittäminen kuulemma vie liikaa resursseja omilta mussukoilta ja ainakin itse näen tämän julkituodun ohjelmajulistuksen nykymuotoisen edustustoiminnan alasajona tai ainakin niin, että edustus uhrataan omien superjunnujen pelikirjapohjaiseksi leikkikehäksi. Kaunis ajatus, mutta niin epärealistinen. Mutta niin on toki ohjelma kokonaisuudessaankin. Siitä näkee ettei minkäänlaista nykytila-analyysiä ole tehty ja se panee ihmettelemään, mihin tuo "muutos" oikein voisi johtaa, jos sen tekijöillä ei ole realistista käsitystä seuran tilasta eikä kokemusta lähes miljoonan euron liikevaihdon toiminnan pyörittämisestä.

Ai niin, rahasta vielä; nykyhallituksessa on käsittääkseni vain yksi henkilö joka nostaa korvausta tehtävistään. Ehdotetussa mallissa neljä viidestä laskuttaa nyt jo sujuvasti seuraa pienimmästäkin panoksestaan. Mahtavatko nostaa vai laskea korvauksiaan jos itse saavat päättää, sitä ei käy ilmi ohjelmajulistuksesta.

Keskustelu on hyvästä, en minä sitä, mutta asia ei aina ole niin mustavalkoinen kuin supermarkkinoijat antavat ymmärtää.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013 klo 09:56:53 kirjoittanut Neville, G. »
pyhä pauli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fiksusti pelaavat

Vastaus #178 : 14.02.2013 klo 17:51:48

Läpinäkyvyydestä puheen ollen... Puhut N.G. faktana "aika" sisäpiiriasioista, joten laitahan seuraavaan viestiisi oma allekirjoituksesi! ;)

Itseäni ärsyttää se, ettei nykyistä puheenjohtajaa ole dumpattu!?!?! Se ei kerro mistään muusta kuin osaamattomasta hallituksesta. Henkilö, jolla on tommoinen tahra omassa recordissaan ei voi johtaa urheiluseuraa!

Puhut siitä, että nykyjohto on onnistunut "suht hyvin", ja, ettei konkurssi vielä ole tullut. Mitä helv****!??!  Kerran se pyramidihuijauskin kosahtaa! Itse puhun täällä nimimerkin takana ja teen pelkkien huhupuheiden pohjalta johtopäätöksiä, mutta et voine sivuuttaa sitä faktaa, että HIFK Soccer Ry:n talous on aivan kuralla...!? Kuka muu kuin seuran johto voi ottaa tästä vastuun?

Tuota veijaria en tunne, jota niin kovaan tahtiin moitit. Kuulostaa vaarallisesti jos tuo pitää paikkansa mitä väität. Omasta mielestäni on loistavaa, että pojat/miehet "asettuvat ehdolle". Kenties nyt saadaan asia kunnolla framille, ja tunnistetaan, että jotain pitää tehdä. Jäsenet päättäkööt, ja vaikken itse sitä olekaan, niin en kyllä yhtään tiedä kumpi on HIFK:lle parempi vaihtoehto pitkällä tähtäimellä. Sen tiedän, että nykyisen puheenjohtajan on erottava!
Neville, G.

Poissa Poissa

Vastaus #179 : 15.02.2013 klo 20:03:54

Voi kuinka olisikaan helppoa lakaista asiat henkilökysymysten alle (jos nyt sitä tässä tarkoitetaan). Se ei kuitenkaan olisi rehellistä eikä kestävää. Tunnen monia muista HIFK:n jaostoista, seurasta ja nykyisen seuran edeltäjästä pidemmältä aikavälilltä kuin moni täällä ja uskon että jos useampi sen tekisi tulisi keskustelusta paljon rakentavampaa. Mutta ehkä sitä ei haluta?

paulille tiedoksi, että en minäkään pidä konkurssin välttämistä minään suurena saavutuksena, mutta sen nyt nostin esimerkkinä esiin koska sillä nämä tuomiopäivän pasuunat ovat uhkailleet jo vuosia. Jolloin sitä ei siis myöskään tapahtunut. Jatkuva itku ja valitus kyllä vaikuttaa ilmapiiriin ja vaikken junnutoimintaa juuri tunnekaan, niin olen ymmärtänyt että junnutreenien kentänlaidalla tätä samaa pitkään jatkunutta itkua on jo ryhdytty ottamaan todesta.

