Jos Chandan värvääminen asettaisi Viikingit epäilyksenalaiseksi tulosmanipulaatioissa, mielestäni värväämistä ei pidä tehdä. Sellaista riskiä ei vain pidä ottaa. Mutta kävisikö näin? Epäilisikö suomalainen Ykkösen seuraaja, että Viikingit ei ehkä taistele pisteistä tosissaaan (tai ainakaan Chandan Viikinkien paidassa ei taistele)? Todellisuudessa tietysti huijaamisen mahdollisuus olisi Chandalle luultavasti ketä tahansa keskivertopelaajaa pienempi, koska kaikki katseet ovat kiinnittyneet häneen, mutta tätä mielikuvapuolta ei pidä unohtaa. Saako se, että Chandasta puhutaan, Viikkarit tuntumaan epärehelliseltä joukkueelta?
Olen samaa mieltä, ja itseäni huvittavat forumilla vieläkin silloin tällöin pintaan nousevat epäilyt Alex Nyomin rehellisyydestä RoPSin maalilla liigakaudella 2011. Ei tuon suurempaa suurennuslasia olekaan. Mutta kuten tiedätte, epäilijöitä löytyi, ja löytyisi, silti. Ja pelkästään sekin, halutaanko että kentän laidalla matsia katsoo tuhat suurennuslasia, on mielestäni pohdinnan paikka.
Se, miten asia tiedotetaan ja esitetään julkisuuteen, ratkaisee tuon mielikuvan. -- Viimeistään sopimuksen tullessa ajankohtaiseksi, jos se tulee, pitää Viikinkien osoittaa, että Chandan ottaminen pelaamaan tehdään oikeista syistä, ei pelkkien pelillisten pikavoittojen toivossa -- Jos asiasta osataan tuoda oikeat puolet esiin ja jos Chandan kanssa ollaan tekemisissä ylipäätään niiden oikeiden puolien vuoksi, voi ongelman kääntää voitoksi. -- Imagotappion lisäksi Chandassa on siis imagovoitonkin mahdollisuus, mutta se edellyttää, että ei salailla ja olla hiljaa, vaan nostetaan esiin se puoli, että me haluamme auttaa nuoren miehen jaloilleen ja hän haluaa itse olla korvaamassa jotenkin sitä, mitä on suomalaiselta jalkapallolta vienyt. Mielestäni tuo olisi hyödyllisempääkin kuin Chandan lähettäminen hiljaisuuden vallitessa ulkomaille, missä häntä ei tunnettaisi.
En ollut itse miettinyt asiaa tältä kantilta sen kummemmin, mutta jos Viikingit päättää pitää Chandan ja onnistuu menestyksekkäästi myös median kanssa pelaamisessa, niin itse asiassa tästähän kehkeytyisi palvelus suomifutikselle.
"Katuva pelaaja sovittaa tekonsa nostamalla Viikingit liigaan kaudelle 2015."Siinä mielessä tällainen tulevaisuudenkuva saattaisi hyödyttää jopa RoPSia, että silloin esimerkiksi 2020-luvulla RoPSin sambeista päällimmäisenä oleva mielikuva suomalaisen jalkapalloihmisen päässä ei
välttämättä olisikaan viha, häpeä tai muut negatiiviset ajatukset, vaan se miten yksi jäi tänne kaikesta ansaitsemastaan negatiivisesta huomiosta huolimatta ja nousi uudelleen Veikkausliigapelaajaksi. Se olisi suuri tarina.
Ja jos tätä tarinaa haluaa viedä vielä pidemmälle – en ole aivan varma haluanko – niin sehän tietysti huipentuisi sopimukseen RoPSin kanssa kaudeksi 2016 –
"anteeksianto" – ja rahakkaaseen siirtoon Englannin Valioliigaan jo saman vuoden elokuussa.

Viikinkien pitää mielestäni päätöksen tehtyään olla Chandan takana joko täysillä tai sitten jättää mies kokonaan ottamatta.
Juuri näin. Itselläni on vahva luotto siihen, että Viikingit tietää mikä on paras tapa toimia, mikäli ottavat Chandan mukaan ihan sopimuksen kera. Olen hieman pessimistinen sen suhteen onnistuisiko tämä
median kanssa pelaaminen silti niin hyvällä menestyksellä, mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan tilanteen kehittymistä.