FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.02.2026 klo 21:28:49 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Sivuja: 1 ... 20 [21]

Kirjoittaja Aihe: KäPa 2013 - Kakkosessa taas!  (Luettu 86087 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #500 : 11.11.2013 klo 12:46:41

Hieno tämä sinun luetunymmärtämisesi, no ei voi kaikilta olettaa.. Valmentajan vaihtaminen on yksi suurimmista. Myönsin, ettei väitteeni fyysisestäkunnosta perustunut kun "silmämääräiseen arviointiin". Olet itse huudellut täällä minun kommenttiani aikaisemmin "aikuisten futismaailman ylivertaisesta fysiisyydestä johon junnuilla ei ole vielä asiaa". Joten annappa ne faktat kun itse niitä huutelit, vai perustuuko mielipiteesi puhtaasti mututuntumaan?

Missä olen näin väittänyt?
Latksi

Poissa Poissa

Vastaus #501 : 11.11.2013 klo 13:21:39

Nyt Kubbe mekko päälle. Miesten pelit on huomattavasti fyysisempiä ja kontaktit on rajuja, junnut ei kerkeä pois alta kun isompi härkää puskee päälle, siinä rupee yhdellä jos toisellkin junnulla puntti tärisee kun muutaman kerran kopautetaan kylkeen. Junnu peleissä on aikaa vaikka hesaria lukee , ennenkuin joku tulee päälle.
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #502 : 11.11.2013 klo 13:29:52

Missä olen näin väittänyt?

Nopealla poiminnalla:

"Aikuisten kakkosen ja B-SM pelien tempoero on vielä suuri, mitä et ilmeisesti ole huomannut"

"Luulen, että hämärtymistä tapahtuu enemmän junioripuolella missä aliarvioidaan aikuisten sarjojen vaativuutta"
"Sarja kun on huomattavasti kovempi kuin nämä junnuhöpinät."

"Kakkonen on kova sarja jota sinun on ihan turha myöskään väheksyä. Moni ei tule koskaan pelaamaan edes kakkosta ylempänä, näin se vaan menee. Nyt tämän ikäisiä vasta punnitaan kuinka paljon futis oikeasti kiinnostaa. Joku voi varmasti mennä vielä pitkälle, mutta paljon on duunia edessä."

Pojat ovat 16-vuotiaita ja pelivuosia on ainakin yhtä paljon edessä kuin elettyjä vuosia takana joten kannattaa ehkä odotella vielä pikkuisen

Jos annat näillä olettaa jotain muuta, niin mitä tarkoitit?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 klo 13:44:10 kirjoittanut Kubbe »
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #503 : 11.11.2013 klo 13:33:49

Nyt Kubbe mekko päälle. Miesten pelit on huomattavasti fyysisempiä ja kontaktit on rajuja, junnut ei kerkeä pois alta kun isompi härkää puskee päälle, siinä rupee yhdellä jos toisellkin junnulla puntti tärisee kun muutaman kerran kopautetaan kylkeen. Junnu peleissä on aikaa vaikka hesaria lukee , ennenkuin joku tulee päälle.

Oho sähän villiks heittäydyit. En haluu kuulla näistä sun isommista häristä enempää..
"mekko päälle mekko päälle" onko sulla muuta annettavaa? Oppinu uuden lainin käpygrillillä? Ei toimi vaikka kuinka viljelet.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 klo 14:15:22 kirjoittanut Kubbe »
jaja

Poissa Poissa

Vastaus #504 : 11.11.2013 klo 13:37:26

Nyt alkaa siis valmennus olemaan kohdillaan.

Edustus: Asukka & Apunen
A-junnut: Viljamaa & Viitakoski
B-junnut: Treenejä vetää minulle tuntematon "Teemu". Käsittääkseni ykkösenä aloittaa minulle yhtä tunntematon espanjalaiskoutsi….
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #505 : 11.11.2013 klo 13:41:57

Nyt alkaa siis valmennus olemaan kohdillaan.

Edustus: Asukka & Apunen
A-junnut: Viljamaa & Viitakoski
B-junnut: Treenejä vetää minulle tuntematon "Teemu". Käsittääkseni ykkösenä aloittaa minulle yhtä tunntematon espanjalaiskoutsi….

Junnupuolen tietämys kohdillaan ... Ei hyvää päivää. Silti mies sanelee totuuksia täällä junnuista.
jaja

Poissa Poissa

Vastaus #506 : 11.11.2013 klo 14:09:29

Junnupuolen tietämys kohdillaan ... Ei hyvää päivää. Silti mies sanelee totuuksia täällä junnuista.

