Toiveisiinne on vastattu nahkainen kollegani

Fc Vantaa- Njs 4-5 (3-1)
Peli odotettua hurlumheitä suurimmalta osin. Ekat 20min nähtiin laadukasta jalkapalloa kaikilta (tuomareilta myös).
Sen jälkeen Njs pelaajien tuplataklaus (sandwich) meidän purkupalloa yrittääneeseen pelaajaan. Toinen selkään, toinen edessä tavoitteena pysäyttää pelaaja. Tuomio: meille 2 keltaista ja vapaapotku Njs:lle. Siihen loppui hyvän pelin merkit. Sanon jo tässä vaiheessa, että tällä kyseisellä Markku Siivosella (päätuomari) on jotain ambitioita ihan tosiaan meitä vastaan. En muista peliä tältä kaudelta, missä se ei olisi tehnyt kaikkeansa yrittääkseen vaikuttaa pelin lopputulokseen meitä vastaan. Tuomarin sanoja pelistä: painu vittuun, teille käy huonosti tässä pelissä, te ootte ihan paskoja, ihan oikein teille ym. ym. (ihan oikeesti näin sanoi, i was there) jos lähtöjohta on tuomarilla tuo niin kuinka objektiivinen voi pelissä olla?!
En missään nimessä allekirjoita meidän joukkuetta miksikään kitisijäjengiksi, vaikka minkä lasien läpi katsoo. Päinvastoin. Ok, tulee pelaajilta normaaleja reagtioita väärinpäin menneistä heitoista, kulmista tyyliin--> heeei!
Keneltä ei?! Mut jos meidän jätkiä vedetään lasarettiin tai kylmäks päivänselvästi tyyliin viime kauden Espoon pelit tai tällä kaudella tämän miehen pelit niin pitäiskö vaan näytellä peukkua?!?!?
Monelta tuomarilta myös kuultua: Teiän pelejä on kiva viheltää ku ei oo sitä perustyhmää kitinää (esim. Jäps peli) 0 keltasta koko pelissä. Tai kiva sunnuntaihöntsä, onneks oli Fc Vantaan peli (Hyps peli). Monelta dumarilta kuullu samanlaisia kommentteja. Et, on se myös itsestä (tuomari) kiinni mihin suuntaan annat pelin mennä.
Jos pelissä olisi ollut panosta niin olisin anonut tuomarisiirtoa. Nyt jälkeenpäin ajateltuna--> onneksi ei ollut.
Uskon, että Njs pelaajatkin olisi halunnut pelata rehellisen mittelön joukkueiden välillä, missä tuomari ei halua nousta tärkeimmäksi henkilöksi. Vai kuinka?! Tästä esim. tämä Njs pilkku taas, mikä oli minkä tahansa lasien jopa Njs katsomon mielestä huvittava. Taas, ei yhtään mitään tilanteessa. Selvä maalipotku ja tuomio pilkku+ pari keltasta meille. Vastaavia tilanteita tämän miehen peleissä lukuisia. Tällä kaudella oli 17 peliä, missä tämä tuomari ei ollut. Niissä suunsoitosta: 2-3 keltasta. Niissä peleissä, missä kyseinen Siivonen oli dumarina tai jopa linjalla liputtelemassa omia mielipiteitään korteista: suunsoitosta n.20kpl. Eiköhän tämä kerro oleellisen...
Olen itse koulutettu Kujekin erotuomari ja ymmärrän myös heidän näkökulmaansa.
Tämä mies ei ole objektiivinen...piste.
Sanon tähän peliin samat sanat kuin Ihk peliin. Me ei hävitty tuomarin takia. Se pilasi hyvän pelin.
Olisi Njs voinut voittaa ilman tätä miestäkin, sitä en kiistä. Peli tosin oli erikoinen, molempien tehdessä niin paljon vaihtoja.
Itseasiassa Njs osoitti allekirjoittaneelle ensimmäistä kertaa (4 peliä) nähneenä, hyvää taitotasoa ja edellytyksiäkin olla lohkon ykkönen. Ei silti mielestäni Jäpsin tasoinen esimerkiksi.
Jos pelissä olisi ollut panosta, niin uskon että olisi tullut vähän toisenlainen.
Näissä tuomioissa en syytä siis Njs miehiä. Minusta ihan ok nippu, näin verbaalisestikkin. Ei isompia mussutuksia tai lapsellisia lässytyksiä.
Se, että jälleen foorumistit lukevat rivien välistä ja ajattelevat vain että: "taas se baletti hävisi tuomarin takia ja kitisi jotain siellä". On vääristynyt mielikuva. Meidän joukkueen oikeasti tuntevat tietävät, että kyseessä on rehti ja reilu joukkue. Miksi muuten näitä treenimatsi pyyntöjä satelee jo syksyllä iso liuta...
En minä ainakaan halua pelata mitään kitisijä/ valittaja/sikailija jengejä vastaan jos itse saan päättää.
Itse pelissä Njs siis ehkä sen maalin verran parempi. Onnittelut noususta ja hyvää ensi kautta!