Ja hei mä olen kuulemma julkkis!!! Totta, että eilinen viestini ei ollut poliittisesti korrekti (tosin tämän viestiketjun hengen mukainen), mutta asiavirheitä siinä ei taida olla? Jos on, saa korjata!
Ben Sherman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tähtirinnat

Vastaus #180 : 16.02.2013 klo 08:43:23

No minä olen seurannut seuran toimintaa jo jonkin aikaa melko läheltä ja täytyy sanoa, ettei kaikesta itkusta huolimatta ole juurikaan esitetty faktoja nykyisen johdon osaamattomuudesta, saati avoimuuden tai tulosten puutteesta. Karavaani on kulkenut, vaikka ei Fatman saanut tikkaria omakseen. Tai Sedu.

Viime kauden fiasko ykkösessä? Rahoituskuvioiden jatkuva epäonnistuminen? Jos ei johto ole tästä vastuussa, niin kuka?

Kaikkia neuvottelujen yksityiskohtia tuntematta, kyllähän joku Sarajärven kaltaisen rahamiehen mukaantulo edustustoimintaan olisi mulle kelvannut.
Neville, G.

Poissa Poissa

Vastaus #181 : 16.02.2013 klo 09:54:22

No tästä minäkin olen samaa mieltä. Sarajärvi ei käsittääkseni kuitenkaan halunnut luopua HJK-kytköksistään ja näki sitten lopuksi itse ettei voi samalla markkina-alueella pyörittää kahta toimijaa ja lähti takaisin
kotiseudulle.

Itse haluaisin tietää lisää yhtiöittämisen tilasta. Viime vuonna se kaatui ihan kalkkiviivoilla eikä puolittaista antia haluttu toteuttaa mutta olen kuullut että uutta matoa pannaan koukkuun.

Mutta tänään pelataan fudistakin: Talissa ressut parhaillaan cuppia ja Tikkurilassa vastaan asettuu puoli kolmelta Tallina Kalev  - http://www.hifksoccer.fi/uutiset.php?aid=15672
ikuisestisinun87

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PUNAINEN SYDÄN 1897

Vastaus #182 : 16.02.2013 klo 12:43:42

Uusi hallitus pitää saada ja piste.

Punainen tulevaisuus!
« Viimeksi muokattu: 16.02.2013 klo 12:50:12 kirjoittanut ikuisestisinun87 »
Hagman

Poissa Poissa

Vastaus #183 : 17.02.2013 klo 05:25:50

Mun aikanani IFKssa 2006 - 2008, Kimmo Niemiston alaisuudessa kaikilla oli vapaat kadet kehittaa seuraa ja sen taloutta. Silloin jo huomasin etta on ihmisia jotka tekevat ja ihmisia jotka aina vaan valittavat.

On paljon asioita johon voi omalla tyopanoksella vaikuttaa sen sijaan etta odottaa etta joku muu tekee.
möhköfantti

Poissa Poissa

Vastaus #184 : 17.02.2013 klo 05:29:00

IFK voitti Tiksin tekkonurmella 1-0 JK Tallinn Kalevin. Innu maalintekijänä kulmasta: http://www.hifksoccer.fi/uutiset.php?aid=15675

Myös kolme uutta pelaajasopimusta http://www.hifksoccer.fi/uutiset.php?aid=15676
Hagman

Poissa Poissa

Vastaus #185 : 17.02.2013 klo 05:46:22

En ole enaa itse millaan tavalla tekemissa HIFKn kanssa enka tunne yksityiskohtia minka takia jotkut ihmiset taalla haluavat hallituksen eroavan.
Tiedan ainoastaan etta silloinen puheenjohtaja ja hallitus teki ilmaista duunia ympari vuorokauden IFKn hyvaksi.
Myos monet faijat ja mutsit ja valmentajat teki intohimoisesti tyota valittamatta.
Stasi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heinäpillut