Eihän sitä kaiken maailman Teemuja voi tuntea.

elinho

Poissa Poissa

Vastaus #507 : 11.11.2013 klo 14:34:09

Nopealla poiminnalla:

"Aikuisten kakkosen ja B-SM pelien tempoero on vielä suuri, mitä et ilmeisesti ole huomannut"

"Luulen, että hämärtymistä tapahtuu enemmän junioripuolella missä aliarvioidaan aikuisten sarjojen vaativuutta"
"Sarja kun on huomattavasti kovempi kuin nämä junnuhöpinät."

"Kakkonen on kova sarja jota sinun on ihan turha myöskään väheksyä. Moni ei tule koskaan pelaamaan edes kakkosta ylempänä, näin se vaan menee. Nyt tämän ikäisiä vasta punnitaan kuinka paljon futis oikeasti kiinnostaa. Joku voi varmasti mennä vielä pitkälle, mutta paljon on duunia edessä."

Pojat ovat 16-vuotiaita ja pelivuosia on ainakin yhtä paljon edessä kuin elettyjä vuosia takana joten kannattaa ehkä odotella vielä pikkuisen

Jos annat näillä olettaa jotain muuta, niin mitä tarkoitit?

joten oikaisit asian näin: "aikuisten futismaailman ylivertaisesta fysiisyydestä johon junnuilla ei ole vielä asiaa"
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #508 : 11.11.2013 klo 14:59:08

joten oikaisit asian näin: "aikuisten futismaailman ylivertaisesta fysiisyydestä johon junnuilla ei ole vielä asiaa"

Puhuu itse herra asioiden kontekstista irroittelija,  asioiden vääntelijä. Vastaisit joskus asiaan etkä kiertelisi tai vääntelisi asioita niinkun itse pystyt parhaiten vastaamaan. Itse myönsin oman mielipiteeni olevan silmämääräistä (jos tällä nyt edes merkitystä.. sinulle näytti olevan). Vastaa nyt sinä, mitä tarkoitit jos et tuota? ja missä faktat?
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #509 : 11.11.2013 klo 17:48:31

Puhuu itse herra asioiden kontekstista irroittelija,  asioiden vääntelijä. Vastaisit joskus asiaan etkä kiertelisi tai vääntelisi asioita niinkun itse pystyt parhaiten vastaamaan. Itse myönsin oman mielipiteeni olevan silmämääräistä (jos tällä nyt edes merkitystä.. sinulle näytti olevan). Vastaa nyt sinä, mitä tarkoitit jos et tuota? ja missä faktat?

Sinun silmämääräisellä arvioinnilla ei todellakaan ole merkitystä. Et todennäköisesti tiedä asiasta yhtään mitään, et junnujen- etkä miesten fyysisistä valmiuksista. Sananhelinää ja turhaa provoa

"aikuisten futismaailman ylivertaisesta fysiisyydestä johon junnuilla ei ole vielä asiaa"
faktana tähän, en ole näin väittänyt

Tempoero: On joka suhteessa kovempi kuin juniorisarjoissa
Aliarviointi: Jokainen aikuispelaaja on joskus ollut juniori ja tietävät eron, sensijaan juniorit tulevat uuteen ympäristöön jossa osa voi vetää yhtäläisyysmerkit A-divarin ja esim.miesten divarin tai kakkosen välille, mikä on täysin naurettava ajatus (myös jonkun juniorin huoltaja voi näin ajatella). Siis sarjat ovat huomattavasti kovempia.
Paljon on duunia edessä: Se lienee selvää että töitä on tehtävä edelleen mikäli mielii miesten pääsarjoissa pelata ja pärjätä
Joten kannattaa ehkä odotella vielä pikkuisen: Nuoret kehittyvät eri tahtiin vaikka syntymävuosi tai joukkue olisi sama. Fyysisesti valmiimpi voi päästä nopeammin kun taas heiveröisemmältä voi mennä kauemmin. Jokainen tulee joka tapauksessa aikuiseksi jossain vaiheessa. Lopputulokseen kuinka hyvä pelaaja tulee, ei liene tällä suurta merkitystä.

