FRANCISCO TORRES PALAA SINISIIN
[8.7.2013]
Siniset vahvistuu joukkueessa jo viime kaudella pelanneella Francisco Torresilla, 23. Osapuolet tekivät jo viime syksynä kauden kattavan sopimuksen, joka astui voimaan nyt heinäkuun alussa. Brasilialainen hyökkääjä saapui tänään Mikkeliin ja liittyy heti joukkueen vahvuuteen. Peliluvat on saatu kuntoon, joten tulevana sunnuntaina Torres nähdään Sinisten kokoonpanossa, kun joukkue kohtaa Urskissa FC POHU:n.
Torres on pelannut viime syksyn jälkeen kotimaassaan Brasiliassa Horizonte FC:ssä. Virallisia pelejä kertyi kaikkiaan 12 ja maaleja niissä 3 (Lisäksi Torres pelasi 11 harjoitusottelua, joissa hän viimeisteli 9 maalia). Viime kaudella Torres oli MP:n jaetulla toisella sijalla tehotilastoissa 20 tehopisteellä (26 ottelua, 13 maalia ja 7 syöttöä).
Torres saapuu Sinisiin intoa ja virtaa puhkuen.
- Hieno päästä taas Mikkeliin ja Sinisiin. Täällä homma toimi jo viime kaudella hienosti kentälle ja sen ulkopuolella. Siitä on hyvä jatkaa! Suurin osa joukkueen pelaajista on tuttuja, joten enköhän pääse taas nopeasti hommaan sisään. Odotan kovasti, että saan pukea taas sinisen pelipaidan päälleni ja pääsen auttamaan joukkuetta voittoihin.
- Odotukseni ovat korkealla. MP:llä on taas kasassa vahva hyökkäävä joukkue. Toivon, että voin auttaa joukkuetta saavuttamaan tavoitteen eli lohkovoiton. Joukkueeseen on taas satsattu, joten meidän pitää kentällä antaa kaikkemme, jotta tavoitteeseen päästään.
- Olen seurannut todella tarkasti joukkueen pelejä alkukauden ja Denis on myös päivittänyt tilannetta. Itse pelasin Brasiliassa, jossa peli on hyvin teknistä. Uskon, että olen kehittänyt pelaajana. Horizonte FC pelasi hyvin hyökkäävää peliä, joka vaati hyvää kuntoa ja taktista osaamista.
- Olen todella kiitollinen MP:lle tästä mahdollisuudesta. Minulla on ollut todella kova ikävä entisiä pelikavereita ja meidän hienoja kannattajia. Toivottavasti meillä on edessä hieno syksy!
Päävalmentaja Tibor Gruborovics ottaa tyytyväisenä vastaan uuden pelimiehen joukkueeseen.
- Hienoa, että saadaan tämän tasoinen pelimies joukkueeseen. Torres näytti jo viime kaudella, mikä hän on miehiään. Saamme lisää vaihtoehtoja ja tämä lisää kilpailutilannetta hyökkäyspäähän, kenenkään paikka avauksessa ei ole kiveen hakattu. Tästä on hyvä jatkaa pienen tauon jälkeen harjoituksia ja otteluita.
http://www.mikkelinpalloilijat.fi/index.php?id=1&pg=5&ui=3864