Vastaus #186 : 17.02.2013 klo 09:40:44

Nykyinen johto on tehnyt virheitä, se on totta. Mutta ei nämä "uudet" jannutkaan oikein vakuuta. Ovat kokemattomia ja heidän  suunnitelma on suoraan sanottuna aika naiivi.  Hienoja unelmia, mutta varsinkin taloudellinen puoli on todella iso kysymysmerkki. Toivottavasti olen väärässä.
k-tullimies

Poissa Poissa

Vastaus #187 : 17.02.2013 klo 15:30:08

Komppaan stasia tässä. En oikein näe mitä uudet tyypit tuovat tullessaan? En näe kenessäkään heissä puheenjohtajatyyppiä. Seura tarvitsee meritoitunutta ja kypsää johtajaa jolla on hyvät suhteet liikemaailmaan. Ymmärsin jotenkin niin että uusi ryhmittymä on tyytymätön valmennukseen, sinänsä hassua koska toimivat käsittääkseni itse seuran valmentajina? Oisko kuitenkin parempi yrittää puhaltaa yhteen hiileen ja yrittää sopia henkilökohaiset erimielisyydet.
Tuo suunnitelma on taas niin tyypillistä jalkapallo ifkta, suuria puheita ja minimaalisesti tekoja. Seurassa on pitkät traditiot muiden parjaamisessa ja kuitenkin oma tulos on mitä se on. Ei muuta kun uutta versiota spelbookista kehiin ja auringonlaskua kohti homo-hjkta huutaen....
Ben Sherman

Poissa Poissa

Vastaus #188 : 17.02.2013 klo 23:04:19

Seura tarvitsee meritoitunutta ja kypsää johtajaa jolla on hyvät suhteet liikemaailmaan.

Näin, ja nimenomaan edustustoiminta tarvitsee. Ei se kova työkään välttämättä aina riitä tässä taloudellisessa tilanteessa.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #189 : 17.02.2013 klo 23:05:35

Mikä seura ei tarvitsisi tuollaista johtajaa?

Se on eri asia sitten mistä tuollainen löytyy vapaaehtoisesti tekemään työtä seuran eteen.
Travis100

Poissa Poissa

Vastaus #190 : 18.02.2013 klo 19:10:33

Miksi ihmeessä johto pitäisi vaihtaa nyt, kun toiminta näyttää huomattavasti paremmalta kuin moneen vuoteen?
newilled

Poissa Poissa

Vastaus #191 : 18.02.2013 klo 20:16:25

En ole myöskään vakuuttunt haastajatiimin kyvyistä, mutta tulee ainakin vähän kilpailua ja se on varmaan hyvä.

Edustuksen tilannehan näyttää hyvältä tällä hetkellä, vasta sitten kun ja jos nousu toteutuu, niin tarvitaan taas huomattava tasonnosto jotta voi pärjätä myös maan korkeimilla sarjatasoilla.
Neville, G.

Poissa Poissa

Vastaus #192 : 18.02.2013 klo 20:54:46

Kilpailua ja keskustelua tarvitaan aina seurayhteisössä, ihan niin kuin on hyvä että kentällä kilpaillaan pelipaikoista. Mutta tämä vallankumoussiiven täysi haluttomuus keskustella on kyllä minusta erittäin huolestuttavaa ja kielii jostain ihan muusta kun aidosta kehittämishalusta ja yhdessä tekemisen riemusta. Johonkin finninaamaisen lähiöteinijoukkueen kulttuuriin voisi kuulua muutaman hengen oppositio joka kädet puuskassa mököttää hiekkaa potkien ellei saa koko joukkuetta heti mukaan omaan, hilpeään ja euroopan parhaaseen kohti aurinkoa-leikkiin. Ei hienon, perinteisen urheiluseuran johtoon. Urheiluseuran, jonka muuten nimenomaan nykyjohto on näin isoksi rakentanut, tämä aina tuppaa unohtumaan niiltä jotka eivät ole nähneet FC:n nousua, uhoa ja tuhoa.