Oliko jotain vielä mitä et ymmärtänyt?
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #510 : 11.11.2013 klo 18:59:09

Sinun silmämääräisellä arvioinnilla ei todellakaan ole merkitystä. Et todennäköisesti tiedä asiasta yhtään mitään, et junnujen- etkä miesten fyysisistä valmiuksista. Sananhelinää ja turhaa provoa

"aikuisten futismaailman ylivertaisesta fysiisyydestä johon junnuilla ei ole vielä asiaa"
faktana tähän, en ole näin väittänyt

Tempoero: On joka suhteessa kovempi kuin juniorisarjoissa
Aliarviointi: Jokainen aikuispelaaja on joskus ollut juniori ja tietävät eron, sensijaan juniorit tulevat uuteen ympäristöön jossa osa voi vetää yhtäläisyysmerkit A-divarin ja esim.miesten divarin tai kakkosen välille, mikä on täysin naurettava ajatus (myös jonkun juniorin huoltaja voi näin ajatella). Siis sarjat ovat huomattavasti kovempia.
Paljon on duunia edessä: Se lienee selvää että töitä on tehtävä edelleen mikäli mielii miesten pääsarjoissa pelata ja pärjätä
Joten kannattaa ehkä odotella vielä pikkuisen: Nuoret kehittyvät eri tahtiin vaikka syntymävuosi tai joukkue olisi sama. Fyysisesti valmiimpi voi päästä nopeammin kun taas heiveröisemmältä voi mennä kauemmin. Jokainen tulee joka tapauksessa aikuiseksi jossain vaiheessa. Lopputulokseen kuinka hyvä pelaaja tulee, ei liene tällä suurta merkitystä.

Oliko jotain vielä mitä et ymmärtänyt?

:D...Hienoa että avasit näitä, vaikka ei kovin vahvaa argumentointia puoleltasi.  Kaikki mitä kirjoitit = Päästiin samaan lopputulokseen. Olet siis sitä mieltä, että miesten 2.divarin vs. A-ja B-ikäluokkien fyysinen ero on merkittävä. Nyt kun viimein päästiin yhteisymmärrykseen siitä mitä mieltä olet ollut, voisit kaivaa ne faktat tästä esiin.
Väitettäsi ei tue esim ne lukuisat joukkueet, jossa A ja B junnuja pelaa edustuksessa. Kukaan ei ole väittänyt, että koko joukkueen pitäisi olla "junioreita". Mutta nyt, ne faktat mitä itse peräänkuulutat.

Totta on se, että junnujen kehittyminen tulee eri aikoihin. Mutta jos valmentaja ei ole löytänyt B-junnuista moneen vuoteen potentiaalisia vakio_roosteri_pelimiehiä ("Jotka on kehittynyt fyysisesti muita nopeammin"), muuta kun edareiden "fyysisten härkien" ollessa loukkaantuneita, on aika ehkä katsoa peiliin eikä junioreihin.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 klo 19:24:45 kirjoittanut Kubbe »
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #511 : 11.11.2013 klo 20:37:27

:D...Hienoa että avasit näitä, vaikka ei kovin vahvaa argumentointia puoleltasi.  Kaikki mitä kirjoitit = Päästiin samaan lopputulokseen. Olet siis sitä mieltä, että miesten 2.divarin vs. A-ja B-ikäluokkien fyysinen ero on merkittävä. Nyt kun viimein päästiin yhteisymmärrykseen siitä mitä mieltä olet ollut, voisit kaivaa ne faktat tästä esiin.
Väitettäsi ei tue esim ne lukuisat joukkueet, jossa A ja B junnuja pelaa edustuksessa. Kukaan ei ole väittänyt, että koko joukkueen pitäisi olla "junioreita". Mutta nyt, ne faktat mitä itse peräänkuulutat.

Totta on se, että junnujen kehittyminen tulee eri aikoihin. Mutta jos valmentaja ei ole löytänyt B-junnuista moneen vuoteen potentiaalisia vakio_roosteri_pelimiehiä ("Jotka on kehittynyt fyysisesti muita nopeammin"), muuta kun edareiden "fyysisten härkien" ollessa loukkaantuneita, on aika ehkä katsoa peiliin eikä junioreihin.

