PSIhän varmisti tällä tasurilla paikkansa siinä kovimmassa - ainakin ens kaudeksi, mut jos homma ei parane niin joutuvat varmasti a(a)llikosta ojaan ...
Ihan hauskasti imatralaisittain tuunattu sanontasi tuo a(a)llikosta ojaan. Itse asiassa tuo tarkoittaa homman kääntymistä parempaan suuntaan, koska
allikko on kohosuolla oleva avovetinen vesiallas, kooltaan muutamasta metristä aina sataan metriin ja oja on helposti ylitettävissä oleva vesieste.
Minä olen Haravanvarren kanssa samoilla linjoilla IPS:n tulevaisuuden suhteen. Jos muutamat kokeneet runkopelaajat jatkavat ja lupaavat juniorit eivät - ainakaan kaikki - muuta opiskelupaikan / työpaikan takia pois Imatralta, kyllä tällä porukalla yhdistettynä laadukkaaseen valmennukseen pitäisi olla kaikki edellytykset muodostaa Kolmosen keskitason joukkue jatkossakin.
Tämän päivän Uutisvuoksen mukaan se eilen kehumani toppari Paavo Voutilainen on vasta
14-vuotias!. Jos tieto pitää paikkaansa, hänen eilinen suorituksensa pitää arvostaa vielä ylemmäs. Niin miehekkäästi hän pelasi. Luulin habituksen perusteella 16-17 -vuotiaaksi.
Toivottavasti Kultsu nousee. Siellä teillä naapurikylässä on mukava käydä katsomassa
liiton pelejä. Muutama kausi sitten kyyti oli aika kylmää, mutta olen kyllä sitä mieltä, että ehdottomasti vaan nouskaa rohkeasti ylös, jos pelillisesti taso riittää. Eihän se Kultsun talous ymmärtääkseni kuralle mennyt sen yhden Kakkosen kauden takia. Ei liene vaaraa, että Joutsenon joukkue pohjoislohkoon Rovaniemien ja Kemien joukkoon laitettaisiin.
Itselleni jäi päällimmäisenä muistiin siitä kaudesta pääkaupunkiseudun Kakkosen joukkueiden nopeat ja taitavat nuoret pelaajat. Todennäköisesti tämänhetkisiä liigapelaajiakin Joutsenon nurmella säntäili. Toinen mieleen painunut mukava muisto oli Mikkelin Palloilijoiden vieraskannattajat. Laulu raikui ja liput liehuivat hyvässä hengessä uuden karheassa pääkatsomossa.
Mutta Kultsun nousu ei ole vielä varma, vaikka omissa käsissä. PEPO laittaa kovasti hanttiin. Eikä Savonlinnasta ei ole helppo kolmea pisteä hakea.
PS. Eilen kyselin, milloin Jäntevä - Kissat -ottelun muutettu tulos saa lainvoiman. Tänään on näköjään tulos muutettu kotkalaisten 3-0 -voitoksi ja sarjataulukko myös päivitetty.