Seuran kehittämisessä pitäisi olla kyse asioista eli seuran kehittämisestä eikä siitä kuka haluaa leikkiä kenen kanssa. Ja ripaus realismiakin voisi olla hyväksi. Itse olen tosin jo niin vanha, että alan olemaan kyyninen.
Ben Sherman

Poissa Poissa

Vastaus #193 : 18.02.2013 klo 23:38:42

Urheiluseuran, jonka muuten nimenomaan nykyjohto on näin isoksi rakentanut, tämä aina tuppaa unohtumaan niiltä jotka eivät ole nähneet FC:n nousua, uhoa ja tuhoa.

En halua väheksyä nykyjohdon saavutuksia esim. junnupuolella, mutta tässä topikissa oli varmaan tarkoitus keskustella edarin asioista? IFK pelaa edelleen samalla sarjatasolla kuin 90-luvun alkupuolella, ennen "FC:n nousua, uhoa ja tuhoa". Siinä välissä on toki ehtinyt tapahtua kaikenlaista.

Olen kuitenkin nykyjohdon kannalla niin kauan kun vaihtoehdolla ei ole mitään konkreettisia suunnitelmia edustuksen osalta. Nyt on sentään saatu kova jengi kasaan ensi kaudeksi ja Neville taisi mainita jotain yhtiöittämisestä.
Linus van Pelt

Poissa Poissa

Vastaus #194 : 18.02.2013 klo 23:51:03

Urheiluseuran, jonka muuten nimenomaan nykyjohto on näin isoksi rakentanut.
No nyt.
k-tullimies

Poissa Poissa

Vastaus #195 : 19.02.2013 klo 15:56:52

En halua väheksyä nykyjohdon saavutuksia esim. junnupuolella

Hetkinen, mistä saavutuksista puhutaan? Tiedän että seurassa on ollut aiemmin joitakin hyviä yksittäisiä junnuja, jotka sittemmin ovat vaihtaneet maisemaa. En kuitenkaan ole nähnyt mitään keskimääräistä harrastajatsoa kummallisempaa toimintaa.
ikuisestisinun87

Poissa Poissa

Vastaus #196 : 19.02.2013 klo 20:58:23

Jos tulee ehdotetuksi hallitukseen ja on siihen itse suostuvainen pitää ollakin valmis tekemään töitä. Nyt on ilmeisesti tehty hommia mennen siitä, missä aita on matalin. Sillä pienellä ryhtiliikkeellä saataisiin homma toimimaan paljon paremmin!

Neville, G.

Poissa Poissa

Vastaus #197 : 19.02.2013 klo 21:13:34

Jos tulee ehdotetuksi hallitukseen ja on siihen itse suostuvainen pitää ollakin valmis tekemään töitä.

Juuri näin! Pelkkä hallituspaikkojen "valtaaminen" ei tuo mitään hyvää ja eivät suuret sanat suuta halkaise. Jos katsotaan aurinkotiimiläisten tähänastisia työnäytteitä HIFK:ssa tai kaikissa niissä muissa seuroissa missä ovat käyneet kääntymässä, niin aika vaatimattomalta näyttää.
ikuisestisinun87

Poissa Poissa

Vastaus #198 : 19.02.2013 klo 23:54:42

Mutta:

Tämä asia on varmasti noussut jo monen huulille ja tähän on varmasti jokaisella kannattajalla oma mielipiteensä.

Hallitus tarvitsee nopeita toimia, jotta tämä "hukkuva laiva saadaan käännettyä takaisin satamaan korjattavaksi".
Kun taidot eivätkä kyvyt enää pysty kilpailemaan muiden seurojen hallitusten kanssa, on aika miettiä, onko vika siinä, että muut seurat osaavat hoitaa asiansa vai siinä, että ei itse osata niitä hoitaa?
tähtipaita

Poissa Poissa

Vastaus #199 : 20.02.2013 klo 01:42:08

Mutta:

Tämä asia on varmasti noussut jo monen huulille ja tähän on varmasti jokaisella kannattajalla oma mielipiteensä.

Hallitus tarvitsee nopeita toimia, jotta tämä "hukkuva laiva saadaan käännettyä takaisin satamaan korjattavaksi".

No kannattaako siihen hukkuvaan laivaan porata lisää reikiä jos ei ole 100% varmuutta että ehtii sinne satamaan asti?

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 23

Siirry: