Vanda
Poissa
|
 |
Vastaus #75 : 12.01.2013 klo 16:10:08 |
|
Allianssi - KäPa 0-4.
|
|
|
|
|
käpan huolto
Poissa
|
 |
Vastaus #76 : 12.01.2013 klo 16:21:21 |
|
Jep peli päättyi ennen aikoja 4 - 0 Allianssin kundi tuli takaapäin Iivon sukille, hänen mielestä siinä ei ollut mitään väärää. Vittu jos on 4 - 0 häviöllä niin ei pitäisi enää sukille tulla, Allianssi pelasi muutenkin rumaa sukille liukumista ja yleensä väärin. Mantere dumarina ei kaikkia huomannu, ja kun toinen linja lähti pois sukille tultiin enemmän.
Iivolle voimia Töölöseen.
|
|
|
|
|
käpan huolto
Poissa
|
 |
Vastaus #77 : 12.01.2013 klo 16:24:42 |
|
Iivon säären molemmat poikki, mitä tulee Vantaa tsirra henkilökuntaa niin ne oli aika kuutamolla, siviilit hoitivat enemmän hommia kuin he, vasta lääkärin tulon jälkeen jalkaan suoritettiin vetoa, jolloin kipu helpotti.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #78 : 12.01.2013 klo 21:35:53 |
|
Täytyy näin sivullisena kommentoida tuota tämän päiväistä loukkaantumista, kun sen satuin läheltä näkemään. Olen jokusen futismatsin pelannut ja nähnyt...ja tuo loukkaantuminen oli rujoin koskaan livenä näkemäni. Sääriluun poikki napsahtamisen ääni kuului katsomoon asti, ja pelaajan tuska sen jälkeen oli sen mukainen.
Allianssin kaveri tuli tosiaan takaapäin jaloille, kun pallo oli ehkä parin metrin päässä. Teko oli järjettömyydessään sitä tasoa, ettei olisi liioittelua lähteä puhumaan siviilioikeudellisista toimenpiteistä. Futiksen kanssa tuolla ei ollut mitään tekemistä. Tilanne sattui varsin kaukana Käpan penkistä eikä ilmeisesti KäPan pelaajistakaan moni sitä nähnyt...Nimittäin ihmettelin suuresti KäPalaisten vaisua reaktiota tuohon järjettömyyteen, mutta tosiaan kyse lienee siitä ettei tilannetta oikein havaittu.
|
|
|
|
|
tieto
Poissa
|
 |
Vastaus #79 : 15.01.2013 klo 07:13:06 |
|
Aika paha juttu tuo loukkaantuminen, vaikka se tapahtui tässä vaiheessa kautta niin on se minun mielestä rangaistava teko. Tästä pitäisi ilmoittaa palloliitolle ja taklauksen tehneelle pelaajalle on lamgetettava pelikilto, vaikka kyseessä on harjoituspeli, missä on valmentajan vastuu, opetaako Allianssin valmentaja, että jos olette häviöllä ja peli on jo ratkennut, niin vahingoittakaa vastustajia mielin määrin. Vaikka Alliamssi nousikin kolmoseen, pitää heidän kuitenkin kunnioittaa vastustajaa pelaavat sittten missä sarjassa tahansa. Sen verran kuulin, että jalan molemmat luut oli poikki, eikä kaikki ole mennyt sairaalassa hyvin, tullut koplikaatioita jalkaan. Täsätä harjoitus pelistä tuomarin pitäisi ilmoittaa palloliitolle, mitä siinä hänen mielestä tapahtui, hän oli kuulemma vain puhutellut pelaajaa, tämä on huonoa tuomari toimintaa. Älkää ruvetko tuomarit lepsuilemaan niinkuin jääkiekossa on tapahtunut.
Sille pelaajalle vaan voimia ja pikaista paranemista.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #80 : 15.01.2013 klo 07:16:41 |
|
Eipä tämä ollut ensimmäinen kerta kun tuollaista sattuu, eikä näistä mitään sanktioita tule, jos tuomari ei raporttia tee ns. väkivaltaisesta pelistä.
