No niin nyt se on julkistettu. Marquinho ja muut dissaajat, uskotteko nyt?
Tästähän puhuttiin jo ajat sitten varmana tietona koska se oli sitä.
Mä mitään ole dissaillu. Tyhmäähän se olis uskoa kaikkea "varmaa tietoa", mitä täällä foorumilla pyörii. Tuskin säkään mua uskosit ihan vaan sillä perusteella, että mä väitän jonkun olevan varmaa tietoa. Ei ole kovin vakuuttava perustelu ja that´s it. Jos sopimusta ei ole julkistettu HJK:n toimesta, niin se on vaan huhupuhetta. Tämä mm. Väyryseen tällä hetkellä.
Voisko toi Marquinho pitää vaikka vuoden vuorotteluvapaan Futisforumista?
Ei tuu tapahtumaan, Klubi on liian suuri osa mun elämää. Sä taas oot kirjottanu yhden viestin tähän topikkiin ja sekin käsitteli mua. Privalla ens kerralla tommoset homostelut, jottet pilaa hyvää topikkia.

Mitä ens kauden jengiin tulee, niin mun mielestä me tarvitaan vielä Tainion jälkeenkin 5 pelaajaa, mikä kuulostaa helvetin paljolta, kun hankintojakin on jo tehty. Mutta viime kauden jengistä helvetin moni lähtee muualle: Mäkelä, Sadik, Mattila, Okkonen jne... Todennäköisesti hankintoja tulee ehkä 3 vielä.
Laituritilanteesta sen verran, että Porokaraa ei tällä hetkellä todellakaan tarvita. Jos Demba lähtee pois, niin sitten on asiaa syytä tarkastella uudestaan, mutta Savage-Zeneli-Mannström-Alho on ylivoimaisesti Suomen kovin laitanelikko ja väitän, että jokainen noista olis avauksen jätkä missä tahansa muussa veikkausliigajengissä. Alho on ens kauden Jolle!
Ei Klubilla kuitenkaan ihan pohjaton kassa ole, ja puolustusta pitää vahvistaa vielä useamman pelaajan verran. Toivottavasti aloitetaan seuraavilla toimenpiteillä: Tapio Heikkilä sisään ja Rami Hakanpää ulos. Kyllä mä uskaltasin kauteen lähteä nelikolla Moren-Heikkilä-Lahti-Lindström.
Myös
kärkipelaajien osalta tilanne on hyvä ja Forssell-Pohjanpalo-Pelvas on taidoiltaan riittävän hyvä kolmikko, joskin Forssellin polvet toki pelottavat. Jos me pelataan yhdellä varsinaisella kärjellä ja kahdella nostetulla laiturilla, niin ei oo mitään järkeä roikottaa neljää kärkeä mukana ringissä. Jos me pelataan ajoittain kahdella kärjellä, niin sitten neljäs tarvittais, vaikkakin mm. Demba pystyis pelaamaan myös kärjessä. Pohjanpalolle ja Pelvakselle pitää miettiä valmiiksi kuitenkin jo korvaajat, koska todennäköisesti 2013 jää molempien viimeiseksi Klubissa tällä haavaa.
Mun mielestä
Klubin keskikenttä on vielä Tainion saapumisen jälkeenkin melko keskeneräinen, noin kahden pelaajan verran vajaa. Sen pitäis kauden alkaessa olla kuuden pelaajan vahvuinen (olettaen, että me pelataan 4-3-3) ja tällä hetkellä meillä on siihen Tainio, Schüller, Perovuo ja Lod, kun Okkonen ja Mattila poistuivat. Noilla ei kovin pitkään pyöritettäisi kolmen miehen keskikenttää, se on selvä homma. Jos aseveli atletico1:een on uskominen ja Väyrynen jatkaa ensi kaudellakin, niin silti tuohon kaipaisi vielä yhtä pelaajaa etenkin kun Tainio ja Väyrynen ovat molemmat erittäin alttiita loukkaantumisille ja melko iäkkäitäkin. Toisaalta jos 4-4-2 olis myös yleisesti käytössä, niin sitten ehkä toi 5 pelaajaa vois riittää ja 4-4-2 pelattais etenkin sillon, kun keskikentällä on loukkaantumisia.
Laitapakkien tilanne on aika kaksjakoinen. Mun mielestä kriittisesti mietittynä meillä ei oo yhtään laadukasta laitapakkia ringissä. Meillä on kaks ihan hyvää liigajyrää vasemmalla ja Sorsa selkeine puutteineen oikealla. Ideaalitilanteessa kummallekin laidalle tulis uus avauksen jätkä, mutta totuus on, että Suomesta ei tällä hetkellä laadukkaita laitapakkeja juurikaan löydy ja sen takia niitä ei meilläkään ole. Kansikas-Sumusalo on kuitenkin veikkausliigaan ihan riittävä kaksikko vasemmalle ja niillä varmasti mennään ensi kausi. Oikealle Klubi kuitenkin kaipaa ehdottomasti yhden pelaajan. Sama tilanne on kuitenkin ollut jo tovin aikaa päällä, mutta vieläkään ei vahvistuksia ole sinne saatu. Se kertoo karua kieltä siitä miten vaikea tuolle paikalle on löytää laadukkaita pelaajia, etenkin Saarnion taidoilla.
Ideaalitilanteessa myös maaliin saatais uus jannu ja Wallen pelais viimeisen kautensa Klubissa kakkosveskana. Kiva kuulla, että uutta maalivahtia testataan Espanjassa. Toivottavasti on laatumies.
Summa summarum:
Jos me pelataan ensisijaisesti 4-3-3, niin me tarvitaan vielä:
2 kk, 2 puolustajaa ja maalivahti.
Jos me pelataan kauden aikana luontevasti sekä 4-3-3, että 4-4-2, niin:
1 hyökkääjä, 1 keskikenttä, 2 puolustajaa ja maalivahti.