Eroja on monella saralla, myös fyysisellä

Kuinka niin, yksittäinen talentti voi pelata vaikka liigassa. Puhun yleisellä tasolla

Mitä tarkoitat tällä? Et ilmeisesti tiedä että kyseiset juniorit pelasivat vasta ensimmäistä vuotta B-juniorisarjassa ja ovat ensimmäinen seuran ns. United-joukkue.
Eiköhän pojilla ollut Kai Pahlmanit ja Nike Premierit ennen sitä. Olisiko valmentajan/seuran pitänyt laittaa 15-vuotias kolmoseen pelaamaan tai 14-vuotias kakkoseen jne.
Olisiko se ollut mielestäsi paras vaihtoehto nuorelle?
Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #512 : 11.11.2013 klo 22:50:51

Eroja on monella saralla, myös fyysisellä

Kuinka niin, yksittäinen talentti voi pelata vaikka liigassa. Puhun yleisellä tasolla

Mitä tarkoitat tällä? Et ilmeisesti tiedä että kyseiset juniorit pelasivat vasta ensimmäistä vuotta B-juniorisarjassa ja ovat ensimmäinen seuran ns. United-joukkue.
Eiköhän pojilla ollut Kai Pahlmanit ja Nike Premierit ennen sitä. Olisiko valmentajan/seuran pitänyt laittaa 15-vuotias kolmoseen pelaamaan tai 14-vuotias kakkoseen jne.
Olisiko se ollut mielestäsi paras vaihtoehto nuorelle?

Eikä vieläkään faktoja mieheltä joka itse niistä kovasti huutelee ja pyytää vastaamaan suoraan. Onko susta muuhun kun kiertelyyn? Mistäköhän johtuu ;)

No esimerkiksi viime kaudella olisi ollut luonnollista nähdä A-tai B- junnuja peleissä, kun ei tosta touhusta noilla "härilläkään" tullut mitään. Ei ehkä vielä 14 vuotiaana, mutta nyt on nyt. -95 syntyneet A-junnut esimerkiksi ovat jo 18 vuotiaita (tämä jos et osaa laskea). Vaikka se ei ehkä kokonaisuudessaan ole niin varteenotettava ryhmä, kyllä sieltä yksilöitä löytyy. Kyllähän niitäkin nähtiin joukkueessa, mutta valinnat olivat enemmän haku ammuntaa, ihan kun treenejä ei olisi käyty katsomassa lainkaan. Edustuksen treeneissä ei taidettu nähdä yhtään B-junnua edes testausmielessä, toisaalta parempi niin B-junnujen kannalta. Taitavat saada 100x parempaa treeniä omissa harjoituksissaan.

Näkemyksemme eroaa vahvasti, mitä jos lopetettaisiin väittely. Itse en ainakaan jaksa väitellä ihmisen kanssa joka kiertelee ja kaartelee ilman minkäänlaisia vastauksia kysymyksiin. Toivotan onnea tälle johtoduolle ensi kauteen, sitä todella tarvitaan.. TryOutit kuulemma ollut floppi, en ihmettele sinänsä yhtään.

Ja en ymmärrä mitä näillä Nike premiereillä ja muilla pahlmaneilla yritit sanoa. Jos tämä oli "faktasi" ja perustelusi, niin heikoilla mennään.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 klo 22:55:03 kirjoittanut Kubbe »
Latksi

Poissa Poissa

Vastaus #513 : 12.11.2013 klo 07:04:03

Kubbe hyvä, avaa silmäsi, mitä minun silmät on huomanneet niin kyllä noissa harjoituksissa on käynyt kymmenkunta 97 junna treenaamassa, kun heillä ei ole vielä päätoimista valmentajaa,moni heistä on varmaan huomannut , että aika ei oikein riitä siihen pelityyliin mitä on opittu, pallon hieromiseen, nilkoille ja kylkeen tullaan kovaa. Miesten pelit nyt vaan ovat hieman nopea tempoista eteenpäin menemistä.
elinho

Poissa Poissa

Vastaus #514 : 12.11.2013 klo 07:53:12

Eikä vieläkään faktoja mieheltä joka itse niistä kovasti huutelee ja pyytää vastaamaan suoraan. Onko susta muuhun kun kiertelyyn? Mistäköhän johtuu ;)

No esimerkiksi viime kaudella olisi ollut luonnollista nähdä A-tai B- junnuja peleissä, kun ei tosta touhusta noilla "härilläkään" tullut mitään. Ei ehkä vielä 14 vuotiaana, mutta nyt on nyt. -95 syntyneet A-junnut esimerkiksi ovat jo 18 vuotiaita (tämä jos et osaa laskea). Vaikka se ei ehkä kokonaisuudessaan ole niin varteenotettava ryhmä, kyllä sieltä yksilöitä löytyy. Kyllähän niitäkin nähtiin joukkueessa, mutta valinnat olivat enemmän haku ammuntaa, ihan kun treenejä ei olisi käyty katsomassa lainkaan. Edustuksen treeneissä ei taidettu nähdä yhtään B-junnua edes testausmielessä, toisaalta parempi niin B-junnujen kannalta. Taitavat saada 100x parempaa treeniä omissa harjoituksissaan.