Yhdeltä tutulta samalla tavalla lanattiin säären molemmat luut poikki täysin törkeästi ja vahingoittamistarkoituksessa, mutta eipä tuosta mitään sakntioita tullut palloliitolta, eikä pahoinpitelynäkään asia edennyt.
Tsemppiä vaan kaverille min 18 kuukauden kuntoutukseen. Toivotaan että jalasta saadaan kivuton ja särytön. Sen jälkeen sitten voi harkita sitä pallon potkimista uudelleen.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #81 : 15.01.2013 klo 09:54:57 |
|
Olen melko varma, ettei päätuomari kunnolla tilannetta nähnyt. Tilannehan oli joka tapauksessa päivän selvä punaisen paikka, mutta kaverihan ei tainnut saada edes korttia. Ja veikkaan sen johtuvan juurikin tuosta näkemättömyydestä sekä kenties osittain tilanteen jälkeisestä pienestä kaottisuudesta. Loukkaantuminen oli sen verran paha, ettei tuomarillakaan tainnut olla korttien jakaminen ensimmäisenä mielessä. Avustava tilanteen todennäköisesti näki, ja mikäli asia jatkossa etenee, niin tämä voi olla ratkaisevaa.
Totta kai KäPan kannattaa tuon asian kanssa edetä, aivan ehdottomasti. Jos olisin KäPan "housuissa", niin ensin varmistaisin kuinka moni pelaaja kunnolla näki, mitä tilanteessa tapahtui? Ja miten loukkaantunut pelaaja itse tilanteen koki?
Mikäli tilanne törkeydessään oli yksi yhteen tuon kanssa kuin sen itse sivusilmällä havaitsin, niin on koko futisyhteisön etu, että tuollaisesta teosta rangaistaan kunnolla. Mikäli KäPan pelaajia on silminnäkijöinä, niin se on jatkotoimenpiteille ja selvittelylle hyvä lähtökohta.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #82 : 15.01.2013 klo 13:47:49 |
|
Mikäli KäPan pelaajia on silminnäkijöinä, niin se on jatkotoimenpiteille ja selvittelylle hyvä lähtökohta.
Toisaalta ns. puolueelliset silminäkijät eivät aina niitä kaikkein luotettavimpia ole oikeuden silmissä. Ainoa tapa millä tuo voi edetä on se että joku tuomari tuon on kunnolla nähnyt ja todistajaksi lähtee.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #83 : 15.01.2013 klo 15:14:00 |
|
Toisaalta ns. puolueelliset silminäkijät eivät aina niitä kaikkein luotettavimpia ole oikeuden silmissä. Ainoa tapa millä tuo voi edetä on se että joku tuomari tuon on kunnolla nähnyt ja todistajaksi lähtee.
Joo ja ei. Totta kai jos ajatellaan, että oikeuteen asti mentäisiin, niin sana sanaa vastaanhan siinä ollaan. Jos meinaat, että Allianssin pelaajat lähtevät joukolla valaehtoisesti valehtelemaan oikeudessa, niin toki silloin tulee vaikeaa...Henkilökohtaisesti en näkisi tätä kovinkaan todennäköisenä vaihtoehtona. Toki he voivat sanoa, etteivät "nähneet mitään", jos haluavat, mutta valehtelu lienee hyvin epätodennäköistä. Vai menisitkö itse oikeuteen valaehtoisesti valehtelemaan sikailleen pelikaverisi puolesta? En minäkään eikä menisi 99,8% muistakaan. On hyvä muistaa, että nyt puhutaan jalkapallomatsin tapahtumasta. Ei mistään kännisten ihmisten sekoiluista, jolloin usein myös silminnäkijöitä löytyy moneen junaan eri puolilta. Mikäli oikeuteen löytyy vaikkapa 5 käpan pelaajaa, ei oikeudella ole mitään syytä olla heitä uskomatta. Mutta tämä nyt on tällaista ajatusleikkiä, sillä ensin pitää kunnolla käpalaisten selvittää, mitä kukakin on nähnyt. Mikäli tilanne oli niin törkeä, kuten sen havaitsin, niin sitten asiaa eteenpäin vain. Vähintään Palloliittoon KäPan toimesta, ja lähinnä loukkaantuneen pelaajan valinnan mukaan sitten rikosilmoituksen kautta.
|
|
|
|
|
andyjack
Poissa
|
 |
Vastaus #84 : 15.01.2013 klo 16:12:28 |
|
Suhteellisen läheltä näin minäkin tuon tapahtuman. Teko oli toki ulosajon arvoinen, mutta eihän tuosta rikosta saa mitenkään aikaiseksi. Oli kuitenkin jossain määrin pelitilanne, vaikka taklaus myöhässä tulikin (vrt. Ben-Amor/Peltonen, jolla ei ollut pelin kanssa mitään tekemistä). Kohtuullisen pelikiellon tuosta voi hyvin antaa. Ajattelematon teko, mutta seuraus oli jostain syystä (huono onni) näin dramaattinen.
Tuomarilta taisi unohtua tuon punaisen kortin antaminen kun huomasi heti tilanteen vakavuuden tai sitten ei vaan nähnyt koko tilannetta.
Täsmennettäköön, että kumpaankaan seuraan minulla ei ole mitään yhteyksiä.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #85 : 15.01.2013 klo 16:48:00 |
|
Joo ja ei. Totta kai jos ajatellaan, että oikeuteen asti mentäisiin, niin sana sanaa vastaanhan siinä ollaan. Jos meinaat, että Allianssin pelaajat lähtevät joukolla valaehtoisesti valehtelemaan oikeudessa, niin toki silloin tulee vaikeaa...Henkilökohtaisesti en näkisi tätä kovinkaan todennäköisenä vaihtoehtona. Toki he voivat sanoa, etteivät "nähneet mitään", jos haluavat, mutta valehtelu lienee hyvin epätodennäköistä. Vai menisitkö itse oikeuteen valaehtoisesti valehtelemaan sikailleen pelikaverisi puolesta? En minäkään eikä menisi 99,8% muistakaan. On hyvä muistaa, että nyt puhutaan jalkapallomatsin tapahtumasta. Ei mistään kännisten ihmisten sekoiluista, jolloin usein myös silminnäkijöitä löytyy moneen junaan eri puolilta.
Mikäli oikeuteen löytyy vaikkapa 5 käpan pelaajaa, ei oikeudella ole mitään syytä olla heitä uskomatta. Mutta tämä nyt on tällaista ajatusleikkiä, sillä ensin pitää kunnolla käpalaisten selvittää, mitä kukakin on nähnyt. Mikäli tilanne oli niin törkeä, kuten sen havaitsin, niin sitten asiaa eteenpäin vain. Vähintään Palloliittoon KäPan toimesta, ja lähinnä loukkaantuneen pelaajan valinnan mukaan sitten rikosilmoituksen kautta.
Ei tarvitse mitään valehdella. Pelitapahtumissa sattuneesta loukkaantumiseen johtavasta teosta pitää pystyä näyttämään se tahallisuus. Jos vastustajan kaikki sanovat että normipelitilanne, jossa vain kävi hassusti, niin siinä on 2 ihan tasavahvaa näkemystä vastakkain. Jos oikeuteen löytyy vaikka 5 vastustajan pelaajaa sanomaan että oli normaali pelitilanne, niin ei oikeudella ole mitään syytä olla uskomatta heitä. Edelleenkin tuomareiden(mahdollisten katsojien) näkemys tässä on se ratkaiseva, jos jotain juttua meinataan tehdä. Suhteellisen läheltä näin minäkin tuon tapahtuman. Teko oli toki ulosajon arvoinen, mutta eihän tuosta rikosta saa mitenkään aikaiseksi. Oli kuitenkin jossain määrin pelitilanne, vaikka taklaus myöhässä tulikin (vrt. Ben-Amor/Peltonen, jolla ei ollut pelin kanssa mitään tekemistä). Kohtuullisen pelikiellon tuosta voi hyvin antaa. Ajattelematon teko, mutta seuraus oli jostain syystä (huono onni) näin dramaattinen.
Tuomarilta taisi unohtua tuon punaisen kortin antaminen kun huomasi heti tilanteen vakavuuden tai sitten ei vaan nähnyt koko tilannetta.
ja kun puolueeton katsoja sanoo näin, niin aika heikolla pohjalla on vaikka olisi 20 Käpan jätkää todistamassa toista. Oikeus on puolueeton ja toki pystyy ymmärtämään että jokainen näkee asiat omasta näkökulmastaan. Tällöin kuullaan mahdollisimman monia eri osapuolia ja tästä pyritään muodostamaan sitten objektiivinen kokonaiskuva. Eli yksinkertaistetaan vielä vähän: Vastustajan näkökulma=normaali pallontavoittelutilanne KäPan näkökulma=pahoinpitely Katsojan näkökulma=normaali pelitilanne Oikeuden lopputulema on 99% todennäköisyydellä sama kuin puolueettoman katsojan.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.01.2013 klo 16:54:54 kirjoittanut Velmu »
|
|
|
|
|
jaja
Poissa
|
 |
Vastaus #86 : 15.01.2013 klo 20:28:40 |
|
Oliko KäPalla tarkoitus solmia farmisopimus Allianssin kanssa....
Vaikuttaakohan tämä episodi sopimuksen syntyyn?
Tuskinpa KäPan pelaajat ainakaan riemusta kiljahdellen lähde Allianssin riveihin pelaamaan.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #87 : 16.01.2013 klo 09:15:10 |
|
Suhteellisen läheltä näin minäkin tuon tapahtuman. Teko oli toki ulosajon arvoinen, mutta eihän tuosta rikosta saa mitenkään aikaiseksi. Oli kuitenkin jossain määrin pelitilanne, vaikka taklaus myöhässä tulikin (vrt. Ben-Amor/Peltonen, jolla ei ollut pelin kanssa mitään tekemistä). Kohtuullisen pelikiellon tuosta voi hyvin antaa. Ajattelematon teko, mutta seuraus oli jostain syystä (huono onni) näin dramaattinen.
Hyvä juttu, ja kiitos selvennyksestä. Näit tilanteen ilmeisesti täydellisesti, eikä tilanne ollut niin törkeä/väkivaltainen kuin itse sen sivusilmällä havaitsin. Kun näin on, niin silloin toki tilanne "kuuluu peliin" eikä mistään oikeustoimista kannata puhua. Velmu, ymmärsit viestini väärin:Totta kai käsitän, ettei peliin kuuluvista, tulkinnanvaraisista asioista nyt eikä jatkossa kannata oikeuteen lähteä. Puhuin nimenomaan sellaisesta törkeästä taklauksesta, josta ei voi olla kuin yhtä mieltä oli kyseessä sitten pelaaja, tuomari tai puolueeton katsoja. Mutta olen iloinen, että "andyjack" näki tilanteen minua paremmin, ja totesi ettei noin törkeästä teosta ollut kyse.
|
|
|
|
|
Axeli
Poissa
|
 |
Vastaus #88 : 17.01.2013 klo 07:15:11 |
|
Omaan korvaan on tullut silminnäkijähavaintoa, että törkeä rappaus takaapäin jossa yritetään vahingoittaa pelaajaa. Ei varmasti ollut sellainen lopputulos mitä toivottiin, mutta järkeä ei ollut alunperinkään.
|
|
|
|
|
Velmu
Poissa
|
 |
Vastaus #89 : 17.01.2013 klo 07:29:27 |
|
Omaan korvaan on tullut silminnäkijähavaintoa, että törkeä rappaus takaapäin jossa yritetään vahingoittaa pelaajaa. Ei varmasti ollut sellainen lopputulos mitä toivottiin, mutta järkeä ei ollut alunperinkään.
Varmastikin näin, mutta vaikea tuosta silti juttua on oikeudessa saada.
|
|
|
|
|
Aatami
Poissa
|
 |
Vastaus #90 : 17.01.2013 klo 08:32:57 |
|
Kukas mahtoi olla tämä jalat katkonut kaveri?
Ja kovasti tsemppiä Käpa:n pelaajan kuntoutukseen. Kuten tuolla joku aikaisemmin sanoikin niin toivotaan ettei jää särkyjä jalkaan.
|
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #91 : 17.01.2013 klo 14:39:47 |
|
Kukas mahtoi olla tämä jalat katkonut kaveri?
Ja kovasti tsemppiä Käpa:n pelaajan kuntoutukseen. Kuten tuolla joku aikaisemmin sanoikin niin toivotaan ettei jää särkyjä jalkaan.
Mitäs helvetin väliä sillä on? Vahinkoja nämä ovat 99 sadasta
|
|
|
|
|
Aatami
Poissa
|
 |
Vastaus #92 : 17.01.2013 klo 14:52:29 |
|
" Allianssin kaveri tuli tosiaan takaapäin jaloille, kun pallo oli ehkä parin metrin päässä. Teko oli järjettömyydessään sitä tasoa, ettei olisi liioittelua lähteä puhumaan siviilioikeudellisista toimenpiteistä. Futiksen kanssa tuolla ei ollut mitään tekemistä. " Ja muutkin kommentit tällä palstalla on antanut jostakin kumman syystä sellaisen kuvan ettei kyseessä mikään vahinko ollut vaan vahingoittamisyritys. Vai olenko Elinho sinun mielestäsi tulkinnut täällä olleita kirjoituksia väärin?
|
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #93 : 17.01.2013 klo 15:03:36 |
|
" Allianssin kaveri tuli tosiaan takaapäin jaloille, kun pallo oli ehkä parin metrin päässä. Teko oli järjettömyydessään sitä tasoa, ettei olisi liioittelua lähteä puhumaan siviilioikeudellisista toimenpiteistä. Futiksen kanssa tuolla ei ollut mitään tekemistä. "
Ja muutkin kommentit tällä palstalla on antanut jostakin kumman syystä sellaisen kuvan ettei kyseessä mikään vahinko ollut vaan vahingoittamisyritys. Vai olenko Elinho sinun mielestäsi tulkinnut täällä olleita kirjoituksia väärin?
Olet ehkä lukenut hieman valikoivasti vain
|
|
|
|
|
JN79
Poissa
Suosikkijoukkue: KäPa,GFT, Atlético Madrid ja Liverpool FC
|
 |
Vastaus #94 : 17.01.2013 klo 19:59:02 |
|
Joitain oli sivuille tullut: Pelaajat 2013 Tatu Penttinen Miika Huotari Eetu Myllyveräjä Aki Tuovinen Sampsa Mäkinen Tuomo Koivisto Markus Malinen Otto Talvitie Tapio Kallonen Al Hagie Sawaneh
Henri Piipponen lisätty sopimuspelaajiin KäPan sivuilla.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #95 : 18.01.2013 klo 10:32:05 |
|
No, jos olisit ketjun lukenut edes jollain tasolla, niin on helppo todeta, ettei kyseessä "vahinko" ollut. En itse ole Allianssin kaverin nimen perään huutelemassa enkä häntä lähde julkisesti tuomitsemaan, se ei ole minun asiani, kun täysin ulkopuolinen olen. Mutta vielä vähemmän lähtisin kaveria puolustelemaan tai sanomaan tilannetta "vahingoksi"! "Vahinko" on kaikin puolin tahaton teko, mistä tässä ei ollut kyse. Tahallisuuden asteesta tässä on lähinnä keskusteltu, ja onneksi teko ei ilmeisesti ihan niin törkeä ollut kuin itse sivusilmällä havaitsin.
|
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #96 : 18.01.2013 klo 12:03:00 |
|
No, jos olisit ketjun lukenut edes jollain tasolla, niin on helppo todeta, ettei kyseessä "vahinko" ollut. En itse ole Allianssin kaverin nimen perään huutelemassa enkä häntä lähde julkisesti tuomitsemaan, se ei ole minun asiani, kun täysin ulkopuolinen olen. Mutta vielä vähemmän lähtisin kaveria puolustelemaan tai sanomaan tilannetta "vahingoksi"!
"Vahinko" on kaikin puolin tahaton teko, mistä tässä ei ollut kyse. Tahallisuuden asteesta tässä on lähinnä keskusteltu, ja onneksi teko ei ilmeisesti ihan niin törkeä ollut kuin itse sivusilmällä havaitsin.
Ketjussa saattaa olla tunnetta mukana ja itsekin sanoit nähneesi sivusilmällä - mitä se tarkoittaa? Juoksitko muksun perässä samaan aikaan vai otitko kauppalistaa vaimolta puhelimessa vai olitko jopa kahvijonossa. Jos väität että tilanne oli päivänselvä punaisen paikka, näit sen ilmeisesti kunnolla - et sivusilmällä. Mitä jos poliisi kuulustelee asian suhteen? Väistätkö sanomalla en tiedä, näin ainoastaan sivusilmällä. En voi ottaa itse tilanteeseen kantaa, koska en ole sitä nähnyt. Pelaajan nimen kyseleminen täällä sensijaan on aivan turhaa. (Jos kyseessä olisi ollut törkeä tahallinen vahingoittaminen, olisihan siihen varmasti reagoinut loukkaantuneen joukkueen pelaajat jolloin jostain suuresta hässäkkästä olisimme saaneet lukea täältä). On toki pelaajia jotka pätevät väärillä taklauksilla ja luulevat pelaavansa kovaa. Väärin pelaaminen ja kovaa pelaaminen kun ovat kaksi eri asiaa joista ensimmäisen kyllä osaa moni. Pääsääntöisesti nämä vakaviin loukkaantumisiin päättyneet taklaukset ovat kuitenkin vahinkoja. Futikseen kuuluvat taklaukset(harvemmin taklataan vahingossa), joskus ne vain myöhästyvät eikä välttämättä se aina ole tahallista. Jos kuitenkin pystytään todeksinäyttämään teon tahallisuus, on rangaistuksen syytä olla kova.
|
|
|
|
|
Kaiseri
Poissa
|
 |
Vastaus #97 : 18.01.2013 klo 13:06:06 |
|
Ketjussa saattaa olla tunnetta mukana ja itsekin sanoit nähneesi sivusilmällä - mitä se tarkoittaa? Juoksitko muksun perässä samaan aikaan vai otitko kauppalistaa vaimolta puhelimessa vai olitko jopa kahvijonossa. Jos väität että tilanne oli päivänselvä punaisen paikka, näit sen ilmeisesti kunnolla - et sivusilmällä. Mitä jos poliisi kuulustelee asian suhteen? Väistätkö sanomalla en tiedä, näin ainoastaan sivusilmällä.
En voi ottaa itse tilanteeseen kantaa, koska en ole sitä nähnyt. Pelaajan nimen kyseleminen täällä sensijaan on aivan turhaa. (Jos kyseessä olisi ollut törkeä tahallinen vahingoittaminen, olisihan siihen varmasti reagoinut loukkaantuneen joukkueen pelaajat jolloin jostain suuresta hässäkkästä olisimme saaneet lukea täältä).
On toki pelaajia jotka pätevät väärillä taklauksilla ja luulevat pelaavansa kovaa. Väärin pelaaminen ja kovaa pelaaminen kun ovat kaksi eri asiaa joista ensimmäisen kyllä osaa moni. Pääsääntöisesti nämä vakaviin loukkaantumisiin päättyneet taklaukset ovat kuitenkin vahinkoja.
Futikseen kuuluvat taklaukset(harvemmin taklataan vahingossa), joskus ne vain myöhästyvät eikä välttämättä se aina ole tahallista.
Jos kuitenkin pystytään todeksinäyttämään teon tahallisuus, on rangaistuksen syytä olla kova.
No niin, pureudutaanpa nyt sitten vieläkin huolellisemmin tapaukseen, kun se "elinholle" jäi edellisestäkin ja muista aiemmista viesteistä huolimatta jotenkin epäselväksi: Kuten aiemmin kirjoitin, näin kaverin tulevan reippaasti takaapäin jaloille. Sanoin pallon olleen ehkä parin metrin päässä, mutta tästä en ole varma, sivusilmällä kun asian näin. Tilanne, jonka 100% varmasti näin, siis takaapäin jaloille tuleminen, oli päivänselvä punaisen paikka. Kysyn nyt tässä kohtaa varmuuden vuoksi "elinholta", että onko minun näkemisistäni joku kohta vielä epäselvä? Kysymyksesi poliisin kuulustelusta on typerä, siis ainakin normaalille rehelliselle ihmiselle esitettynä. Tapanani on valehdella aika vähän, mikä koskee myös poliisikuulusteluja. Näin ollen tässäkin asiassa kertoisin poliisille sen, mitä näin. Sanot itse ettet voi ottaa tilanteeseen kantaa, kun et sitä nähnyt...Noh, kovasti kyllä silti otat kantaa ja pyörittelet asiaa! Tässä ketjussa nyt kuitenkin on muutama, joka tilanteen näki, ja ainoa asia, mistä tässä ollaan erimielisiä, on tilanteen tahallisuuden aste. Aivan jonninjoutavaa jaarittelua kirjoitella väärin pelaamisen ja kovan pelin eroista sekä siitä, että pääsääntöisesti vakavat loukkaantumiset johtuvat vahingoista. Jep jep, uskoakseni ketjun jokainen kirjoittaja on muutaman futismatsin nähnyt ja tietää nämä asiat. Niillä ei nyt vain sattunut olemaan tämän tapauksen, jota sinä et nähnyt, kanssa juuri mitään tekemistä. Toistan edellisen viestini pääpointin: kyseessä ei ollut vahinko, muttei ilmeisesti niin törkeän tahallinen teko kuin itse sivusilmällä havaitsin.
|
|
|
|
|
andyjack
Poissa
|
 |
Vastaus #98 : 18.01.2013 klo 14:13:14 |
|
Olen pitkälti Kaiserin linjalla. Selvä ulosajo, muttei mikään rikollinen teko. Lopputulos oli vain erittäin epäonninen. Teon tahallisuuden ja tarkoituksenhan tietää vain tekijä: muut voivat sitä arvailla.
|
|
|
|
|
elinho
Poissa
|
 |
Vastaus #99 : 18.01.2013 klo 14:26:50 |
|
Täytyy näin sivullisena kommentoida tuota tämän päiväistä loukkaantumista, kun sen satuin läheltä näkemään. Olen jokusen futismatsin pelannut ja nähnyt...ja tuo loukkaantuminen oli rujoin koskaan livenä näkemäni. Sääriluun poikki napsahtamisen ääni kuului katsomoon asti, ja pelaajan tuska sen jälkeen oli sen mukainen.
Allianssin kaveri tuli tosiaan takaapäin jaloille, kun pallo oli ehkä parin metrin päässä. Teko oli järjettömyydessään sitä tasoa, ettei olisi liioittelua lähteä puhumaan siviilioikeudellisista toimenpiteistä. Futiksen kanssa tuolla ei ollut mitään tekemistä. Tilanne sattui varsin kaukana Käpan penkistä eikä ilmeisesti KäPan pelaajistakaan moni sitä nähnyt...Nimittäin ihmettelin suuresti KäPalaisten vaisua reaktiota tuohon järjettömyyteen, mutta tosiaan kyse lienee siitä ettei tilannetta oikein havaittu.
Tätä ei mielestäni nähty vain "sivusilmällä"
|
|
|
|
|
|
|
|