Näkemyksemme eroaa vahvasti, mitä jos lopetettaisiin väittely. Itse en ainakaan jaksa väitellä ihmisen kanssa joka kiertelee ja kaartelee ilman minkäänlaisia vastauksia kysymyksiin. Toivotan onnea tälle johtoduolle ensi kauteen, sitä todella tarvitaan.. TryOutit kuulemma ollut floppi, en ihmettele sinänsä yhtään.

Ja en ymmärrä mitä näillä Nike premiereillä ja muilla pahlmaneilla yritit sanoa. Jos tämä oli "faktasi" ja perustelusi, niin heikoilla mennään.

Niin?

Eikö edustusjoukkueen valmentajat ole ehtineet katsella A-junnujen treenejä. Onko niillä ollut muka jotain parempaa tekemistä?

Silloinhan pojat ovat olleet parhaassa mahdollisessa ympäristössä

Sanoo suorien puheiden kubbe :)

Se ei ole mitään uutta

Takaisin K-junaan hus!

Kubbe

Poissa Poissa

Vastaus #515 : 12.11.2013 klo 17:37:57

Niin?

Eikö edustusjoukkueen valmentajat ole ehtineet katsella A-junnujen treenejä. Onko niillä ollut muka jotain parempaa tekemistä?

Silloinhan pojat ovat olleet parhaassa mahdollisessa ympäristössä

Sanoo suorien puheiden kubbe :)

Se ei ole mitään uutta

Takaisin K-junaan hus!

Parempaa tekemistä? Itsehän sen sanoit.

Kyllä sä voisit ottaa yhdensuuntaisen lipun allegrolla.
budha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BRFC, KäPa, SAPA

Vastaus #516 : 12.11.2013 klo 17:44:21

Tämä on varmaan hyvä hetki pistää tämä keskustelu poikki ja pinoon. Jatkot kentän laidalla treeneissä tai privana, tai roskakorissa.

Jokohan se jajan uusi topikki olisi kohta tulilla..
jaja

Poissa Poissa

Vastaus #517 : 12.11.2013 klo 20:42:36

Tämä on varmaan hyvä hetki pistää tämä keskustelu poikki ja pinoon. Jatkot kentän laidalla treeneissä tai privana, tai roskakorissa.

Jokohan se jajan uusi topikki olisi kohta tulilla..

Viimeistään viikendinä.....
ZZlatan

Poissa Poissa

Vastaus #518 : 12.11.2013 klo 22:48:19

Kun kerran täällä painitaan, miten 97-syntyneitä (ja nuorempia) UTD-lahjakkuuksien tulisi edetä urallaan, pistetään tänne linkki, miten Ruotsissa toimitaan Suomen parhaan 97-syntyneen kohdalla ja varmasti myös M. Lindforsin kohdalla.

http://www.kaleva.fi/urheilu/vuoden-parhaaksi-valittu-kalermo-tottunut-kovaan-rytmiin/647789/

Ja nuorelle pelaajalle on varmasti kehittävämpää pelata taktisesti nykyaikaisempaa (ja monipuolisempaa) peliä, jossa tempo tulee hyvästä syöttötaidoista, ekasta tatsista, pelikäsityksestä ja taktisesta kurinalaisuudesta, eikä fyysisestä rymistelystä ja suoraviivaisesta koohottamisesta.

Latksi

Poissa Poissa

Vastaus #519 : 18.11.2013 klo 13:44:09

Näyttää käpa reenaavan kolmenapäivänä, onkohan paljon porukkaa saapumassa, noin moneen treeniin, mitä mä olen noita harjoituksia nähny , niin ei siellä montaa vanhempaa ukkoo ole näkynyt, saati noita pelimeihiäkään.  Toivotaan , että porukat löytää paikalle.
budha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BRFC, KäPa, SAPA

Vastaus #520 : 27.11.2013 klo 15:02:45

http://futisforum2.org/index.php?topic=162047

Sivuja: 1 ... 20 [21]

Siirry: